21 תשובות
מהות החיים אפילו הפילוסופים הכי גדולים בהיסטוריה לא הצליחו להביא מחשבה משכנעת וטובה, אז אנשי סטיפס לא יעשו את זה
בשלבים כאלה פשוט חוקרים מלא על החיים עד שמגיעים להבנות. אף אחד לא יכול לעשות את זה בשבילך ואין קיצורי דרך
שואל השאלה:
האם אפשר לחיות את החיים בישיבה על הספה בבדידות ולא לעשות כלום - מסיבה שאין טעם?
האם אפשר לחיות את החיים בישיבה על הספה בבדידות ולא לעשות כלום - מסיבה שאין טעם?
אפשר לעשות דברים ורצוי לעשות דברים ולהשקיע בחיים שלך - אולי זה מה שיביא לך מהות.
אבל אין תשובה פילוסופית שאפשר להביא לך הכל ישמע לך מאולץ ומובן מאליו. אם את זאת שסימנת לי את המינוס אז סליחה אבל זו המציאות
אבל אין תשובה פילוסופית שאפשר להביא לך הכל ישמע לך מאולץ ומובן מאליו. אם את זאת שסימנת לי את המינוס אז סליחה אבל זו המציאות
שואל השאלה:
אני הייתי רוצה להיות סופר ואמן, אבל אם אני לא אצליח בזה, אני לא חושב שתהיה לי תשוקה להתחתן או לעשות משהו, מתוך מרד.
אני הייתי רוצה להיות סופר ואמן, אבל אם אני לא אצליח בזה, אני לא חושב שתהיה לי תשוקה להתחתן או לעשות משהו, מתוך מרד.
שואל השאלה:
הבדידות - יש כל כך הרבה אנשים בכדור הארץ ובמציאות אני מדבר עם לפחות 15 אנשים והם מהבית ספר.
גם אינם בנות, אלא בנים, האי הצלחה שלי לדבר עם בנות מעוררות בי כעס ומרידה שלאנשים טוב ממני והבדידות נשארת.
האם ההתעסקות היוצרת חסרת תכליתיות שלי בפילוסופיה ואקזיסטנציאליזם זה המהות המשעממת והירודה שבה אני נמצא בחיים?
הבדידות - יש כל כך הרבה אנשים בכדור הארץ ובמציאות אני מדבר עם לפחות 15 אנשים והם מהבית ספר.
גם אינם בנות, אלא בנים, האי הצלחה שלי לדבר עם בנות מעוררות בי כעס ומרידה שלאנשים טוב ממני והבדידות נשארת.
האם ההתעסקות היוצרת חסרת תכליתיות שלי בפילוסופיה ואקזיסטנציאליזם זה המהות המשעממת והירודה שבה אני נמצא בחיים?
שואל השאלה:
^אני מארכב תתשובות לכמה שפחות.
^אני מארכב תתשובות לכמה שפחות.
שואל השאלה:
^^כנל
^^כנל
פשוט לחיות... אם משעמם לך תמצא תחביבים. לא כל החיים הם מעניינים. מה שטוב בזה שמשעמם לך זה שאתה יכול לשנות את זה ולהשפיע על זה. זה תלוי בך.
שואל השאלה:
th3third3y3
אני רק לומד ולומד - בסוף נהייתי במצב של אבסורד.
th3third3y3
אני רק לומד ולומד - בסוף נהייתי במצב של אבסורד.
יש משהו בחוסר הוודאות הזה שאתה מתאר, כי הוא מערער על כל המוסכמות שאנחנו רגילים לחשוב עליהן. האם באמת צריך מטרה כדי לפעול, לחוות, לחיות? כמו בזן בודהיזם, אולי עצם הקיום עצמו הוא מענה, בלי הצורך להצמיד לו תכלית או מטרה מוגדרת. הרי כשאנחנו משיגים את המטרה, לא פעם אנחנו מרגישים אובדן, לאו דווקא סיפוק. השחרור מהמרדף אחר משמעות יכול לתת לנו את החופש לראות את העולם בדיוק כפי שהוא - גדול, בלתי מובן, ועם זאת מכיל אותנו בתוכו. תחשוב על גשם שיורד על פני האדמה. הטיפות נופלות בלי הבחנה על עצים, על סלעים, על כבישים ועל בתים. חלק מהמים מחלחל לתוך האדמה ומשקה צמחים, חלק זורם לנחלים ונהרות, וחלק פשוט מתאדה חזרה לאוויר. עכשיו, אם ננסה לשאול האם לגשם יש מטרה מסוימת האם הוא יורד כדי להשקות את הצמחים או כדי למלא נהרות - השאלה הזו חסרת משמעות. הגשם פשוט קורה כחלק מתהליכים טבעיים. אם צמח מסוים יגדל בגלל המים, זה לא אומר שמטרת הגשם הייתה להצמיח את הצמח. החיים הם כמו טיפות בגשם אנחנו תוצאה של מערכת עצומה ומורכבת של גורמים, אבל לשאול אם יש לנו "מטרה" זה לשאול משהו שהמערכת עצמה לא עוסקת בו. אנחנו פשוט קיימים, ואולי עצם הקיום הוא כל מה שיש, בלי מטרה עליונה שנמצאת מעבר לו
שואל השאלה:
^אז מעבר לאבסורד שבקיום - מדוע החיים נותנים לי ומכריחים ממני לימודים, עבודה, ודברים שבהשקפתי ללא תכלית. אני יכול לשבת במערה 50 שנה ולא לעשות כלום.
אני מנסה לומר שקשה לי לזרום עם הזרם ללא הנאה, קשה לי להתארגן לבית ספר כשאחזור ממנו ב"גשם" עצוב.
^אז מעבר לאבסורד שבקיום - מדוע החיים נותנים לי ומכריחים ממני לימודים, עבודה, ודברים שבהשקפתי ללא תכלית. אני יכול לשבת במערה 50 שנה ולא לעשות כלום.
אני מנסה לומר שקשה לי לזרום עם הזרם ללא הנאה, קשה לי להתארגן לבית ספר כשאחזור ממנו ב"גשם" עצוב.
שואל השאלה:
תודה על התשובה היפה שלך:>>>
תודה על התשובה היפה שלך:>>>
שואל השאלה:
כל האנשים שמבלבלים אותי עם היהדות שנולדתי טמא ואני פה מכדי לתקן, זה מה שיימנע ממני להיות אבסורד, הרעיון שהיהדות מציעה יפה אך לא נכון.
אני לא מתכוון ליפול לרעיון שלהם.
אם הנשמה טמאה מטבעה, עדיף לא להביא צאצאים לפי עם כבר ביהדות מכדי לא לטמא "חלילה" את העולם הזה.
כל האנשים שמבלבלים אותי עם היהדות שנולדתי טמא ואני פה מכדי לתקן, זה מה שיימנע ממני להיות אבסורד, הרעיון שהיהדות מציעה יפה אך לא נכון.
אני לא מתכוון ליפול לרעיון שלהם.
אם הנשמה טמאה מטבעה, עדיף לא להביא צאצאים לפי עם כבר ביהדות מכדי לא לטמא "חלילה" את העולם הזה.
אני ממש מבינה, החיים דורשים לימודים, עבודה, הישגים, אבל קשה למצוא בהם הנאה או משמעות אמיתית, במיוחד כשהם נראים כמו זרם שאי אפשר לברוח ממנו. נורא קשה להתנהג כאילו דברים כאלו משנים כשאתה יודע שהם לא! האבסורד שבקיום, הריקנות שאתה מרגיש, הוא חלק מהותי מהקיום. אבל אולי ההבנה שאתה רואה את האבסורד הכואב הזה, היא עצמה עומק שאחרים לא תמיד נוגעים בו - דווקא המודעות הזו, גם אם היא עצובה, היא המקום שבו תוכל למצוא פיתרון. אני נורא מצטערת גם אם זה לא ממש עוזר, אני פשוט יודעת שספר לא מתחיל רק כדי להסתיים. יש עיסוקים ששווה להקדיש להם את החיים. לפעול לפי מוסריות, לעזור לאחרים, להיות מאושר, להשיג מצוינות בתחומים מסוימים, לרכוש חוכמה. אולי אתה חושב שלשום דבר אין ערך, אבל, במובן מסוים, זה פשוט חבל בשבילך. אולי לא קיבלת את החינוך הנכון, או לא פיתחת את ההרגלים הנכונים, או לא קראת את הספרים הנכונים. ובכל זאת, הסלע שוקל עכשיו 10 פאונד. פאי הוא 3.1415... למדתי לנגן את יצירה של גרשווין אחרי הרבה תרגול. טיפסתי על האוורסט. לחיות באופן מוסרי זה בעל ערך. העובדה שכולנו נמות יום אחד לא משנה את זה..
אולי אפשר לגשת לזה מזווית אחרת. כנראה שמי ששואל שאלות מהסוג הזה הוא אדם שאכפת לו מהאמת אחרת לא היה שואל את השאלה ולא היה מצפה לתשובות הגיוניות. אם באמת לא היה אכפת לו מכלום, אז גם לא היה אכפת לו מהאמת, מטיעונים טובים או מסיבות משכנעות. אבל, כנראה שאכפת לו. וזה כבר התחלה. מדובר באדם שחושב על דברים, משקף אותם ומנסה להבין מה נכון. זה יכול להיות סוג של מחויבות סמויה כזו שהוא אולי לא מודע אליה במלואה, אבל היא ערך יסודי בחייו. אולי אפשר ללמוד הרבה דרך ההתבוננות בזה, ולהפוך את המחויבות הסמויה הזו ליותר מודעת. למה אכפת לך מהאמת? כשתתחיל לענות על השאלה הזו, ייתכן שתוכל ליישם את ההבנה הזו גם בתחומים אחרים
אולי אפשר לגשת לזה מזווית אחרת. כנראה שמי ששואל שאלות מהסוג הזה הוא אדם שאכפת לו מהאמת אחרת לא היה שואל את השאלה ולא היה מצפה לתשובות הגיוניות. אם באמת לא היה אכפת לו מכלום, אז גם לא היה אכפת לו מהאמת, מטיעונים טובים או מסיבות משכנעות. אבל, כנראה שאכפת לו. וזה כבר התחלה. מדובר באדם שחושב על דברים, משקף אותם ומנסה להבין מה נכון. זה יכול להיות סוג של מחויבות סמויה כזו שהוא אולי לא מודע אליה במלואה, אבל היא ערך יסודי בחייו. אולי אפשר ללמוד הרבה דרך ההתבוננות בזה, ולהפוך את המחויבות הסמויה הזו ליותר מודעת. למה אכפת לך מהאמת? כשתתחיל לענות על השאלה הזו, ייתכן שתוכל ליישם את ההבנה הזו גם בתחומים אחרים
יש לי תשובה מאד פשוטה וקצרה לכל הדברים שכתבת פה.
זה מפתיע כמה זה פשוט, והתשובה הזאת כמובן מבוססת על פילוספיה יציבה בעלת שורשים שמגיעים עד הפילוסופים של יוון הקדומה.
לפני זה קודם נתחיל בלהגיד שפילוסופיה זה דבר חשוב מאד. לרוע המזל נוצר נגף רע שבו נכפה על פילוסופיים להיות מנותקים מהחיים ומהמציאות, וכתוצאה מכך נדמה שכל מי שמהרהר יותר מדי בקיום ובשאלות הגדולות יהיה מנותק מהחיים ולא מאושר. האשליה הזאת באה לידי ביטוי (בין היתר) במשפט "ignorance is bliss".
כמובן, שום דבר לא יכול להיות רחוק מהאמת.
פילוסופיה צריכה לתת לך אחיזה במציאות, אתה אמור לפעול יותר בביטחון בעולם, להיות יותר החלטי, להיות בעל יותר כלים קוגנטיבים לבצע החלטות בחיים, להיות מוסרי ולהרגיש טוב לגבי זה, לפעול מתוך תשוקה פנימית ולא מתוך הכרח חיצוני.
אז אני נותן את כל ההקדמה הזאת באמת כי אני מעריך החוכמה שלך שאתה מבטא פה. למעשה אתה מזכיר לי את עצמי בגילך - גם אני למדתי אקזיסטנציאליזם, גם אני חשתי בדידות.
אז מבלי לחפור יותר מדי אתן את התשובה לשאלה:
מהי משמעות החיים? לרדוף אחר האושר האישי שלך.
כמו שאיין ראנד הגדירה זאת: "מרדף אחר האושר באמצעות אגואיזם רציונלי." כלומר, לעולם לא להציב אינטרסים של אחרים מעל האינטרס האישי שלך, כי הקרבת הדברים שחשובים לך תוביל להקרבת האושר העצמי.
בשאלה אחרת שאלו "מהו הספר ששינה לכם את החיים?" ואני ועוד אנונימית כתבנו את הספר "כמעיין המתגבר - איין ראנד". מציע לך לקרוא אותו, הלוואי שהייתי נחשף אליה בגילך.
זה מפתיע כמה זה פשוט, והתשובה הזאת כמובן מבוססת על פילוספיה יציבה בעלת שורשים שמגיעים עד הפילוסופים של יוון הקדומה.
לפני זה קודם נתחיל בלהגיד שפילוסופיה זה דבר חשוב מאד. לרוע המזל נוצר נגף רע שבו נכפה על פילוסופיים להיות מנותקים מהחיים ומהמציאות, וכתוצאה מכך נדמה שכל מי שמהרהר יותר מדי בקיום ובשאלות הגדולות יהיה מנותק מהחיים ולא מאושר. האשליה הזאת באה לידי ביטוי (בין היתר) במשפט "ignorance is bliss".
כמובן, שום דבר לא יכול להיות רחוק מהאמת.
פילוסופיה צריכה לתת לך אחיזה במציאות, אתה אמור לפעול יותר בביטחון בעולם, להיות יותר החלטי, להיות בעל יותר כלים קוגנטיבים לבצע החלטות בחיים, להיות מוסרי ולהרגיש טוב לגבי זה, לפעול מתוך תשוקה פנימית ולא מתוך הכרח חיצוני.
אז אני נותן את כל ההקדמה הזאת באמת כי אני מעריך החוכמה שלך שאתה מבטא פה. למעשה אתה מזכיר לי את עצמי בגילך - גם אני למדתי אקזיסטנציאליזם, גם אני חשתי בדידות.
אז מבלי לחפור יותר מדי אתן את התשובה לשאלה:
מהי משמעות החיים? לרדוף אחר האושר האישי שלך.
כמו שאיין ראנד הגדירה זאת: "מרדף אחר האושר באמצעות אגואיזם רציונלי." כלומר, לעולם לא להציב אינטרסים של אחרים מעל האינטרס האישי שלך, כי הקרבת הדברים שחשובים לך תוביל להקרבת האושר העצמי.
בשאלה אחרת שאלו "מהו הספר ששינה לכם את החיים?" ואני ועוד אנונימית כתבנו את הספר "כמעיין המתגבר - איין ראנד". מציע לך לקרוא אותו, הלוואי שהייתי נחשף אליה בגילך.
שואל השאלה:
^^אני כל כך מעריך ומבין את מה שרשמת, תודה רבה רבה:)) תודה רבה.
^^אני כל כך מעריך ומבין את מה שרשמת, תודה רבה רבה:)) תודה רבה.
כמו כן ברצוני לציין שאם יש לך איזשהם שאלות או אתגרים אינטלקטואליים אתה מוזמן לשאול ואני אענה לפי מה שאני יודע בכיף.
אינני מנסה למכור לך דבר, רק באמת לעזור כי נראה שאתה מתעניין בפילוסופיה ואינך מצליח להבין כיצד לנתב זאת לאושר בחיים.
אינני מנסה למכור לך דבר, רק באמת לעזור כי נראה שאתה מתעניין בפילוסופיה ואינך מצליח להבין כיצד לנתב זאת לאושר בחיים.
שואל השאלה:
^כל כך תודה לך, איזה תשובות יפות:>>>>
^כל כך תודה לך, איזה תשובות יפות:>>>>
בכיף (:
עונה שוב כי ככה:
מהות החיים היא למצוא תשוקות והתכלית היא העונג שאתה חווה כאשר את עושה את התשוקה הנ"ל.
המהות היא איננה התשוקה אלא האושר שיוצא ממיצוי התשוקות.
מהות החיים היא למצוא תשוקות והתכלית היא העונג שאתה חווה כאשר את עושה את התשוקה הנ"ל.
המהות היא איננה התשוקה אלא האושר שיוצא ממיצוי התשוקות.