36 תשובות
הנוצרים מאמינים ביהדות אבל הם מאמינים שה' כבר לא בוחר בנו בתור עם נבחר.הם חושבים שהם העם הנבחר אבל הם סתאם מעתיקים הם לקחו את התנך אוסיפו 2 סיפורים והפחו את זה לברית החדשה.
בכתלס כולם מאמינים באותו האלוהים אני לא יודעת אם ידעתם פשוט הדרך של כל אחד להאמין השתנתה עם השנים ונוצרו עוד דתות אבל כולם מאמינים באותו האלוהים
התורה שלנו, תורת אמת.
אתה מצפה מדת שהתפתחה בהמשך אחרי היהדות והבסיס שלה הוא על התורה שלנו והתנך, שתהיה דת אמת?
ואחרי כל ההבטחות של ה' יתברך שיהיה איתנו לעד ולעולמי עולמים, נשמע לך הגיוני, אפילו בתור אתאיסט, שה' יגיד "שיניתי את ההחלטה אני עם יש"ו"?
וגם היהדות הייתה הדת הראשונה וכולם יודעים את זה כי ישו זה הבן של אלוהים שזה אומר שהיינו לפניהם ויהדות האיסלאם נוצרה לפני משהו כמו 600 שנה
אני מאמינה בנצרות :)
שאנחנו אלה שקיבלו את התורה המקורית מאלוקים ושמענו את אלוקים ישירות בנוכחות של כל העם בשעת מתן תורה, ומה שהם קיבלו - זה סה"כ סיפורים על מישהו שבכלל לא קשור אליהם והיה רחוק מהמקום שלהם והיה מאות שנים לפניהם ולא הייתה להם שום דרך לדעת עם מה שמוכרים להם האם זאת אמת או שקר, מלבד זה שהבסיס שלהם על התורה הוא מעוות ומסולף וזה מתורגם אצלם לשפה שלהם בצורה מסולפת ומעוותת, אז אם זה לא באמת מסתדר עם התנ"ך, זה נופל כי זה כן מתיימר להסתדר עם התנ"ך ולהגשים את נבואות התנ"ך על המשיח וזאת סתירה עצמית.
אתה שואל שאלה לא נכונה.
יהודי יאמר שהנצרות והאיסלם הם חיקוי זול של היהדות
מוסלמי יאמר שהנצרות ויהדות עוותו ולא מייצגות יותר את האמת
נוצרי יאמר שאלוהים בחר בישו(ע) להיות המשיח ואנחנו וויתרנו על ההזדמנות לתמוך בו (או משהו כזה אני לא בטוח)
אדם שחוקר באמת את הדתות יבין שיש שקר בנצרות, הרבה כמרים התגיירו, אלה שבאמת אחראים כביכול על הדת הנוצרית הבינו שאין בנצרות כלום, וזה שאדם יגיד שהוא מצטער על מה שהוא עשה בלי לשנות את מעשיו זה לא מה שיהפוך אותו לנקי מחטא (זה הסיבה העיקרית של כמה כמרים שהתגיירו, אין תהליך עמוק בנצרות הכל רדוד- למשל החגים לא עם עומק, אלא לכיף)

ביהדות אפשר לראות שהוא לא רק דבר שאתה נולד לתוכו, מכל התחומים הוא אמיתי, הוא לא מבוסס רק על הרגש או רק על השכל, אלא מבוסס מכל הבחינות
בורא עולם הוא אחד ויחיד. התורה הקדושה שניתנה ליהודים היא תורת אמת. הנצרות היא לא תורת אמת. היה אדם שבעבר היה גדול בתורה והחליט לכפור בה'. ולפתח דת וזה מה שהוא עשה. כופר באלוקי ישראל. בכל אופן. ה' אחד. תורתו אחת ואין עוד מלבדו. היהודים הם אור לגויים. לעתיד לבוא כולם יעבדו את ה' יתברך !
אין דבר כזה צודק או לא צודק. זה כל הפואנטה באמונה. לכל אחד יש את האמונה שלו ועל המידע במה שהוא מאמין על זה הוא מסתמך. אין דבר כזה "לא נכון". זה כל הפואנטה באמונה.
^ אבל יהדות - זה לא אמונה פרטית של מישהו, זה משהו שכל עם ישראל קיבל מאלוקים מתי שכל העם שלנו שמע אותו, זה לא נוצר בראש של מישהו.

וחייבת להיות אמת אחת והיחידה כי בסופו של דבר הקב"ה ברא את העולם למטרה מסוימת וודאי שהוא אמור לגלות לנו על פי איזה חוקים הוא רוצה שנלך. וודאי שמה שנוגד את זה, אז זה משהו שהוא לא נכון.
הנוצרים באו מהיהדות... כאילו הם החליטו שהם לוקחים את התנ"ך ומשנים אותו שיהיה להם נוח... הם מאמינים במישהו שלקח דת ממישהו...
זה פשוט תמימות. ככה את רואה את זה הם רואים את זה בתור המשך ישיר לתנך
ובנוסף יש"ו היה תלמידו של רבי יהושע בן פרחיה, ככה שברור שזה בא מהיהדות.
ההבדל בין היהדות לנצרות.

העברת מסורת מורכבת משני גורמים: המידע והצינור דרכו מעבירים את המידע.

המידע זה המסורת וכל התוכן הדתי.
הצינור זה העברת המידע לאב לבן לאורך הדורות.

בנצרות, הדור הראשון היה על תקן מאמין. אף אחד לא שמע את אלוקים מדבר אל יש"ו. אולי הוא עשה להם קצת הוקוס פוקוס אבל אפילו כיום יש אנשים שיודעים לעשות תעלולים משכנעים.

ביהדות, הדור הראשון היה עד להתגלות הבורא לעיני כל העם. בתורה מפורט מעמד הר סיני ושהעם שמע את אלוקים מדבר אל כל העם.

הבדל ראשון, ההבדל בין מאמין לעד. זה כמו ההבדל בין: אני מאמין שהוא גנב לבין אני עד וראיתי שהוא גנב.

הנצרות היא דת מיסיונרית. כל מי שרוצה להיות נוצרי מיד הופכים אותו לנוצרי. והיו מסעות צלב בהם כבשו עמים והכריחו אותם להתנצר. כמו באינקויזיציה שאמרו לאנשים, תתנצרו או תמותו. כך שרוב הנוצרים של ימינו אלו אנשים שאבותיהם הוכרחו להתנצר. לנוצרי של ימינו אין קשר ישיר לדור הראשון שראה את יש"ו. אבות אבותיהם בתקופה של יש"ו בכלל לא שמעו עליו.

היהדות מתנגדת למיסיונריות וכשמישהו רוצה להתגייר, אומרים לו שעדיף שישאר גוי ואם הוא מתעקש, עליו לעבור תהליך גיור מתיש. כך שכל מי שיהודי היום, יודע בודאות שאבות אבותיו עמדו במעמד הר סיני.

זה ההבדל השני. צינור העברת המידע ביהדות הוא תקין ומגיע מהיום ועד למעמד הר סיני. אבל הצינור של הנוצרים שבור, אבותיהם היו עבדים שכבשו אותם והכריחו אותם להתנצר. אין קשר ישיר מהנוצרי של היום לנוצרים הראשונים.

עכשיו אתה יודע מה ההבדל.
לכן המסורת היהודית היא אמת והנצרות היא שקר.
כולנו מחוברים לאותה ההרגשה וקוראים לזה בשמות שונים. מה ששונה בין היהודים לנוצרים, זה שהיהודים מאמינים באלוהים שקרוב אליהם יותר, הנוצרים מאמינים בצינור לאלוהים. בגלל זה אנחנו מלאים יותר באור כעם. כי הם מאמינים בישו שנותן להם את ההרגשה שאלוהים בתוכם. אבל אנחנו מאמינים באלוהים ישירות, חוץ מזה אנחנו העם הנבחר.
שלי יש הוכחות, לו אין הוכחות
שאלה טובה אתייחס ל2 נקודות

1. ריבוי דתות מעיד על עולם ללא אלוהים?
אז לא.. טיעונים כמו מורכבות היקום, תחילת החומר הראשוני והאנרגיה, מוסר אובייקטיבי כולם זוקפים בורא לעולם

2. האם דת אחת היא מאלוהים?
לא. אלוהים לא הפיץ דתות אלא מסרים
אלוהים לא הקים את הנצרות או היהדות
באמונה עיוורת אתם מתרחקים מאלוהים
רק דרך בדיקת עובדות וקריאה מעמיקה ניתן לדעתי להתחיל ולבחור נכון

אלוהים ביקש מאיתנו לבחור מהראש והשכל שנתן לנו לכן אני מפציר בכולם לעשות ככה, אני מאמין בנכונות הברית החדשה וישוע אך אינני נוצרי כפי שאני ציינתי אין דת של אלוהים יש איש שמאמין בדברו ועושה אותם
קודם כל אני אתחיל בזה שזה אמונה ולכן אין טועה וצודק בעניין.
דבר שני, חוקרים את זה פשוט. מספיק ללמוד קצת על כל דת, ולהבין שיש סתירות בכולן, השאלה למי יש תשובה עליהן ועד כמה היא חד משמעית.
נניח הנוצרים מאמינים שהאלוקים "נטש" את עם ישראל וכרת איתם את "הברית החדשה", והטענה הזאת התבססה במשך שנים על כך שעם ישראל יצאו לגלות.
עכשיו אחרי שחזרנו לארץ ישראל הטענה שלהם הלכה כביכול, ועולה השאלה למה עם ישראל חזר לארץ אם האלוקים נטש אותם כפי שטענו?
יש לזה כמה תשובות מצד הנוצרים, אבל לדעתי הן לא משכנעות מספיק.
אני מאמינה בדת היהודית כי כרגע עוד לא מצאתי משהו שיסתור את האמונה שלי בה והתורה והפרשנים שלה מאוד הגיונים שלומדים אותם לעומק, והכי חשוב אני מרגישה שהתורה היא ספר ללימוד דרך חיים של אהבה, נתינה, אכפתיות, ראיית האחר, הכרת תודה...
ואני רוצה להיות בן אדם טוב אז אני לומדת איך לעשות את זה לפי התורה :)
אני חושב שיש הבדל מהותי ועיקרי.

א. היהדות קודמת לאסלאם ולנצרות, והשתיהם די מנסים לחקות אותה, ובעייני חיקוי ומקור - מקור קודם.
ב. גם באסלאם וגם בנצרות יש המון זרמים והמון שיטות עם מחלוקות מהקצה על הקצה, כמעט כל אחד חושב על הזרם השני שהוא כופר.
ביהדות לעומת זאת ישנם עקרונות שכולם מסכימים עליהם והזרמים השונים הם כתוצאה מדרכים שונות שמטרתן המשותפת היא שמירת העקרונות שכולם מסכימים עליהם.
כלומר אף אחד לא יחזיק מהזרם השני כופר.
וממילא כשהכל כל כך ברור ומסודר, בעייני זה הופך את זה למשהו יותר יציב ונכון.
ג. כמעט בכל מקום בו האמונה של אנשים אחרים עמדה במבחן, כלומר, שהיה צורך לשלם מחירים כבדים כדי להחזיק באמונה, אנשים עזבו את האמונה שלהם, היהדות היא היחידה ששרדה כל כך הרבה זמן, בכל כך הרבה מקומות בו זמנית, ועם תנאים כל כך קשים.
גם כשהייתי אגנוסטי לא הבנתי איך אני אשכנע להאמין בנצרות אם זה כמו חידוש של התנ"ך. כמו עונה 2.

אני לא חושב שהדת היהודית, בבסיס שלה, מבוססת או לקחה השראה מדתות אחרות שהיו אז קיימות. קודם כול, היא הדת המונותאיסטית הראשונה בעולם.
היא הביאה רעיון חדשני ולפני כן, האמינו בפסלים או בכמה ישויות.

אפשר להאמין שאם יש דת אחת שהיא אמת, אז סביר שזו היא היהדות. היהדות יותר משכנעת בעיניי.
לא הבנתי אתה חייזר?
^^^מסכים איתך תומס
^
שקר וכזב, לא הייתה מעולם ברית חדשה אשר משנה את חוקי התורה.

מאתר הידברות:


הנוצרים טוענים כי בורא עולם עזב את עם ישראל בשל חטאיהם, ובחר בהם, הנוצרים, להיות לו לעם וכרת עימם ברית חדשה. כהוכחה לצדקת דבריהם, הם מביאים את הנאמר בספר ירמיהו פרק ל"א, בו מזכיר ירמיהו הנביא במפורש את הברית החדשה.

האמנם? עיון קצת מעמיק בפסוקים, אותם מצטטים הנוצרים בעצמם, מוכיח את טענותיהם השקריות.

כה נאמר בספר ירמיהו פרק י"א: "(ל) הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם ה' וְכָרַתִּי אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה׃ (לא) לֹא כַבְּרִית אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם נְאֻם ה' (לב) כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם נְאֻם ה' נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹקים וְהֵמָּה יִהְיוּ-לִי לְעָם׃ (לג) וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת-אָחִיו לֵאמֹר דְּעוּ אֶת ה' כִּי-כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם נְאֻם ה' כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר-עוֹד".

קשה להבין כיצד מעיזים הנוצרים להשתמש בפסוקים אלו כהוכחה לטענתם, בעוד כל אחד שיתעמק מעט בפסוקים אלו יראה כי כתוב שם בדיוק להיפך. בפסוקים אלו נכתב באופן גלוי שהקב"ה יכרות ברית חדשה עם עמו ישראל בני האבות. הוא לא יעזוב אותם ויכרות ברית עם אנשים חדשים אלא יהיה זה אותו עם אשר הקב"ה כרת ברית עם אבותם, וכעת יחזור ויכרות עם בניהם.

על כך יש לשאול: האם הנוצרים הם בני אברהם, יצחק ויעקב? האם הברית הקודמת היתה עם אבותם?! מדוע הם טוענים כי הם יזכו לכרות את הברית עם הבורא?

כמו כן, בברית זו נאמר שהקב"ה יכתוב את בתורה על ליבנו: "כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל... נָתַתִּי אֶת-תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל-לִבָּם אֶכְתְּבֶנָּה". מכאן השאלה זועקת ועולה: האם הדת הנוצרית שומרת את מצוות התורה? בנוסף, בפסוק מצוין "תורתי", ולא מובן ממנו שתהיה תורה אחרת.


יותר מכך: בפסוקים אלו נאמר באופן מפורש שה' יסלח לעוונותינו כאשר יכרות עימנו ברית חדשה: "כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר-עוֹד". מפתיע מאוד כיצד הנוצרים משתמשים בפסוקים אלו כדי לטעון את טענתם הקבועה כי בגלל עוונותינו הקב"ה לא סלח לנו ובחר במקומנו המשך אחר לעם ישראל. והרי פסוקים אלו בעצמם דוחים על הסף את כל טענת הנוצרים.

כמו כן, יש לשים לב כי פסוקים אלו נאמרו כנבואת נחמה לעם ישראל. לשם כך יש להסתכל בכל הפרק כולו, ולא רק בפיסקה זו, כדי להבין את ההקשר בהם נאמרו פסוקים אלו. כה מובא בראש הפרק: "כה אמר ה' מצא חן במדבר... הלוך להרגיעו ישראל... ואהבת עולם אהבתיך... עוד אבנך ונבנית... עוד תטעי כרמים בהרי שומרון". בפרק ל"א, מנבא ירמיהו הנביא לעם ישראל שהקב"ה עוד יגאלם וישיבם לארץ ישראל, והם יזכו לטעת כרמים בהרי השומרון. בעוד הנוצרים טוענים שהקב"ה עזב את עם ישראל, אותו פרק מציין במפורש שעם ישראל מצא חן במדבר והקב"ה יזכור לו את אהבת נעוריו. עוד יש לשאול: האם הנוצרים היו במדבר?! האם הם הלכו אחרי הקב"ה במשך 40 שנה?! ממשיך הנביא וקורא: "שובי בת ישראל שובי אל ערייך אלה" - למי הכוונה שישוב? האם לאלו שאף פעם לא היו בארץ ישראל?! בהמשך הפסוקים קורא הנביא בשם ה' שהקב"ה אוהב את בניו "אהבת עולם", אהבה נצחית שלעולם לא תיפסק ולא תתחלף.

מן האמור עולה כי דווקא פרק זה, אותו מצטטים הנוצרים כהוכחה לברית חדשה שיכרות עמם הקב"ה דווקא הוא מבליט לעין כל את שקרם של הנוצרים. עלינו רק לקרוא את הפסוקים ולהתבונן בהם. אמנם מדובר בברית חדשה, אך בו זמנית מובהר כי הברית הישנה לא מאבדת תוקף.

נותר רק להסביר: אם כן, מהי הכוונה ב"ברית החדשה" שהקב"ה יכרות עם עמו ישראל? התשובה על כך היא שהקשר בין עם ישראל לקב"ה מתואר בנביאים כברית נישואין. עם ישראל חטא ולא קיים את חלקו בברית, ועל כן כאשר ישוב לארץ ישראל, יחדש עימם בורא עולם את הברית העתיקה, ויהפוך אותה לברית יציבה, שלא תופר עוד לעולם.
אנונימי
אדם יראה

נכון, אבל זה זניח מאוד באופן יחסי, כלומר אחוזים בודדים ביחס לכלל המאמינים, וכמו שאנחנו רואים זה גם לא מחזיק לאורך זמן.

היהדות מקבלת כל אדם באשר הוא אדם
ובהקשר של אמונה, היא מקבלת אמונה אשר מסתדרת עם יסודות היהדות.
הנצרות נולדה פתאום משום מקום בלי שום ביסוס
זה טיפה מסובך וארוך בגדול הספר הכוזרי מדבר על זה הרבה
אבל מי שרוצה הסבר שיגיד
אני אסביר לך



מה נוצרי חושב: נוצרי חושב שצריך להאמין ביהדות אבל אלוהים כבר לא חושב שאנחנו ראויים להיות העם הנבחר אז הוא בחר את ישו בתור המושיע שלהם כי הוא צדיק


לעומת זאת היהודים יודעים שישו נולד יהודי לכן הוא תמיד יהיה יהודי ובנוסף על כך אלוהים אמר למשה רבינו בתור מבחן למה לך העם הזה אם הוא כל הזמן חוטא אני אעשה אותך גוי גדול משה רבנו לא הסכים ולא רצה ועבר את המבחן דבר נוסף הברית החדשה נוצרה בערך 3500 שנה אחרי היהדות והיהדות היא הדת הראשונה זאת עוד סיבה להאמין ביהדות ושאר הדתות ביו אחרי היהדות לכן זה לא הגיוני שזה נכון דת אחרת
אבל יש מלא יהודים עקשנים ומלא נוצרים עקשנים כמוני יהודי שיודע את האמת לאמיתה ומאמין בתורה נוצרי יגיד לך אותו הדבר
מלא יהודים וגויים הלכו לפי ישו כי הוא היה בתקופת התנאים מה זאת אומרת? שהוא היה יכול לעשות דברים כמו "קסמים" וכך הוא הלך על המים הוא לא היה היחיד יהושע היה תלמיד חכם אבל נכנסה בו רוח שטות ופשוט החליט לנצל את הכח שלו לרעה...
אמלה צודק אני שואלת את זה כל הזמןן
אני לא חושב שזה משנה יהודי או נוצרי, אני יהודי, אני לא אתנצר בשום פנים ואופן, אבל אני חושב שכל הקטע זה האמונה, לא האמיתות. האי אי אפשר באמת להוכיח שאלוהים קיים...

חוץ מזה, היהדות נשמעת לי הרבה יותר הגיונית
האמת שדי חקרתי על כל הדתות מהסיבה הזו שאמרת.
יהדות היא פשוט הדת שאני הכי מתחברת אליה, לא רק בגלל שאני חלק מהעם הזה ושנולדתי לפה, אלא בגלל שזה באמת ובתמים מרגיש לי האמת. הדבר הנכון. וכמו שאמרו מעליי - הגיונית.
ולא תמיד הייתי מאמינה, הייתה תקופה שהייתי אגנוסטית ואפילו אתאיסטית.
אני מניחה שאנחנו פשוט משתנים, ותופסים דברים אחרת כשהזמן עובר.
אנונימית
יש דבר שעדיין לא התקיים מתוך הנבואה בירמיה לא: לא כולם מכירים את מציאות ה' יתברך. אז אי אפשר להגיד שזה התקיים.
כי שלנו כן מוכח, ולא סותר את עצמו.
אנונימי