69 תשובות
אם את מגדירה את עצמך כדתיה אז כן:)
וסתם שתדעי שאנשים לא יכולים לתת לך הגדרות תגדירי טת עצמך איך שבא לך
וסתם שתדעי שאנשים לא יכולים לתת לך הגדרות תגדירי טת עצמך איך שבא לך
כן.
אין חטא בתורה על אהבת נשים.
כל עוד את לא עושה עם זה שום דבר אז את בסדר.
אין חטא בתורה על אהבת נשים.
כל עוד את לא עושה עם זה שום דבר אז את בסדר.
ויש גם מקומות תמיכה בגוגל גם לדתיים להט"ב
כן
כלנו עושים עבירות:)
אין אדם שלא עושה וגם תמיד אפשר לחזור בתשובה
אני לא רב או רבנית אבל היא אכן נקראת.דתיה
אין אדם שלא עושה וגם תמיד אפשר לחזור בתשובה
אני לא רב או רבנית אבל היא אכן נקראת.דתיה
תשמעי יש גם הומואים דתיים, אבל אני לא מאמין זה חרטה הרי אם אתה מאמיי בתורה ואתה יודע שבתורה אסור שגבר ישכב עם גבר אז אתה כופר בתורה, למרות שמישהו דתי שמאונן זה משהו אחר זה כמו קרי לילה רק שקרי לילה יכול לקרות ללא ידיעתך ואוננות זה לפעמים קשה לא לשמור
כע את נקראת דתייה
כתוב גם: לא כתב אישה משכב זכר
לא תשכב*
בטח שאפשר
יש אפילו אישה טרנסית דתייה
ואת יכולה לקרוא עוד מלא כתבות על דתיים להט"ב בגוגל וביוטיוב
יש אפילו אישה טרנסית דתייה
ואת יכולה לקרוא עוד מלא כתבות על דתיים להט"ב בגוגל וביוטיוב
את יודעת מה אנחנו לא רבנים יש רבנים לכך שיענו לך תנסי את קו ההלכה הספרדי ואת הרב שמואל אליהו
אפשרי
בטח שכן
כל השתדלות היא טובה
כל השתדלות היא טובה
מה השתדלות פה היא לא מנסה להפסיק להיות לסבית
את לא דתייה את מסורתית
כן
אנונימית
מה הקשר מנסה להיות לסבית?
זה שאת לסבית לא סותר את זה שאת דתיה למרות שאין שילוב כזה אבל היא דתיה בכל השאר ולפחות היא משתדלת^^^
זה שאת לסבית לא סותר את זה שאת דתיה למרות שאין שילוב כזה אבל היא דתיה בכל השאר ולפחות היא משתדלת^^^
את דתייה, בטח
בטח שזה סותר זה כמו שאני אהיה טראנס באיראן
העונה לכולם...
זה כבר תלוי בה האם היא מנסה להתגבר על הניסיון או להגיד שיש לה ניסיון והיא תמשיך להיות ככה, בלי השתדלות להתגבר על כך
לכל אחד יש מצווה שקשה בה יותר, פשוט צריך להשתדל להתגבר ולנצח את יצר הרע
זה כבר תלוי בה האם היא מנסה להתגבר על הניסיון או להגיד שיש לה ניסיון והיא תמשיך להיות ככה, בלי השתדלות להתגבר על כך
לכל אחד יש מצווה שקשה בה יותר, פשוט צריך להשתדל להתגבר ולנצח את יצר הרע
לסביות
ההלכה אוסרת על יחסי מין בין שתי נשים, אם כי ברמה פחותה לאיסור על משכב זכר.
בניגוד למשכב זכר לו התייחסויות מפורשות כבר במקרא, מקור האיסור על יחסי מין בין נשים הוא בדרשה על הספרא על הפסוק "כמעשה ארץ מצרים לא תעשו". התלמוד אמנם מזכיר "נשים המסוללות זו בזו", אך דוחה את דברי רב הונא שלפיו הן פסולות לכהונה. הרמב"ם הגדיר את המעשה כאסור אך שאין בו לאו מיוחד ולכן אין לוקין עליו מהתורה אך "ראוי להכותן מכת מרדות".
ההלכה אוסרת על יחסי מין בין שתי נשים, אם כי ברמה פחותה לאיסור על משכב זכר.
בניגוד למשכב זכר לו התייחסויות מפורשות כבר במקרא, מקור האיסור על יחסי מין בין נשים הוא בדרשה על הספרא על הפסוק "כמעשה ארץ מצרים לא תעשו". התלמוד אמנם מזכיר "נשים המסוללות זו בזו", אך דוחה את דברי רב הונא שלפיו הן פסולות לכהונה. הרמב"ם הגדיר את המעשה כאסור אך שאין בו לאו מיוחד ולכן אין לוקין עליו מהתורה אך "ראוי להכותן מכת מרדות".
נכון זה סותר אבל זה גם לא
אין פה מה להתווכח בקיצור שתגדיר את עצמה איך שהיא רוצה והעיקר שתשתדל
אין פה מה להתווכח בקיצור שתגדיר את עצמה איך שהיא רוצה והעיקר שתשתדל
בטח שכן!
וחוץ מזה היא יכולה לשאול רב אנחנו לא רבנים שמוסמכים לכך
בטח שכן! זה בכלל לא סוטר.
שתשאל רב אם היא מאמינה בה' ושומרת שבת ומצוות אז מה שהרב יגיד לה זה מה שתעשה
אני אוכל שניצל, אבל ממש מנסה להיות צמחוני. האם אני צמחוני?
אנשים בסטיפס יגידו לך את מה שיעשה לך טוב לאוזניים "אל תתני לאחרים להגדיר אותך", "יש אנשים כאלה" וכו'. אבל כידוע לך יש איסור לקיום יחסי מין בין שני מינים,
וזה אף בן אדם בסטיפס לא יכול לבטל אלא אם את מתכוונת להיות "דתיה" רפורמית, אין איסור בפני עצמו להתאהב או שיהיה לך את אותם יצרים אלא רק מימוש שלהם, על כל אדם בישראל יש חובה הלכתית להתחתן ולהקיים משפחה כדת משה וישראל.
(וברור ששאלה ששאלתי בהתחלה היא איש קש מאשר באמת טענה אמיתית)
אנשים בסטיפס יגידו לך את מה שיעשה לך טוב לאוזניים "אל תתני לאחרים להגדיר אותך", "יש אנשים כאלה" וכו'. אבל כידוע לך יש איסור לקיום יחסי מין בין שני מינים,
וזה אף בן אדם בסטיפס לא יכול לבטל אלא אם את מתכוונת להיות "דתיה" רפורמית, אין איסור בפני עצמו להתאהב או שיהיה לך את אותם יצרים אלא רק מימוש שלהם, על כל אדם בישראל יש חובה הלכתית להתחתן ולהקיים משפחה כדת משה וישראל.
(וברור ששאלה ששאלתי בהתחלה היא איש קש מאשר באמת טענה אמיתית)
אולי תצאו עליי אבל קטונתי אני לא רב אני הבעתי דעה אישית אבל שאלתי רב לגבי שאלה זאת וזה מה שהוא ענה: שלום וברכה!
היא דתייה בהחלט, אבל יש לה קושי ונסיון, וצריך להתגבר על כך.
בשורות טובות!
היא דתייה בהחלט, אבל יש לה קושי ונסיון, וצריך להתגבר על כך.
בשורות טובות!
סליחה
את כן דתיה.
אבל אל תתני לאף פה בתגובות לבלבל אותך,משכב נקבה זה בהחלט אסור.
^^^צודק.
אבל אל תתני לאף פה בתגובות לבלבל אותך,משכב נקבה זה בהחלט אסור.
^^^צודק.
יפהה^^^ תשובה שאפשר להקשיב לה, הרי רב שלמד זאת אמר ולא אנשים מהראש האישי שלהם
כן ברור
זהו הדיון נגמר שאלנו רב והוא ענה אז אין יותר מידי
אם את מרגישה שאת דתייה אז את דתייה והנטיה המינית שלך לא משנה כלום
למה שלא יהיה אפשר?
את לא בחרת להיות לסבית, נולדת ככה, אין עם זה שום בעיה
את לא בחרת להיות לסבית, נולדת ככה, אין עם זה שום בעיה
אנונימית
מה זה נולדה ככה היא בחרה להיות לסבית
בטח שנולדים ככה
אי אפשר פשוט לבחור להיות לסבית, זה עניין של משיכה
אי אפשר פשוט לבחור להיות לסבית, זה עניין של משיכה
אנונימית
מה זה נולד ככה אה לתינוק יש דעה מה זה השטויות האלה גם היטלר לא נולד שונא יהודים
רציני
כן, את עדיין נקראת דתייה, משיכה מינית לאותו המין זה ניסיון שה' הביא, וצריך להתגבר עליו
לכל אחד יש התמודדויות שונות שעליו הוא צריך לעבוד
לכל אחד יש התמודדויות שונות שעליו הוא צריך לעבוד
נו זה כמו 10 הניסיונות אבל שהקב"ה הביא לאברהם והניסיון העשירי היה לעקוד את יצחק, אתה יודע איזה קשה זה? אבל אברהם לא ויתר אף על פי שזה היה לו קשה הוא הצליח לעקוד את בנו כי זה מה שה' אמר אז להיות לסבית בטח שאפשר להתגבר על זה זה כמו לא לאכול כשר
בטח שזה עובד ככה
יש כאן הרבה למעלה שכתבו שאסור משכב אישה וזה הופך אותך לרפורמית אם את עושה את זה, אבל חשוב להדגיש שאסור לעשות את זה ככה סתם, זאת אומרת, אסור לשכב אישה עם אישה רק כי הן רוצות גיוון, זה האיסור מהתורה
אם נולדת כלסבית אז אין עם זה בעיה, כי בסופו של דבר אין לך באמת דרך לשלוט בזה וזה קצת לא פייר שלא תוכלי בגלל זה
אם נולדת כלסבית אז אין עם זה בעיה, כי בסופו של דבר אין לך באמת דרך לשלוט בזה וזה קצת לא פייר שלא תוכלי בגלל זה
אנונימית
^^אגב אולי כדאי שקודם תחקור תנושא לפני שאתה זורק עובדות
אנונימית
אין דבר כזה להיוולד לסבית
אה כן ומישהו שהוא נולד למשפחה דתית אז זה אומר שהוא יהיה דתי כל החיים?
בטח שזה אפשרי.
זכותך להאמין במה שבאלך ולהרגיש דתייה.
ככה נולדת, אלוהים לא שונא אותך.. את לא אדם רע, את לא פוגעת באף אחד בגלל שאת לסבית.
זכותך להאמין במה שבאלך ולהרגיש דתייה.
ככה נולדת, אלוהים לא שונא אותך.. את לא אדם רע, את לא פוגעת באף אחד בגלל שאת לסבית.
יש לי שאלה שתשמע אגרסיבית אבל אני באמת רוצה להבין
למה את מנסה לשמור מצוות של דת שמצווה לסקול הומואים?
למה את מנסה לשמור מצוות של דת שמצווה לסקול הומואים?
איפה בדיוק כתוב בדת שצריך לסקול הומואים?
אנונימית
כל עוד את רק נמשכת לבנות ולא ממש עוסקת איתם בתשמיש או בגירוי של מגע, את לא ממש עוברת שום עבירה בכך, לגבי מחשבות של איסור, הרהורי עבירה, שזה אסור דאורייתא גם לנשים, זה דבר שהרבה נופלים בו ואם הוא בא מאליו ולא מחמת שאת בכוח מנסה לגרות את עצמך ובכוח לדמיין איתם דברים שאסור לך לעשות, זה נקרא שוגג, אפילו שזה עדיין אסור זה אינו מזיד, ובמיוחד שאם את נלחמת בזה ומשתדלת שלא לחשוב על הרהורי עבירה והם באים בכל זאת 'אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו', וכמו שאדם שעובר ב'לא תחמוד' למרות שעשה כל שביכולתו שלא לחמוד (לרצות) דבר שיש לחברו, הרי שאין כלפיו תביעה בשמיים, כך הוא לגבי הרהורי עבירה.
ממש לא כתוב בשום מקום שצריך לסקול הומואים
זה שיש אנשים שלקחו את זה לכיוון הזה ממש לא אומר שזה נכון
ה' אוהב אותה לא משנה אם היא אוהבת בנים או בנות
זה שיש אנשים שלקחו את זה לכיוון הזה ממש לא אומר שזה נכון
ה' אוהב אותה לא משנה אם היא אוהבת בנים או בנות
^^^,^בויקרא י"ח כ"ב כתוב שמשכב זכר אסור, עונש הסקילה הוא קונצנזוס בהלכה
זה כתוב על משכב זכר שנעשה בלי באמת צורך
אם הוא נולד ככה אז ממש אין בעיה
אם הוא נולד ככה אז ממש אין בעיה
אנונימית
אבל ה' לא אמר את זה, זה אנשים שפירשו את זה, זה אשמתם שהם לוקחים את זה למקום הזה וממש לא כל הדתיים חושבים שצריך לסקול הומואים, לפי הדת ה' מקבל את כולם ואוהב אותם, הוא שולט בכל מה שייקרה חוץ מבבחירה של יצורים בין טוב לרע, ולאהוב את אותו המין כמו שאת.ה לא אומר שבחרת ברע.
ומתנצלת מראש אם זה כפייה, זאת לא הכוונה שלי:)
ומתנצלת מראש אם זה כפייה, זאת לא הכוונה שלי:)
רק לאחר עדים והתראה, וגם זה רק לאחר שידוע שלא עבר בשוגג או היה 'תינוק שנשבה' אלא פשע ורשע.
גדר רשע הוא או שעושה להכעיס (לא שלא מאמין ומנסה להכעיס דתיים, אלא מאמין ומנסה להכעיס את הקב"ה, ולא מחמת תאווה אלא מחמת שרוצה להביא חוסר הסכמה כלפיו).
או אם הוא חוטא לתיאבון, כלומר שהוא רוצה לחטוא מחמת תאווה, אז הוא נקרא רשע לאחר שהוכיחו אותו ולא חזר בו.
אבל החזו"א כתב ב-יו"ד סימן ה' אות כ"ח בשם המהר"ם מלובלין שאין אנו יודעים להוכיח, וממילא גם אם הוכחנו אותו לא נחשב שהוכחנו, סתם צעקנו עליו, ולכן כך אדם היום הוא בגדר 'תינוק שנשבה' ולא נקרא רשע ואין בו דיני סקילה או כל מיתה אחרת, ואף כתב שם שמחת כן 'מצווה לאהוב את הרשעים', שאינם רשעים אלא הם בגדר 'ריעך לתורה ולמצוות' ויש בהם מצוות 'ואבבת לריעך כמוך' ולא חל בהם דין שמותר לשנוא את הרשע (מלבד מה שזה מחלוקת אם זה חובה או רק היתר).
גדר רשע הוא או שעושה להכעיס (לא שלא מאמין ומנסה להכעיס דתיים, אלא מאמין ומנסה להכעיס את הקב"ה, ולא מחמת תאווה אלא מחמת שרוצה להביא חוסר הסכמה כלפיו).
או אם הוא חוטא לתיאבון, כלומר שהוא רוצה לחטוא מחמת תאווה, אז הוא נקרא רשע לאחר שהוכיחו אותו ולא חזר בו.
אבל החזו"א כתב ב-יו"ד סימן ה' אות כ"ח בשם המהר"ם מלובלין שאין אנו יודעים להוכיח, וממילא גם אם הוכחנו אותו לא נחשב שהוכחנו, סתם צעקנו עליו, ולכן כך אדם היום הוא בגדר 'תינוק שנשבה' ולא נקרא רשע ואין בו דיני סקילה או כל מיתה אחרת, ואף כתב שם שמחת כן 'מצווה לאהוב את הרשעים', שאינם רשעים אלא הם בגדר 'ריעך לתורה ולמצוות' ויש בהם מצוות 'ואבבת לריעך כמוך' ולא חל בהם דין שמותר לשנוא את הרשע (מלבד מה שזה מחלוקת אם זה חובה או רק היתר).
אני גם ככה ואני מחשיבה את עצמי דתייה/מסורתית
אנונימית
^^^^^מה זאת אומרת בלי באמת צורך אני לא חושב שמישהוא נולד ממשכב זכר אי פעם
^^^^כתוב בתורה שמשכב זכר זה אסור, זה מספיק מפלה בשבילי
^^^אז אם גבר שוכב עם גבר, ואמרו לו שזה לא בסדר, והוא עדיין מתעקש שזה בסדר, כן צריך לסקול אותו. מאוד מרשים
^^^^כתוב בתורה שמשכב זכר זה אסור, זה מספיק מפלה בשבילי
^^^אז אם גבר שוכב עם גבר, ואמרו לו שזה לא בסדר, והוא עדיין מתעקש שזה בסדר, כן צריך לסקול אותו. מאוד מרשים
כן
על המצוות מקבלת שכר ועל העבירות עונש
ולגבי המקרה הזה ספציפית השאלה היא האם יש רק יצר או גם מעשים
ולגבי המקרה הזה ספציפית השאלה היא האם יש רק יצר או גם מעשים
אנונימי
אין איסור להיות לסבית יש איסור לקיים יחסים עם אותו המין
אם עושים חטא אחד לא צריך יותר להוסיף יותר חטאים להפך צריך לעשות יותר מצוות
אם עושים חטא אחד לא צריך יותר להוסיף יותר חטאים להפך צריך לעשות יותר מצוות
ברור
לא בחרת להיות לסבית, את דתייה
לא בחרת להיות לסבית, את דתייה
^זיגמונד השני
לאחר עדים, התראה, ופסיקה של סנהדרין בזמן שיש בית מקדש, כן.
מה זה אומר? נתחיל הסנהדרין, הם 71 איש, גדולי הדור, ויש עליהם חיוב 'והיצילו העדה', הם חייבים למצוא טענה לפיה הוא לא יתחייב למות, לנסות להציל אותו בכל דרך אפשרית, ורק אם 31 מהם לאחר ששמעו גם את הדרכים של כל שאר הדיינים להצילו ולא השתכנעו ולא מצאו איזשהו פתח להציל אותו, אז כן, דבר כזה נדיר מאוד, סנהדרין שהרבה מישהו אחת ל70 שנה הייתה נקראת 'סנהדרין קטלנית'.
נמשיך בעדים- זה אומר שראו אותם ממש עוסקים בתשמיש, צריך 2 עדים, כמעט אין מי שראוי להיות עד. וגם אם יש מי שראוי להיות עד, והם לא יכולים להעיד עליו אם הם אוהבים (היינו חברים) של הנתבע, או שהם שונאים שלו (גדר שונאים- שהיו מדברים ולפתע הפסיקו, לאחר 3 ימים שהפסיקו לדבר נקראים שונאים לעניין שלא יכולים להעיד עליו). גם אם הם אחים, 3 אחים לא יכולים להעיד ביחד. גם אם הם קרובי משפחה של הנתבע הם לא יכולים להעיד עליו.
התראה- יש לשון מאוד מדוייקת שצריך שאלו שמתאים אותו יאמרו, והוא צריך לענות נוסח מסויים לפני שהוא חוטא, אם הוא לא אמר את הנוסח הזה אז זה נקרא שלא קיבל התראה ואי אפשר לחייב אותו מיתה.
מלבד מה שהיום שבו דנין על דיני נפשות, אז לא דנים באותו יום על שום דין אחר, וגם רק דין אחד בכך אותו היום, כל היום 71 גדולי הדור עוסקים בלנסות למצוא דרך להציל את הנתבע, ועד שלא 31 מהם משוכנעים, לאחר שיש עדין כשרים והתראה כדין (שזה כמעט בלתי אפשרי), וכך.זה כשיש בית מקדש, אז הוא יקבל דין מיתה.
כדאי שתלמד דיני נפשות ודיני דיינות לפני שתחליט שהדת היא דת שבה שוחטים כל מי שלא מתאים בעין. זה לא נצרות שהכל בהחלטת כומר בודד או איסלם שזה בהחלטת השיח.
לגבי שזו אפליה לאסור משכב זכר, אז זו גם אפליה לאסור חרישה בשבת, לכאורה זו אפליה לכל מי שרוצה לחרוש בשבת.
אלא שזו לא אפליה כיוון שזה אסור לכולם באותה המידה, אפליה זה כשאוסרים למישהו אחד ולאחר מתירים, אבל כשזה אסור לכולם, זו לא אפליה.
לאחר עדים, התראה, ופסיקה של סנהדרין בזמן שיש בית מקדש, כן.
מה זה אומר? נתחיל הסנהדרין, הם 71 איש, גדולי הדור, ויש עליהם חיוב 'והיצילו העדה', הם חייבים למצוא טענה לפיה הוא לא יתחייב למות, לנסות להציל אותו בכל דרך אפשרית, ורק אם 31 מהם לאחר ששמעו גם את הדרכים של כל שאר הדיינים להצילו ולא השתכנעו ולא מצאו איזשהו פתח להציל אותו, אז כן, דבר כזה נדיר מאוד, סנהדרין שהרבה מישהו אחת ל70 שנה הייתה נקראת 'סנהדרין קטלנית'.
נמשיך בעדים- זה אומר שראו אותם ממש עוסקים בתשמיש, צריך 2 עדים, כמעט אין מי שראוי להיות עד. וגם אם יש מי שראוי להיות עד, והם לא יכולים להעיד עליו אם הם אוהבים (היינו חברים) של הנתבע, או שהם שונאים שלו (גדר שונאים- שהיו מדברים ולפתע הפסיקו, לאחר 3 ימים שהפסיקו לדבר נקראים שונאים לעניין שלא יכולים להעיד עליו). גם אם הם אחים, 3 אחים לא יכולים להעיד ביחד. גם אם הם קרובי משפחה של הנתבע הם לא יכולים להעיד עליו.
התראה- יש לשון מאוד מדוייקת שצריך שאלו שמתאים אותו יאמרו, והוא צריך לענות נוסח מסויים לפני שהוא חוטא, אם הוא לא אמר את הנוסח הזה אז זה נקרא שלא קיבל התראה ואי אפשר לחייב אותו מיתה.
מלבד מה שהיום שבו דנין על דיני נפשות, אז לא דנים באותו יום על שום דין אחר, וגם רק דין אחד בכך אותו היום, כל היום 71 גדולי הדור עוסקים בלנסות למצוא דרך להציל את הנתבע, ועד שלא 31 מהם משוכנעים, לאחר שיש עדין כשרים והתראה כדין (שזה כמעט בלתי אפשרי), וכך.זה כשיש בית מקדש, אז הוא יקבל דין מיתה.
כדאי שתלמד דיני נפשות ודיני דיינות לפני שתחליט שהדת היא דת שבה שוחטים כל מי שלא מתאים בעין. זה לא נצרות שהכל בהחלטת כומר בודד או איסלם שזה בהחלטת השיח.
לגבי שזו אפליה לאסור משכב זכר, אז זו גם אפליה לאסור חרישה בשבת, לכאורה זו אפליה לכל מי שרוצה לחרוש בשבת.
אלא שזו לא אפליה כיוון שזה אסור לכולם באותה המידה, אפליה זה כשאוסרים למישהו אחד ולאחר מתירים, אבל כשזה אסור לכולם, זו לא אפליה.
^לגבי כל העניין עם כמה שקשה להגיע לסקילה אמיתית: זה לא משנה. עדיין מבחינת החוקים שלהם צריך להרוג אותם, זה מזעזע באותה מידה
לגבי העניין עם האפליה: אם סטרייט ירצה לעשות משכב זכר מונעים גם ממנו, אפליה זה לא המילה הנכונה אבל זה פשוט דפוק שמשהוא כזה יהיה לא חוקי, כמו שזה דפוק שלחרוש בשבת יהיה לא חוקי
לגבי העניין עם האפליה: אם סטרייט ירצה לעשות משכב זכר מונעים גם ממנו, אפליה זה לא המילה הנכונה אבל זה פשוט דפוק שמשהוא כזה יהיה לא חוקי, כמו שזה דפוק שלחרוש בשבת יהיה לא חוקי
זה העניין, שאם לא מתקיימים התנאים הללו, מבחינה ההלכה לא הורגים אותו, לא שאי אפשר להרוג אותו, אלא הוא לא חייב מיתה. רק לאחר שמתקיימים כל הכללים הללו הוא מתחייב מיתה, לפני כן לא חל עליו חיוב מיתה בידי אדם כלל.
לגבי הפסקה השנייה, לגבי אם משהו אמור להיות חוקי או לא, כשאתה מאמין שזה ציווי משמיים ולא ציווי בני אדם, אתה מבין שזה לא תלוי באם לנו זה נראה הגיוני או לא, כיוון שהשכל שלנו מוגבל בשונה ממי שקבע את אותם החוקים, ושכל שהוא מעל האין סוף מבין יותר מאיתנו מה לאסור ומה להתיר.
אבל זה כבר תלוי באמונה, אם אדם לא מאמין שיש בורא, אז הוא לא יראה חוק שנראה לו בשכל המוגבל שלו בלתי הגיוני כחוק מחייב. אם אדם לא יראה עצמו כמחוייב, הוא לא יקיים.
לגבי הפסקה השנייה, לגבי אם משהו אמור להיות חוקי או לא, כשאתה מאמין שזה ציווי משמיים ולא ציווי בני אדם, אתה מבין שזה לא תלוי באם לנו זה נראה הגיוני או לא, כיוון שהשכל שלנו מוגבל בשונה ממי שקבע את אותם החוקים, ושכל שהוא מעל האין סוף מבין יותר מאיתנו מה לאסור ומה להתיר.
אבל זה כבר תלוי באמונה, אם אדם לא מאמין שיש בורא, אז הוא לא יראה חוק שנראה לו בשכל המוגבל שלו בלתי הגיוני כחוק מחייב. אם אדם לא יראה עצמו כמחוייב, הוא לא יקיים.
^זה כמו שאני אגיד שיש לי חוק שצריך להרוג יהודים, אבל רק תחת מלא הגבלות ורק אם הזהרת אותם קודם שאסור להם לומר "שמע ישראל". זה לא אומר שאני לא אנטישמי
הפסקה השניה, יכולת פשוט להביא את הטיעון הזה ברור שאם אתה מאמין באלוהים אז תאמין באלוהים אפילו אם הוא אמר שצריך להרוג אותך
הפסקה השניה, יכולת פשוט להביא את הטיעון הזה ברור שאם אתה מאמין באלוהים אז תאמין באלוהים אפילו אם הוא אמר שצריך להרוג אותך
לגבי הפסקה הראשונה, אדם שלא פסקו בית דין שהוא חייב מיתה, הוא ממש לא חייב מיתה.
מה שחוטא בחטא שיש עליו מיתה, ומישהו הרג אותו, הוא נקרא רוצח לכל דבר ועניין, אבל אם בית דין פסקו מיתה על מישהו, אזי הוא כבר נקרא 'אדם מת', ומי שרוצח אותו פטור, אבל עד שלא פסקו בית דין שהוא חייב מיתה, הוא באמת לא חייב מיתה.
האם יוצא שלמעשה כל הדור אינם חייבי מיתה כיום? מפתיע, אבל כן.
מה שחוטא בחטא שיש עליו מיתה, ומישהו הרג אותו, הוא נקרא רוצח לכל דבר ועניין, אבל אם בית דין פסקו מיתה על מישהו, אזי הוא כבר נקרא 'אדם מת', ומי שרוצח אותו פטור, אבל עד שלא פסקו בית דין שהוא חייב מיתה, הוא באמת לא חייב מיתה.
האם יוצא שלמעשה כל הדור אינם חייבי מיתה כיום? מפתיע, אבל כן.
מה זה משנהההההה החוקים של התורה טוענים שזה לא בסדר להיות הומוסקסואל, עד כדי עונש מוות. זה לכשעצמו לא בסדר.
אם יהיה חוק שאומר שלשתות קפה זה משהוא שאפשר להוציא עליו להורג, אבל רק תחת מלא מגבלות, וכל השופטים לא יטילו את העונש הזה, האם זה חוק לגיטימי?
אם יהיה חוק שאומר שלשתות קפה זה משהוא שאפשר להוציא עליו להורג, אבל רק תחת מלא מגבלות, וכל השופטים לא יטילו את העונש הזה, האם זה חוק לגיטימי?
טוב, כמו ששנינו הסכמנו לגבי הפסקה השנייה שלך (למעשה פשוט כתבת את מה שכתבתי, חחח), זה תלוי באמונה, ואם אני מאמין, אז אם התורה תצווה עלי לא לשתות קפה, אפילו עד לכדי עונש מוות, אני מקבל את זה בהכנעה, ואם ארצה להבין, אפנה לספרי האריז"ל שיסבירו למה חמור כ"כ לשתות קפה ואיך זה פוגם בעולמות העליונים
כןכן זה אחלה טיעון יכלת פשוט לומר את זה