7 תשובות
כי בכיתה י חוגגים גיל שש עשרה
וכך הלאה
וכך הלאה
לפי הגיל
לפי הגיל ושנת הלימוד
אנונימית
^^^ לא מדויק אזולה
הנה תשובה רשמית מהאקדמיה ללשון העברית
"מקור הכינויים 'חמישית' 'שישית' וכו' בשיטת חלוקה אחרת של בתי הספר: מכינת יסוד של ארבע שנים וגימנסיה של שמונה שנים. כיתות הגימנסיה, שנקראו אז "מחלקות" החלו בכיתה ה' במושגים של ימינו. לכן הכיתה המכונה כיום כיתה ט' הייתה אז המחלקה החמישית. חלוקה זו נהגה בכמה ממדינות אירופה בראשית המאה העשרים, ובהיקף כלשהו שימשה גם בישראל.
בימינו הכיתות נספרות ברצף מתחילת בית הספר היסודי ועד סוף בית הספר התיכון. ואולם הכינויים 'חמישית' 'שישית' וכו' עדיין משמשים, ומהם אף נגזרו 'חמשוש', 'שישיסט', 'שביעיסט' ו'שמיניסט'."
הנה תשובה רשמית מהאקדמיה ללשון העברית
"מקור הכינויים 'חמישית' 'שישית' וכו' בשיטת חלוקה אחרת של בתי הספר: מכינת יסוד של ארבע שנים וגימנסיה של שמונה שנים. כיתות הגימנסיה, שנקראו אז "מחלקות" החלו בכיתה ה' במושגים של ימינו. לכן הכיתה המכונה כיום כיתה ט' הייתה אז המחלקה החמישית. חלוקה זו נהגה בכמה ממדינות אירופה בראשית המאה העשרים, ובהיקף כלשהו שימשה גם בישראל.
בימינו הכיתות נספרות ברצף מתחילת בית הספר היסודי ועד סוף בית הספר התיכון. ואולם הכינויים 'חמישית' 'שישית' וכו' עדיין משמשים, ומהם אף נגזרו 'חמשוש', 'שישיסט', 'שביעיסט' ו'שמיניסט'."
כי פעם התיכון התחיל בכיתה ה
בסדר נו זה מה שהרוב חושבים וזה גם הכי הגיוני
כי פעם התיכון התחיל בכיתה ה' ואז יוצא שכיתה י' זה כיתה שישית וממי שלומד בכיתה שישית הוא שישיסט
באותו הנושא: