25 תשובות
שהיא רוצה שתחשוב שהיא יודעת על זה אבל היא לא יודעת על זה
שהיא לא מוכנה לשנות את הדעה שלה גם אם אהיה הוכחות ההורים שלי גם ככה עזוב אין טעם להתווכח עם אנשים כאלה אז אל תעלה את הנושא יותר זה סתם הופך למציק אחר כך כי הם לא עונים כמו שצריך ומתחמקים
אנונימית
שואל השאלה:
כן הם כאילו ממש ראש בקיר, הסברתי לאמא שלי שאין שום נתון שמעיד שיש אלוהים, הכל רק מתבסס על הנחות לוגיות שרובון חלשות מאוד מבחינת חוקי לוגיקה, והיא מתחילה להגיד לי "אתה צריך ללכת לסמינר של ערכים", אז הסברתי לה שזה לא משנה לאן אני אלך, הסברתי לה ונתתי לה דוגמאות לדברים שלא ניתן לערער עליהם משום שהם נתון בשטח, ריאליסטים. והיא מתחילה לספר לי סיפורים על אנשים שקרו להם "ניסים" בזמן שמדובר בסתם תופעות פסיכולוגיות מעניינות באמת, אבל לא מעבר. נראה שבפסיכולוגיה המודרנית מגלים שלתפיסה של האנשים יש השפעה על הרבה דברים וכל פעם מגלים עוד ועוד דברים שיש עליהם השפעה משמעותית עקב התפיסה של אנשים, והם ככ שקועים בתפיסה שלהם שהם לא מצליחים לראות את המציאות מרחוק יותר ולא להיות שקועים באמונה שהם נולדו אליה וחיו איתה שנים.

בקיצור היא הגיע למצב שהיא נתנה לי את הטיעון המטופש שאם בני אדם יוצרים דברים בכדור בארץ ורואים שהכל מסודר זה אומר שבהכרח יש יצור תבוני מחוץ שברא את הייקום הזה.

בקיצור, ים של בורות וטיפשות.
אנונימי
^יואוו אני בשוקק בולל סוף סוף מישהו שמבין
אנונימית
מדויק.
אני הפסקתי לנסות לשכנע את המשפחה שלי שהם טועים
כי אמת או שקר בכלל לא רלוונטים
לרוב ככל האנשים
תן להם רק משהו שיגרום להם להרגיש טוב
וכן עולם כאוטי ואקראי לא נותן את אותה תחושה כמו "אבא שבשמיים תמיד שומר עלינו"
במקום זה עדיף להתמקד בחיים של עצמך
ולכבד את המשפחה והדעות שלהם

אגב אנשים שמנופפים בכך שהם מבינים הכי טוב בנושא מסוים בדרך כלל מאוד בוּרים בו
תקרא על אפקט דאנינג קרוגר
אנונימי
שואל השאלה:
כן המשפט שציטטת כאן שם את המשפחה שלי במצב סוציו אקונומי שהייתי מדרג 0.6 מתוך 10
אנונימי
שואל השאלה:
וכמובן גם אותי בכל החרא הזה
אנונימי
שואל השאלה:
ואז כשמגיע כסף מביטוח לאומי אחרי שכולם נהרסים נפשית - "הכל מאלוהים! אלוהים דואג לנו!"
אנונימי
המכה/אסון/כאב/אובדן - בגלל חטאינו
והטוב - מאלוהים
תחשוב איזה עולם פשוט זה
בלי לקחת אחריות
לזרוק הכל על אבוש מסתורי ושקוף
אנונימי
שואל השאלה:
בנוגע למה שרשמת זה לא משהו קבוע אצלם, אבל אצל הדתיים הרגילים זו באמת התפיסה, ואז הילדים גודלים בתחושה של "אם אני אכפור אלוהים יקרע לי תצורה, יעניש אותי בחומרה" וכו'. אצל החסידים זה פחות ככה, כמובן שזה ממש משתנה ממשפחה למשפחה, דעות שונות בקהילות שונות. נראה שעם ההתפחות המודרנית מנסים לשים את הדת במקום שיותר באים לאלוהים ממקום של אהבה ולא פחד, בזמם שכל הזמן הזה - זה התמקד בפרספקטיבה צרה מאוד ופחד שמשאירים אותך בתוך המסגרת התפיסתית-מחשבתית הזאת. זה ממש שאנשים לא שמים לב שהם כלואים בתוך עצמם עם תפיסות מטופשות לחלוטין.
אנונימי
שואל השאלה:
אה ובנוסף שזה נחשב לאלוהי הפערים, זה לא ממש משהו שמייצג טיעון בסיס בדתות המונותאיסטיות, לפחות לא ביהדות, זה מורכב יותר. אבל עדיין, טיעונים לוגיים מטופשים שמתיימרים להציג את עצמם כנתון תוך התעלמות שמדובר בטיעון ולא בנתון.
אנונימי
תניחי לה, האמונות האלה, הן חלק ממש שנותן להם משמעות לחיים. האמונות שלה, הן דלק לחיים בעלי משמעות.

בעולם שהכל בו חור שחור, ללא משמעות, רדיפה אחרי חומר וכסף, המשמעות שלהם זה אלוהים. זה מציל אותם מעולם אטום, מעוות אפל וחשוך. האמונה הזאת שלהם, היא אור בקצה המנהרה. יש אנשים שזה עושה להם טוב. תניחי לה לחשוב, להאמין ולתהות במה שהיא מאמינה בו. את דתלשית?


אה ראיתי שזה אנונימי לול
אנונימי
כן משהו כזה ^
אנונימי
יש פה שתי דברים שחיברת. השאלה ששאלת אותן והתשובה זה שקיבלת תשובות לא טובות לא אומר שאין אלוהים זה אומר שלא קיבלת תשובות טובות
סבתא קלאסית
גם שלי ככה, זה בלי נסבל האגו שלה בשמיים וגרוע מזה היא פסיכולוגית
היא יכולה לאבחן אנשים והיא מבינה בזה יש לה דוקטורט אבל על עצמה - היא לא מסתכלת.
בגלל שיש לה יותר ניסיון היא חושבת שהוא יודעת יותר טוב מכל אחד והיא לא מסתירה את השחצנות שלה.
אי אפשר לנהל דיון כשורה כי הדעה שלך לא רלוונטית, ואפילו אם הדעה שלי באותו צד כמו שלה היא בטוח תדבר בצורה שתגרום לזה להראות כאילו שכחתי כמה פרטים ואמרתי משהו לא נכון - כשבסוף היא בעצם חוזרת על הדברים שלי.
ראש בקיר כמו שאמרת. זה בלתי.
היא גם אדם מאמין בעצמה אני לא מעזה אפילו להתחיל לדבר איתה על זה כי אז היא ישר מתחילה להאשים את אמא שלי (כלה שלה) שהיא לא חינכה אותי טוב ושהיא משפיעה על אבא שלי (שהוא הבן שלה) המתוק והתמים שאף פעם לא עשה דבר רע לרעה
בכל מקרה, אני מבינה אותך, האנשים האלה פשוט מטומטמים
אנונימית
בלי קשר, אני חושבת שדת זה משהו שנוצר על ידי בני אדם בשביל לשמש כמקום מפלט מהמציאות הקשה
אני אישית מעדיפה להתמודד עם המציאות המרה מאשר לחיות שקר אבל אם כיף להם ונעים להם אני לא אפריע להם
אנונימית
תסמוך על סבתא.
שואל השאלה:
לסמוך על סבתא שמקרת לי בפנים שהיא יודעת הכל? חחח. תפוחי, תגיד משהו מעניין.
אנונימי
^סבתא עברה יותר ממך, תקבל את מה שהיא אומרת.
^חוויה אישית אינה מדד לאמת
אלא לכבוד שאתה צריך לרחוש כלפיה

תאמר לה שהיא צודקת
זה בסדר
היא צריכה לחשוב ככה. זה ירגיע אותה.
פשוט תאמר לה שאתה מרגיש פחות מחויב למצוות או עבירות
אנונימי
^חוויה אישית של סבתא = מדד לאמת.
שואל השאלה:
נכון, היא עברה יותר ממני, השאלה איך היא מעבדת את כל מה שהיא עברה בחיים שלה מבחינה לוגית. אני אישית לא סומך על האינטליגנציה שלה, בכלל, ואני לא אוחז מאף אדם שאני מכיר ברמה האינטלקטואלית, בנתיים, בכל אופן. אני מאמין שיש כאלה שיש לי המון ללמוד מהם ויש שפחות. אני יודע שממך אפשר ללמוד, אבל מסבתא שלי שזה רק ברבורים בלי שהיא מציגה דברים בשטח - זה פשוט שווה ערך לנייר משומש בעיניי.
אנונימי
^אם אתה יודע שממני אפשר ללמוד תלמד ממני לכבד את סבתא ולהיות דתי מאמין.
תפוחי זהב בטנטרום
אנונימי
הדבר הראשון שלומדים באוניברסיטה זה פשוט כמה לא יודעים.
לכן אם היא בטוחה בכך שהיא יודעת משהו כזה זה סימן לכך שאיננה הכירה בזה שאיננה יודעת הרבה.
באותו הנושא: