7 תשובות
שואל השאלה:
ומותר ליהודים לחגוג?
אנונימית
אממ יש רוסים יהודים שחוגגים אבל אני מרוקאית צרפתייה ואני לא חוגגת
זה כאילו מסורת כזאת? כמו שבמרוקו יש חינות ומימונה
נובי גוד זה חג אזרחי שהיה בברית המועצות ועדיין חוגגים אותו ברוסיה וביתר המדינות יוצאות בריה"מ. כלומר חג שלא קשור לדת, למרות שכן אפשר להבין את הדמיון לחג המולד (סבא כפור זה די חיקוי של סנטה קלאוס).
בארץ יש את הקהילה הכי גדולה בעולם (באחוזים) של יוצאי בריה"מ שלא במדינה פוסט סובייטית, אז בהחלט יש כאן לא מעט שחוגגים נובי גוד וזה חלק מסוים מהתרבות.

אם את רוצה לחגוג את יכולה, במיוחד עם חברים רוסים שבטוח מכירים את המנהגים יותר טוב;)
של רוסים קומוניסטים