99 תשובות
כתוב לא תנאף, זה כולל את זה בתוך לדעתי
שואל השאלה:
אנונימית זה לא קשור
הדיבר "לא תנאף ולא תחמוד אשת רעך" מדבר על בגידה, לא לחשוק בבת זוג של חבר שלך כי זה בגידה בחבר שלך. זה משהו אחר מאונס. וזה אגב הדדי

מקור מאינטרנט: "לֹא תִנְאָף היא מצוות לא תעשה על קיום יחסי מין בין אישה נשואה לגבר זר. איסור זה מופיע בעשרת הדיברות, וממוקם בין האיסור על רצח לאיסור על גנבה"
אנונימית
שואל השאלה:
קיצר זה לא כתוב בעשרת הדיברות
אנונימית
עשרת הדיברות הן מצוות שכל המצוות קשורות אליהן(כלומר בכל מצווה ומצווה יש קשר לעשרת הדיברות) מה שאומר שאונס זה חלק מעשרת הדיברות
פעם אונס היה דבר לגיטימי
יש דבר כזה שנקרא גם רצח נפש. אונס כלול ב"לא תרצח".
אנונימית
^^לפי היהדות אונס זה דבר אסור
נמחק
^ואיפה בדיוק מצדיקים שם(בתנך)את האונס?
זה "לא תנאף"
שואל השאלה:
^^^ נכון לא מצדיקים אבל גם אף אחד שם לא נענש על זה (לפחות לא כמו שצריך)
אנונימית
מה זה משנה איפה זה נמצא?
זה שזה לא בעשרת הדיברות זה לא אומר שזה לא חוק בתורה.
וזה כן נמצא בתורה, ניתן לראות שאלוהים מעניש על אונס.
כי זה אמור להיות מובן מאליו אך זה לא כך לצערי
^^^בטח שיש עונש!
כי היו אונסים בלי הפסקה בזמנו ולא עצרו לחשוב.
בכלל באיזו דת שמעת שיש מקום של כבוד לאישה?
כפי שאפשר לראות הרבה פעמים בתנ"ך, אונס הוא אמנם היה נחשב דבר רע, אבל לא משהו שהוא רע משמעותית.
מתייחסים לאונס כדבר אסור אמנם, אבל לא כמו רצח, גילוי עריות, ומשכב זכר (שזה הזוי לדעתי, איך סקס בין שני גברים בוגרים שמסכימים לזה, יותר גרוע ממישהו שאונס מישהי? אומרת בתור מישהי שנאנסה... אבל זה לא קשור לשאלה אז פליז אל תריבו איתי על זה).
בתקופה ההיא נשים ללא מעמד בכלל אונס היה משהו שהיה ממש בסדר בכיוון שאישה היתה נחשבת לרכוש
נמחק
כי תאנוס השמיד חצי מהיקום
זה כמו שאני אשאל למה לא כתוב לא תנבל את פיך
מה
שאלה ככ מטופשת
ככה אני מתה מה אתה נותן ביקורת לכתיבה של הקדוש ברוך הוא, לא שאני מעודדת או!נס חס וחלילה אבל יש חי הרגשה שהוא מבין קצת יותר ממך מה רלונטי ומה לא
אנונימית
כי היו אונסים אז
אנונימי
שואל השאלה:
^^ 1. אני בת
2. אסור לי לשאול שאלה? יא הזויה מה את רוצה
אנונימית
לתורה יש אלף פנים שתדע
לא חשבו על זה
תיקון, זה לא חלק מלא תנאף אלא כתוב את זה בפסוק אחר בתורה
מקור הדין נאמר בתורה ספר דברים, פרק כ"ב, פסוקים כ"חכ"ט: כִּי יִמְצָא אִישׁ נַעֲרָה בְתוּלָה אֲשֶׁר לֹא אֹרָשָׂה וּתְפָשָׂהּ וְשָׁכַב עִמָּהּ וְנִמְצָאוּ.
אני לא יודעת למה זה לא כתוב בעשרת הדיברות..
אנונימית
הוקי פוקי
"כל התנ"ך היה מלא באונס"

- והתנ"ך לא היה מלא ברצח? ובבגידות?

האם זה אומר שזה מוצדק ומותר? לא הבנתי למה לנסות בכוח להוציא את היהדות באור רע.
אנונימית
כי זה כלול כבר ב"לא תרצח"
ולא תרצח את הנפש ואת הגוף
לאנוס זה כמו לרצוח רק שאחרי זה האדם נשאר חי אבל מת מבפנים
כי כשכתבו את התורה זה היה בסדר
כתוב לא תנאף...
שואל השאלה:
^^^^ מי אמר לך שזה כלול בלא תרצח זה אתה חושב ככה
אנונימית
לא כתוב, זה לא מכשיר את זה, יש הרבה מצוות שלא כתובים בעשרת הדיברות.
אנונימי
עשרת הדיברות הם השורשים, ומהן אפשר ללמוד את כל שאר המצוות, איסור אונס הוא ענף מ-לא תנאף, וכן גם גילוי עריות.
אנונימי
כתוב על איסור האונס בתורה.
ברור שזה לא נקרא ''לא תאנוס'' כי המילה אונס לא הייתה אז בהקשר הזה,אונס היה כשכופים אותך למשהו למשל,לכן זה מתקשר למעשה הזה
בכל מקרה החטא עצמו נקרא בתורה רצח נפש
אם קוראים לזה רצח נפש את יכולה להניח שזה כלול ב''לא תרצח'',וכמובן ''לא תנאף'' תקף למקרה
בכל מקרה גם אם את חושבת שזה לא מופיע בעשרת הדיברות,זה בוודאי מופיע במפורש בתנ''ך,התוקף שלו הוא אותו תוקף של עשרת הדיברות.
בניגוד לרכוש, משפחה, דת (במובנה הבסיסי והטוטאלי, שלוש הדיברות הראשונות), ומשפט, אונס, עם כמה שהוא נורא איננו מגדיר מסגרת חברתית, אלא הוא נרשם לתוכה. גם במדינה המודרנית אונס הוא לא ראשוני, ראשית (ראשית לוגית) יש מסגרת חוקתית שמסדירה את יחסי המין שמתקיימים, את הגוף כדבר שיש עליו בעלות, את הזכות לחירות ולביטחון, וכו', רק לאחר מכן הוא נשפט.
אין איסור ספציפית על אונס אבל התורה אוסרת על כל מה שמחוץ לנישואים, הכל כולל הכל
חוץ מזה זה ה' כתב את עשרת הדברות וזה לא משהו שאנשים כמונו יכולים לדון עליו בכלל..
זה משהו מעל השכל ומעל ההבנה
שואל השאלה:
^^^^ תודה זה היה הסבר ממש טוב
אנונימית
כי זה עשרת הדיברות
זה לא התורה
בתורה יש איסור לאנוס אבל בעשרת הדיברות לא נאמר כי עשרת הדיברות זה עשרת הדיברות שהקב''ה אמר ולא התורה החוקים והמשפטים
פעם אונס בכלל לא היה משהו פופולרי
אעלק אין עונש לאנסים.. שמעת על מעשה דינה? פלגש בגבעה?

לא אומר שזה בהכרח מה שאמורים לעשות לפי דין תורה אבל הגיבו על המעשים האלה באכזריות רבה
אנונימי
לא תנאף זה בקשר לבגידה לא אונס.
בתנ"ך עצמו יש מקרים פשוט שמראים שאסור לאנוס אבל אין חוק כתוב עד כמה שאני יודע זה פשוט implied. למשל המקרה של אמנון ותמר.

בברית החדשה מגדירים אונס כחלק מתוך ההגדרה לניאוף סתם לידע כללי.
שואל השאלה:
^^^^ מה הקשר לפופולריות? אמלה אני מתה וחוץ מיזה אם כבר זה היה קורה פי 5 מהיום
אנונימית
על מה המינוסים??
פעם א1נס לא היה בקושי
זה שזה לא רשום בעשרת הדברות
לא אומר שזה לא קיים בספר
^ אף אחד לא מפרש את זה כאותו איסור, אבל לכי על זה, תקשיבי לפירושים של רבנים וחזל רק כשזה נוח לך
אנונימי
אונס נערה בתולה מתואר שם כפשע מחריד שחומרתו כמו רצח: כִּי כַּאֲשֶׁר יָקוּם אִישׁ עַל רֵעֵהוּ וּרְצָחוֹ נֶפֶשׁ כֵּן הַדָּבָר הַזֶּה (דברים פרק כ"ב פסוק כ"ו).

חז"ל למדו מפסוק זה את דין רודף:הרודף אחר הנערה (כלומר מנסה לאונסה), מותר להצילה בנפשו, דהיינו שכל הרואה רשאי להורגו, אם יש הכרח בכך על מנת למנוע את האונס. דין זה הוא דין מיוחד בחומרתו, בכך שהוא מתיר לכל אדם לסמוך על שיקול דעתו ולרצוח אדם אחר; בהתאם לכך, אין היתר לכך אלא במצב כזה וכן באדם הצופה בניסיון רצח, שגם אז מותר לו להרוג את הרודף אם יש הכרח בכך כדי להציל את הנרדף.

אמנם, במקרה שלא נהרג כדין רודף קודם המעשה, המבצע נענש לאחר מעשה, בחיובו לשלם לאבי הנערה קנס משמעותי, ובנוסף לכך הוא חייב לשאת את אנוסתו, אם רצונה בכך, מבלי אפשרות לגרשה עד מותו; עונש זה הוא הרתעה מונעת.
אנונימי
^^רצח זה רצח, פשוטו כמשמעו וזה לא נחשב רצח..
רק המפרשים של התורה כמו רש"י יכול לומר אם זה נחשב, אנשים ברמה שלנו ממש לא יכולים להכריז הצהרות כאלה שלא מתבססות על כלום..
כי מי חשב שיהיו אנשים שיעשו את זה
שואלת השאלה
את סתם מנסה להוציא את התורה רע לא מצליח לך
אנונימי
^ ולהרוג לא?
כתוב לא תנאף שזה כולל נראה לי בפנים
TwT
^רק הפרשנים הנוצרים של הברית החדשה מכניסים את זה לשם
אנונימי
תאנוס מהנוקמים ??? מה הוא כבר עשה ?? היתה לו כוונה טובה בסך הכל
אנונימי
את מדברים על חוקים של דת שחוץ מאשת חייל היא שוביניזם ופטריארכיה טהורה
כי וואלה בלי צחוק לא היה את זה פעם
האונס הזה זה דבר די חדש בעולם. פעם זה היה מקובל שגבר ובמיוחד גבר מהאצולה יקח אישה ויאנוס אותה ללא רשותה וגם יתחתן איתה והכל מהכל אבל לא מפרשים את זה אונס כי זה היה מקובל בגלל מעמד האישה, לדוגמה בת שבע, שדוד לקח אותה בלי לשאול אותה שהייתה נשואה, לכן לא כתוב לא תאנוס, כי לאז לא עניין הדעה של האישה ועשו בהן כרצונם, סליחה ממי שזה מעצבן או מכעיס אותו
אנונימי
הדברה העשירית לא תחמד וזה כבר מובן מאליו
כתוב בתורה שאונס כמו רצח וכתוב לא תרצח.
"כאשר יקום איש על רעהו ירצחו נפש כן הדבר הזה" מדובר על אונס

גם יש את המקרה עם דינה שאנסו אותה ושהחריבו עיר שלמה בגלל מה שעשו לה שם..
וואלה שאלה יפה
אבל אני בטוח שיש עוד דברים שלא מופיעים
שלום, התשובה לשאלה היא כזו, א כל אין שום חשיבות מיוחדת לעשרת הדיברות על פי ההלכה , פשוט עשרת הדיברות מיוחדות בכך שהם דברים יחסית יום יומיים, ב התורה מדברת על זה בספר דברים, ג מבחינת הלכה האיסור לא תנאף לאלה ששאלו חל על אשת איש ,נדה ומשפחה .
אנונימית
^^^^^ סליחה אבל זה לא קשור בגלל שקודם כל התורה כן מזכירה את זה, וב הרמב"ם. כותב שאחד הדברים שהתורה חידשה זה שלא לעשות דברים כאלה .
אנונימית
רשום רק בצורה אחרת
אנונימי
כנראה אונס זה היה מילה אחרת בתנך
אנונימית
באותה תקופה אונס הייתה נחשבת מילה אחרת משמעות המילה הייתה להכריח בן אדם לעשות משהו בניגוד לרצונו
אם היא לא בתולה לא אומר לא?

מדובר בהומור תרגעו

וחשוב מזה "אם כולם היו הולכים לפי הדרך של התורה והיהודות..."
גם אם כולם היו עוקבים אחרי החוק זה לא היה קורה
אנונימי
כתוב "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם".
ודאי שאונס כלול בזה.

וזה לא כתוב בעשרת הדיברות, אבל זה כתוב בקריאת שמע, שאנחנו קוראים 3 פעמים ביום, וזה לא פחות חשוב.
"לא תאנוס" בהחלט נמצא תחת "לא תחמוד"...
מי שלא מבין את זה מוזמן לקרוא יותר על ההסברים וההבדלים בין המונחים:
גזל
גנבה
התאוות
חמידה...

לא לחמוד מדבר בדיוק על השגת דברים בכח, הפעלת לחץ... ובצורות לא מכובדות אחרות כמו מניפולציה ועניינים דומים.

לא משנה כמה תחפשו לתפוס את התורה בעוול, אני בתור חילוני שעשה 5 יח"ל תנ"ך, ולמד את זה בהשלמה לבגרויות על ידי מורה אתאיסטית, שאפילו היא הודתה שאם מחפשים - חושב שבתנ"ך מוצאים הכל.

חבל לכם על המאמץ.
יש שמירת נגיעה וזה נטו כדי למנוע מצבים כאלה..
אם כל הגברים היו הולכים לפי הדרך של התורה ולפי היהדות לא היו מקרים כאלה בכלל
כי זה כייף
זה כתוב, במקום אחר. התורה הרבה יותר ארוכה מ10 משפטים.



בעצם זה כן רמוז, בלא תחמוד אשת רעך
וגם כתוב בלא תנאף
אם כבר מדברים על הנושא הזה
דתיים נחמדים תוכלו להסביר לי את הפסוקים הבאים:
דברים כב פסוק כ-כא,כג-כד,כח-כט
מעניין איך כתוב בתנך שנשים צריכות להינשא לאנס שלהן ושאם הן לא צרחו חזק מספיק כשאנסו אותן אז צריך להרוג אותן
ראיתי כאן מישהו לפני סה מסביר את העונש של האנס ואומר שהוא חייב להנשא לבחורה- זה עונש לבחורה לא לאנס, למה חשבת שזה טיעון משכנע?
לשאלה- לפי דעתי זה היה נחשב יותר כפגיעה ברכוש כי כאשר הנאנסת נשואה הורגים את האנס אבל כשהיא לא נשואה הם צריכים להתחתן מצביע על זה שרק כאשר יש נוכחות של גבר זה מצדיק רצח מכיוון שהאנס פגע "ברכוש" של הגבר
זה כמובן מה שאני חושבת שזה אומר אחרת אין הסבר למה יש עונש חמור יותר כאשר האישה נשואה
אנונימית
אונס זה רצח של הנפש
הייתי מפרש את זה כחלק מלא תרצח
אני חושבת שאם אפשר לרצוח גם את הנפש, אז החלק של לא תרצח זה חלק מזה.
אה זה לא כתוב? וואלה אני מציית אך ורק לה', הלכתי למועדון
יש עוד 900 דברים שיכולים להיות בעשרת הדיברות אבל צימצמו לעשר מה נעשה רוצה להתווכח עם אלוהים
יש על זה מערכון ביהודים באים.
האמת, אין לי שמץ של מושג! זה חשוב מאוד ולדעתי זה חד משמעית היה צריך להיכנס. אונס זה נוראי ולא צריך להתקיים.
אני לא מבין איך מעשהו מסוגל לעשות משהו כזה.
כדי שיהיה לך מה לשאול

לשאלתך- לדעתי זה חלק מלא תנאף
אנונימית
כי זה כמו שבמקום לכתוב:
זהירות כלב בחצר
אתה תכתוב:
אם תכנס לי לבית הכלב שלי יינשך לך את הבילבל
אנונימי
האמת שהוצאת זרע לבטלה יותר גרועה מלאנוס (ברור שזה אסור ולא טוב וזה גם עבירה חמורה מאוד)
עוד דבר אחד הדברים שאפשר להתחתן איתם זה בשטר או ביאה(יענו שאתה שוכב איתה) או בכסף
כמו שהרבה אמרו והם צודקים זה אסור וזה עבירה חמורה מאוד למה לא אסרו את זה ממש וואלה רק אלוהים יודע
כי זה היה חוקי, משה שכב עם תינוקת בת 3
היו אונסים חופשי, ככה היה בכל העולם עד לפני 100-200 שנה
זה לא כתוב בעשרת הדיברות כי זה לא משהו כללי.
אם תשים לב, כל מה שכתוב בעשרת הדיברות הוא כללי והוא רלוונטי מאוד לחיי היום יום.
לא תאנוס כתוב בתורה אני מאמין, וזה דבר ספציפי.
תכבד את אביך ואת אמך^^
כי מבחינת הדתיים אונס זה משהו בשגרה
אני פשוט ישים פה את הסרטון הזה
הוא לא הכי עונה לשאלה אבל ראיתי אותו במקרה לפני כמה זמן והוא די מתאים לפה
אנונימית
בטח שזה כתוב ואפילו מוזכר כמה פעמים
א לא תרצח (אונס זה רצח נפש ויש על זה עוד פסוקים בתורה עם האזכור רצח נפש)
ב לא תנאף (האבן עזרא אומר שזה מדבר על כל היחסי מין האסורים )
ג לא תענה את ברעך עד שקר (אסור לתת עדות שקר משום שזה עלול להזיק לאחר ואף להביא למותו ואדם שעשה מעשה חמור כמו אונס ומשקר עובר גם על העבירה הזו)
ד לא תחמוד (להמנע מתאוות ובפרט שגורמות נזק לאחרים ואונס זה תאווה של סוטים חולים במוח שלא שולטים בעצמם ואחרים משלמים תמחיר)
אני מזועזעת מכמות השטויות שאנשים רושמים פה
לכו לפחות תלמדו תפירושים האמיתיים של כל פסוק למה סתם לדבר שטויות אלוהים ישמור הרמה כאן רדודה רצח
ואנונימית למעלה שטוענת שהאנס צריך להתחתן עם זאתי שאנס נכון זה כתוב אבל זה אך ורק בתנאי שגם היא רוצה(למשל אם נכנסה להיריון) אם היא לא רוצה הוא ממש לא מתחתן איתה והוא מקבל עונש ומשלם לה כסף
לכל מי שאמר שלא היה עונש על א!נס בתנ"ך
אני ממליץ לכם לשמוע על סיפור פילגש בגבעה בספר שופטים שבו כמעט כל שבט בנימין הושמדו בגלל זה
אנונימי
בתקופת התנך לא היה דבר כזה אונס, עם אשתך היה מותר לעשות מה שאתה רוצה, ואם היית אונס אישה שלא התחתנת איתה היית צריך לשלם לאבא עליה ולהתחתן איתה
האיסור היה על לאנוס אישה שכבר נשואה
אני חושב שמי שמקיים את עשרת הדיברות אז זה בונה אותו להיות אדם טוב שלא עושה גברים רעים כמו א1נס
לא יודעת גם כותבים לא תרצח ורוצחים לצערנו
וואי קראתי אסור לאכול איבר מין חי וחשבתי שאלוהים חוקק את החוק הזה אחרי שבני האדם ממש הפתיעו אותו
אנונימי
כי אין בזה משהו רע
ככה ה' החליט, זה אסור בכל מקרה.
קודם כל חוץ מעשרת הדיברות יש גם את 7 מצוות בני נוח שזה יותר קדום ובגלל ההפרה של המצוות האלה היה המבול והם אסור לרצוח אסור גילוי עריות אסור לעבוד עבודה זרה אסור לאכול אבר מן החי וחוץ מזה העונש על אונס לפי התורה הוא מוות בידי בית דין ויש בעשרת הדיברות עונשים פחות חמורים כמו לדוגמה מי שגנב צריך לשלם כפול