19 תשובות
לא מכבד ככ
עדיף שתדלגי על החלקים האלה או שתקראי ספר אחר
קצת לא מכבד אני קראתי שנה שעברה על אלים יווניים זה גם לא היה מכבד ככ
מזה סמאט?
אולי תעשי הפסקה עם הסםר ותקראי משהו אחר?? זה רק יום
אנונימית
אסור לקרוא בכיפור ספרי חול, תלמדי תורה עדיף
לא חושבת שיש בעיה הלכתית
אבל אם את מרגישה שלא מכבד אל תקראי
זה בסדר, בכל זאת.. את רק קוראת.
אם את מעדיפה את יכולה לדלג על הקטעים עם הסמאט או לקרוא ספר אחר.
לא כדאי פשוט תדלגי על החלקים עם הסמאט
לא מתאים
עדיף לקרוא ספרים אחרים
^קטע מיני
כאילו שזה תקין והגיוני גם בימים שהם לא כיפור..
^זה לגמרי תקין..
^^
זה תקין עבור הראש החילוני, החלול שלך.
הנה עוד אחד שלא יודע לנהל שיח בצורה מכבדת..
לא תקין
או שתקראי ספר אחר ( עדיף לך כדי שזה לא יהרוס לך) או שתדלגי על הקטעים עם הסמאט
יש איסור לקרוא ספר כזה אם הוא גורם לך למחשבות מיניות או לגירוי מיני שעשוי להוביל אותך למחשבות מיניות (שמחשבות כאלו הם איסור 'ולא תתורו' גם לבנות), אז אפילו אם את בכל זאת עומדת לקרוא אותו, עדיף שזה לא יהיה ביום כיפור, לפחות תדחי את זה ביום אחד, ואם אפשר לדחות אפילו בעתיד, כל רגע שאדם דוחה את יצרו, במיוחד ביצר הרע של מיניות ומשגל, הרי שזה תיקון לפגמי עבר שלו ביצר הרע זה. והדבר נכון לגבי כל יצר הרע, עניין של תיקון העבר על ידי דחיית היצר בהווה אפילו אם לבסוף יפול. ואם לא, על כל פנים- שלא יהיה ביום כיפור.
לא כל כך
יום כיפור הוא הזדמנות, המטרה העיקרית זה חשבון נפש. את עצמך היא העיקר ביום הזה, המון מוצאים את עצמם בתפילה ביום הזה, חלק בבית עם המשפחה, חלק לבדם.
האחראיות היא שלך מה לעשות ביום הזה, ולא בשביל לכבד אחרים- אלא את עצמך.
תעשי את השיקול שלך, האם זה יגרום לך להרגיש לא בנוח או שזה יעזור לך להתמודד ביום הזה?
מאחלת גמר חתימה טובה ושתנצלי את היום המיוחד הזה במיטבו 3>