42 תשובות
לפי האסלאם עם הוא בצד שלהם
כן הוא(
אנחנו העם הנבחר אז אני בספק
ברוכה הבאה לדרכך לאתאיזם, ככה זה מתחיל
אם הוא בצד של פלסטין אז מזמן לא היינו פה
אבל עובדה שאנחנו חיים בנתיים ברוב העירים בלי פחד והם לא יכולים להוציא רגל על המדרכה מבלי להפוצץ וגם עובדה שהנשיא של איראן / עיראק ( לא זוכרת מי שהיה מת ) זה קארמה
ערים*^
תלוי מה האמונה שלך, אם את מוסלמית אז כן הוא עם פלסטין
ואם את יהודיה דתייה אז הוא איתנו.
בסופו של דבר תזכרי שלא הכל אנחנו רואים ושכל אסון יכול להוביל למשהו שיועיל לנו בהמשך, כמו השואה שעם כמה שהייתה מעשה מחריד ולא מוצדק בשום אופן שהוא, הביאה להקמת המדינה.
הפוגרומים שעשו ביהודים ברוסיה - מה שגרם למשה שחווה את זה להצטרף לציונות הדתית ולהיות אחד ממבשרי ציון ועוד המון דברים
ואם את יהודיה דתייה אז הוא איתנו.
בסופו של דבר תזכרי שלא הכל אנחנו רואים ושכל אסון יכול להוביל למשהו שיועיל לנו בהמשך, כמו השואה שעם כמה שהייתה מעשה מחריד ולא מוצדק בשום אופן שהוא, הביאה להקמת המדינה.
הפוגרומים שעשו ביהודים ברוסיה - מה שגרם למשה שחווה את זה להצטרף לציונות הדתית ולהיות אחד ממבשרי ציון ועוד המון דברים
וְאַף־גַּם־זֹ֠את בִּֽהְיוֹתָ֞ם בְּאֶ֣רֶץ אֹֽיְבֵיהֶ֗ם לֹֽא־מְאַסְתִּ֤ים וְלֹֽא־גְעַלְתִּים֙ לְכַלֹּתָ֔ם לְהָפֵ֥ר בְּרִיתִ֖י אִתָּ֑ם כִּ֛י אֲנִ֥י יְהֹוָ֖ה אֱלֹהֵיהֶֽם.
שואל השאלה:
חס וחלילה אני יהודיה לא מוסלמית
חס וחלילה אני יהודיה לא מוסלמית
אנונימית
תקשיבי זה שיש צרות זה לא אומר שאלוקים שוכח אותנו או עובר צד לאיוב, זה חא עובד ככה.
אם את באמת רוצה תשובות מדיוקות ונכונות ממליצה לך לשאול רב את מה ששאלת פה, אני בטוחה שיענו על השאלה שלך בדיוק
אם את באמת רוצה תשובות מדיוקות ונכונות ממליצה לך לשאול רב את מה ששאלת פה, אני בטוחה שיענו על השאלה שלך בדיוק
^אה סליחה, כל המצב הזה קצת יותר מ"צרות" חטופים, נרצחים, טילים, כל העולם עלינו ושריפות.
לשאלה- זה לא שאין הוא פשוט הוא רוצה שיהיה אחד אחדות ונפסיק להילחם אחד בשני, ברגע שזה יהיה לא יהיו לנו יותר בעיות.
לשאלה- זה לא שאין הוא פשוט הוא רוצה שיהיה אחד אחדות ונפסיק להילחם אחד בשני, ברגע שזה יהיה לא יהיו לנו יותר בעיות.
תכלס אנחנו פה
עם ישראל חי, ממש ככה
אם הוא לא היה איתנו כבר מזמן לא היינו פה
אנחנו מדינה אחת קטנה
צבא אחד
מול מלא מדינות ערב שלא רוצות אותנו פה
ואנחנו בכל זאת שורדים
נכון
יש שריפות, חטופים, חללי צה"ל, טילים
וזה הכי כואב שיש
אבל למרות כל מה שעושים לנו אנחנו עדיין פה וזה אומר משהו
עם ישראל חי, ממש ככה
אם הוא לא היה איתנו כבר מזמן לא היינו פה
אנחנו מדינה אחת קטנה
צבא אחד
מול מלא מדינות ערב שלא רוצות אותנו פה
ואנחנו בכל זאת שורדים
נכון
יש שריפות, חטופים, חללי צה"ל, טילים
וזה הכי כואב שיש
אבל למרות כל מה שעושים לנו אנחנו עדיין פה וזה אומר משהו
^^^ צרות זה שם כולל לכול מה שקורה. דיי להתפס על קטנות.
אלוהים תמיד בצד שלנו
זה את פה שחסרת אמונה , בעזרת השם אלוהים יביא בסוף לסוף המלחמה ושאר החטופים יחזרו אמן
זה את פה שחסרת אמונה , בעזרת השם אלוהים יביא בסוף לסוף המלחמה ושאר החטופים יחזרו אמן
למי שלא יודע תורה תכנית אלוקים בצד שלהם קצת בגלל מה שקרה עם אברהם וישמעאל ולפי התורה הערבים אם "הדודים" שלנו. וייפגעו בגלל שאברהם והשתו חטאו (אני מקשיב יותר מדי לשיעורי תנ"ך בבית ספר)
yagami זה טעות, אם כבר האמונה אומרת שמגיע לנו את זה
(לא אומר שזה נכון)
(לא אומר שזה נכון)
הוא לא בצד של אף אחד.
הוא צופה וצוחק.
הוא צופה וצוחק.
תכלס אחרי ה7 לאוקטובר. אני בספק אם יש אלוהים וגם אם כן אני לא חושבת שאנחנו העם הנבחר . אולי נבחר לסבול
אין כזה דבר פלסטין
אנונימית
אלוהים איתנו יותר מתמיד.
לא אפרט יותר מדי אין לי כוח שיצאו עליי
לא אפרט יותר מדי אין לי כוח שיצאו עליי
אנשים בישראל מתנהגים ברוע מחריד וחולני כלפי האחר.
איזה סיבה שאלוהים יהיה איתם?
נוגד את כל המהות שנקראת אלוהים
איזה סיבה שאלוהים יהיה איתם?
נוגד את כל המהות שנקראת אלוהים
אנונימית
^מסכימה
אנונימית
ממש לא
גם בשואה הנאצים היו קורבים להשתלט על העולם ורצחו מילונים של אנשים וחצי מהעם היהודי.. נראה לך שהוא היה בצד שלהם?
נסתרות דרכי הא-ל
גם בשואה הנאצים היו קורבים להשתלט על העולם ורצחו מילונים של אנשים וחצי מהעם היהודי.. נראה לך שהוא היה בצד שלהם?
נסתרות דרכי הא-ל
אנונימי
מה זה קשור? ככ מהר את מאבדת אמונה? להזכיר לך את מצרים/הפרסים/הרומאים/היוונים/השואה ועוד 8939483 זוועות שעברנו, ולמרות שאנחנו איזה 0.0001% מהעולם, אנחנו *עדיין* כאן?
את טרולית?
כל מי שניסה להשמיד אותנו הלך. אימפריות ענקיות נפלו. ואנחנו? אנחנו כאן.
אז בצד של מי הוא? אה?
להגיד שהוא בצד של הנאצים האלו זה זלזול עצום.
את טרולית?
כל מי שניסה להשמיד אותנו הלך. אימפריות ענקיות נפלו. ואנחנו? אנחנו כאן.
אז בצד של מי הוא? אה?
להגיד שהוא בצד של הנאצים האלו זה זלזול עצום.
חבר כנסת תורכי מת אחרי שהוא צועק ש"אללה ישמיד את ישראל"
נשיא איראן גם כן מת בהתרסקות של המסוק שלו אחרי אמירת דברים דומים
מה עוד חסר לך?
נשיא איראן גם כן מת בהתרסקות של המסוק שלו אחרי אמירת דברים דומים
מה עוד חסר לך?
זה לא בדיוק עובד ככה. אלוקים לא "בצד" של אף צד אלא בצד האמת. בשמחת תורה הגיע דין קשה על עם ישראל ומאז השתיקה של הדין שהתרגלנו אליה במהלך השנים, קצת מפסיקה כדי לעורר אותנו. אין דבר כזה פלסטין וגם על פי הקוראן ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. היהדות מלאה במקורות שמלמדים איזה דין בא על אילו עבירות, וכשמצליבים את מה שקורה עם אותן עבירות, ניכר שהייתה התדרדרות תלולה בתחומים האלה בחברה. הזכות על הארץ לא בחינם בשמיים. יש להצדיק את הנוכחות שלנו כאן עם היותנו ראויים לארץ: "וְלֹֽא־תָקִ֤יא הָאָ֙רֶץ֙ אֶתְכֶ֔ם בְּטַֽמַּאֲכֶ֖ם אֹתָ֑הּ כַּאֲשֶׁ֥ר קָאָ֛ה אֶת־הַגּ֖וֹי אֲשֶׁ֥ר לִפְנֵיכֶֽם׃ כִּ֚י כׇּל־אֲשֶׁ֣ר יַעֲשֶׂ֔ה מִכֹּ֥ל הַתּוֹעֵבֹ֖ת הָאֵ֑לֶּה וְנִכְרְת֛וּ הַנְּפָשׁ֥וֹת הָעֹשֹׂ֖ת מִקֶּ֥רֶב עַמָּֽם׃". לתפילות של הגויים גם יש משקל אבל אם תפילותהם יענו, נכון לעכשיו, זה לא יקדם את הטוב הכללי שעתיד להיות על פי הרצון העליון, ולכן כדי להקל מעלינו את תופעות הלוואי של התדפקות הצרים כנגדנו, חייבים להתחזק עוד יותר כנגדם ולהסיר כל קטגוריה מעלינו על ידי תיקון המעשים.
לא זה חלק מהנבואה
מתי קרה משהו טוב לאחרונה?
שהחיילים שלנו חזרו הביתה. שאנשים קמו בבוקר.
שיש לך אוכל, בריאות. בית.
זה לא מספיק טוב לאחרונה?
שהחיילים שלנו חזרו הביתה. שאנשים קמו בבוקר.
שיש לך אוכל, בריאות. בית.
זה לא מספיק טוב לאחרונה?
אנונימית
אלוהים לא קיים, אז לא
לכל אלו שמאמינים ואין לי בעיה, אף אחד לאיודעמה יש למעלה והרבה מאמינים או לא וזה זכותם . אני בחורה מאוד אמפטית.. קשה לי לחשוב על אלו שנספו בשואה על כ-ל-ו-ם. ואל תגידו התבוללות וזה לא בעיה שלהם שהשכן שלהם התבולל עם נוצרי. בוא נראה אתכם אחרי דבר כזה מאמינים באלוהים, אם הייתם שם והמשפחה שלכם נכנסים לתאי גזים ונחנקים או נכנסים לבורות המוות .. אם הייתם שם , אז כנראה האמונה שלכם הייתה מוטלת בספק ושלא נדבר על ה7 באוקטובר, איזה "מתנה" יפה קיבל עם ישראל בשמחת תורה. ומישהו יכול להסביר לי אין בדיוק עם ישראל יצא מזה בנס? כאילו בגלל שלא תקפו גם בצפון? יעני ההרס שהיה עם תושבי העוטף לא היה מספיק?
אנונימית
אשמח לשמוע תגובות שיסטרו את טענותי
אנונימית
^^ לא חסרות דוגמאות לניצולי שואה שהעידו שהרגישו את ההשגחה האלוקית איתם עין בעין לאורך כל המלחמה. סבל הנתפס בעיני אדם כזה או אחר כקיצוני לא מהווה הצדקה לביטול הדין. היחסיות בין הזוועתיות של סוגי הסבל השונים היא תוצאה של מה שמוכר לבני האדם ובגדר הזה. יתכן שסבל הגיהנום למשל גדול בהרבה. שאלת הצדק שבסבל מכריחה התייחסות לחשבונות הפרטיים והכלליים של כל פרט כחלק מכלל. האופן בו ההתבוללות מוצגת על ידך ככזו שאינה מהווה הצדקה לסבל של השואה למשל, מראה שאת ממעיטה בערך של אי התבוללות, על סמך.. דעתך.
אלו שניצולי בשואה , זה אלו שהתחבאו וברחו!
ניצולי מסיבת נובה הסתתרו בין גופות המתים או התחבאו. לא היה נס בשום מקום. הבן אדם עושה לעצמו את החיים והגורל. תתאר לך במסיבת הנובה , חלילה היית שם חס וחלילה אז היית יושב ומתפלל ומחכה לנס? או שפשוט קם ומסתתר? בני אדם עושים את הגורל לעצמם ולא שום נס מקומי
ניצולי מסיבת נובה הסתתרו בין גופות המתים או התחבאו. לא היה נס בשום מקום. הבן אדם עושה לעצמו את החיים והגורל. תתאר לך במסיבת הנובה , חלילה היית שם חס וחלילה אז היית יושב ומתפלל ומחכה לנס? או שפשוט קם ומסתתר? בני אדם עושים את הגורל לעצמם ולא שום נס מקומי
אנונימית
רגע , היא ניצלה בגלל שהתחבאה בארון? ואם הייתה בחוץ הייתה גם ניצלת?
אנונימית
כשאדם נמצא במקום סכנה כל פעולה שלו משפיעה על כמות הזכויות הנצרכות להצלתו, שמי שנעשה לו נס מנכים לו מזכויותיו, ככל שהנס גדול יותר הזכויות הנצרכות שינוכו רבות יותר. כך שיתכן שהייתה ניצלת ויתכן שלא.
אז רגע לא הבנתי, מה שהיא אמרה שראתה אותיות יוצאות מהספר עם אור זה מה?
אז רגע לא הבנתי, מה שהיא אמרה שראתה אותיות יוצאות מהספר עם אור זה מה?
מתי קרה משהו טוב לאחרונה? רילי? זה שאתה נושם כל שניה ושניה זה משהו טוב, ואתה יודע מי עושה את זה? הקב''ה, אז לא, הוא לא בצד שלהם, הוא עשה את ה7 לאוקטובר בגללנו, אנחנו צריכים להתאפס, מה שקרה זה אך ורק באשמתינו, איף אנשים תפסיקו להיות מפגרים בחיי
^^נו אז מה גם אני ראיתי אור מתוך הקיר.. ואני איבדתי אמונה בעקבות ה7/10, אלוהים לא קיים מבחינתי וגם אם כן שיהיה לך בכיף . אני לא חושבת שלהאמין יתן לי משהו .. אלוהים שלך נתן לשטן את המפתחות ב7/10.. ורגע תגיד לי בבקשה איפה הייתה השמירה של אלוהים על הנספים בשואת אירופה שנספו מיליון וחצי תינוקות ועל הנספים בבארי ובעוטף עזה? . הוא גם עשה להן נס? אלוהים שכל כך אוהב את העם היהודי הנחית עליהם כזה מכה ב7/10.. על מה בדיוק העונש? תגיד לי מה אשם התינוק ששרפו אותו בתוך התנור ומה אשמים התינוקות שתלו אותם וחתכו להם את האיברים.. ושלא נדבר ששרפו אנשים בחיים
אנונימית
אני יכול להבין איך זה מרגיש אבל חשוב להבין שעל פי האמונה הקב"ה משגיח גם כשניתנת רשות למשחית להשחית, כלומר הוא לא נתן את המפתחות לשטן בשמחת תורה אלא היה דין מדוד שנגזר ולא טיפה יותר מזה. מי שבוטח בבני אדם הקב"ה שם ביטחונו ביד מי שבטח עליו. גם תינוק שנרצח זה דין מדוד, החשבון לא מתחיל רק מהגלגול הנוכחי ויתכן שנשמתו בעצמה ביקשה את המסלול הזה כדי להתתקן מבלי לקלקל. השמירה אינה מובנת מאליה והתורה מסבירה היטב מהם התנאים לשמירה ומהן ההשלכות על הפרתם. את מוזמנת לפתוח פרשת בחוקותי ולשאול את עצמך האם הקללות הן אכן תיאור של שואה.
הכפרה שנעשית על ידי הוצאת הדין לפועל היא לכלל ישראל, אך מי שבועט ביסורין כופלין אותם עליו. את בעצמך יודעת מה ראית ואת בעצמך יודעת שהבחירות שלך הן שלך ולא יצדק להסיר אחריות מטעמי גודל סבל שלדעתך לא פרופורציונלי. העולם לא פרחים, שושנים וקשתות בענן, יש בחירה ויש השלכות בין לטווח קצר בין לטווח ארוך והאחריות היא גם קולקטיבית וגם בלעדית.
הכפרה שנעשית על ידי הוצאת הדין לפועל היא לכלל ישראל, אך מי שבועט ביסורין כופלין אותם עליו. את בעצמך יודעת מה ראית ואת בעצמך יודעת שהבחירות שלך הן שלך ולא יצדק להסיר אחריות מטעמי גודל סבל שלדעתך לא פרופורציונלי. העולם לא פרחים, שושנים וקשתות בענן, יש בחירה ויש השלכות בין לטווח קצר בין לטווח ארוך והאחריות היא גם קולקטיבית וגם בלעדית.
אפשרי, ההודעה צריכה לבוא ממך כי את אנונימית
אשמח להמשך את הדיון בנושא בפרטי, אפשר?
אנונימית
באותו הנושא: