13 תשובות
כן
כן
כן, ברוב הסידורים יש וזה נמצא בדרך כלל אחרי תפילת ערבית.
יש מלא דפים קטנים של קריאת שמע שאפשר לקנות
בסידור אמור להיות לא יודעת בערך איפה אבל לקראת האמצע תחפשי בתוכן עניינים קריאת שמע שעל המיטה ואולי זה בקיצור ק"ש שעל המיטה ובגלל זה לא מצאת
בסידור אמור להיות לא יודעת בערך איפה אבל לקראת האמצע תחפשי בתוכן עניינים קריאת שמע שעל המיטה ואולי זה בקיצור ק"ש שעל המיטה ובגלל זה לא מצאת
כן, יש אחרי ערבית. תשנן ובסוף תזכור לבד
שואל השאלה:
מצאתי עכשיו אחרי ערבית, תודה!!
רק שעברתי על הנוסח וזה ממש שונה ממה שקראתי עד עכשיו...עד עכשיו קראתי תמיד נוסח שחברה שלי שאומרת נתנה לי...אבל בסידור זה ממש שונה, למה?
מצאתי עכשיו אחרי ערבית, תודה!!
רק שעברתי על הנוסח וזה ממש שונה ממה שקראתי עד עכשיו...עד עכשיו קראתי תמיד נוסח שחברה שלי שאומרת נתנה לי...אבל בסידור זה ממש שונה, למה?
אנונימית
שואל השאלה:
אני קוראת מאתר ההידברות באינטרנט
אני קוראת מאתר ההידברות באינטרנט
אנונימית
אולי יש לה נוסח אשכנזי או משהו
כן יש בכל סידור.
חפשי בתוכן העניינים ק"ש/קריאת שמע שעל המיטה.
וכל הכבוד לך אשרייך
חפשי בתוכן העניינים ק"ש/קריאת שמע שעל המיטה.
וכל הכבוד לך אשרייך
שואל השאלה:
אוף לא ברור לי...הסידור כתוב נוסח ספרד וגם בקישור של הקריאת שמע של הידברות כתוב עדות המזרח....אבל הנוסחים מאוד שונים. מה כדאי לי לעשות?
אוף לא ברור לי...הסידור כתוב נוסח ספרד וגם בקישור של הקריאת שמע של הידברות כתוב עדות המזרח....אבל הנוסחים מאוד שונים. מה כדאי לי לעשות?
אנונימית
יש לאחר ערבית (יש לרוב ערבית, ספירת העומר, ברכת הלבנה, ואז קריאת שמע שעל המיטה)
אנונימי
^^הולכים לפי הנוסח של אבא שלך
מה העדה שלך מצד אבא?
מה העדה שלך מצד אבא?
היי,
כל הכבוד צדיקה. עדיף לך להוריד אפליקציית תפילין ולקרוא משם ולגבי שבתות לקנות חוברת קטנה של קריאת שמע.
לשאלה, זה מופיע בסיורים אחרי תפילת ערבית, ובסידורי שבת לפני הלל וברכת המזון, וזה נקרא "קריאת שמע על המיטה". לא תמיד מופיע בתוכן עניינים.
לגבי ההבדל בין שני הנוסחים, יש עכשיו קראת בהידברות בעדות המזרח, את יכולה להרוגי את אפילקציית הידברות על הדרך, זה יהיה לך יותר קל. הסיבה להבדל בנוזלים הוא שיש לך ביושר בנוסח ספרד, ועד עכשיו קראת עדות המזרח.
עדות המזרח וספרד זה לא אותו נוסח. נוסח ספרד הוא גרסה של נוסח אשכנז, שמאחדת את עדות המזרח עם אשכנז. אם את מתפללת בנוסח עדות המזרח, את צריכה לקנות סידור חדש בנוסח עדות המזרח/ע"מ/ספרדי. שימי לב! ספרדי ו-ספרד זה לא אותו דבר. לחלופין את יכולה לעבור רק לנוסח ספרד, ואז מעתה תפתחי תפילון/הידברות על הדרך ותבחרי בנוסח ספרד ואז זה יהיה זה.
לגבי איזה נוסח לבחור, זה תלוי.
-אם אבא שלך מתפלל, לכי על הנוסח שלו.
-אם הוא לא מתפלל לכי לפי העדה שלך.
-אם את אשכנזיה ואבא לא מתפלל ולא יודע להגיד איזה נוסח את צריכה להתפלל לכי על נוסח ספרד, שזה הרוב האשכנזי והנוסח הנפוץ יותר.
-אם את מתחברת יותר לנוסח אחר, תתחילי איתו.
-אם את מתחזקת לבד, ולא התפללת בחיים, וההורים לא לימדו אותך - תבחרי מה שאת רוצה, או לחלופין תלכי לפי הנוסח שלימדו אותך ולפי מה שאת רגילה.
כל הכבוד צדיקה. עדיף לך להוריד אפליקציית תפילין ולקרוא משם ולגבי שבתות לקנות חוברת קטנה של קריאת שמע.
לשאלה, זה מופיע בסיורים אחרי תפילת ערבית, ובסידורי שבת לפני הלל וברכת המזון, וזה נקרא "קריאת שמע על המיטה". לא תמיד מופיע בתוכן עניינים.
לגבי ההבדל בין שני הנוסחים, יש עכשיו קראת בהידברות בעדות המזרח, את יכולה להרוגי את אפילקציית הידברות על הדרך, זה יהיה לך יותר קל. הסיבה להבדל בנוזלים הוא שיש לך ביושר בנוסח ספרד, ועד עכשיו קראת עדות המזרח.
עדות המזרח וספרד זה לא אותו נוסח. נוסח ספרד הוא גרסה של נוסח אשכנז, שמאחדת את עדות המזרח עם אשכנז. אם את מתפללת בנוסח עדות המזרח, את צריכה לקנות סידור חדש בנוסח עדות המזרח/ע"מ/ספרדי. שימי לב! ספרדי ו-ספרד זה לא אותו דבר. לחלופין את יכולה לעבור רק לנוסח ספרד, ואז מעתה תפתחי תפילון/הידברות על הדרך ותבחרי בנוסח ספרד ואז זה יהיה זה.
לגבי איזה נוסח לבחור, זה תלוי.
-אם אבא שלך מתפלל, לכי על הנוסח שלו.
-אם הוא לא מתפלל לכי לפי העדה שלך.
-אם את אשכנזיה ואבא לא מתפלל ולא יודע להגיד איזה נוסח את צריכה להתפלל לכי על נוסח ספרד, שזה הרוב האשכנזי והנוסח הנפוץ יותר.
-אם את מתחברת יותר לנוסח אחר, תתחילי איתו.
-אם את מתחזקת לבד, ולא התפללת בחיים, וההורים לא לימדו אותך - תבחרי מה שאת רוצה, או לחלופין תלכי לפי הנוסח שלימדו אותך ולפי מה שאת רגילה.