41 תשובות
חד משמעית
מסכימה
אנונימי
לפחות יש היימצאו לנחמה את העובדות שהלכו 80 אלף עזתים, עזה מגרש חניה, אין חיזבאללה, אין פצצות אטום ודרג צבאי לאיראן, אין אסד, יש תמיכה מאזיליה בנקס ונמנע מוות של עשרים חטופים. אבל אני איתך, ימותו עוד יהודים ואולי תקום מדינה פלסטינית לאט לאט
אני לא מאמין שזה יגמר אחרי השחרור תחשבו כמה מחבלים ישחררו הם מתכננים עוד 7.10 ימח שמם וגם לצהל יש עוד עבודה שם עם החמאס בקיצור אני חושב שזה סתם בשביל שהחטופים יחזרו וימשיכו לתקוף
אנונימי
וואלה אני לא מרגיש ככה
גם לי קשה מאוד עם זה, לא מפציצים את כל עזה בגלל שלא רוצים לפגוע חלילה בחטופים.
כן ולא
כואב לי ברמות על כל החיילים שנהרגו ואנחנו ככה מסיימים את המלחמה בלי שסיימנו עם עזה ב100%

מצד שני, אני חושבת על המשפחות שמחכות שנתיים לאהובים שלהם
אני לא יכולה לדמיין מה היה קורה אם זה היה מישהו שקרוב אליי
אני גם מרגיש ככה וכואב לי מאוד על כל החילים שנפלו אבל מרגש כמובן לראות את משפחות החטופים שמחות על שמשחררים אותם
אנונימי
מצד אחד לא, כי מטרות המלחמה כביכול מושגות בהסכם הזה.
מצד שני, אני בספק שהפרימטר הבטחוני שישאר יהיה מספיק כדי להגן עלינו, ואני עוד יותר בספק שהממשלה החלופית שתהיה בעזה לא תיגרר בסוף לטרור ושלא ימשיכו לתכנן שם טבח נוסף.
מה שמפחיד בהסכם הזה חוץ משחרור אלפי מחבלים, זה שההסכם הזה לא יהיה כמו עם לבנון, ושהטרור פשוט יחזור להתעצם בשנייה שנצא משם.

זה כמובן, בלי קשר לשאלה המורלית של האם צריך להחזיר את 20 החטופים בידיעה שירצחו עשרות רבות לפחות אם לא מאות כתוצאה מהשחרור של המחבלים שישוחררו עבורם.

עריכה: מתה לדעת על מה עושים לי מינוסים כשכל מילה פה היא עובדה. כנראה אנשים חכמים עם אייקיו של 40 שחושבים שפת"ח הוא פרטנר שרוצה שלום.
אין תרחיש שבו היינו מאה אחוז מנצחים
בואו נגיד תודה שזה אחד התרחישים הכי פחות גרועים
אנונימי
במלחמה אין מפסידים ומנצחים.
יש מפסידים ומפסידים פחות .
אבל אני מסכימה איתך לגמריי
בואי אני אכתוב את מה שאת כתבת רק קצת אחרת
עוד שנתיים של מלחמה
עוד מאות או אולי אלפי נופלים
חיילים צעירים
אבות
אימהות
ילדים
בשביל מה?

אין ניצחון מוחלט ולא יהיה
המלחמה צריכה להסתיים כדי למנוע עוד מוות מיותר
והחטופים צריכים לחזור
אנונימית
הפסדנו ב10 דקות הראשונות.
תתעוררו אנשים
אנחנו הפסדנו בבוקר של ה7 לא עכשיו תשמחו שהחטופים פה עם אבא שלך היה שם אז יאאלה
אז עדיף להמשיך את המלחמה ושעוד חיילים ימותו? עדיף כבר שכל החטופים ישתחררו סוף סוף
coo

אני לא מוצאת נחמה במוות, ואני דווקא מאושרת מהעסקה. החטופים חוזרים! לא מעניין אותי שום דבר אחר.
כן חיילים נפלו, אבל זאת סיבה *לא* להמשיך את המלחמה. אתם רוצים שעוד חיילים יפלו?

בוקר טוב לכולם ואני מקווה שכל האנשים השפויים כאן שמחים כמוני!
כמו בכל מצב צריך לחשוב מה האלטרנטיבות.
לא יכולנו להיכנס בעזה כמו שצריך בגלל החשש לחיי חטופים, והמלחמה לא התקדמה לשום מקום. חטופים נרצחו וחיילים נהרגו.
העולם הפנה כלפינו אצבע מאשימה.

לפחות עכשיו החטופים יהיו בבית, נוכל להתחיל בשיקום, לחשב מסלול מחדש ולהבין איך אנחנו מגנים על עצמנו ומונעים את ה7.10 הבא.
אנונימית
זה אזיה 2000 טרורים שנרבו בכלא
אבל גם לא נצחנו
כן ולא. זאת סיטואציה מורכבת. מצד אחד, החטופים שלנו יחזרו אחרי הרבה זמן שהם לא היו בבית, והמלחמה הארורה הזאת תגמר ונוכל לחזור לשגרה באמת. מצד שני.. המלחמה הארורה הזאת תגמר מבלי שחמאס התפרק מנשקו, החיילים הגיבורים שלנו נפלו כביכול לחינם, משחררים אלפי מחבלים ויש את הסכנה שחמאס התחזק מחדש ושחס וחלילה טפו טפו טפו יהיה עוד אירוע דומה ל7/10. יש בזה צד טוב וצד רע. מובן שאת מרגישה ככה.
לא מרגישה ככה
הפסדנו שבכלל הגענו למצב הזה שנקרא 7.10
להסכם של טראמפ יש עוד הרבה תנאים מסובכים יותר משחרור החטופים, אני רוצה להאמין שאם הם יעמדו בכל התנאים אז אולי נוכל לחיות איתם בשלום. ואם לא והם ישברו את ההסכם אז נוכל להיכנס להם באמ-אמא
לא מרגיש ככה
רק בסטיפס אנשים דכאוניים על כל דבר,בוקר שמח לכל המדינה מה הולך איתכם? מה מופסדים נגמרה המלחמה סוף סוף
אנונימית
לדעתי חייב כבר להחזיר את החטופים, זה לא הגיוני שהם שנתיים שם.
ולגבי העסקה אני מסכימה שהיא לא הכי טובה אבל זאת הייתה האופציה היחידה...
אני חושבת שגם אם לא היינו משחררים להם מחבלים הם היו ממשיכים לעשות פיגועים, כי תמיד יהיו מחבלים לצערי...
השמדנו את הרוב המוחלט של חמאס, כמעט את כל הצמרת כולל סינוואר עצמו, אותו דבר עם חזבאללה ונסראללה. בהסכם אנחנו מקבלים עכשיו חזרה את כל החטופים וחמאס מתפרק ולא ישלוט ברצועה, כן יש מחיר וישתחחרו מחבלים אבל ברצינות מה עוד אתם רוצים? מה באופן ראלי אתם חושבים שאפשר להשיג טוב יותר?
איפה שהפסדנו היה בתחילת המלחמה שהאסון הזה קרה לנו, אבל זה אי אפשר לשנות, זה היה. יכול מאוד להיות שהיינו יכולים לסיים את המלחמה מוקדם יותר ולצאת עם פחות חללים חיילים טפחות חטופים מתים, אבל בשלב זה ביום הזה איזה עוד עסקה אתם רוצים? אפילו הצד שלהם רואה את זה כעסקה שהיא ממש לטובתנו ופחות לטובתם.
החטופים חוזרים, המלחמה נפסקת, אנשים שלא ראו את הבית באמת שנתיים יוכלו סוף סוף לחזור, חמאס פאקינג מתפרק, תנו לי ברצינות איזה רעיון או הצעה שיכולה לקרות במציאות טובה יותר יש לכם? להמשיך את המלחמה עוד? עד מתי? ועד שנשיג מה בדיוק?
גם לדעתי, אבל אין מה לעשות, זאת האפשרות הכי טובה שהייתה לנו וחייבים להחזיר כבר את החטופים
אני איתך לגמרי בזה
כאילו כולם רוצים להחזיר את החטופים אבל על כל חטוף משחררים איזה מאה מחבלים שיהרגו ויחטפו אפילו יותר יהודים אז מה עשינו פה?
אני לא אומרת שלא צריך להחזיר את החטופים פשוט לא צריך לעשות את זה בתנאים כאלו
התחרטתי על מה שכתבתי לפני.
נחסל גם אותם. אין לנו בעיה עם זה. לא יצאנו מושפלים כי השפלנו את כל המזרח התיכון כבר עם העוצמות שלנו.
womp womp להם
אנונימי
זו המטרה של המדינה, להרוג יהודים. בגלל זה משחררים טרוריסטים
^ תשובה נכונה

מחכה ליום שבו כולכם תפקחו את העיניים!!
אנונימית
על מה אתם מדברים? לא הייתה ולא תהייה עוד עסקה בתנאים כאלה טובים, טראמפ הצליח לגרום לחצי מהעולם המוסלמי ללחוץ על חמאס לקבל עסקה שהיא פחות או יותר הסכם כניעה.
עברו שנתיים של מלחמה ,לא נצליח לחסל את חמאס "אחת ולתמיד" אם בפעם האלף "נפתח את שערי הגיהנום" ו"נשטח את עזה".
אני כבר למדתי שיש דברים שאין לנו שליטה עליהם בעולם, ואז אם נשקע לעצב או יותר מידי נחשוב עליהם- זה לא יביא לדברים טובים.
גם לי קשה לחשוב על המחירים ששילמנו וזה מרגיש כמו בדיחה עלינו, אבל אני כרגע בתחושת הקלה שהחטופים חוזרים.
מה יהיה אחרי? אי אפשר לדעת ואין לי אישית שליטה על זה.
כרגע ממשל טראמפ לפחות לוחצים שחמאס לא ישארו, אז אני מנסה להאמין שכנראה אחרי השחרור יעשו משהו בעניין.
גם צהל המשיך לפעול ולתקוף ברצועה במטרות טרור בימים האחרונים, ועדיין יש פיקוח כלשהו על הרצועה.
חד משמעית
גם אני מרגיש ככה המון ואני חושש עוד יותר שיחזור ויהיה עוד פעם השביעי לאוקטובר אחרי שמתו לנו כבר הרבה חיילים ואזרחים
השביעי באוקטובר לא קרה כי היו x מחבלים בעזה, הוא קרה כי נתנו לארגון טרור לשלוט ולהתחזק ברצועה במשך 20 שנה ,ומכשל מודיעיני
אנונימי
^ לא היה כשל מודיעיני
^איך בדיוק?
לא
למרות שלי אישית לא אכפת
מה כבר יכולנו לעשות? להשמיד את החמאס בלתי אפשרי יש חטופים לרצוח עם שלם לא אפשרי.
למה ציפיתם? זה היה ברור