196 תשובות
אם אתה חושש שללמוד על אמונות אחרות יערער את האמונה שלך אז אין לך בסיס חזק לאמונה שלך.
ללמוד על עמים אחרים ודתות אחרות ואמונות שונות מרחיב את האופקים שלך וזה חלק חיוני מחינוך טוב.
ללמוד על עמים אחרים ודתות אחרות ואמונות שונות מרחיב את האופקים שלך וזה חלק חיוני מחינוך טוב.
אנונימי
^.
אנונימית
דוד?
אנונימי
מה שלח יעזור לי?
די להתלונן זה בית ספר וזה מעצבן
די להתלונן זה בית ספר וזה מעצבן
ידע כללי, מה הקשר אז זה ישכנע אותך להיות נוצרי או מוסלמי? תלמדו זה מעניין בכל זאת
זה ממש לא בסדר
אף אחד לא רוצה שתתנצר או שתתאסלם
בסך הכל לומדים את זה בשביל הידע הכללי
זה לא שבבתי ספר דתיים לא לומדים היסטוריה של דתות אחרות אז מזה אתה רק יכול להבין שאין בזה עניין
בסך הכל לומדים את זה בשביל הידע הכללי
זה לא שבבתי ספר דתיים לא לומדים היסטוריה של דתות אחרות אז מזה אתה רק יכול להבין שאין בזה עניין
אנונימית
אני בבית ספר דתי וגם אותנו מלמדים על דתות אחרות ונגיד מתי שאנחנו כתבנו על האסלם אז המורה ביקשה ממנו לכתוב במרכאות נגיד את המילה אללה כאילו דברים כאלה לא לומדים את זה בתןר דת לומדים את זה בתור היסטוריה
אף אחד לא אמר לך תתאסלם או תתנצר
זה כמו שיש בתי ספר מעורבים שלומדים תנך.. זה לא מעניין אותם ועדיין יש להם מבחנים על זה...
זה כמו שיש בתי ספר מעורבים שלומדים תנך.. זה לא מעניין אותם ועדיין יש להם מבחנים על זה...
זה בסדר גמור וזה ידע כללי
חשוב לא להיות מקובעים
חשוב לא להיות מקובעים
^^אתה בביתספר מוסלמי?
רגע אז אתה לא רוצה ללמוד על דת אחרת כי אתה לא סומך על האמונה שלך?הייתי בודקת משהו בך ולא בבית הספר
^מופנה לשואל השאלה
גם לדעתי זה מיותר, אבל זה חלק מתוכנית הלימודים..
אבל אתה לא תאבד אמונה - אם את סומך בה' לגמרי, זה לא משנה מה תלמד לא תפסיק להאמין
אבל אתה לא תאבד אמונה - אם את סומך בה' לגמרי, זה לא משנה מה תלמד לא תפסיק להאמין
אנונימית
שואל השאלה:
כל אלה שאומרים שאני לא יעבור דתות אני יודע שאני לא יעבור אבל זה יכול לגרום לי לחשוב על כול מיני דברים ולהכניס אותי לתסביך
כל אלה שאומרים שאני לא יעבור דתות אני יודע שאני לא יעבור אבל זה יכול לגרום לי לחשוב על כול מיני דברים ולהכניס אותי לתסביך
^אז פשוט תתעלם, מקסימום תדע דברים שאתה לא רוצה - תזכור שזה קשקוש ותמשיך הלאה
אין ממש פתרון אחר
אין ממש פתרון אחר
אנונימית
שואל השאלה:
the eclipse כמו שאמרתי זה פשוט יכול להכניס אותי לתסביך ויש לי אמונה חזקה אבל אני לא רוצה שמשהו יפגע בה זה שאני חודה שזה יקרה אני פשוט לא רוצה לקחת סיכונים
the eclipse כמו שאמרתי זה פשוט יכול להכניס אותי לתסביך ויש לי אמונה חזקה אבל אני לא רוצה שמשהו יפגע בה זה שאני חודה שזה יקרה אני פשוט לא רוצה לקחת סיכונים
שואל השאלה:
והקטע שגם מלמדים אותנו על זה בשיעור תנ"ך
והקטע שגם מלמדים אותנו על זה בשיעור תנ"ך
מי שמאמין לא מפחד.
^^מזאת אומרת?
תוכל הגדיר את ה"מלמדים"
מלמדים את הדת או מלמדים על הדת?
מלמדים את הדת או מלמדים על הדת?
^^^ אוקיי זה כבר הגזמה.
אנונימית
שואל השאלה:
^^מלמדים את הדת
^^מלמדים את הדת
שואל השאלה:
כאילו את הקוראן ואת הזה של הנצרות
כאילו את הקוראן ואת הזה של הנצרות
^אז אפשר להתלונן על זה אצל המנהל או משהו זה ממש מוגזם. ממש.
אנונימית
תקשיב אותי בבית ספר לימדו להתנצר וזה היה בבית ספר יהודי לא מעורב או משהו כזה
המורה פשוט אמרה איך מתנצרים כאילו ממש את המשפט שצריך 3 פעמים וברוך השם לא התנצרתי האמונה שלי יותר חזקה אבל לך למנהלת או משהו זה מוגזם
המורה פשוט אמרה איך מתנצרים כאילו ממש את המשפט שצריך 3 פעמים וברוך השם לא התנצרתי האמונה שלי יותר חזקה אבל לך למנהלת או משהו זה מוגזם
כל עוד לא כופים עליך כלום, זה סבבה לגמרי
אם אתה חושב שזה מה שיגרום לך לא להאמין יותר ביהדות, הבעיה היא בך
אם אתה חושב שזה מה שיגרום לך לא להאמין יותר ביהדות, הבעיה היא בך
חשוב ללמוד על השונה ממך, והמטרה זה שהראש שלך יפתח לעוד דברים כי אולי תגלה שאתה מתחבר למשהו אחד יותר משאתה מתחבר לאחר... וכמו שהשיר אומר "מי שמאמין לא מפחד את האמונה לאבד". אם אתה מאמין באלוהים וכו' אין סיבה שתפחד להפסיק להאמין. שורה תחתונה תלמד, זה חשוב
שואל השאלה:
לא חושב אני פשוט לא לוקח סיכונים אני לא יצליח לישון וזה גם אם אני באמת יחשוב על זה בסופו של דבר אני יחזור לזה אבל זה יכול פשוט להיות לי קשה
לא חושב אני פשוט לא לוקח סיכונים אני לא יצליח לישון וזה גם אם אני באמת יחשוב על זה בסופו של דבר אני יחזור לזה אבל זה יכול פשוט להיות לי קשה
שמע אם זה מפריע לך תוכל להסביר למנהל או למורה שלך
כי יש עוד דתות חוץ מהיהדות ואי אפשר להכחיש את זה
את לא קוראת מהספר תנך שלהם זה בסדר
את פשוט לומדת על היסטוריה שלהם בעולם
או משהו כזה
את פשוט לומדת על היסטוריה שלהם בעולם
או משהו כזה
שואל השאלה:
ניקול צומק מה אכפת לי אם יש דתות אחרות אני לא קשור אליהם זה לא יעזור לי בחיים ללמוד על איזה מוחמד אני רוצה ללמוד על הדת שלי
ניקול צומק מה אכפת לי אם יש דתות אחרות אני לא קשור אליהם זה לא יעזור לי בחיים ללמוד על איזה מוחמד אני רוצה ללמוד על הדת שלי
זה ללמוד להכיר את האנשים האחרים שיש בעולם
מה הקשר
מה הקשר
אנונימית
גם אותנו
ועוד בשיעור ערבית חח מה הקשר
אבל פסדר זה רק לידע כללי לא צריך לעשות עניין
ועוד בשיעור ערבית חח מה הקשר
אבל פסדר זה רק לידע כללי לא צריך לעשות עניין
אני חושבת שזה חשוב לדעת על עוד דתות, ובכלל לדעת היסטוריה.
בית הספר שלכם לא מיוחד, מלמדים את הנושא הזה בהרבה בתי ספר, בעיניי הוא ממש מעניין.
אין סיבה שזה יגרום לך לעבור דת. מציגים לך עובדות (איך דתות אחרות מתנהלות) לא מציגים לך סיבות לעבור.
אפשר להיות יהודי גאה וללמוד ולהסתקרן על עוד דתות
בית הספר שלכם לא מיוחד, מלמדים את הנושא הזה בהרבה בתי ספר, בעיניי הוא ממש מעניין.
אין סיבה שזה יגרום לך לעבור דת. מציגים לך עובדות (איך דתות אחרות מתנהלות) לא מציגים לך סיבות לעבור.
אפשר להיות יהודי גאה וללמוד ולהסתקרן על עוד דתות
אם זה ברמה כזו, או שתתלונן להנהלה, או שאם זה לא יעבוד תעבור בית ספר.
אני אומרת לך דוגרי זה ממש לא בסדר.
אני אומרת לך דוגרי זה ממש לא בסדר.
אנונימית
כי אני לא יהודיה וזה נקרא גזענות זה שאת תלמדי משהו אחר לא יהרוג אותך !
שואל השאלה:
the eclipse אני וכל הכיתה שלי דיברנו עם המורה היא אמרה שזה מה שהיא צריכה ללמד וזה לא קשור זה מורה מעצבנת שלא אכפת לה מאחרים
the eclipse אני וכל הכיתה שלי דיברנו עם המורה היא אמרה שזה מה שהיא צריכה ללמד וזה לא קשור זה מורה מעצבנת שלא אכפת לה מאחרים
^מה קשור הם מלמדים אותם בשיעור תנ"ך על דתות אחרות.
איזה גזענות בראש שלך
איזה גזענות בראש שלך
אנונימית
שואל השאלה:
זה לא גזענות אם אני לא רוצה ללמוד עלייך חמודה
זה לא גזענות אם אני לא רוצה ללמוד עלייך חמודה
שואל השאלה:
אני עכשיו שונא סינים כי אני לא אוכל מאכלים סינים ולא לומד סינית? לא.
אני עכשיו שונא סינים כי אני לא אוכל מאכלים סינים ולא לומד סינית? לא.
לא חייב להאמין בדת כדי ללמוד אותה
אני יודעת שיש נוצרים שמתעניינים ביהדות ולומדים על העם שלנו
אני יודעת שיש נוצרים שמתעניינים ביהדות ולומדים על העם שלנו
שואל השאלה:
אלון נחמד אני לא לומד על ההיסטוריה אני לומד על הקוראן והזה של הנוצרים
אלון נחמד אני לא לומד על ההיסטוריה אני לומד על הקוראן והזה של הנוצרים
אל תקראי לי חמודה את ממש גזענית וכמו שאמרתי זה לא מה שיהרוג אותך ללמוד קצת אחרת אין דת אחת בעולם וזה מה שיש
ניקול
1.מה קשור *גזע*נות לאמונה
2.מה אכפת לנן שאת לא יהודיה
3.הוא לא רוצה ללמוד את התורה שלהם לא רק שזה מחטיא אותו הוא גם מפחד על האמונה שלו תפסיקו להכניס את המילה גזענות לכל חור
1.מה קשור *גזע*נות לאמונה
2.מה אכפת לנן שאת לא יהודיה
3.הוא לא רוצה ללמוד את התורה שלהם לא רק שזה מחטיא אותו הוא גם מפחד על האמונה שלו תפסיקו להכניס את המילה גזענות לכל חור
שואל השאלה:
בישבילי יש דת אחת ואני לא צריך ללמוד על הדת שלך כדי לא להיות גזען
בישבילי יש דת אחת ואני לא צריך ללמוד על הדת שלך כדי לא להיות גזען
שואל השאלה:
ותלמדי מה זה גזענות
ותלמדי מה זה גזענות
שואל השאלה:
ואני בן
ואני בן
שואל השאלה:
תודה the eclipse
תודה the eclipse
^^^^^זה שלא רוצים ללמוד על דת שאת לא מאמינה בה נחשב להיות גזען? אז סורי מתברר שאני גזענית
אנונימית
ידע כללי, גזען יקר. אני אומר את זה בתור אנטי דתי
אתם קוראים בספר שלהם?
אני יודעת מה זה גזענות אני עברתי אותה
מלמדים אתכם בשיעור תנ"ך על דתות אחרות? זו כבר הגזמה ממש
שואל השאלה:
אפרסק777 זה לא חשוב אני לא מפחד אני פשוט יודע מה יקרא לי זה כבר קרא לי פעם ולא הצלחתי לישון בלילות
אפרסק777 זה לא חשוב אני לא מפחד אני פשוט יודע מה יקרא לי זה כבר קרא לי פעם ולא הצלחתי לישון בלילות
שואל השאלה:
^^ נכון?
^^ נכון?
ניקול
אם עברת את מה שעברת על רקע הדת שלך זו נקראת אפליה לא גזענות כי גזענות היא שנאה לגזע
ודת אינה גזע
אם עברת את מה שעברת על רקע הדת שלך זו נקראת אפליה לא גזענות כי גזענות היא שנאה לגזע
ודת אינה גזע
^^^^^להיות גזען זה להתייחס למישהו שונה בגלל משהו ששונה בו.
זה לא לא לרצות ללמוד על דת שאת לא מאמינה בה.
ובתור אחת שכמו שאמרת חוותה גזענות נראה כאילו את לא מאוד מתמצה בזה.
זה לא לא לרצות ללמוד על דת שאת לא מאמינה בה.
ובתור אחת שכמו שאמרת חוותה גזענות נראה כאילו את לא מאוד מתמצה בזה.
יש פה בישראל שנאה גדולה לפי דת שהיא לא יהודית דיי כבר להיות תמימים ולשחק אותה מלאכים
תלמד בשביל ידע כללי חשוב להכיר את כל התרבויות והדתות(אומרת גם בתור יהודייה גאה מאוד)
שואל השאלה:
ניקול צומק גזענות זה נגד עדה כמו אנשים שחורים או סינים זה לא קשור לדתות אני לא רוצה ללמוד את הדת שלך זה לא אומר שאני גזען. מה אז אני עכשיו צריך ללמוד את כל הדתות כדי לא להיות גזען?
ניקול צומק גזענות זה נגד עדה כמו אנשים שחורים או סינים זה לא קשור לדתות אני לא רוצה ללמוד את הדת שלך זה לא אומר שאני גזען. מה אז אני עכשיו צריך ללמוד את כל הדתות כדי לא להיות גזען?
^^^לא אמרתי שלא, אבל איך הגעת מזה שהוא לא רוצה ללמוד בתנ"ך על דת אחרת לזה שהוא גזען?
שואל השאלה:
^^ בסדר עם תרבויות אבל אין לי סיבה ללמוד על הקוראן שמתבסס על הדת שלנו מה זה חשוב לי עכשיו
^^ בסדר עם תרבויות אבל אין לי סיבה ללמוד על הקוראן שמתבסס על הדת שלנו מה זה חשוב לי עכשיו
שואל השאלה:
התכוונתי לסמאשי
התכוונתי לסמאשי
ניקול צומק
מי אמר שלא אבל זו לא גזענות מותק זו אפליה
מי אמר שלא אבל זו לא גזענות מותק זו אפליה
כי זה מה שיש ללמוד אותך עד דת אחרת לא יהפוך אותך לאותה דת מה כבר יקרה עם תלמדי על עוד דתות שיש בעולם ?
שואל השאלה:
ניקול צומק אני לא אמרתי שום דבר גיזעני פשוט לא באלי ללמוד על הדת שלך
ניקול צומק אני לא אמרתי שום דבר גיזעני פשוט לא באלי ללמוד על הדת שלך
למה לא ?
אמאלה תקשיבי ניקולוש זכותו של יהודי מאמין לא לרצות ללמוד דת אחרת כמו שזכותו של נוצרי לא לרצות ללמוד יהדות/איסלאם ונכון שלנוצרי לא היית קוראת גזען?אמאלה עצבים
שואל השאלה:
צליאקית גאה אנחנו לא לומדים על היסטוריה אנחנו לומדים אל הקוראן והזה של הנוצרים
צליאקית גאה אנחנו לא לומדים על היסטוריה אנחנו לומדים אל הקוראן והזה של הנוצרים
^זה רק הופך אותך לגזענית
כי היא לא מקבלת את העובדה שיש ספרים של דתות אחרות
^^קוראים לזה הברית החדשה
שואל השאלה:
ניקול צומק למה לא בא לך ללמוד על כול הדתות שיש בעולם?
ניקול צומק למה לא בא לך ללמוד על כול הדתות שיש בעולם?
שואל השאלה:
מי לא קיבל פשוט לא בא לי
מי לא קיבל פשוט לא בא לי
^הוא מקבל אבל לא רוצה ללמוד מה הבעיה שלך פשוט תגידי שנעלבת שהוא לא אוהב את הדת שלך
שאלתי למה לא את לא רוצה מה הסיבה ?
ניקול,
הוא לא אמר את זה
הוא כולה אמר שבשיעור תנ"ך הוא רוצה ללמוד על היהדות כמו שאמור להיות
הוא לא אמר את זה
הוא כולה אמר שבשיעור תנ"ך הוא רוצה ללמוד על היהדות כמו שאמור להיות
שואל השאלה:
אני בן ולמה לא בא לך עכשיו להפוך לטיבעונית? אם יום אחד אומרים לך לצאת לטייל ולא באלך, מה הסיבה? כי פשוט לא באלך
אני בן ולמה לא בא לך עכשיו להפוך לטיבעונית? אם יום אחד אומרים לך לצאת לטייל ולא באלך, מה הסיבה? כי פשוט לא באלך
אם זה בשיעורי תנ"ך אני מבינה כן בשיעור תנך צריך ללמוד את התנך אבל אם יש עוד שיעורים חוץ מתנך ששם לומדים דתות אחרות ואז הוא לא רוצה אז את זה אני לא מקבלת
ידע כללי והיסטוריה של מה שקורה מסבבך
אוקיי אני אענה במקומו
1.כמו שליהודים אסור להיכנס לכנסייה אני גם דיי בטוחה שיש איסור ללמוד דתות אחרות כי זו עבודה זרה וזה מחטיא אותו
2.הוא כתב פה כמה פעמים שהוא מפחד להיכנס לסרטים(כנראה שעל איזו דת צודקת ואולי זה באמת קרה והדת האחרת היא הנכונה)
בבקשה תכבדי ותמשיכי הלאה
1.כמו שליהודים אסור להיכנס לכנסייה אני גם דיי בטוחה שיש איסור ללמוד דתות אחרות כי זו עבודה זרה וזה מחטיא אותו
2.הוא כתב פה כמה פעמים שהוא מפחד להיכנס לסרטים(כנראה שעל איזו דת צודקת ואולי זה באמת קרה והדת האחרת היא הנכונה)
בבקשה תכבדי ותמשיכי הלאה
שואל השאלה:
^^ זה לא היסטוריה זה הקוראן והברית החדשה
^^ זה לא היסטוריה זה הקוראן והברית החדשה
לא בא לי להפוך לטבעונים כי אני אוהבת בשר וזה לא אותו דבר לשאלה שאני שאלתי למה את לא רוצה ללמוד דתות אחרות כי את אוהבת את התנך זה לא נוגד אחד את השני כמו טבעוני ולא
ניקול,
הוא אמר שבשיעורי תנ"ך.
וחוץ מזה הוא לא חייב לרצות ללמוד על הנצרות או האסלאם,
כמו שאת לא חייבת לרצות ללמוד על התנ"ך אם את לא יהודייה.
יכול להיות שעדיין תלמדי, אבל את לא חייבת לרצות.
הוא אמר שבשיעורי תנ"ך.
וחוץ מזה הוא לא חייב לרצות ללמוד על הנצרות או האסלאם,
כמו שאת לא חייבת לרצות ללמוד על התנ"ך אם את לא יהודייה.
יכול להיות שעדיין תלמדי, אבל את לא חייבת לרצות.
כנראה שהאמונה שלך לא חזקה מספיק אם אתה מפחד ללמוד על דתות אחרות
אני רוצה ללמוד את התנך אני רוצה ללמוד על כל דת בפני עצמה כי אני יודעת שיש אנשים אחרים
^^אם הוא דתי, או פשוט מאוד מאמין זה בהחלט יכול לנגוד אחד את השני.
שואל השאלה:
ניקול צומק אני לא רוצה כי אני רוצה לתמקד רק בדת שלי וזה עבודה זרה
ניקול צומק אני לא רוצה כי אני רוצה לתמקד רק בדת שלי וזה עבודה זרה
^^זו בחירה שלך וזו בחירה שלו תכבדי
אם הוא דתי אז אני מקבלת את זה
אוקיי ניקול.
זו הייתה דוגמא.
אבל הרעיון הוא שאם את לא רוצה ללמוד משהו את לא חייבת לרצות ללמוד אותו.
זו הייתה דוגמא.
אבל הרעיון הוא שאם את לא רוצה ללמוד משהו את לא חייבת לרצות ללמוד אותו.
שואל השאלה:
^^ אני מתגייר
^^ אני מתגייר
איזה עבודה זרה ידע כללי זה עבודה זרה ?
שואל השאלה:
התכוונתי לפבלו
התכוונתי לפבלו
שואל השאלה:
כן אם את לא יודעת ידע כללי על דתות אחרות זה עבודה זרה
כן אם את לא יודעת ידע כללי על דתות אחרות זה עבודה זרה
ניקול צומק
הם ליטרלי לומדים את הדת וללמוד דתות אחרות זו עבודה זרה בבקשה תספיקי להתעלם מהתשובות שלי
הם ליטרלי לומדים את הדת וללמוד דתות אחרות זו עבודה זרה בבקשה תספיקי להתעלם מהתשובות שלי
שמעו אותנו לימדו בהיסטוריה על דתות אחרות נגיד על האסלאם והנצרות וזה לא הרער אותנו וגם לא פחדנו שזה יערער אותנו דווקא זה עשה ההפך כי גם למדנו על היהדות אחרי והבנו כמה האסאלם והנצרות אלו דתות מטמטמות ואני חושבת שגם כמה מהכיתה אולי קצת התחזקו מהלמידה אז אין סיבה שתחשוב שזה ישנה לך את האמונה
לא מתעלמת פשוט יש כל כך הרבה שאני לא מצליחה לענות זה שזה חטא אז הוא עכשיו צריך להיות מקובע ?
וללמוד על דתות אחרות זה זה לא חטא
שואל השאלה:
מי אמר מקובע אני יודע קצת אני לא צריך להתעמק בזה זה חטא אני לא רוצה לחטות אם את רוצה אז שיהיה לך כיף
מי אמר מקובע אני יודע קצת אני לא צריך להתעמק בזה זה חטא אני לא רוצה לחטות אם את רוצה אז שיהיה לך כיף
יופי נו? זה דווקא טוב.
להתבגר = להיות פתוח ל-ללמוד דעות אחרות
להתבגר = להיות פתוח ל-ללמוד דעות אחרות
אחי, אף אחד לא מכריח אותך להמיר את עצמך לדתות האלה. זה כולה ללמוד עליהן, זה כמו ללמוד על מדינות אחרות בעולם זה הכל. למה שנלמד רק על ההיסטוריה שלנו מה זה פה צפון קוריאה? די כבר להתבכיין
אם אתה מפחד ללמוד עם דתות אחרות יש לך בעיה
א אם זה מה שיערער את האמונה שלך היא לא מאוד חזקה מלכתחילה
ב יש עוד אנשים בעולם והם מאמינים בדתות אחרות וידע לא יזיק
א אם זה מה שיערער את האמונה שלך היא לא מאוד חזקה מלכתחילה
ב יש עוד אנשים בעולם והם מאמינים בדתות אחרות וידע לא יזיק
שואל השאלה:
זה כן זה עבודה זרה אעלק לומדת על היהדות אומרת לי את לא יודעת את אחד החטאים הכי גדולים זה כתוב בעשרת הדיברות
זה כן זה עבודה זרה אעלק לומדת על היהדות אומרת לי את לא יודעת את אחד החטאים הכי גדולים זה כתוב בעשרת הדיברות
^^אומרים לחטוא*
וזה לא חטא ללמוד על משהו כל עוד אתה לא עובד את המשהו האחר הזה
וזה לא חטא ללמוד על משהו כל עוד אתה לא עובד את המשהו האחר הזה
שואל השאלה:
איטישימו אנחנו לא לומדים את ההיסטוריה אנחנו לומדים את הקוראן ואת הברית החדשה כמה פעמים אני צריך להגיד את זה
איטישימו אנחנו לא לומדים את ההיסטוריה אנחנו לומדים את הקוראן ואת הברית החדשה כמה פעמים אני צריך להגיד את זה
שואל השאלה:
כינוימגניב אני מאמין ביהדות והאמונה שלי מאוד חזקה אבל אני יודע שאני לא יצליח לישון בלילות ואני רק יחשוב על זה
כינוימגניב אני מאמין ביהדות והאמונה שלי מאוד חזקה אבל אני יודע שאני לא יצליח לישון בלילות ואני רק יחשוב על זה
אז מה? אף אחד לא מכריח אותך להאמין בזה, כולה לדעת שזה קיים שלא תהיה בור ועם הארץ. באמת לא מבין מה הבעיה פה
שואל השאלה תתלונן להנהלה ואל תפחד זה באמת לא בסדר שמכריחים אותך על עבודה זרה.
אנונימי
אז תצא מהכיתה או תשים אוזניות או תפריע עד שיוציאו. מה אני אגיד לך?? תעשנ מה שאתה רוצה הם לא יכולים להכריח אותך פיזית להישאר
שואל השאלה:
פיל נפיל אמרתי כבר הרבה פעמים האמונה שלי חזקה אני פשוט יודע שאני אהיה בלחץ ולא אישן בלילות ורק יחשוב על זה תקרא את התגובות ואז תענה
פיל נפיל אמרתי כבר הרבה פעמים האמונה שלי חזקה אני פשוט יודע שאני אהיה בלחץ ולא אישן בלילות ורק יחשוב על זה תקרא את התגובות ואז תענה
אם אתה לא מצליח לישון בלילות בגלל זה אז לצערך אתה פשוט נקלעת לרגשות אשמה כבדות בגלל הדת. וזה לא טוב
שוב כנראה שהאמונה שלך לא כלכך חזקה אם כמה משפטים מהקוראן מערערים אותה
תלמד עוד על היהדות וזה יחזיר אותך על אותו עיקרון
אבל לבטל ידע זו טעות
תלמד עוד על היהדות וזה יחזיר אותך על אותו עיקרון
אבל לבטל ידע זו טעות
אתם קוראים מתוך הקוראן?
שואל השאלה:
איטישימו אני יודע שזה קיים אני לא רוצה ללמוד את זה זה עבודה זרה ואני רוצה להתמקד רק ביהדות אין לי זמן לדברים אחרים
איטישימו אני יודע שזה קיים אני לא רוצה ללמוד את זה זה עבודה זרה ואני רוצה להתמקד רק ביהדות אין לי זמן לדברים אחרים
לכל אלא שאומרים שזה בסדר אתם אומרים מצד אחד שללמוד תנ"ך זה כפייה דתית שזה המסורת והדת של העם שלנו ומתנגדים לזה אבל כשזה מדובר על עבודה זרה ודתות אחרות זה פתאום בסדר ופלורליזם וידע כללי, זה פשוט צביעות
אנונימי
שואל השאלה:
כינוימגניב אתה לא מבין זה יכניס אותי ללחץ. האמונה שלי חזקה זה למה אני מתגייר לא הייתי סתם ככה מתגייר
כינוימגניב אתה לא מבין זה יכניס אותי ללחץ. האמונה שלי חזקה זה למה אני מתגייר לא הייתי סתם ככה מתגייר
אמלה אתה מהכיתה שלי
אנונימית
אז תבקש לצאת מהכיתה בזמן שמלמדים את זה מה אני אגיד לך, אני באמת לא מבין מה הבעיה פה
למה שזה יכניס אותך ללחץ?
זה ידע כללי,חשוב ללמוד על ההסטוריה ועל תרבויות אחרות.
זה לא אמור לפגוע לך באמונה, אם אתה מאמין ביהדות אתה תמיד תהיה יהודי גאה ושום דבר שתשמע לא ישנה את זה!
עם ישראל חיי
זה לא אמור לפגוע לך באמונה, אם אתה מאמין ביהדות אתה תמיד תהיה יהודי גאה ושום דבר שתשמע לא ישנה את זה!
עם ישראל חיי
מה הקשר אמונה לא חזקה ללא לרצות ללמוד על דברים שסותרים את הדת שלך, שאלה אמיתית אם ארגונים יהודים כמו להב"ה ועוד היינו נכנסים לבתי ספר שלכם הייתם מתנגדים? אם כן זה פשוט צביעות
אנונימי
שואל השאלה:
ampiri אני כבר אמרתי שזה לא טוב בגלל זה אני לא רוצה ללמוד על דתות אחרות
ampiri אני כבר אמרתי שזה לא טוב בגלל זה אני לא רוצה ללמוד על דתות אחרות
אפשר לחנך אנשים להאמין בשקרים, ראו ערך גרמניה הנאצית
אנונימי
שואל השאלה:
איטישימו בסדר אני יגיד למורה שאני יצא מהכיתה והיא תסכים. איפה אתה חי?
איטישימו בסדר אני יגיד למורה שאני יצא מהכיתה והיא תסכים. איפה אתה חי?
רק אומר אפשר לשטוף לאנשים את המוח דרך חינוך וללמד אותם גם שקרים
אנונימי
שואל השאלה:
פיל נפיל לא יודע למה זה קורה זה עבודה זרה ואון לי כוח עכשיו לזה יש לי אמונה חזקה ביותר זה לא יעזור לך אם תגיד שלא
פיל נפיל לא יודע למה זה קורה זה עבודה זרה ואון לי כוח עכשיו לזה יש לי אמונה חזקה ביותר זה לא יעזור לך אם תגיד שלא
תתלונן על זה
אנונימי
שואל השאלה:
michal לא את הבסיס אנחנו ממש לומדים את הדת
michal לא את הבסיס אנחנו ממש לומדים את הדת
מה המורה תעשה? תקשור אותך לכסא ותפתח לך את העפעפיים סטייל "התפוז המכני"? לא רוצה לא צריך לך תקנה טוסט בקפיטריה במקום
שואל השאלה:
^^ ניסיתי
^^ ניסיתי
שואל השאלה:
איטישימו אני רוצה תעודה טובה היא תוריד לי מהציון על זה שאני לא משתתף בשיעור
איטישימו אני רוצה תעודה טובה היא תוריד לי מהציון על זה שאני לא משתתף בשיעור
פיל נפיל
שמעי גם אני בהתחלה חשבתי ככה אבל הוא אמר שליטרלי מלמדים אותם *את הדתות* ואם הוא לא רןצה ללמוד דת אחרת זו זכותו
שמעי גם אני בהתחלה חשבתי ככה אבל הוא אמר שליטרלי מלמדים אותם *את הדתות* ואם הוא לא רןצה ללמוד דת אחרת זו זכותו
אמרתי לך תתלונן על זה ותגיד שזה כפייה דתית/חילונית
אנונימי
מה אתם לומדים שם?
אז תחליט מה מבין הדברים יותר חשוב לך, ציון טוב או האמונה שלך. המשך יום טוב
לכל אלא שמצדיקים את זה תענו לי בכנות אם היו מכריחים אתכם לשמוע הרצאות של להב"א הייתם אומרים אותו דבר?
אנונימי
שואל השאלה:
איטישימו אני לא רוצה להיות חסר עבודה בעתיד בלי ציון טוב אני לא יצליח להמשיך בחיים
איטישימו אני לא רוצה להיות חסר עבודה בעתיד בלי ציון טוב אני לא יצליח להמשיך בחיים
נו אני לא יודעת איך להסביר את זה אבל אני ינסה להסבי3 את מרכר הדברים האלה טוב אז ככה כל הדתות האחרות מבוססות על הדת שלנו
בגלל זה הנוצרים קוראים לדת שלהם הדת החדשה
ובגלל זה המוסלמים חושבים גם שצריך להשמיד את כל מי שניקרא 'כופאר' שזה אומר מישהו שלא מאמין בדת שלהם אז כאילו צריך להרוג אותו
בגלל זה הנוצרים קוראים לדת שלהם הדת החדשה
ובגלל זה המוסלמים חושבים גם שצריך להשמיד את כל מי שניקרא 'כופאר' שזה אומר מישהו שלא מאמין בדת שלהם אז כאילו צריך להרוג אותו
העולם גדול יותר מישראל הקטנה ויש עוד דתות חוץ מיהדות.
knowledge is power, או בעברית ידע זה כוח.
knowledge is power, או בעברית ידע זה כוח.
אנונימית
אם אתם קוראים מהקוראן ומהברית החדשה
אז אתה יכולה להתלונן על זה
אבל בטוח שאתה לא בבית ספר מוסלמי או נוצרי?
אז אתה יכולה להתלונן על זה
אבל בטוח שאתה לא בבית ספר מוסלמי או נוצרי?
שואל השאלה תתלונן על זה וכל הכבוד ומזל טוב על הגיור
אנונימי
שואל השאלה:
פיל נפיל אני תמיד רציתי להתגייר כל החיים שלי גדלתי על הדת פשוט עכשיו אני בן 13 ואני יכול להתגייר
פיל נפיל אני תמיד רציתי להתגייר כל החיים שלי גדלתי על הדת פשוט עכשיו אני בן 13 ואני יכול להתגייר
זה אסור על פי חוק אפשר אפילו להתלונן על זה למשרד החינוך
אנונימי
אתה בבית ספר יהודי?^
או במשטרה
אנונימי
כפייה דתית אסורה על פי חוק תתלונן על זה
אנונימי
שואל השאלה:
תודה וניסיתי להתלונן לאף אחד לא אכפת
תודה וניסיתי להתלונן לאף אחד לא אכפת
אז פשוט תעבור בית ספר
גם למשרד החינוך?
אנונימי
שואל השאלה:
פיל נפיל אני כבר עושה את זה אני בניתי את האמונה שלי מהמעון כל החיים שלי הייתי בבית ספר דתי גן דתי מה לא אני רק סומך על ה' ופתאום בבית ספר חילוני מלמדים אותי על זה אני מפחד שהכול ישבר
פיל נפיל אני כבר עושה את זה אני בניתי את האמונה שלי מהמעון כל החיים שלי הייתי בבית ספר דתי גן דתי מה לא אני רק סומך על ה' ופתאום בבית ספר חילוני מלמדים אותי על זה אני מפחד שהכול ישבר
איזה מפגרים אף אחד לא כופה עליו דת, הוא לומד על דתות כחלק מהתוכנית החינוכית.
אתה לא קורא עכשיו מהקוראן נכון? אתה לא קורא עכשיו על איך ישו הלך על מים, אתה לומד מידע כללי על הדתות האלו!
suck it up, אתה תלמד את זה לקצת זמן ואז זה יגמר, שיאללה.
אתה לא קורא עכשיו מהקוראן נכון? אתה לא קורא עכשיו על איך ישו הלך על מים, אתה לומד מידע כללי על הדתות האלו!
suck it up, אתה תלמד את זה לקצת זמן ואז זה יגמר, שיאללה.
אנונימית
שואל השאלה:
ואיך אני יתלונן אמא שלי לא רוצה והם בטח סתם יחשבו שאני מטומ*ם
ואיך אני יתלונן אמא שלי לא רוצה והם בטח סתם יחשבו שאני מטומ*ם
שואל השאלה:
כן אני כן לומד על הקוראן ואיך שישו הלך על המים ואפילו יותר מיזה
כן אני כן לומד על הקוראן ואיך שישו הלך על המים ואפילו יותר מיזה
שואל השאלה:
אני הולך ללמוד על זה
אני הולך ללמוד על זה
אתה אומר לי שאתה קורא מהקוראן, מהספר עצמו ולא מספר היסטוריה?
אתה מגזים לדעתי, ממש מגזים.
אתה מגזים לדעתי, ממש מגזים.
שואל השאלה:
לא בדיוק את הקוראן אבל לומד אותו
לא בדיוק את הקוראן אבל לומד אותו
שואל השאלה:
כמו ללמוד תנך מהגוגל
כמו ללמוד תנך מהגוגל
אתה לומד מידע כללי על איסלם, זה מה שאתה לומד.
אתה עדיין הולך להמשיך ללמוד תנ"ך ויהדות וההתעסקות שלהם תהיה למידה על ישראל יהדות, ולא אף דת אחרת.
אל תלחץ זה חלק מהתוכנית החינוכית, אני מאמין בעצמי שהמורים שלך הם יהודים.
אתה עדיין הולך להמשיך ללמוד תנ"ך ויהדות וההתעסקות שלהם תהיה למידה על ישראל יהדות, ולא אף דת אחרת.
אל תלחץ זה חלק מהתוכנית החינוכית, אני מאמין בעצמי שהמורים שלך הם יהודים.
שואל השאלה אל תשבר, תבטח בבורא עולם ויהיה טוב, כל הכבוד לך
אנונימי
חח אם אתה יהודי גאה ואתה מפחד שלגלות על דתות אחרות ישפיע עליך מבחינה דתית אתה ממש לא יהודי גאה
שואל השאלה:
איזה יהודים זה מורים מוסלמים
איזה יהודים זה מורים מוסלמים
שואל השאלה:
tom תקרא את התגובות האחרות אין לי כוח להסביר עוד פעם
tom תקרא את התגובות האחרות אין לי כוח להסביר עוד פעם
אח שלי אתה בטוח שאתה לא גר בעזה?
שואל השאלה:
יש לנו מורים מוסלמים ויהודים
יש לנו מורים מוסלמים ויהודים
שואל השאלה:
מה עזה עכשיו יש מוסלמים בארץ
מה עזה עכשיו יש מוסלמים בארץ
שואל השאלה:
יש לנו איזה 4 ואפילו יותר מורים מוסלמים בבית ספר
יש לנו איזה 4 ואפילו יותר מורים מוסלמים בבית ספר
שואל השאלה:
וזה אמור להיות בית ספר יהודי חילוני
וזה אמור להיות בית ספר יהודי חילוני
שואל השאלה:
וגם לא באלי להתלונן זה סתם יכניס אותי לבעיה יותר גדולה
וגם לא באלי להתלונן זה סתם יכניס אותי לבעיה יותר גדולה
כל עוד אתה לא בגדה המערבית או באיזה מושבה מוסלמית אז לא ילמדו אותך עד כדי כך על דתות אחרות, אתה תלמד יותר על יהדות מאשר הכל.
suck it up, be a man, זה לא יפגע לך באמונה בדת.
suck it up, be a man, זה לא יפגע לך באמונה בדת.
אתה יכול להתלונן על זה זה ממש אסור לפי החוק
אנונימי
שואל השאלה:
מה יהדות הם עוד לא סיימו ללמד אותנו איך לקרוא פסוקים באמת חושבים שאנחנו בכיתה א' ופתאום קופצים ללמוד את הנצרות והאסלאם
מה יהדות הם עוד לא סיימו ללמד אותנו איך לקרוא פסוקים באמת חושבים שאנחנו בכיתה א' ופתאום קופצים ללמוד את הנצרות והאסלאם
שואל השאלה:
אני לא רוצה להתלונן על זה כי זה יכניס אותי לבעיה יותר גדולה עם ההורים שלי עם המורים עם התלמידים ואפילו אולי המשטרה אין לי כוח לזה ומה כבר יעשו לגבי זה סתם יחשבו שאני משוגע
אני לא רוצה להתלונן על זה כי זה יכניס אותי לבעיה יותר גדולה עם ההורים שלי עם המורים עם התלמידים ואפילו אולי המשטרה אין לי כוח לזה ומה כבר יעשו לגבי זה סתם יחשבו שאני משוגע
תתקשר לנציג ממשרד החינוך ותסביר לו את המקרה ותשאל אותו
אנונימי
למה זה יסבך אותך?
אנונימי
שואל השאלה:
לא צריך להתקשר לאף אחד פשוט באלי לדבר על העיניין הזה גם ככה אני בעזרת ה' עובר שנה הבאה לבית ספר דתי כי באמת שזה בית ספר דפוק עם מורים דפוקים
לא צריך להתקשר לאף אחד פשוט באלי לדבר על העיניין הזה גם ככה אני בעזרת ה' עובר שנה הבאה לבית ספר דתי כי באמת שזה בית ספר דפוק עם מורים דפוקים
אז אל תתלונן אלא, פשוט תשאל את הנציג אם מה שהם עושים זה חוקי ואחרי זה תסביר את מה שהוא אמר להנהלה
אנונימי
אוקיי, בהצלחה
אנונימי
שואל השאלה:
איך אני יתקשר? אני מתבייש מידי ולא באלי אק רציתי לדבר על העיניין
איך אני יתקשר? אני מתבייש מידי ולא באלי אק רציתי לדבר על העיניין
שואל השאלה:
רק
רק
שואל השאלה:
מי רוצה להתנצר אני עכשיו מתגייר
מי רוצה להתנצר אני עכשיו מתגייר
אתה יודע שאתה יכול לעבור בית ספר
שואל השאלה:
אני עובר בעזרת ה' שנה הבאה
אני עובר בעזרת ה' שנה הבאה
למה לא השנה?
שואל השאלה:
כי גם יש לי חברים בבית ספר הזה ויותר נוח בתחילת שנה עם עוד ילדים כי אני מתבייש רצח ועכשיו להציג את עצמי ולהצטרף באמצע השנה זה קשה למצוא חברים
כי גם יש לי חברים בבית ספר הזה ויותר נוח בתחילת שנה עם עוד ילדים כי אני מתבייש רצח ועכשיו להציג את עצמי ולהצטרף באמצע השנה זה קשה למצוא חברים
אין באמת הבדל יש לי מלא ילדים שבאו באמצע שנה
שואל השאלה:
זה פשוט מבייש
זה פשוט מבייש
אתה רק חושב שזה מביש
לאף אחד לא אכפת באמת מתי אתה עובר לשם
אבל תודה מה שאתה רוצה
לאף אחד לא אכפת באמת מתי אתה עובר לשם
אבל תודה מה שאתה רוצה
^פיל נפיל
ממש ממש לא ההפך ככה אני מוכיחה שהאמונה שלי הכי חזקה כי היא סרדה המון זמן והרבה דורות שלמים ולא משנה כמה פעמים ניסו להשמיד אותה אני נותנת לכם שניה קפיצה בחומר בהמשך אתם תלמדו שאחרי כמה עשורים שהנוצרות נולדה ברומא היה מלך אחד שרצה להרים את האיפריה להיות האימפריה הכי חזה אז הוא שיתף פעולה עם הנצרות והסיר את החוק שצריך לרדוף אחרי הנוצרים ואחרי כל המאמינים של הדת הזאת ואני לא אפרט יותר
כי אני חושבת שזה מובן מספיק
לא משנה כמה ירדפו אחרינו ו/או כמה ינסול להשמיד אותנו אנחנו בחיים לא נושמד
כי אנחנו עם ישראלי
כי אנחנו עם הנצח ואנחנו חזקים ואף אחד לא יחליט לנו יותר לעולם באיזה דת אנחנו צריכים להאמין וזאת הארץ שלנו וארץ אבות אבותינו
אני יודעת שזה קצת לא קשור ונסחפתי אבל אין לי כח למחוק ולכתוב שוב פעם מתחלה
חח חח חח חח חח חח חיחח
ממש ממש לא ההפך ככה אני מוכיחה שהאמונה שלי הכי חזקה כי היא סרדה המון זמן והרבה דורות שלמים ולא משנה כמה פעמים ניסו להשמיד אותה אני נותנת לכם שניה קפיצה בחומר בהמשך אתם תלמדו שאחרי כמה עשורים שהנוצרות נולדה ברומא היה מלך אחד שרצה להרים את האיפריה להיות האימפריה הכי חזה אז הוא שיתף פעולה עם הנצרות והסיר את החוק שצריך לרדוף אחרי הנוצרים ואחרי כל המאמינים של הדת הזאת ואני לא אפרט יותר
כי אני חושבת שזה מובן מספיק
לא משנה כמה ירדפו אחרינו ו/או כמה ינסול להשמיד אותנו אנחנו בחיים לא נושמד
כי אנחנו עם ישראלי
כי אנחנו עם הנצח ואנחנו חזקים ואף אחד לא יחליט לנו יותר לעולם באיזה דת אנחנו צריכים להאמין וזאת הארץ שלנו וארץ אבות אבותינו
אני יודעת שזה קצת לא קשור ונסחפתי אבל אין לי כח למחוק ולכתוב שוב פעם מתחלה
חח חח חח חח חח חח חיחח
לא יעזור לך בכלום, אל תקשיב.
אנונימית
ידע כללי
תלוי איך הם מלמדים את זה. אם בקטע של להפוך לכאלה אז אני חושבת שאתם או ההורים שלכם צריכים להתלונן אבל אם זה בקטע של ידע אז אין בעיה כי בכל זאת אנחנו לא צריכים להיות מנותקים מהעולם
^^^^ שרדה***
אתה לא לבד בעולם. אתה קומץ מתוך 8 מילארד איש.
חשוב שתדע שיש עוד דברים חוץ מיהדות
חשוב שתדע שיש עוד דברים חוץ מיהדות
באותו הנושא: