26 תשובות
אי אפשר להוכיח את קיומו ואי אפשר להוכיח שהוא לא קיים, דוגרי אין לדעת מה קורה לאחר המוות או איך נוצר העולם
דיי עם השאלות האלה שלך
לשאלתך- לא ניתן להוכיח מדעית
לשאלתך- לא ניתן להוכיח מדעית
אי אפשר להוכיח את קיומו של אלוהים וגם אי אפשר להגיד בוודאות ש100 אחוז אלוהים לא קיים
זה הכל פה אמונה ורוחניות
אין אפשרות לסתור משהו שלא הוכח..
אגב יש אפשרות להוכיח את אמיתות התורה אבל בדרך השלילה הקרויה אקסיומה
אגב יש אפשרות להוכיח את אמיתות התורה אבל בדרך השלילה הקרויה אקסיומה
שואל השאלה:
xshirax למה אי אפשר להוכיח מדעית? המדע הוכיח לנו את הכל בעולם לא?
xshirax למה אי אפשר להוכיח מדעית? המדע הוכיח לנו את הכל בעולם לא?
אי אפשר להוכיח את אמיתיות התורה סורי
ברו המדע לא יודע הרבה דברים על היקום
^ אני לא שירה אבל נכון שהמדע הוכיח הרבה דברים וכדאי לסמוך עליו אבל הוא לא הוכיח הכל ויש הרבה שאלות שלמדע אין תשובה בשבילם, יכול להיות שיש תאוריות אבל זה לא אומר שיש להן הוכחת
שואל השאלה:
haze of
למה לא? הוא הוכיח לנו אבולוציה, המפץ הגדול וכמעט כל דבר שאנחנו יודעים עליו היום
haze of
למה לא? הוא הוכיח לנו אבולוציה, המפץ הגדול וכמעט כל דבר שאנחנו יודעים עליו היום
עוד פעם סליחה שאני עונה למרות שלא פנית אלי אבל המפץ הגדול לא הוכח הוא תואריה
אפשר להוכיח את אמיתות תורה וזה יכויח שהיא מאלוקים. לאו דווקא באמצעות מדע, אבל לוגית.
אנונימי
ניבה
בדרך השלילה הקרויה אקסיומה? מה?
בדרך השלילה הקרויה אקסיומה? מה?
אנונימי
^ למדע אין שום כלים להוכיח אחרת.
אנונימי
אפשר בהחלט להוכיח את קיומו של אלוקים, לא מתכוון לפרט כאן מחשש לטרולרים, ספאמרים ו"מחרחרי ריב" למיניהם.
אם אתה מדבר מבחינה לוגית, יש כל מיני שיטות לנסות, אבל ברור שאין הוכחה מדעית חותכת.
אני תמיד אוהב לתאר ניסוי פשוט מנקודת המבט שלי - אדם הקשור למדעים המדוייקים, חילוני שמאמין באלוהים.
והנה הניסוי:
אתה עולה במדרגות לביתך, ולפני שאתה פותח את הדלת, אתה מגלה שהיא כבר פתוחה, כשאין לאיש מלבדך את המפתח לביתך.
אתה נכנס לבית ומגלה ששום דבר לא חסר בו, ולמעשה יש רק דבר אחד שנוסף לו:
סביבון שמסתובב על השולחן במטבח, ולאחר כ10 שניות מפסיק להסתובב.
מה המסקנות שאתה יכול להסיק על האירוע בתור אדם לוגי ושפוי?
1. מישהו היה בביתך ממש לפני שהגעת.
2. הוא נמצא ממש בקרבת אזורך.
3. הוא סובב סביבון.
עכשיו תנסה לחשוב על הדבר הבא:
אתה נמצא על סביבון עצום שמסתובב לא רק סביב עצמו, אלא סביב השמש... כשבמערכת שלו יש עוד כמה סביבונים. חלק מהסביבונים האלה מגנים על הסביבון שלך מפני קרינה מאד חזקה בחלל.
הסביבונים האלה לא רק שהם מסתובבים, הם גם לא יפסיקו להסתובב בזמן הקרוב.
כנראה יש שם מישהו או משהו שאחראי לזה.
אתה רוצה לקרוא לו מפלצת הספגטי המעופפת, לך על זה.
אנחנו בוחרים לקרוא לו אלוהים.
אני תמיד אוהב לתאר ניסוי פשוט מנקודת המבט שלי - אדם הקשור למדעים המדוייקים, חילוני שמאמין באלוהים.
והנה הניסוי:
אתה עולה במדרגות לביתך, ולפני שאתה פותח את הדלת, אתה מגלה שהיא כבר פתוחה, כשאין לאיש מלבדך את המפתח לביתך.
אתה נכנס לבית ומגלה ששום דבר לא חסר בו, ולמעשה יש רק דבר אחד שנוסף לו:
סביבון שמסתובב על השולחן במטבח, ולאחר כ10 שניות מפסיק להסתובב.
מה המסקנות שאתה יכול להסיק על האירוע בתור אדם לוגי ושפוי?
1. מישהו היה בביתך ממש לפני שהגעת.
2. הוא נמצא ממש בקרבת אזורך.
3. הוא סובב סביבון.
עכשיו תנסה לחשוב על הדבר הבא:
אתה נמצא על סביבון עצום שמסתובב לא רק סביב עצמו, אלא סביב השמש... כשבמערכת שלו יש עוד כמה סביבונים. חלק מהסביבונים האלה מגנים על הסביבון שלך מפני קרינה מאד חזקה בחלל.
הסביבונים האלה לא רק שהם מסתובבים, הם גם לא יפסיקו להסתובב בזמן הקרוב.
כנראה יש שם מישהו או משהו שאחראי לזה.
אתה רוצה לקרוא לו מפלצת הספגטי המעופפת, לך על זה.
אנחנו בוחרים לקרוא לו אלוהים.
אי אפשר להוכיח משהו שלא קיים, בגלל זה בחיים לא נוכל להוכיח שהוא לא קיים
תנסה להוכיח שחדי קרן קיימים... לא תמצא שום דבר... וזה אומר שאי אפשר להוכיח
אותו דבר אלוהים
תנסה להוכיח שחדי קרן קיימים... לא תמצא שום דבר... וזה אומר שאי אפשר להוכיח
אותו דבר אלוהים
אנונימי
יש הוכחות מדעיות מי שרוצה שיבקש ממני בפרטי ואם אתה רוצה פשוט תרשום בגוגל בגוגל הוכחות לאלוקים
אי אפשר להוכיח או להפריך את קיומו של אלוקים. אבל המדע כן סותר את האלוקים היהודי שנמצא בתנ"ך, אנשים מנסים לגשר בין המדע לאמונה היהודית ולהגיד שזה לא סותר, אבל עוד לא שמעתי הסבר מספיק טוב שמגשר בין האמונה למה שמוכח.
אשמח לדעת על מה המינוסים אם מישהו יכול לכתוב לי
אשמח לדעת על מה המינוסים אם מישהו יכול לכתוב לי
אנונימי
אי אפשר להוכיח את קיומו.
אבל כל העניין של האמונה קשור לזה..
אתה מאמין אז אתה זוכה לאיכות חיים רוחנית גבוהה יותר.
מצד שני אתה לא מאמין אז ההגיון שלך שולט ואתה מבולבל
אבל כל העניין של האמונה קשור לזה..
אתה מאמין אז אתה זוכה לאיכות חיים רוחנית גבוהה יותר.
מצד שני אתה לא מאמין אז ההגיון שלך שולט ואתה מבולבל
אי אפשר להוכיח את קיומו אבל אפשר להאמין וזה במה שאנשים בוחרים בכל הדתות כמעט וזה דבר מאוד יפה (לדעתי לפחות) לראות את התפילות של אנשים כמה אכפת להם ואיזה אמונה חזקה יש להם ואיזה חגים אמונות שפות שונות יש לכל אחד בסופו של דבר מישהו ברא את העולם לא ממש יודעים מי אבל הכי טוב להאמין שיש שם מישהו ששומר על כולנו מה כבר יקרה אם תאמין?, לא יקרה כלום ככה גם לא תהיי מרוכז במה ברא אותנו איך ולמה ככה תוכל לחיות בלי כל המחשבות האלה
איןלירעיוןלשם
לא נכון. אנחנו לא 'מאמינים' שיש אלוקים, אלא 'יודעים' שיש. אני אתן לך הוכחה לכך, בכל התורה לא כתוב אפילו פעם אחת להאמין שיש אלוקים. כתוב 'לדעת' שיש אלוקים. מדעית.
לא נכון. אנחנו לא 'מאמינים' שיש אלוקים, אלא 'יודעים' שיש. אני אתן לך הוכחה לכך, בכל התורה לא כתוב אפילו פעם אחת להאמין שיש אלוקים. כתוב 'לדעת' שיש אלוקים. מדעית.
את מי שכתבה בזלזול.
אתה תקפת תקפתי חזרה כי נימוס לא הצד החזק שלך ומחא כתבו פה פחות או יותר כמוני לא רואה אותך תוקף אחרים אז יאללה אני יכולה לכתוב מה שבאלי ולהאמין במה שבאלי כל אחד והדעה שלו לא טוב לך עם הדעה שלי אל תקראה אותה זה כזה פשוט וקל אל תתקוף אנשים סתם ככה בגלל הדעות שלהם יכולת להסביר בטוב לא לכתוב בזלזול
תקפתי ישר כי את לא יכולה לקבוע שאין הוכחות לזה. זו חוצפה מצידך להכחיש דבר שאמרתי בלי להפריך אותו.
נימוסים?! אני?! את זו שהכחישה את מה שאמרתי...
לא משנה במה את מאמינה, תורה או לא, את לא יכולה לעולם להוכיח שאין הוכחות, בעוד שאני כן יכול להוכיח שיש - פשוט להוכיח...
נימוסים?! אני?! את זו שהכחישה את מה שאמרתי...
לא משנה במה את מאמינה, תורה או לא, את לא יכולה לעולם להוכיח שאין הוכחות, בעוד שאני כן יכול להוכיח שיש - פשוט להוכיח...
מאיר ו.
לא צריך לתקוף תרגע/י בזריז אבל אין שום הוחכות לזה שהוא קיים ואני בכלל נוצריה אצלי זה ברית החדשה ולא תורה במקום לתקוף את או אתה לא ממש אכפת או מעניין אותי יכולה להגיד בצורה קצת יותר מנומסת כי אני רואה שנימוסים זה לא הצד החזק שלך
לא צריך לתקוף תרגע/י בזריז אבל אין שום הוחכות לזה שהוא קיים ואני בכלל נוצריה אצלי זה ברית החדשה ולא תורה במקום לתקוף את או אתה לא ממש אכפת או מעניין אותי יכולה להגיד בצורה קצת יותר מנומסת כי אני רואה שנימוסים זה לא הצד החזק שלך