10 תשובות
כי הוא ברא אותך ונותן לך חיים כל רגע ובשנייה יכול לקחת אותך
והוא רוצה בטובתך.

כמו שאבא רוצה בטובת בנו

אם יש לך בן, אתה תרצה שהוא ישמע לך או שהוא ימרוד בך?
שואל השאלה:
ואז הוא יעניש אותי כשאני אמות
אנונימי
אז אל תקשיב
יש לך בחירה מלאה
מה אתה בוכה
^^ זאת הסיבה להצדקת שכר ועונש: אתה מקבל שכר כי יכולת לבחור ברע, אבל לא בחרת ברע, אלא ברצונו. וכן להפך.
אנונימי
כי הוא יודע מה טוב בשבילך יותר טוב מכולם ורוצה בטובתך יורת מכולם.

מה גם, שאין לך קיום בלעדיו.
אנונימי
אני יכול גם להוסיף על דבריך.
אלוהים ברא בני אדם עם היכולת למרוד בו מראש.
כלומר הוא מראש תכנן אותנו כדי שיהיה לנו רצון למרידה, אז למה שיתבכיין ויעניש אותנו על זה?
^^
מה הטעם בעונש אם הוא נצחי?
^
זה לא יהיה יותר טוב אם המושג "רע" לא תהיה פונקציה בכלל בעולם שלנו?
^^ לגבי עונש נצחי - זה לא כזה פשוט, כמו שאתה חשוב, יש בזה עומק. זה גם תלוי במי מדובר. רוב החוטאים לא יענשו בעונש נצחי, אלא 12 חודשים. מי ששמר שבת, ינוח בשבת מגינהום עד מוצאי שבת ותהיה כאן מידה כנגד מידה: בחייו הוא שמר את השבת ועכשיו שבת שומרת עליו, וכן להפך: מי שלא שמר בחייו את השבת - גם בשבת הוא יהיה בגינהום.

^ הרע יפסיק להיות קיים רק מתי שהעולם יתוקן אחרי שתהליך הגאולה יושלם בעזרת ה' יתברך ולזה אנחנו צריכים לשאוף. חלק מהשכר שלנו הוא על המלחמה ברע, אם הרע לא לא היה קיים מלכתחילה, לא היה לנו על מה לקבל שכר ואז יצא שכל הבריאה שלנו הייתה חסרת משמעות, חס ושלום. בינתיים החכמה היא לעבוד את ה' יתברך לא רק עם היצר הטוב, אלא גם עם היצר הרע, כמו שאמרו בגמרא: "(דברים ו, ה) "ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך וגו'" - בכל לבבך - בשני יצריך: ביצר טוב וביצר הרע" (ברכות נד ע"א). איך לעבוד את ה' יתברך עם היצר הטוב אנחנו פחות או יותר (בעיקר פחות) יודעים: פשוט לקיים מצוות. אבל איך עובדים את ה' יתברך עם היצר הרע? התשובה היא להשתמש בכלים שלו נגדו: כמו שהוא בא לעכב אותנו מלעשות מצוה ואומר לנו "עוד מעט, עוד מעט" עד שנגמר הזמן של אותה מצוה, ככה גם אנחנו שהוא מפתה אותנו, אנחנו צריכים לדחות אותה ככה "עוד מעט, עוד מעט" עד שירגע וישכח מלעשות את העבירה. זאת רק דוגמא אחת לעבודת ה' יתברך עם היצר הרע, כמובן שיש עוד דוגמאות לעבדות ה' יתברך עם היצר הרע, השאלה אם שווה לי להשקיע בלכתוב לך את זה.
אנונימי
^ אם ה' היה רוצה עוד מלאכים שלהם אין זכות בחירה, הוא היה בורא עוד מלאכים..
אבל בן אדם יכול להגיע לדרגה יותר גבוהה ממלאך, לבן אדם יש זכות בחירה.

אם לבן אדם לא הייתה זכות בחירה. למה שהוא יקבל גן עדן? באיזו זכות?
יותר טוב וגדול אחד שמרוויח גן עדן בזכות העמל והעבודה שעשה מאשר לקבל בחינם בלי לעשות כלום.

הוא לא 'מתבכיין'.

כשילד מורד באבא שלו, אבא נורמלי אמור להעניש ולחנך את הילד.

אינך יכול לצפות שה' ישתוק ולא יעניש את מי שמשתמש בכלים שהוא נתן לו , נגדו. לא קיימת מציאות כזו שה' לא יעניש אנשים כאלו (אלא אם כן חזרו בתשובה מלא וכו)

גם לאנשים יש זכות לבחור למרוד בחוקים או לא, זה אומר משהו?
אנונימית