11 תשובות
יש הרבה משחקי מחשב שאני חושב שלא מפריע מבחינה רוחנית, כל עוד שזה לא משהו שנוגד את התורה.
וחוץ מזה לא נראה לי שלהתנתק בבת אחת זה טוב, צריך בהדרגה.
שואל השאלה:
איזה מחשבות זרות?
אנונימית
לכל אחד יש אידיאולוגיה. המון אנשים חושבים שהם חכמים יותר מהבורא, ויתכן שהם בכלל לא חושבים על כך. כל אחד יטה את הדיבור שלו למחשבות שלו ולטינופת שהוא אוחז בה. בדידות כמה שיותר גבוהה תוך שימת דגש על קריאת ספרי קודש ושמיעת שעורי תורה = לעלות מעלה ולטהר את המוח מהזבל לאט-לאט
שואל השאלה:
אבל אם אני סתם שומעת שירים שלא מדברים על דברים כאלה בכלל?
כאילו שירי אהבה וכאלה?
אנונימית
אם זה אהבה לבורא אז סבבה
אבל אהבה לאנשים..?
הצעה בשבילך:
אם את מרגישה שאת עוסקת בדברים זרים כאלו -
תפתחי חובות הלבבות שער הבטחון ותקנסי את עצמך בקריאת 5 פסקאות.
זה אמנם לא מדבר ישירות על הנושא שלנו, אהל יש שם המון מזה
בהצלחה!
מוזיקה זה דבר רוחני, הגאון מוילנא אמר שאם לא הייתה תורה הוא היה מתעסק במוזיקה.
יש חמישים היכלות בשמיים והכי גבוה הוא היכל המנגינות.
בחסידויות שרים מלא וגם בתפילה.

השאלה היא רק האם התוכן של השיר הוא רע או טוב
במינון כמובן. וכמובן שאם אדם היה מכור למשחקים או משהו, אם הוא יפרוש בבת אחת הוא יחזור מהר מאד ובתדירות גבוהה מאד, לכן צריך לעשות הכול במינון והעיקר שגם "העיסוקים הלא רוחניים" יהיו לשם שמיים, כלומר כמו ירידה לצורך עלייה או בבחינת הפסקה מעטה "מהריצה" הרוחנית, כי אי אפשר ממש תמיד לעסוק רק ברוחני, במיוחד בדור שכזה,
ובריצה רוחנית אני לא מתכוון ללימוד תורה כל היום, אין לעשות את התורה כקרדום לחפור בה, אלא בכללי גם לעשייה לשם שמיים, מצוות, תושייה למען האחר.
והעיסוקים החומרניים הם כאלו שפשוט לא מקדמים אותך בתור אדם או נותנים ביטוי להתקדמות שלך או צרכים חיוניים להתקדמות וכו', אלא כבטלה ממש.
אבל כמובן שגם בהם לא להתעסק בכאלו שמטמאים אותך או מחטיאים אותך כמו האח הגדול וכל התוכניות האלו.
בהחלט עדיף שלהתרחק מכל הזבל.
זה סתם מכניס מחשבות זרות שרובן כוזבות
אפשר אך באיזון הנכון
שואל השאלה:
אז אסור בכלל להקשיב לשירים?
אנונימית
כן, רובם עבודה זרה לקדוש ברוך הוא..