31 תשובות
כי הם חושבים שאם את מאמינה אז תאמיני עד הסוף. הגיוני בסך הכל.
שואל השאלה:
^זה שקשה לי לשמור מצווה אחת מתוך ה613 מצוות לא אומר שאני לא מאמינה לא הבנתי מה ההלם פה. גם לחרדים יש קשיים וזה יכול להתבטא בקושי לקום לתפילה בבוקר,ברכת המזון ועוד מיליון דברים. זה לא אומר שהם לא מאמינים
^זה שקשה לי לשמור מצווה אחת מתוך ה613 מצוות לא אומר שאני לא מאמינה לא הבנתי מה ההלם פה. גם לחרדים יש קשיים וזה יכול להתבטא בקושי לקום לתפילה בבוקר,ברכת המזון ועוד מיליון דברים. זה לא אומר שהם לא מאמינים
אנונימית
כי בעיקרון זאת הגדרה של "דתייה": מישהי שקיבלה על עצמה עול מלכות שמים באופן מלא. את אולי משתדלת לשמור כמה שיותר מצוות, זה משהו אחר.
על תיספרי אותם
אנונימי
^^
דתיות לובשות גם מכנסיים:)
דתיות לובשות גם מכנסיים:)
שואל השאלה:
מחזקת^
מחזקת^
אנונימית
יכול להיות כלפי חוץ את לא נראת דתיה,
אבל מה אכפת לך מה חושבים??!
אבל מה אכפת לך מה חושבים??!
why are you afraid of me, לא דתיות לא לובשות מכנסיים כי להיות דתייה זה להיות כפופה להלכה ומכנסיים זה נגד ההלכה.
למה לך להכניס להגדרה של "דתייה" מישהי שהולכת עם מכנסיים?
למה לך להכניס להגדרה של "דתייה" מישהי שהולכת עם מכנסיים?
שהם לא מודעים למציאות.
וזה עצוב מאוד.
אני כמוך
וזה עצוב מאוד.
אני כמוך
סתאם אנשים מקובעים
\_/, קודם כל לא נכון להגיד על אף עבירה שהיא "קטנה": אל תסתכל על גודל העבירה, אלא על גודל של מי שצוה לא לעבור עליה.
דבר שני, נפילות יש אצל כולם, אבל קמים מזה וזאת הגדולה של הצדיקים: לדעת ליפול מן העבירה. על זה נאמר "כִּי שֶׁבַע יִפּוֹל צַדִּיק וָקָם" (משלי כ"ד, ט"ז), ועל כישלון שהוא לא קבוע נאמר "כִּי אָדָם אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא" (קהלת ז', כ'), אבל ברגע שמישהו מחליט באופן שיטתי שהוא לא שומר מצוה מסוימת, זה הופך אותו למומר. ככה כתב רבנו יונה: "ועתה בינה שמעה זאת, כי הוא עיקר גדול. אמת כי יש מן הצדיקים שנכשלים בחטא לפעמים, כענין שנאמר (קהלת ז, כ): "כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא", אכן כובשים את יצרם מאת פניהם, ואם יפלו בחטא פעם אחת לא ישנו לו, ונקוטו בפניהם, וחוזרים בתשובה. אך כל אשר אינו נזהר מחטא ידוע ואינו מקבל על נפשו להשמר ממנו, גם אם הוא מהעונות הקלים, אף על פי שהוא נזהר מכל העבירות שבתורה, קראוהו חכמי ישראל (חולין ד ע"ב) "מומר לדבר אחד", ואת פושעים נמנה, וגדול עונו מנשוא. כי אם אמור יאמר העבד לרבו: כל אשר תאמר אלי אעשה זולתי דבר אחד - כבר שבר עול אדוניו מעליו, והישר בעיניו יעשה, ועל הענין הזה נאמר (דברים כז, כו): "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" - ביאורו, אשר לא יקבל על נפשו לקיים כל דברי התורה מראש ועד סוף, ויורה על זה "אשר לא יקים לעשות", ולא אמר "אשר לא יעשה אותם" (שערי תשובה א, ו').
דבר שני, נפילות יש אצל כולם, אבל קמים מזה וזאת הגדולה של הצדיקים: לדעת ליפול מן העבירה. על זה נאמר "כִּי שֶׁבַע יִפּוֹל צַדִּיק וָקָם" (משלי כ"ד, ט"ז), ועל כישלון שהוא לא קבוע נאמר "כִּי אָדָם אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא" (קהלת ז', כ'), אבל ברגע שמישהו מחליט באופן שיטתי שהוא לא שומר מצוה מסוימת, זה הופך אותו למומר. ככה כתב רבנו יונה: "ועתה בינה שמעה זאת, כי הוא עיקר גדול. אמת כי יש מן הצדיקים שנכשלים בחטא לפעמים, כענין שנאמר (קהלת ז, כ): "כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא", אכן כובשים את יצרם מאת פניהם, ואם יפלו בחטא פעם אחת לא ישנו לו, ונקוטו בפניהם, וחוזרים בתשובה. אך כל אשר אינו נזהר מחטא ידוע ואינו מקבל על נפשו להשמר ממנו, גם אם הוא מהעונות הקלים, אף על פי שהוא נזהר מכל העבירות שבתורה, קראוהו חכמי ישראל (חולין ד ע"ב) "מומר לדבר אחד", ואת פושעים נמנה, וגדול עונו מנשוא. כי אם אמור יאמר העבד לרבו: כל אשר תאמר אלי אעשה זולתי דבר אחד - כבר שבר עול אדוניו מעליו, והישר בעיניו יעשה, ועל הענין הזה נאמר (דברים כז, כו): "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" - ביאורו, אשר לא יקבל על נפשו לקיים כל דברי התורה מראש ועד סוף, ויורה על זה "אשר לא יקים לעשות", ולא אמר "אשר לא יעשה אותם" (שערי תשובה א, ו').
שואל השאלה:
ברור שזה לא בסדר לחטוא,אבל כמעט ואין אדם שלא חוטא. וגם אתה אומר "נפילות יש אצל כולם,אבל קמים מזה" אתה אומר את זה כאילו זה כלכך פשוט,זה תהליך ולא משהו שעושים בשניה. יש קשיים וברור שהמטרה הסופית שלי היא ללכת רק עם חצאיות אבל קשה לי,אני כן משתדלת אבל זה שאני הולכת עם מכנסיים לא אומר שאני חילונית. אתה מביא ציטוטים יפים אבל בלי קשר למה שהתכוונתי. באיזה שלב כתבתי שאני רוצה ללבוש מכנסיים תמיד והשלמתי עם זה?(אני מדברת ספציפית עליי אבל זה יכול להיות כל עבירה שבעולם).
ברור שצריך ללבוש חצאית וזה עדיף אבל זה מאתגר וכרגע לא התגברתי על הקושי. זה לא שאני אומרת שזה בסדר ללבוש מכנסיים אבל לכולם יש קשיים וברור שהגדולה זה להתגבר עליהם אבל שוב זה לא פשוט.
ברור שזה לא בסדר לחטוא,אבל כמעט ואין אדם שלא חוטא. וגם אתה אומר "נפילות יש אצל כולם,אבל קמים מזה" אתה אומר את זה כאילו זה כלכך פשוט,זה תהליך ולא משהו שעושים בשניה. יש קשיים וברור שהמטרה הסופית שלי היא ללכת רק עם חצאיות אבל קשה לי,אני כן משתדלת אבל זה שאני הולכת עם מכנסיים לא אומר שאני חילונית. אתה מביא ציטוטים יפים אבל בלי קשר למה שהתכוונתי. באיזה שלב כתבתי שאני רוצה ללבוש מכנסיים תמיד והשלמתי עם זה?(אני מדברת ספציפית עליי אבל זה יכול להיות כל עבירה שבעולם).
ברור שצריך ללבוש חצאית וזה עדיף אבל זה מאתגר וכרגע לא התגברתי על הקושי. זה לא שאני אומרת שזה בסדר ללבוש מכנסיים אבל לכולם יש קשיים וברור שהגדולה זה להתגבר עליהם אבל שוב זה לא פשוט.
אנונימית
^^ ומה קרה בדור שלנו שצניעות זה כבר עניין של בחירה? לציווי אלוקי זה אין יותר תוקף? וזה נכון שיש קשיים, אבל צריך להתגבר עליהם, לא להגיד "יש קשיים, אז אני זורם" ובטח שלא להגיד שאין לי שום חובה להיות 100%. אדם צריך להכיר בחסרונות שלו. שוב, אתה לא יכול להחליט על דעתך עצמך מה יגיד רב גדול כזה ואחר, אין לנו כוח לחלוק על ראשונים, ובפרט שרבנו יונה הביא ראייה מן פסוק מפורש שיש קללה מפורשת בתורה למי שלא יקבל על עצמו להישמר מאיסור כזה או אחר.
^^בסדר, מאחל לך להתגבר. עכשיו ראיתי שאת חושבת נכון. מאמין בך. לא להתייאש מעצמך.
שואל השאלה:
^אתה מגדיר את עצמך דתי?
^אתה מגדיר את עצמך דתי?
אנונימית
ברכת המזון
אני דתיה, והולכת עם מכנסיים
יש לי המון חברות שגם הולכות על מכנסיים(מדובר על ארוכים, כן?)
ואני עדיין דתיה.
אני דתיה, והולכת עם מכנסיים
יש לי המון חברות שגם הולכות על מכנסיים(מדובר על ארוכים, כן?)
ואני עדיין דתיה.
^^לאחרונה אני לא ממש מגדיר את עצמי כי אני בעצמו מרחוק לקיים את הכל בגלל מניעות כאלה ואחרות שאת אפילו לא מודעת אליהן. גם ככה הגדרות זה נהיה יותר משנו חברתי, מאשר עניין של יראת שמים. אני יודע שיש לה הרבה מה לתקן ואני במטרה של לשמור ולחטוף כל מצוה שאני יכול, וקורה שאני לא מצליח.
^^ אבל זה לא מה שצריך להיות. זה מביא לזילות במושג "דתייה". ככה כל אחד יחליט "כל אחד עושה מה שהוא רוצה ולא זזה מה שקבוע עם הוא דתי או לא". אז תודי בזה.
שואל השאלה:
^יש לי שאלה אלייך. לדעתך כל דתי שיש לו סמארטפון לא לצורך פרנסה או היתר מרב הוא לא דתי? הרי יש איסור על זה והיום מעטים הדתיים שעם טלפון כשר
^יש לי שאלה אלייך. לדעתך כל דתי שיש לו סמארטפון לא לצורך פרנסה או היתר מרב הוא לא דתי? הרי יש איסור על זה והיום מעטים הדתיים שעם טלפון כשר
אנונימית
אני חושב שגם אם אתה לא מקיים את כל המצוות
טוב שעדיין תשאיר את עצמך בגדר "דתי/חרדי
כי אם בגלל מצווה אחת שקשה לך אתה כבר לא מגדיר את עצמך "דתי" אתה לאט לאט תזלזל בעוד מצוות
(כאילו אתה אומר אני כבר לא דתי אז אני לא צריך להקפיד על זה ועל זה)
טוב שעדיין תשאיר את עצמך בגדר "דתי/חרדי
כי אם בגלל מצווה אחת שקשה לך אתה כבר לא מגדיר את עצמך "דתי" אתה לאט לאט תזלזל בעוד מצוות
(כאילו אתה אומר אני כבר לא דתי אז אני לא צריך להקפיד על זה ועל זה)
צודק
אנונימי
^^^^שאלה נוקבת ביותר. אכן רוב מוחץ של גדולי ישראל, ובפרט אשכנזים, רואים באחד כזה מומר לכל דבר ופסול לעדות אפילו בדיעבד, להיות שליח ציבור וכדומה. לעומת זה, יש רב שהוא בגדול כן מחמיר בהרבה דברים (כגון הרב בן ציון מוצפי), אבל שנשאל על שליח ציבור שיש לו מכשיר כזה, השיב שאם זה אחד שמכיר אותן שלא משתמש בזה לדברים אסורים, אז לא פשוט לפסול מישהו כזה (למרות שבגדול גם אותו רב מאוד נגד החזקת מכשירים כאלה). אכן, מדובר באחת המכות בקשות שבדור.
שואל השאלה:
^אז מה התשובה שלך בעצם?
^אז מה התשובה שלך בעצם?
אנונימית
\_/, אכן אמרו בגמרא: "א"ר יוחנן ראה הקדוש ברוך הוא שצדיקים מועטין עמד ושתלן בכל דור ודור" (יומא לח.).
זה שהרב עובדיה אמר שעדיף מכנסיים ארוכים על פני חצאית קצרה שהיא מעל הברך, ממש לא הופך מכנסיים למשהו שהוא כשר לאשה. מתי שרב עובדיה זצ"ל הורה את זה, הוא הדגיש ששניהם אסורים בדיוק כדי שלא תצא תקלה מתחת ידו שלא ילמדו ממנו שהוא התיר מכנסיים לאשה ח"ו, הרב עובדיה סה"כ ציין מה פחות חמור, לא מה אסור ומה מותר. אז כאן אתה משתמש בפסק שלו נגד רצונו? אם לאדם יש רק אפשרויות שאין לו משהו מותר ובכל מה שהוא יעשה תהיה עבירה, הוא צריך לבחור לעשות עבירה קטנה יותר, זה לא אומר שלכתחילה מותר לו לבחור בעבירה ולא בהיתר.
זה שהרב עובדיה אמר שעדיף מכנסיים ארוכים על פני חצאית קצרה שהיא מעל הברך, ממש לא הופך מכנסיים למשהו שהוא כשר לאשה. מתי שרב עובדיה זצ"ל הורה את זה, הוא הדגיש ששניהם אסורים בדיוק כדי שלא תצא תקלה מתחת ידו שלא ילמדו ממנו שהוא התיר מכנסיים לאשה ח"ו, הרב עובדיה סה"כ ציין מה פחות חמור, לא מה אסור ומה מותר. אז כאן אתה משתמש בפסק שלו נגד רצונו? אם לאדם יש רק אפשרויות שאין לו משהו מותר ובכל מה שהוא יעשה תהיה עבירה, הוא צריך לבחור לעשות עבירה קטנה יותר, זה לא אומר שלכתחילה מותר לו לבחור בעבירה ולא בהיתר.
^^ שאני נגד זה, למרות שיש רבנים שמלמדים זכות ועניין לא פשוט בכלל. כמובן שחשוב שזה לא יהיה מתוך זלזול בגדול ישראל שאסרו את המכשירים האלה ולא בסמכות שליהם לפסוק פסקים ולא בספקים עצמם. מי שיש לו את זה, שפשוט יהיה מודע לחיסרון שלו ושיש לו מה לתקן.
^ אז אל תגדיר אותי "דתי" אם אין רצונך בכך, אני כבר השבתי לשואלת אם אני מגדיר את עצמי דתי. הנידון כאן אמור להיות לא עלי, אלא על מה צריך להיות ואסור להכשיר פירצות.
יש לי המון שמחה שזכיתי לשמור מצוות.
תראי אולי זה יחזק אותך כמה זכית
https://www.youtube.com/watch?v=dylfqqh4s2w
תראי אולי זה יחזק אותך כמה זכית
https://www.youtube.com/watch?v=dylfqqh4s2w
חשוב להבדיל בין 2 סיטואציות שונות לגמרי
סיטואציה ראשונה - נפילה בחטא (שזה קורה גם לדתיים)
סיטואציה שנייה - חוסר ניסיון לשמור (שאדם כזה לא נחשב דתי)
את לקחת דוגמה של מכנסיים שלכאורה נראה דבר "פרווה" אבל בפועל... הוא לא טוב. הרי אם נחליף את זה לדוגמה בשמירת כשרות את תגידי שמי שלא שומר כשרות הוא לא דתי בגלל שזה נראה לך משהו יותר חשוב למרות שבפועל כל הלכה והלכה היא חשובה
נכון יש נפילות אני לא אומר שלא ובגלל זה הקדמתי ואמרתי שיש הבדל בין נפילות לבין חוסר ניסיון לשמור
סיטואציה ראשונה - נפילה בחטא (שזה קורה גם לדתיים)
סיטואציה שנייה - חוסר ניסיון לשמור (שאדם כזה לא נחשב דתי)
את לקחת דוגמה של מכנסיים שלכאורה נראה דבר "פרווה" אבל בפועל... הוא לא טוב. הרי אם נחליף את זה לדוגמה בשמירת כשרות את תגידי שמי שלא שומר כשרות הוא לא דתי בגלל שזה נראה לך משהו יותר חשוב למרות שבפועל כל הלכה והלכה היא חשובה
נכון יש נפילות אני לא אומר שלא ובגלל זה הקדמתי ואמרתי שיש הבדל בין נפילות לבין חוסר ניסיון לשמור
לדעתי זה שאי עושה הישתדלות זה ערבה יותר דתי מימי שכל לו לעשות מצוות
אנונימי
ברכת המזון, לכל אחד יש מצוות שיותר קשה לו לקיים, (לא שזה הופך לבסדר), ואני חושב שלכל דתי/חרדי יש איזה מצוה שהוא לא מקפיד עליה כל כך או שקשה לו.
אנונימי
^
מסכים איתך
מסכים איתך
אנונימי
באותו הנושא: