18 תשובות
את רומזת שהשם התגלה אלייך?
שואל השאלה:
^משהו כזה
אבל זה לא ספציפית לגביי אלא בכללי למה שהם לא יאמינו שאלוהים התגלה למישהו?
אנונימית
מה המסר מעניין אותי לשמוע
בגלל שזה דבר גדול כמובן, קשה להאמין לדברים שכאלה
שואל השאלה:
לא קשור למה ששאלתי ^ למה רבנים לא מאמינים אני בטוחה שאנשים באו ואמרו להם שהיה להם חזון או התגלות
והם מבטלים את זה כשזה אלוהים שמנסה לדבר לעם שלו
אנונימית
מה שאני כתבתי לא קשור או היא? כי מה שאני כתבתי קשור לדעתי, אלה דברים משמעותיים שאת מדברת עלייהם וזה משהו שלא נחשב נורמלי ולכן הם לא כזה היו מאמינים לפחות בקלות, אבל את מדברת גם כיאילו את מכירה אנשים שדיברו על התגלויות ושרבנים לא האמינו להם, לכי תדעי אולי יש כאלה שכן האימנו
שואל השאלה:
התכוונתי ל loyodaatt
אנונימית
^אוקיי סבבה
כי כל אחד יכול להגיד שאלוקים התגלה אליו. אז מה עושים? מאמינים לכל אחד כזה? זה נגד על הגיון ומי שמאמין בלי סיבה, התנ"ך בעצמו קורא לו "פתי": "פֶּתִי יַאֲמִין לְכָל דָּבָר" (משלי יד, טו). לא סתם במתן תורה כל העם שמע את אלוקים ישירות במעמד הר סיני כדי שלא תהיינה ספקות, חס ושלום וכולם ידעו שמשה רבנו לא מרמה אותם, חס ושלום. אגב, היום לא אמורה להיות התגלות אלוקית כי הקב"ה נמצא בדור הזה והסתר פנים ואין נבואה.
אנונימי
שואל השאלה:
מה הקשר^ אני שואלת שאלה אי אפשר לענןת?

ואנונימי נגיד ומישהו מוכיח שהוא נביא אמת? מה הקריטריונים גם לנביא אמת
אנונימית
שואל השאלה:
ואם נגיד עדיין רבנים לא יאמינו זה לא חטא? גם אם מישהו עונה על קריטריונים של נביא אמת
אנונימית
אז ככה. הכלל הוא שנביא שיגיד דבר בשם ה' ולא יבוא הדבר - הוא נביא שקר.

נביא שבא לבטל מצוות התורה (לתמיד) - הוא נביא שקר, אפילו יעשה אותות ומופתים, אבל אם נביא אומר בהוראת שמע (מקרה חריג) לעבור על אחת ממצוות התורה כדי לחזק את התורה עצמה ולא באופן קבוע, אז שומעים לו אחרי שהוא הוכיח את עצמו כנביא אמת, כגון אליהו הנביא זכור לטוב שצוה להקריב קרבן בהר הכרמל למרות איסור הבמות, כלומר איסור כרת להקריב קרבנות מחוץ להבית המקדש. למה אליהו הנביא עשה זאת? כדי להוכיח לעם שה' הוא האלוקים והוא היחיד ואין עוד מלבדו ושלא יעבדו יותר את בעל. זה קרה כי איזבל אשתו של אחאב הסיבה את העם לעבוד את הבעל והעם היה מבולבל בין עבודת ה' לבין, להבדיל, עבודת הבעל ועבדו את שניהם. אחרי שראו שרק ה' הוא האלוקים, אז כמובן שמאז אליהו הנביא לא התיר להם להמשיך להקריב קרבנות מחוץ לבית המקדש, אלא החזיר אותם לשמור את מצוות התורה.

פסוקים מן התורה המבחינים בין נביא אמת לנביא שקר:

"נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי יָקִים לְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, אֵלָיו תִּשְׁמָעוּן. כְּכֹל אֲשֶׁר שָׁאַלְתָּ מֵעִם ה' אֱלֹהֶיךָ בְּחֹרֵב בְּיוֹם הַקָּהָל לֵאמֹר "לֹא אֹסֵף לִשְׁמֹעַ אֶת קוֹל ה' אֱלֹהָי וְאֶת הָאֵשׁ הַגְּדֹלָה הַזֹּאת לֹא אֶרְאֶה עוֹד וְלֹא אָמוּת. וַיֹּאמֶרה' אֵלָי "הֵיטִיבוּ אֲשֶׁר דִּבֵּרוּ". נָבִיא אָקִים לָהֶם מִקֶּרֶב אֲחֵיהֶם כָּמוֹךָ וְנָתַתִּי דְבָרַי בְּפִיו וְדִבֶּר אֲלֵיהֶם אֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּנּוּ. וְהָיָה הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא יִשְׁמַע אֶל דְּבָרַי אֲשֶׁר יְדַבֵּר בִּשְׁמִי אָנֹכִי אֶדְרֹשׁ מֵעִמּוֹ. אַךְ הַנָּבִיא, אֲשֶׁר יָזִיד לְדַבֵּר דָּבָר בִּשְׁמִי אֵת אֲשֶׁר לֹא צִוִּיתִיו לְדַבֵּר וַאֲשֶׁר יְדַבֵּר בְּשֵׁם אֱלֹהִים אֲחֵרִים וּמֵת הַנָּבִיא הַהוּא. וְכִי תֹאמַר בִּלְבָבֶךָ "אֵיכָה נֵדַע אֶת הַדָּבָר אֲשֶׁר לֹא דִבְּרוֹ ה'?" אֲשֶׁר יְדַבֵּר הַנָּבִיא בְּשֵׁם ה' וְלֹא יִהְיֶה הַדָּבָר וְלֹא יָבוֹא הוּא הַדָּבָר, אֲשֶׁר לֹא דִבְּרוֹ ה'; בְּזָדוֹן דִּבְּרוֹ הַנָּבִיא, לֹא תָגוּר מִמֶּנּוּ. (דברים יח, טו-כב).


ראי הלכות במשנה תורה לרמב"ם בהלכות עבודה זרה, פרק ה, הלכות ו-ט:

https://www.sefaria.org.il/mishneh_torah%2c_foreign_worship_and_customs_of_the_nations.5.6?lang=he

הלכות יסודי התורה, פרקים ז-י:

https://www.sefaria.org.il/mishneh_torah%2c_foundations_of_the_torah.7.1?lang=he

יש לך שאלות טובות, שמח שאת רוצה לדעת.:
אנונימי
שואל השאלה:
תודה על התשובה^
אנונימית
כל יום לרב זמיר כהן ולרב יוסף מזרחי אומרים אנשים שהם המשיח וכ מיני דברים כאלה. אז??
אלוקים יודע שככה אין לנו סיבה להאמין. יש סיבה למה כל נביא צריך להוכיח את עצמו והתורה (דברים יח) נתנה כללים להבדיל בין נביא אמת לנביא שקר.
אנונימי
שואל השאלה:
עדיין אלוהים יכול לעשות מה שירצה ^ ולא צריך להסביר את עצמו
אם ירצה להתגלות בפני מישהו אז יתגלה ואז כל העם יתעלם?
אנונימית
אם תביא ראיות טובות, כן.
סביר שלא תביא ראיות טובות, אז לא.
אנונימי
שואל השאלה:
מה נחשב ראיות טובות?
אנונימית