49 תשובות
שיחה פנים מול פנים, תגידי לו שאת רוצה לדבר איתו.
אנונימית
אני חושב שאת צריכה לכבד יותר את ההורים שלך
אני לא מכירה אתכם ואת הקשר שלכם אבל את מדברת וכותבת לו בצורה ממש מזלזלת
גם אם הוא פגע בך ולא יצא בסדר יש דרך לומר את זה
שואל השאלה:
לא אכפת לו
הייתי ממש ממש עייפה והיה לי על הבוקר רופא ורציתי לבוא עם חולצת פיג'מה וחצאית וכן זה לא מכבד אבל הייתי כל כך עייפה וזה היה חצי שעה של רופא ופשוט רבנו של החיים על זה
אנונימית
לא נראלי שזה אפשרי איתו
אל תריבי עם אמא שלך, לא כזה קשה
אנונימי
שואל השאלה:
איך אני מזלזלת בו
למה הבת שלו צריכה להתחנן אליו שאבא שלה ידבר איתה
אנונימית
שואל השאלה:
הוא סתם אומר את זה כל פעם כשאני עוברת אליה
אנונימית
למה שתלכי לרופא כמו למסיבה?? זה זול והוא צודק שזה לא מכבד אותו ולא אותך
אנונימי
שואל השאלה:
ותקשיבו הוא סינן אותי כמעט חודש ואז רוצה שאני אבקש סליחה
איך אני אבקש סליחה אם הוא לא עונה לי
אנונימית
שואל השאלה:
מה מסיבה הייתי עם פיגמה????
אנונימית
אני יכול להבין את העצבים שלך כי רואים שאת מנסה, מצד שני את גם צריכה לזכור שגם אם יש לך כוונה לפעמים הדרך חשובה, מובן שהיית עייפה וכו וכו אבל לדבר אליו בסוג של זלזול ואז להגיד "שלא תגיד שלא ניסיתי" זה לא באמת מוריד את האשמה ממך, ברור ששני הצדדים טועים, פשוט חכי שהרוחות קצת ירגעו ומתי ששניכם במוד טוב תבואי ותגידי לו בנחמדות וחיוך שאת רוצה לשפר את הקשר ביניכם ולא להגיד את זה כשאתם בריב
שואל השאלה:
אוף די
מה הבעיה
אני מנסה שוב ושוב ושוב שידבר איתי
זה המצב
אנונימית
ברור שיש לו גם חלק לא קטן במצב הזה, בסוף את יכולה גם לנסות לדבר על זה עם אמא שלך ואולי היא תנסה לדבר איתו ולעשות מאמצים, אבל שורה תחתונה אם את גם באה בנחמדות ובגישה טובה והוא עדיין דוחף אותך אחורה ממנו אז הפתרון היחיד שלך זה פשוט לוותר עד שהוא יתחיל להעריך את הניסיונות שלך, אולי הוא רואה את זה כמובן מאליו ויום אחד הוא פשוט יקום בבוקר ויבין שהוא לא בסדר, מה שבטוח אם את באה בסוף בגישה טובה וזה עדיין לא עובד אז אל תתחנני, את יודעת שעשית את מה שיכולת ועם כמה שזה כואב את לא צריכה להתחנן אליו אם ככה הוא מתנהג
שואל השאלה:
אני פשוט כבר לא יודעת איך להסביר לבן אדם מבוגר מה רע במה שהוא עושה
אנונימית
דבר ראשון קודם כל זה אבא שלך את חייבת
לתת מינימום כבוד ולא לכתוב לו "אתה גבר בן 40" "אני צריכה כסף" הוא לא חייב להביא לך כסף במיוחד כשאת מדברת אליו בצורה הזו
זה די ניצול והוא צודק ואני אוסיף אני גם לי יש מה להשתפר בעניין של כיבוד הורים זה למה אני אומרת לך את זה זה לא ממקום של לשפוט אותך
בשביל לייצר קשר טוב איתו תדברי איתו פנים מול פנים תסבירי לו מה את מרגישה ובאמת תנסי הוא אבא שלך ואני מאמינה שהוא ירצה גם לפתור את זה.
אל תקחי אותו כמובן מאליו אבא זה לכל החיים הלוואי ולי הייתה את האפשרות הזאת עם אבא שלי לנסות ליישב את הדברים ובאמת להיות יחד
אבל הוא לא מעוניין בקשר איתי ,עזב כשהייתי מי קטנה והוא גר מאוד רחוק את זה אי אפשר לתקן יותר נכון אותו .
אנונימית
הקטע הוא שאי אפשר להסביר לבן אדם מבוגר מה שהוא עושה רע. כל עוד הוא לא מוכן להקשיב אין עם מי לדבר, ואין מה לעשות עם זה. את צריכה או להבין את זה ולהתמודד עם זה בלי ריבים או שתעשי את זה בדרך הקשה כמוני לדוגמא, ואל תדברי עם אבא שלך במשך שנה אחרי פיצוץ מטורף.
בסופו של דבר את תגדלי ואת תביני איך להתמודד עם אבא שלך. כן זה באסה שהוא מתייחס עליך כמו לחרא,אבל אי אפשר לתקן בן אדם שלא מוכן להקשיב
אם אני צריכה לפרוק או משהו אני כאן בשבילך :)
שואל השאלה:
לא אמרתי לו שהוא חייב לי כסף נשמה תלמדי לקרוא
הוא לקח לי כסף והייתי צריכה אותו והוא לא החזיר לי
אנונימית
שואל השאלה:
מה ניצול
הזיה
אנונימית
גם אם את צודקת (וגם את הודית שטעית), את צריכה לדבר ביותר כבוד להורים שלך. זה לא יפה לדבר אל אבא שלך בכזה זלזול. אני מבינה אותך, כיבוד הורים זה קשה וגם אני נופלת בזה לפעמים, אבל את כן צריכה להבין שאת טועה בדיבור הזה כלפיו
אנונימית
לא ככה מדברים להורה, גם אם את מתוסכלת יש דרך.

לא שזאת אשמתך או משהו שככה זה נפלט לך, פשוט עדיף במקום זה לדבר פנים מול פנים ביותר רגוע ופחות באצבע מאשימה
שואל השאלה:
אתם יכולים בבקשה להסביר לי איפה זלזלתי
אנונימית
לא כותבים "מה נסגר גבר בן 40 מסנן", את לא במעמד לדבר אליו כאילו הוא ילד
רואים אבל שזה יושב לך על זה שהוא לא מתקשר איתך ושזה לא מרוע, עדיין זה יוצא עקום פשוט ככה מבינה?
שואל השאלה:
כן צודק
זה באמת לא מרוע אני פשוט לא יודעת למה הוא חושב שזה סבבה
אנונימית
בטח לרוב האנשים פה יש קשר מהמם עם אבא שלהם שאתם מגיבים ככה..אבל לא כל סיטואציה היא מושלמת. אני לא יודעת מה להגיד לך כי צריך יותר מידע. על מה רבתם?
וגם יותר ממוזמנת לדבר איתי על העניין גם בפרטי
זהו אז זה עניין של לתת לדברים יום או יומיים להירגע וששניכם תחשבו ותתבשלו קצת עם הכל, ואז תפני אליו ותדברו פנים מול פנים.

אם עדיין זה לא יעבוד טוב, אז אוליי אפילו שתפי את אמא שלך או אח/ות גדולים
לדבר
שואל השאלה:
תכבי לי עכשיו
כמו שכתבתי למעלה בגלל חולצה הוא אמר לי לעוף לו מהבית ( אם קראת הבנת שזה קצת לא מכבד מה שעשיתי אבל התגובה שלו מוגזמת)
וזאת השיחה האחרונה שלנו
אנונימית
מצטערת בשבילך שאלו התגובות שאת מקבלת.
כמה כבוד שיש לי לאמא שלי
לאבא שלי קשה לי להתנהג כמו שאני מתנהגת לאמא מהסיבה הפשוטה שאבא שלי פשוט אדם שלא יודע לקחת אחריות על המעשים שלו והוא פשוט בורח מכל מה שקשור לאחריות או ללהיות אבא בגיל שלו.
אז אני מזה מבינה אותך.
אבא שלי לא גידל אותי, 99 אחוז מהזמן אמא שלי הייתה שם
ופתאום אחרי שנים שהוא לא היה הוא חושב שאני או אחותי נקבל אותו בזרועות פתוחות
ניסינו והוא פשוט לא השתנה וויתרנו.
אז אני מבינה מאיפה העצבים נובעים לא משנה אם הסיבות שלנו דומות או לא
כשהורה לא מתנהג בהתאם בכל דרך לא משנה מה - שלא יצפה לקבל אותה בחזרה
אני מצטערת אבל המילה כבוד קיימת רק כשהכבוד הוא הדדי ולא חד צדדי, במיוחד אחרי דברים שעוברים בבית עם אותם "הורים".
שלא נדבר על דברים מזעזעים יותר שעברתי בתור ילדה אבל את זה כבר אשמור לעצמי.
בכל מקרה אנחנו לא יודעים מה הסיפור שלה איתו, היא בסך הכל מוציאה את התסכול שלה וזה בסדר! היא ילדה! היא הילדה שלו!
אני ממש לא מתחברת לכל התגובות של האנשים פה
אני ממש מבינה אותך. עם כל זה שילדים צריכים לכבד את ההורים, יש גם רמה שההורים צריכים לשמור עליה כלפי הילדים. לסנן מישהו זה ממש לא סבבה, וזה מרגיז רצח אז אני ממש מבינה אותך
אבל אם את רוצה לשמור איתו על יחסים יותר טובים, עדיף לך לקפל קצת את האגו, ולנסות להתחשב יותר במה שהוא אומר גם אם זה באמת חסר היגיון, כי ברגע שהוא יראה שאת משתדלת, סיכוי טוב שהוא יתרכך בעצמו
שואל השאלה:
כן באמת יש לי קצת אגו
אבל הגיע למצב שאמא שלי צריכה לכתוב לגרוש שלה שיענה לבת שלו כי היא כבר בןכה
אנונימית
מניסיון, אני מאוד מסכים עם מה שגברת עגבניה אמרה
מהתמונות ששיתפת נראה שאת הבעיה
קודם כל לא לבנות על התכתבות כי זה לא יקדם את זה בשום דרך. אם מאיזושהי סיבה את לא יכולה לדבר פנים מול פנים - תטלפני
דבר שני, שניכם הולכים פה ראש בקיר וזה לא יפתור את העניין. לא יודע מה קרה ביניכם אבל את צריכה לא ללחוץ ולשלוח מלא בסגנון הזה כי נראה שזה מתריס אותו יותר. ברגע שתהיו יותר רגועים תדברו על זה בצורה יותר מאוזנת, קצת איפוק והקשבה. זה פתיר
הבנתי רק משהו אחד
"תן לי כסף"
"תן לי את הכסף שלי"
כסף שהיה שייך לה והוא לקח, להבנתי
להתנהג יפה אחד לשני יעזור
שואל השאלה:
נכון מאוד
הבעיה באנשים לא יודעים לקרוא.
כתבתי בכמה תמונות שהוא היה צריך להביא את הכסף *שלי*
ואז כתבתי לו שזה לא קשור לזה
שזה קשור לזה שהוא מסנן אותי
אנונימית
היי, אני מבינה שיש דברים שאנחנו לא יודעים ושזה חלק קטן אבל פופי, אני יודעת מניסיון כמה קשה זה לדבר להורים בכבוד ואת צריכה קצת להתאפק.
זה קשה מאוד וצריך לעשות דרך בשביל להשתפר אבל שתדעי שזה גם מאוד פוגע.
הוא אבא והוא אוהב אותך ונכון שיש מכשולים אבל לדבר אליו ככה לא יוביל אתכם לשום מקום.
שואל השאלה:
תודה
אנונימית
נתחיל מזה שתדברי לאבא שלך עם יותר כבוד אולי משם זה יתחיל להתקדם
נמשיך שתפסיקי להסתכל על עצמך רק ולהיות אגואיסטית
ואז אולי הקשר יצליח להסתדר, ככה זה עובד עם בני אדם, את לא יכולה לצאת עליו ולהתלונן שהקשר לא עובד...
וואי את בת מזעזעת סורי
שואל השאלה:
מה מזעזע ?
במקום לקרוא לי ככה בתור בן אדם זר תסבירי
אנונימית
הצורת דיבור שלך כלפיו לא נעימה אבל נראה שזה מתסכול שאת לא יודעת מה לעשות ולא ממקום רע, חוץ מזה אין ממש מה לעשות אם בן אדם מסרב לתקשר, תחכי שהוא יזום ואז תדברו כששניכם רגועים...
חוץ מזה למה הוא לקח לך כסף מה העניין שם?
אנונימית
הוא אמר לך לעוף מהבית בגלל חולצה וסינן אותך חודש בגלל זה? בכל מקרה, אני חושבת שזה טיפה מוגזם אבל אתם צריכים למצוא דרך אחרת לפתור את זה, זה באמת קשה שאין קשר ואני באמת מבינה