6 תשובות
זה מה שצ'אט אומר
שואל השאלה:
שמירת נגיעה אבל תודה
אה חח חח
שם הפעילות: "הגשר האנושי"
ערך מרכזי: שיתוף פעולה, אחריות אישית, איך אנחנו סומכים אחד על השני.


---

חלק 1 הפיזי

המדריכים והחניכים מקבלים משימה: להעביר חפץ גדול (נגיד כדור פיזיו, קורה קלה, או אפילו בן אדם שמתנדב) מצד אחד של "נהר" לצד השני, כשה"נהר" מסומן בשני חבלים/קווים על הרצפה.

כדי לעבור, הם צריכים ליצור "גשר אנושי" כל אחד משמש נקודת מעבר (עם הידיים/הגב/הכתפיים), והחפץ עובר עליהם.

המטרה: שכל הקבוצה תשתתף, אף אחד לא נשאר בחוץ, והחפץ עובר בלי לגעת "במים".

המדריכים משתתפים פיזית לגמרי מחזיקים, נושאים, מתנדבים להיות "החלק הקשה בגשר".

אפשר לעשות כמה סיבובים, כל פעם עם מגבלה חדשה (למשל, אסור לדבר, או שהעיניים של חצי מהקבוצה קשורות).



---

חלק 2 המעבר לדיון

אחרי שהם עייפים קצת וצוחקים על כל הפדיחות, עושים עצירה:

שואלים: "מה גרם לכם להרגיש בטוחים שתחזיקו את החפץ/האדם?"

"איך החלטתם על מי סומכים שיעמוד באמצע?"

"מה קורה אם מישהו לא עומד בהתחייבות שלו?"


מכאן אפשר להוביל לדיון על אמון, אחריות אישית, והיכולת של כל אחת ואחד להשפיע על הקבוצה גם כשזה לא נוח או קשה.
אפשר לקשר לערכים כמו חברות, התמודדות עם אתגרים, או איך אנחנו מתפקדים כקבוצה בבית הספר/בשכבה.
שואל השאלה:
אפשר להתחיל במשהו פיזי ולעבור לדיון
משהו שקשור לפיזי או לשבת ולדבר