31 תשובות
לא
כן
אף מדינה היא לא באמת מדינה דמוקרטית. יש אנשים גדולים יותר ששולטים בעניינים וכל מה שקורה הוא התגלמות של אינטרס כלכלי כלשהו
אבל אל ייאוש, אם המוחות שלנו יהיו מלאים במחשבות חיוביות, המציאות גם כן תהיה חיובית
אבל אל ייאוש, אם המוחות שלנו יהיו מלאים במחשבות חיוביות, המציאות גם כן תהיה חיובית
אתה צודק
אנחנו ממש כמעט שם
בוא נגיד ככה אם בבחירות הבאות הממשלה תתחלף אני מאמינה שיהיה בסדר, ייקח הרבה שנים לשקם אבל בסוף יהיה בסדר
אם לא אז הסיפור של מדינת ישראל נגמר
אנחנו ממש כמעט שם
בוא נגיד ככה אם בבחירות הבאות הממשלה תתחלף אני מאמינה שיהיה בסדר, ייקח הרבה שנים לשקם אבל בסוף יהיה בסדר
אם לא אז הסיפור של מדינת ישראל נגמר
שואל השאלה:
אבל הממשלה לא תתחלף אם הם ימשיכו ככה
הם מונעים מבנט להתמודד
הם לא נותנים ליאיר גולן להתמודד עם השם "הדמוקרטים"
הם עושים הכל כדי למנוע מהם להפסיד בבחירות
הם אפילו ניסו (ולא הצליחו) לדחות את הבחירות בשנה מנובמבר 2026 לנובמבר 2027 בגלל שיש איזה משהו שכתוב בחוק שהבחירות אמורות להיות בחודש חשוון אז כבר צריך לדחות לשנה שאחרי
אבל הממשלה לא תתחלף אם הם ימשיכו ככה
הם מונעים מבנט להתמודד
הם לא נותנים ליאיר גולן להתמודד עם השם "הדמוקרטים"
הם עושים הכל כדי למנוע מהם להפסיד בבחירות
הם אפילו ניסו (ולא הצליחו) לדחות את הבחירות בשנה מנובמבר 2026 לנובמבר 2027 בגלל שיש איזה משהו שכתוב בחוק שהבחירות אמורות להיות בחודש חשוון אז כבר צריך לדחות לשנה שאחרי
^ נכון
אם הם באמת יצליחו בזה אז כמו שאמרתי הסיפור נגמר
אנחנו עוד לא ממש ממש שם זה עוד לא נגמר סופית, לא הייתי אומרת שאנחנו עכשיו כבר דיקטטורה, עוד לא בוטלו הבחירות, עוד לא נסגרי המפלגות, אבל נכון אנחנו צעד משם
אם הם באמת יצליחו בזה אז כמו שאמרתי הסיפור נגמר
אנחנו עוד לא ממש ממש שם זה עוד לא נגמר סופית, לא הייתי אומרת שאנחנו עכשיו כבר דיקטטורה, עוד לא בוטלו הבחירות, עוד לא נסגרי המפלגות, אבל נכון אנחנו צעד משם
שואל השאלה:
אבל גם בטורקיה יש בחירות וזה ממש לא דמוקרטיה
גם בהונגריה יש
אי אפשר באמת להחליף את ארדואן, אורבן ונתניהו
אבל גם בטורקיה יש בחירות וזה ממש לא דמוקרטיה
גם בהונגריה יש
אי אפשר באמת להחליף את ארדואן, אורבן ונתניהו
בנט ולפיד החליפו את נתניהו, וזה קרה לאחרונה
אומנם בצורה קצת מפוקפקת, אבל הצליחו
אומנם בצורה קצת מפוקפקת, אבל הצליחו
שואל השאלה:
זה קרה לפני כל השינויים במערכת המשפט, שב"כ, משטרה, תקשורת, כפי שעושה הממשלה הנוכחית ^
זה קרה לפני כל השינויים במערכת המשפט, שב"כ, משטרה, תקשורת, כפי שעושה הממשלה הנוכחית ^
למנות אנשים זה לא משהו חדש, גם גדעון סער לדוגמה מינה את בהרב מיארה תוך ניגוד עניינים כי הוא לכאורה פדופיל
ואיזה שינויים יש במערכת המשפט?
ואיזה שינויים יש במערכת המשפט?
^^^^ אז אמרתי אם הם יבחרו שוב
לא משנה אם סתם כי העם בחר אותם או כי הם שיבשו את הבחירות
ככה או ככה אם הם נבחרים שוב אין יותר דמוקרטיה בישראל ומכאן זה רק יילך ויתדרדר
לא משנה אם סתם כי העם בחר אותם או כי הם שיבשו את הבחירות
ככה או ככה אם הם נבחרים שוב אין יותר דמוקרטיה בישראל ומכאן זה רק יילך ויתדרדר
כן ישראל היא מדינה דמוקרטית
שואל השאלה:
^^^ גדעון סער מינה אותה לאחר שהסתיים התפקיד של מנדלבליט
הוא לא פיטר את מנדלבליט בשביל למנות אותה
^^^ גדעון סער מינה אותה לאחר שהסתיים התפקיד של מנדלבליט
הוא לא פיטר את מנדלבליט בשביל למנות אותה
אוקיי
אבל זה לא דבר תקדימי לפטר בעלי תפקידים אתה יודע
אבל זה לא דבר תקדימי לפטר בעלי תפקידים אתה יודע
שואל השאלה:
^ אם אין עילה מוצדקת? זה כן תקדימי
הסיבה היחידה שרונן בר פוטר זה בגלל הריאיון של נדב ארגמן בתקשורת
^ אם אין עילה מוצדקת? זה כן תקדימי
הסיבה היחידה שרונן בר פוטר זה בגלל הריאיון של נדב ארגמן בתקשורת
כן
עילה מוצדקת או לא זה כל אחד יאמר בעצמו, אני בכלל חושב ש 120 צריכים ללכת
שואל השאלה:
^ מה שאתה אומר בעצם זה "מישהו אחד עשה רע, לכן למישהו אחר מותר גם לעשות רע, אבל בכללי אני חושב שכולם רעים"
^ מה שאתה אומר בעצם זה "מישהו אחד עשה רע, לכן למישהו אחר מותר גם לעשות רע, אבל בכללי אני חושב שכולם רעים"
בגלל שכולם רעים זה על פניו כבר חסר משמעות.
אבל האם זה רע או לא יחסית למה שמקובל במקומות עבודה ובעולם, אני לא בטוח
הבעיה שלכתחילה זה בכלל לא משנה, אתה מבין?
אבל האם זה רע או לא יחסית למה שמקובל במקומות עבודה ובעולם, אני לא בטוח
הבעיה שלכתחילה זה בכלל לא משנה, אתה מבין?
אני חושב שלהגיד שאנחנו כבר לא מדינה דמוקרטית זה קיצוני אבל אני כן חושב שעיקרון הפרדת הרשויות והגבלת הרשויות קצת יוצא משליטה
ולכן אני חושב שיש צורך ברפורמה (או לפחות לעשות קצת סדר) לא רק במערכת המשפט אלא בשלושת הרשויות.
אגב זה לא אומר שאני תומך ברפורמה המשפטית שהיתה על הפרק לפני שנתיים, כי אני לא בהכרח מסכים עם החוקים שנכללו בה, אבל באופן כללי אני חושב שצריך לעשות סדר
ולכן אני חושב שיש צורך ברפורמה (או לפחות לעשות קצת סדר) לא רק במערכת המשפט אלא בשלושת הרשויות.
אגב זה לא אומר שאני תומך ברפורמה המשפטית שהיתה על הפרק לפני שנתיים, כי אני לא בהכרח מסכים עם החוקים שנכללו בה, אבל באופן כללי אני חושב שצריך לעשות סדר
הוא יכול לרוץ לכנסת פשוט לא במפלגה חדשה, במפלגת ימינה, כי יש לו שם חוב לכנסת, מן הסתם אנחנו מדינה דמוקרטית, כל מי שענה שלא אין לכם מושג מה זה לחיות תחת משטר לא דמוקרטי
שואל השאלה:
^ אבל אם זה לא במפלגה חדשה אז הוא לא ירוץ
הוא לא יכול לרוץ עם מפלגה שיש לה חובות כבדים
וזה גם הצעת חוק חדשה שהציעו אותה היום אחרי שבנט החליט לרוץ אתמול בבחירות, זה לא היה 76 שנים
^ אבל אם זה לא במפלגה חדשה אז הוא לא ירוץ
הוא לא יכול לרוץ עם מפלגה שיש לה חובות כבדים
וזה גם הצעת חוק חדשה שהציעו אותה היום אחרי שבנט החליט לרוץ אתמול בבחירות, זה לא היה 76 שנים
אורבן, וארדואן לא באמת מקיימים בחירות דמוקרטיות, בישראל הבחירות עונות על כל הדרישות עובדה גם לפיד ובנט החליפו את ביבי, והממשלה שלהם אחרי כמה זמן נפלה, ובבחירות עלה שוב ביבי, זה נטו רצון העם
^^תאמין לי לא חסר לו כסף
שואל השאלה:
^^ אבל זה היה לפני שהממשלה הנוכחית התחילה לשנות את מערכת המשפט
^^ אבל זה היה לפני שהממשלה הנוכחית התחילה לשנות את מערכת המשפט
שמע זה די ברור גם למה הליכוד מקדם את החקיקה הזאת, הוא מאוים מבנט אבל עצם הרעיון הזה הוא חוקי, ואם לא בג"ץ לשוט יפסול אותו
^^היא לא העבירה את הרפורמה בסוף, ועילת הסבירות זה רק דבר אחד, קטן מתוך הרפורמה שבעייני גם מוצדק שפסלו אותו
שואל השאלה:
^ אתה לא מעודכן, ממש לפני שבוע העבירו את החוק שמשנה את הועדה למינוי שופטים
^^ וזה נקרא חוק אנטי דמוקרטי, מפלגה שניצחה בבחירות משנה את שיטת הבחירות כדי למנוע ממפלגה אחרת לנצח אותה בעתיד
^ אתה לא מעודכן, ממש לפני שבוע העבירו את החוק שמשנה את הועדה למינוי שופטים
^^ וזה נקרא חוק אנטי דמוקרטי, מפלגה שניצחה בבחירות משנה את שיטת הבחירות כדי למנוע ממפלגה אחרת לנצח אותה בעתיד
אני לא מעודכן אבל אם זה עבר בכזה שקט זה כנראה הרבה פחות ממה שזה נשמע, וזה לגמרי חוקי גם זה לא שיטת הבחירות, זה שיטת המינוי שופטים
שואל השאלה:
^ אתה אפילו עוד יותר לא מעודכן
היה המון רעש אנשים יצאו לרחובות בשבועיים האחרונים, ההפגנות חזרו
מזל אחד זה שהחוק יהיה תקף רק מהכנסת הבאה, וככה אולי יש סיכוי שנבטל את החוק, אבל הממשלה עושה הכל כדי לא להפסיד בבחירות
^ אתה אפילו עוד יותר לא מעודכן
היה המון רעש אנשים יצאו לרחובות בשבועיים האחרונים, ההפגנות חזרו
מזל אחד זה שהחוק יהיה תקף רק מהכנסת הבאה, וככה אולי יש סיכוי שנבטל את החוק, אבל הממשלה עושה הכל כדי לא להפסיד בבחירות