8 תשובות
בכלליות, אחרי כל אסון אנשים מתקרבים לדת (לא ספציפית ליהדות).
בדת, כל הזמן מטיפים לך שאם לא תציית למנהיגים - יבוא עליך רע. והנה, פתאום באמת קרה משהו נורא, אז ישר מנסים לשייך את זה למשהו רע שעשית בעבר. שהרי לא ייתכן שכל הרוע הזה הגיע עלינו מבלי שעשינו משהו רע.
פשוט ניצול ציני של האבל והצער. עצוב.
בדת, כל הזמן מטיפים לך שאם לא תציית למנהיגים - יבוא עליך רע. והנה, פתאום באמת קרה משהו נורא, אז ישר מנסים לשייך את זה למשהו רע שעשית בעבר. שהרי לא ייתכן שכל הרוע הזה הגיע עלינו מבלי שעשינו משהו רע.
פשוט ניצול ציני של האבל והצער. עצוב.
מנסות להתלבש צנוע וחושבות שזה יעזור במצב הזה
לא יודעת ולא שמעתי על זה אבל מה הקטע למה לקרוע למה לא למסור או לתרום לאנשים שאין להם?
טרנד בטיקטוק
לוקחות על עצמן השתדלות להתלבש צנוע
כי לא רוצים שאנשים אחרים ילבשו את זה
כי הקב"ה אמר לנו בצורה מפורשת שבגלל חוסר צניעות מתים במלחמה.
אז מי שאומר שאין קשר סתם חושב שהוא יותר חמכם מהקב"ה, מה שלא הגיוני בשום צורה.
"וַיֹּאמֶר יְהוָה: "יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה נטוות (נְטוּיוֹת) גָּרוֹן, וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם, הָלוֹךְ וְטָפֹף תֵּלַכְנָה ,וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה. וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן, וַיהוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה. בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים. הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁירוֹת וְהָרְעָלוֹת. הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים. הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף. הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהָחֲרִיטִים. וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים. וְהָיָה תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי תַחַת יֹפִי. מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ, וּגְבוּרָתֵךְ - בַּמִּלְחָמָה" (ישעיה ג, טז-כה).
^^ באותה מידה שאסור לה, ככה אסור ליהודיה אחרת שגם לה אסור להחטיא את אחרים. אם היא תתן זה למישהי אחרת - חוסר צניעות ימשיך (וזה יהי בגללה, אז יהי לה חלק באותה עוון). אז מה היא עשתה בזה? ברגע שהיא גוזרת, כי גוזרת שיהיו פחות בגדים לא צנועים בעולם.
אז מי שאומר שאין קשר סתם חושב שהוא יותר חמכם מהקב"ה, מה שלא הגיוני בשום צורה.
"וַיֹּאמֶר יְהוָה: "יַעַן כִּי גָבְהוּ בְּנוֹת צִיּוֹן וַתֵּלַכְנָה נטוות (נְטוּיוֹת) גָּרוֹן, וּמְשַׂקְּרוֹת עֵינָיִם, הָלוֹךְ וְטָפֹף תֵּלַכְנָה ,וּבְרַגְלֵיהֶם תְּעַכַּסְנָה. וְשִׂפַּח אֲדֹנָי קָדְקֹד בְּנוֹת צִיּוֹן, וַיהוָה פָּתְהֵן יְעָרֶה. בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים. הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁירוֹת וְהָרְעָלוֹת. הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים. הַטַּבָּעוֹת וְנִזְמֵי הָאָף. הַמַּחֲלָצוֹת וְהַמַּעֲטָפוֹת וְהַמִּטְפָּחוֹת וְהָחֲרִיטִים. וְהַגִּלְיֹנִים וְהַסְּדִינִים וְהַצְּנִיפוֹת וְהָרְדִידִים. וְהָיָה תַחַת בֹּשֶׂם מַק יִהְיֶה וְתַחַת חֲגוֹרָה נִקְפָּה וְתַחַת מַעֲשֶׂה מִקְשֶׁה קָרְחָה וְתַחַת פְּתִיגִיל מַחֲגֹרֶת שָׂק כִּי תַחַת יֹפִי. מְתַיִךְ בַּחֶרֶב יִפֹּלוּ, וּגְבוּרָתֵךְ - בַּמִּלְחָמָה" (ישעיה ג, טז-כה).
^^ באותה מידה שאסור לה, ככה אסור ליהודיה אחרת שגם לה אסור להחטיא את אחרים. אם היא תתן זה למישהי אחרת - חוסר צניעות ימשיך (וזה יהי בגללה, אז יהי לה חלק באותה עוון). אז מה היא עשתה בזה? ברגע שהיא גוזרת, כי גוזרת שיהיו פחות בגדים לא צנועים בעולם.
אנונימי
theamazingrat, ואתה? מה אתה חושב? שדברים קורים בלי סיבה והקב"ה לא שולט על המצב? אם כן, זה מה שצריך להיות עצוב, לא התעוררת לתשובה אמורה להיות עצובה, חלילה.
אנונימי
באותו הנושא: