8 תשובות
מותר טלפון אסור לצחצח שיניים ואסור לאכול ולשתות כל היום וכל הכבוד אתה אלוףף
יום שני בערב
אסור להתקלח, לצחצח שיניים, לשתות, לאכול, לעשן, לשמוע מוזיקה, לשבת על כסא
בעיקרון מיום שני בערב אסור לאכול בשר, להיכנס לים וכדומה
תשעה באב יוצא בערב של ה12 עד לערב של ה13
רק שלצום זה אומר בלי שתייה בנוסף לאוכל שאסור ובלי לצחצח שיניים
שואל השאלה:
^^כי צריך שיהיה לא נוח נכון?
אנונימי
"בתשעה באב נגזר על אבותינו שלא יכנסו לארץ, וחרב הבית בראשונה ובשניה, ונלכדה ביתר, ונחרשה העיר" (תענית כו ע"ב).

יש חמישה עינויים:

אכילה ושתייה - כפשוטו
סיכה - אור למרוח קרם ונוזלים
רחיצה - אסור אפילו להושיט אצבע למים, בבוקר ואחרי שירותים נוטלים ידיים רק עד סוף קשרי אצבעות. אם יש לכלוך, מותר לנקות.
נעילת הסנדל = אסור נעלי עור.
תשמיש המיטה - איסור יחסי מיטה ויש לנהוג על דיני הרחקה כמו מנידה

אסור גם ללמוד תורה, חוץ מדברים עצובים.
אנונימי
מתקן אותך, מותר ללמוד תורה פשוט ללמוד על החורבן ולא על דברים שמחים
^ איוב, פסוקים עצובים בירמיה (פסוקים של נמחה צריך לדלג), בגמרא פרק "ואלה מגלחין" (שיש שם דייני אבלות), אגות על החורבן (גיטין נו ע"ב- נז ע"ב), מדרש איכה רבה, הלכות אבלות ותשעה באב.

אם זה לא דברים עצובים, אלא הלכות על דברים אחרים, אסור ללמוד את זה בתשעה באב.
אנונימי
בתשעה באב צריך "להיות באבל" אני בתשעה באב ישנה על מזרון ברצפה, אנשים עם בעיות גב מותר להם לישון על מיטה (אם יש לך) אסור לצחצח לאכול לשתות לשמוע מוזיקה, אם יש. לך בבית שרפרף תשב עליו בארוחה של לפני הצום ובמשך הצום לא לשבת על כיסא ממש כמו בשבעה אם אתה נוטל ידיים אז עד קצות האצבעות בהצלחה אלוף כל הכבוד