62 תשובות
שואל השאלה:
^^פגשת כל חרדי בארץ? לא נראלי
^^פגשת כל חרדי בארץ? לא נראלי
אנונימי
^^גם לך יש "אמונה עיוורת"
פעם הסתכלת על היהדות וחשבת האם זה נכון מתוך עמדה נטרלית?
פעם הסתכלת על היהדות וחשבת האם זה נכון מתוך עמדה נטרלית?
^^לא
אבל אני יודע שבסך הכל הם לא אומרים דברים כאלה
אבל אני יודע שבסך הכל הם לא אומרים דברים כאלה
את מחפשת הגיון אצל אנשים שיש להם אמונה עיוורת?
אף פעם אף חרדי לא אמר את זה
כי בניהם ללמוד תורה מגן על המדינה
כן ואני לא אתאיסטית אם זה מה שאת חושבת^^
בלי דקה של תורה העולם לא היה קיים יותר
ודיי כבר עם השאלות המטופשות האלה מה איכפת לך בכלל מחרדים יעשו מה שבא להם ואתה תעשה מה שבא לך
ודיי כבר עם השאלות המטופשות האלה מה איכפת לך בכלל מחרדים יעשו מה שבא להם ואתה תעשה מה שבא לך
^אז את אומרת בלי ביסוס שלכל החרדים יש אמונה עיוורת ואין להם הגיון בגלל זה?
לחרדים שבוחרים להיות חרדים אין אמונה עיוורת לדעתך? כי זה אפילו מה שהם אומרים
יש הגיון כלשהו מן הסתם שיש אבל כשההגיון שלהם מתנגש עם האמונה שלהם בגלל שהיא כל כך חזקה ההגיון נחלש..
יש הגיון כלשהו מן הסתם שיש אבל כשההגיון שלהם מתנגש עם האמונה שלהם בגלל שהיא כל כך חזקה ההגיון נחלש..
"אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ, וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם. וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם בְּעִתָּם וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת-בָּצִיר וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת-זָרַע וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן-הָאָרֶץ וְחֶרֶב לֹא-תַעֲבֹר בְּאַרְצְכֶם. וּרְדַפְתֶּם אֶת-אֹיְבֵיכֶם וְנָפְלוּ לִפְנֵיכֶם לֶחָרֶב. וְרָדְפוּ מִכֶּם חֲמִשָּׁה מֵאָה וּמֵאָה מִכֶּם רְבָבָה יִרְדֹּפוּ וְנָפְלוּ אֹיְבֵיכֶם לִפְנֵיכֶם לֶחָרֶב. וּפָנִיתִי אֲלֵיכֶם וְהִפְרֵיתִי אֶתְכֶם וְהִרְבֵּיתִי אֶתְכֶם וַהֲקִימֹתִי אֶת בְּרִיתִי אִתְּכֶם. וַאֲכַלְתֶּם יָשָׁן נוֹשָׁן וְיָשָׁן מִפְּנֵי חָדָשׁ תּוֹצִיאוּ" (ויקרא כו, ג-י)
"וְהָיָה אִם-שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְוֹתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֵיכֶם וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל-נַפְשְׁכֶם. וְנָתַתִּי מְטַר-אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ. וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ לִבְהֶמְתֶּךָ וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ" (דברים יא, יג-טו)
"וְהָיָה אִם-שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְוֹתַי, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֵיכֶם וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל-נַפְשְׁכֶם. וְנָתַתִּי מְטַר-אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ. וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ לִבְהֶמְתֶּךָ וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ" (דברים יא, יג-טו)
אנונימי
מה זה שחרדים יעשו מה שבא להם אף אחד לא יכול פשוט לעשות מה שבא לו
^
^
אבל מה הקשר למה שאמרתי
את מנסה לגרור אותי לוויכוח על חרדים ושמאלנים אבל זה לא יקרה
מה הקשר בין שמאלנים לבין זה ש*גם* חרדים לא יכולים לעשות רק מה שבא להם.?
את מנסה לגרור אותי לוויכוח על חרדים ושמאלנים אבל זה לא יקרה
מה הקשר בין שמאלנים לבין זה ש*גם* חרדים לא יכולים לעשות רק מה שבא להם.?
למה לא? שמאלנים קיצוניים פה מבגינים בתל אביב על זה שהםלסטינים תמימים וכל השיט הזה אז לחרדים אסור ללמוד תורה?
-מתי אמרתי שלשמאלנים מותר? את מסובבת את מה שאמרתי למה שנוח לך לשמוע אני אמרתי "אף אחד לא יכול פשוט לעשוצ מה שבא לו"
לא אמרתי שלשמאלנים מותר את שמה לב כן?
בטח שמותר להם לא אמרתי שלא
שוב את פשוט ממציאה ומכניסה לי מילים לפה
לא אמרתי שלשמאלנים מותר את שמה לב כן?
בטח שמותר להם לא אמרתי שלא
שוב את פשוט ממציאה ומכניסה לי מילים לפה
מה זה שוב
מצטערת אם הכנסתי לך דברים לפה רק אמרתי שאך אחד לא אומר להם כלום אבל יש חרדים קיצוניים שאני נגדם ויש נורמאלים כמוני למשל מקבלת את כולם חוץ מהשצאלנים הקיצוניים זה הכל
מצטערת אם הכנסתי לך דברים לפה רק אמרתי שאך אחד לא אומר להם כלום אבל יש חרדים קיצוניים שאני נגדם ויש נורמאלים כמוני למשל מקבלת את כולם חוץ מהשצאלנים הקיצוניים זה הכל
^^^^^^^הבעיה היחידה במה שאת אומרת היא שהאמונה לא מתנגשת עם ההיגיון
ובדיוק האמונה שלהם זה ההגיון שלהם..אף אדם לא מאמין היה חושב שלקרוא ספר יעזור לו יותר מצבא למשל
ההגיון שלהם זה האמונה
האמונה שלהם מעוותת אותו בדברים מסויימים כאילו ההגיון שלהם מושפע כל כך הרבה מהאמונה שהוא הופך להיות הגיוני רק לדעתם בגלל האמונה
האמונה שלהם מעוותת אותו בדברים מסויימים כאילו ההגיון שלהם מושפע כל כך הרבה מהאמונה שהוא הופך להיות הגיוני רק לדעתם בגלל האמונה
^האמונה שלהם זה ההיגיון
כל המהות של הגמרא זה לשאול שאלות לסתור לחקור להתווכח ולנתח מידע באופן פרקטי
הם מאוד מאוד הגיוניים והאמונה היא גם הגיונית
אז אי אפשר שהאמונה תעוות את ההיגיון
כל המהות של הגמרא זה לשאול שאלות לסתור לחקור להתווכח ולנתח מידע באופן פרקטי
הם מאוד מאוד הגיוניים והאמונה היא גם הגיונית
אז אי אפשר שהאמונה תעוות את ההיגיון
אולי זאת המהות אבל חרדים (לפחות הרוב..) לא באמת שואלים שאלות. על האמונה ומפקפקים בה
אין מה לפקפק על דברים לא מפוקפקים
ואם לבן אדם חרדי מתעוררת שאלה באמונה אז כמובן ששואלים
ואם לבן אדם חרדי מתעוררת שאלה באמונה אז כמובן ששואלים
איך את יודעת כמה שואלים? ולסמוך על ידיעה ברורה של האדם זה הגיוני. כשבן אדם נמצא שם ובתוך זה הוא מבין כמה זה אמיתי ונכון
אני יכול להגיד לך על עצמי שאני כרגע בן 17
ולפני שנה בגיל 16 עזבתי את הבית ספר לישיבה חרדית כי חזרתי בתשובה בגלל שראיתי מה זה יהדות
גם לי היו ספיקות והרהורים על אמונה והייתי שומע אתאיסטים שמנסים להראות שהיהדות לא נכונה ושאין סיבה להאמין
זה השפיע עליי בהתחלה בישיבה
אבל אחרי שהמשכתי ללמוד גמרא ותורה יותר ויותר, כל הספיקות והרהורים שהיו לי הפסיקו בטלו כי הבנתי לגמרי בידיעה שה' והיהדות נכונים
ולפני שנה בגיל 16 עזבתי את הבית ספר לישיבה חרדית כי חזרתי בתשובה בגלל שראיתי מה זה יהדות
גם לי היו ספיקות והרהורים על אמונה והייתי שומע אתאיסטים שמנסים להראות שהיהדות לא נכונה ושאין סיבה להאמין
זה השפיע עליי בהתחלה בישיבה
אבל אחרי שהמשכתי ללמוד גמרא ותורה יותר ויותר, כל הספיקות והרהורים שהיו לי הפסיקו בטלו כי הבנתי לגמרי בידיעה שה' והיהדות נכונים
ומי אמר שההיגיון של מי שלא מאמין הוא הנכון?
ועדיין לרוב אין יותר מידיי שאלות
לא של כל מי שלא מאמין אני פשוט חושבת שלסמןך על משהו לא מוכח פחות הגיוני
אוקיי ומה זה אומר? אז אתה החלטת שאתה מאמין בזה אין עם זה בעיה או משהו אבל זה גם לא טיעון
אני אגנוסטית ^^
קודם כל אני לא החלטתי, זה דבר שמגיע לבד
דבר שני את אומרת שלסמוך על משהו לא מוכח זה לא הגיוני
(אני יוצא מנקודת הנחה לפי מה שאת אומרת שאי אפשר להוכיח את היהדות) מה שאני אומר זה שכשבן אדם נמצא במקום "יהודי" וקורא ולומד את התורה
הוא מבין כבר לבד מידיעה ברורה שיש דבר כזה ה'.
דבר שני את אומרת שלסמוך על משהו לא מוכח זה לא הגיוני
(אני יוצא מנקודת הנחה לפי מה שאת אומרת שאי אפשר להוכיח את היהדות) מה שאני אומר זה שכשבן אדם נמצא במקום "יהודי" וקורא ולומד את התורה
הוא מבין כבר לבד מידיעה ברורה שיש דבר כזה ה'.
ומשהו לא קשור
לא הבנתי איך את אומרת שאת לא אתאיסטית אבל את מתווכחת איתי על זה שזה לא הגיוני להאמין באלוקים
לא הבנתי איך את אומרת שאת לא אתאיסטית אבל את מתווכחת איתי על זה שזה לא הגיוני להאמין באלוקים
אתה בייסיקלי אומר שזה מגיע מחינוך^^
לא, איך הבנת את זה? זה מגיע נטו מלימוד של חודשים
^^לימוד של חודשים עם סביבה שמאפשרת.
וללמוד משהו בלי הוכחות ולראות שזה נכון משיקול דעת בסיסי זה כן הגיוני.
(ושוב אני יוצא מנקודת הנחה שאין הוכחה ליהדות)
וללמוד משהו בלי הוכחות ולראות שזה נכון משיקול דעת בסיסי זה כן הגיוני.
(ושוב אני יוצא מנקודת הנחה שאין הוכחה ליהדות)
שיקול דעת בסיסי או אמונה פשוט
סביבה משפיעה*
כי זו בושה שאתה חי בעולם וכפוי טובה למי שמחייה אותך. זה ניצול וכפיות טובה.
נ.ב. העם היהודי בן אלפי שנים ותמיד הסתדר יפה מאוד, החילוניות רק בת מאה
נ.ב. העם היהודי בן אלפי שנים ותמיד הסתדר יפה מאוד, החילוניות רק בת מאה
אנונימי
רופאים אתאיסטים לא מחיים אותך?(סתם שאלת דוגמא)
והרבה מאוד דברים השתפרו באלפי שנים האלה..
איך אמונה מגיעה?
ומה הכוונה של אמונה בכלל?
אמונה בה' זה לא "אני מאמין שמחר נוכל ללכת לים"
ומה הכוונה של אמונה בכלל?
אמונה בה' זה לא "אני מאמין שמחר נוכל ללכת לים"
אז אחרי שבדקתי בגוגל זה אומר בעיקרון שאת לא מאמינה באלוקים עד שיהיו ראיות לקיום שלו?
לימוד של חודשים? או סביבה? ללמוד משהו חודשים עם הוכחות ואז לחשוב שהוא נכון זה הגיוני אבל ללמוד משהו חודשים בלי הוכחות ולחשוב שהוא נכון הז חא הגיוני^^
זה אומר שאני לא יודעת אם יש אלוהים או אם אין אלוהים אז אני לא מאמינה באלוהים אבל אני לא פוסלת לגמרי את הקיום שלו כי אין לי מושג מה יש/אין
נו תענה על השאלות ששאלת
ידיעה ברורה במשהו בלי הוכחות?
גדלתי בסביבה חילונית ואני בעצמי הייתי בערך חילוני וחזרתי בתשובה
ולקחתי את זה אישית כי אמרת שהסביבה שאמרתי על עצמי שהיא מאפשרת לי לראות בצורה יותר ברורה את האמת היא זאת שמשפיעה
^^^וכן ללמוד משהו בלי הוכחות ולראות שזה נכון משיקול דעת בסיסי זה הגיוני
סבבה אז אתה מדבר על עצמך אבל זה לא הקטע של השיחה
וגם לא זה לא הגיוני כי אם זה "שיקול דעת בסיסי" אז אם זה ככ בסיסי כמו שאתה אומר היו לדבר הזה הוכחות אבל הינה עובדה שאין
וגם לא זה לא הגיוני כי אם זה "שיקול דעת בסיסי" אז אם זה ככ בסיסי כמו שאתה אומר היו לדבר הזה הוכחות אבל הינה עובדה שאין
איך משיקול דעת אמור לבוא הוכחות?
חחח נו אז אתה מבין
ואת יכולה לראות איזו כמות חולנית ועצומה של דברים אנחנו צריכים כדי להתקיים, ואיך זה הגיוני שכל הדברים האלו מתקיימים ביחד ומספיק דבר אחד קטן שנחסר ולא היה דבר כזה בני אדם. איך זה הגיוני ומה הסיכוי לזה שזה מקרי?
לגבי מה שאמרת על שהסביבה משפיעה
איך בדיוק הסביבה שלי בישיבה משפיעה על התובנות שלי אחרי שלמדתי את הנושאים האלה
וגם את בסביבה שמשפיעה עלייך באופן הרבה יותר ישיר ואת לא רואה את מה שאנחנו מדברים מנקודת מבט ניטרלית
איך בדיוק הסביבה שלי בישיבה משפיעה על התובנות שלי אחרי שלמדתי את הנושאים האלה
וגם את בסביבה שמשפיעה עלייך באופן הרבה יותר ישיר ואת לא רואה את מה שאנחנו מדברים מנקודת מבט ניטרלית
לא התכוונתי על הישיבה ולא התכוונתי אלייך
למה לקחת את זה אישית
התכוונתי שכשמישהו נולד לסביבה חרדית מלמדים אותו את זה
ואתה אומר שהסביבה 'לי משפיעה עליי אבל בסביבה שלי כמעט כולם מאמינים..
למה לקחת את זה אישית
התכוונתי שכשמישהו נולד לסביבה חרדית מלמדים אותו את זה
ואתה אומר שהסביבה 'לי משפיעה עליי אבל בסביבה שלי כמעט כולם מאמינים..
הכוונה של אמונה בה' היא ידיעה ברורה
ואני שואל אותך מאיפה אמונה מגיעה כי את בעצמך אמרת שאני ראיתי בבירור שיש ה' בגלל אמונה
ואני שואל אותך מאיפה אמונה מגיעה כי את בעצמך אמרת שאני ראיתי בבירור שיש ה' בגלל אמונה
שואל השאלה:
וואלה בינתיים אף אחד לא ענה לי על השאלה, מקסים
וואלה בינתיים אף אחד לא ענה לי על השאלה, מקסים
אנונימי
^לא מבין
אני אמרתי לך שאפשר להפעיל שיקול דעת בסיסי אחרי לימוד על היהדות ולהבין שאלוקים קיים לא בהכרח מהוכחות
אני אמרתי לך שאפשר להפעיל שיקול דעת בסיסי אחרי לימוד על היהדות ולהבין שאלוקים קיים לא בהכרח מהוכחות
אתה יכול אולי לכתוב פה מחר איזה מהשו שאני אסביר לך? אני הולכת לישון
חחח לילה טוב אבל מקווה שלא נעלבת או משהו מדברים שכתבתי
האמת שרציתי לענות לך על זה אבל זה היה ניראה שאתה לא באמת רוצה לקבל הסבר ויותר להראות שאתה לא אוהב אותם אז..
אנונימית
^^^^^
56 תשובות ויש לי פלוס אחד איזה עונים גרועים אתם