45 תשובות
סליחה אבל מי שואל אותך
בעיקרון שירות צבאי הוא חובה לנשים
שואל השאלה:
זו לא השאלה..
זו לא השאלה..
אנונימית
שואל השאלה:
אה אני יודכת ואני לא נגד זה פשוט יש נשים שמתגייסות לצבא וגברים שנשארים בבית מהמגזר הערבי והחרדי וזה לא בסדר ןלא שיווני
אה אני יודכת ואני לא נגד זה פשוט יש נשים שמתגייסות לצבא וגברים שנשארים בבית מהמגזר הערבי והחרדי וזה לא בסדר ןלא שיווני
אנונימית
אין לך שום בחירה של באלי או לא באלי להתגייס את גרה במדינה הזאת את חייבת את לא צריכה שום התייעצות בנוגע לזה
^רק בגלל שהם מטומטמים ונשארים בבית ולא תורמים למדינה לא אומר שגם את צריכה להיות כזאת, תחשבי קצת מה יותר חשוב לך לשמור על המדינה ולתרום מחלקך כמו שחובה לכל אזרח כאן או להישאר לשבת בבית רק כי ערבים וחרדים נשארים
^רק בגלל שהם מטומטמים ונשארים בבית ולא תורמים למדינה לא אומר שגם את צריכה להיות כזאת, תחשבי קצת מה יותר חשוב לך לשמור על המדינה ולתרום מחלקך כמו שחובה לכל אזרח כאן או להישאר לשבת בבית רק כי ערבים וחרדים נשארים
מבחינתי חשוב הניואנס של כוונה.
אם לא התגייסת כי יד לך מגבלה פיזית או נפשית או נגיד אפילו יש לך מישהו חולה מאוד בבית שאת חייבת להיות כל היום בבית ולסעוד אותו אז אני מבין, אבל לא להתגייס כי את אומרת "יש גבר שלא מתגייס אז למה שגברת כמוני אתגייס" ברו סתמי שימי את המדים ורדי לעשרים
אם לא התגייסת כי יד לך מגבלה פיזית או נפשית או נגיד אפילו יש לך מישהו חולה מאוד בבית שאת חייבת להיות כל היום בבית ולסעוד אותו אז אני מבין, אבל לא להתגייס כי את אומרת "יש גבר שלא מתגייס אז למה שגברת כמוני אתגייס" ברו סתמי שימי את המדים ורדי לעשרים
גם נשים מהמגזרים האלה לא מתגייסות וזה לא בסדר אבל דווקא כי חסרים חיילים את צריכה להתגייס כי מישהו חייב להגן על המדינה
שואל השאלה:
בעיקרון יש לי בעיות נפשיות לא מיוחדות כמו אוטיזם או תפקודים פשוט חרדות קשות מאובחנות ויש לי פטור אבל אני יכולה להתנדב ואני אוהבת את המדינה אבל זה לא בסדר שהמדינה בוגדת בי ככה
זה לא בסדר שיש חלק שלא מתגייסים אבל נחשבים חלק מהמדינה "ובסדר" אבל ברגע שטני לא אתגייס יכעסו עליי
בעיקרון יש לי בעיות נפשיות לא מיוחדות כמו אוטיזם או תפקודים פשוט חרדות קשות מאובחנות ויש לי פטור אבל אני יכולה להתנדב ואני אוהבת את המדינה אבל זה לא בסדר שהמדינה בוגדת בי ככה
זה לא בסדר שיש חלק שלא מתגייסים אבל נחשבים חלק מהמדינה "ובסדר" אבל ברגע שטני לא אתגייס יכעסו עליי
אנונימית
תראי אני באמת מבינה אותך, אני גם חושבת שזה לא הוגן שדתיות וערביות מקבלות בחירה האם להתגייס, וחילוניות לא. אבל בסופו של דבר אין ברירה אלא להתגייס ולתרום במיוחד במדינה שלנו.
אם קיבלת פטור רפואי זה בסדר לגמרי שלא תתגייסי ומי שישפוט אותך על זה פשוט הזוי.
אם קיבלת פטור רפואי זה בסדר לגמרי שלא תתגייסי ומי שישפוט אותך על זה פשוט הזוי.
^^אם את מרגישה שהמדינה בוגדת בך תעברי
אם לא באלך להתגייס רק כדי לעשות דווקא למדינה כי יש חלק שלא מתגייסים תעברי מדינה
אם לא באלך להתגייס רק כדי לעשות דווקא למדינה כי יש חלק שלא מתגייסים תעברי מדינה
אנונימית
חרדים לא מבין למה לא מתגייסים
אבל את רוצה שערבים יתגייסו לצבא? את קוראת את מה שאת כותבת לפני שאת לוחצת על פרסם? יודע שיש כאלה שמתגייסים אבל זה בודדים וכאלה שבדקו אותם
אבל את רוצה שערבים יתגייסו לצבא? את קוראת את מה שאת כותבת לפני שאת לוחצת על פרסם? יודע שיש כאלה שמתגייסים אבל זה בודדים וכאלה שבדקו אותם
אנונימי
נו מעולה יש לך פתור אז תעשי שירות לאומי או משהו גם זה עדיף. הטיעון שלך סבבה אבל הבעיה שהפכת את זה לדבר מגדרי. בסוף יוצא שכולן אומרות את זה ואז אין לנו צבא אז איך זה עוזר לנו
שואל השאלה:
^^^ כן יש לי פטור עדיין לא עשיתי צו ראשון ואני לא יודעת עם הצבא ירצה לקבל אותי בגלל הרקע החרדתי שלי..
אין לי בעיה לעשות צבא באמת שלא אני אוהבת.את המדינה
אבל אני חושבת שנשים לא צריכות לעשות תפקידים קשים בצבא בזמן שיש גברים שלא עושים כלום בבית
^^^ כן יש לי פטור עדיין לא עשיתי צו ראשון ואני לא יודעת עם הצבא ירצה לקבל אותי בגלל הרקע החרדתי שלי..
אין לי בעיה לעשות צבא באמת שלא אני אוהבת.את המדינה
אבל אני חושבת שנשים לא צריכות לעשות תפקידים קשים בצבא בזמן שיש גברים שלא עושים כלום בבית
אנונימית
ממש לא יוריד לי.
צבא זה לא הכל בחיים.
צבא זה לא הכל בחיים.
שואל השאלה:
אנונימי ^^^ יש ערבים שהם נחשבים חלק מהמדינה שלנו ומקבלים קצבאות לא משלמים מיסים אבל יש להם אזרחות ישראלית והם יכולים להצביע
לא עושים כלום למען המדינה וברגע שנכנסים לכפר שלהם הם זורקים עלינו אבנים
כן תסבירו לי למה שתזרקו עליי אבנים שחצי מהכסף שלי הולך בשבילכם
אנונימי ^^^ יש ערבים שהם נחשבים חלק מהמדינה שלנו ומקבלים קצבאות לא משלמים מיסים אבל יש להם אזרחות ישראלית והם יכולים להצביע
לא עושים כלום למען המדינה וברגע שנכנסים לכפר שלהם הם זורקים עלינו אבנים
כן תסבירו לי למה שתזרקו עליי אבנים שחצי מהכסף שלי הולך בשבילכם
אנונימית
שמעי זה בסופו של דבר עניין שלך אני לא אכנס לך לשיקולים ואני מבינה את זה, כנראה שיש לך סיבות וזה באמת הגיוני ולגיטימי, אבל את צריכה להבין שזאת מדינה שיש בה חוק גיוס חובה ובתכלס לרוב האנשים לא מתאים לעצור את החיים שלהם לשנתיים/ שלוש ו"לעבוד בהתנדבות" במסגרת קשוחה ותנאים גרועים, לפני שאני בכלל מדברת על לוחמים שמסכנים את החיים שלהם. אבל לא באמת שואלים אף אחד וזה לא הוגן בשום צורה שחלק מהאנשים יוותרו על עצמם לטובת המדינה וחלק יחליטו שפשוט לא בא להם. אין מה לעשות, זאת המציאות שאנחנו חיים בה וצריך להבין את זה. גם לי לא בא להתגייס, כולנו ילדים שרק סיימו בית ספר וזה נכפה עליהם
שומעת חשבתי שאולי יש סיבה וזה אבל לפי התגובות שלך פה את מה זה חיה בסרט מי את בכלל
שמעי את חיה בסרט את חושבת שגברים קיימים רק כדי להגן עליך? ילדה מגעילה
להשאר בבית ולגדל ילדים? את בת 18
מה הקשר צבא זה לפני שאת מקימה משפחה בכלל למה את מבלבלת במוח סתם
שואל השאלה:
ארתור^^ סתם שתדעי שיש לי מגבלה נפשית
אני כנראה אעשה צבא כי אני מאמינה שאני לא אבחר להיות בבית ואני רוצה לשרת ולעשות חוויות עם חברים
אבל יש מלא אנשים שלא מתגייסים ונחשבים חלק מהמדינה והם גברים לדעתי גברים צריכים לשרת יותר מנשים כי אנחנו מביאות ילדים..
ארתור^^ סתם שתדעי שיש לי מגבלה נפשית
אני כנראה אעשה צבא כי אני מאמינה שאני לא אבחר להיות בבית ואני רוצה לשרת ולעשות חוויות עם חברים
אבל יש מלא אנשים שלא מתגייסים ונחשבים חלק מהמדינה והם גברים לדעתי גברים צריכים לשרת יותר מנשים כי אנחנו מביאות ילדים..
אנונימית
אני גם לא מבין למה הכסף הולך לערבים
אבל למה שלא תתרמי למדינה שלך שכל אחיך ואחיותיך תורמים לה מעצמם
אבל למה שלא תתרמי למדינה שלך שכל אחיך ואחיותיך תורמים לה מעצמם
אנונימי
מה זה קשור לזה שאתן מביאות ילדים..איזו אימרה מפגרת
אנונימי
^דווקא זה קשור וזה לא מכבד לזלזל בהרגשה שלה. בשירות קרבי נשים מסכנות את היכולת שלהן להביא ילדים אז הגיוני שהיא תחשוש מזה.
נו אם זה נפשי אז מה את רוצה? את נותנת בתגובות דברים שלא קשורים
לא הבנתי למה אם אנחנו מביאות ילדים זה אומר שהם צריכים להקריב את החיים שלהם ואנחנו פטורות מזה לגמרי.. שוב, אני מסכימה איתך שזאת מציאות קשוחה ולרוב האנשים לא באמת מתאים להתגייס ולעצור את החיים שלהם אבל גם ככה לא מחייבים אף אישה להיות לוחמת, בסופו של דבר הגברים הם אלה שמסכנים את החיים שלהם ומגנים עלייך אז המינימום זה לתרום בצורה אחרת כלשהי בצבא. זה שהם גברים לא אומר שהחיים שלהם שווים פחות משלך
שואל השאלה:
אנונומי^^ אני בטוחה שאני אתרום איכשהו פשוט לא שירות צבאי בשטח או באוויר אני כנראה אהיה טבחית או עוזרת במשהו של מסמכים
אנונומי^^ אני בטוחה שאני אתרום איכשהו פשוט לא שירות צבאי בשטח או באוויר אני כנראה אהיה טבחית או עוזרת במשהו של מסמכים
אנונימית
נ.ב. תכלס את חושבת כמו שאר העולם. בהרבה מדינות אחרות שבהן חייב להתגייס, לוקחים רק גברים (לא יודעת אם יש עוד מדינה שלוקחת נשים). אבל אנחנו מדינה מיוחדת. אנחנו במלחמות כל הזמן. וצריך את כל כוח האדם שאנחנו יכולים לתת. וכן, זה אומר להתגייס בתור בת. למי אכפת בת או בן? כולם צריכים להגן על המדינה. זה לא מובן מאליו שאנחנו פה. ולמי אכפת שיש אנשים שלא מתגייסים? זה אומר שגם אני לא אתגייס? לא.
גם זה משהו, העיקר להתגייס
צריך בסופו של דבר גם את התפקידים הקטנים
צריך בסופו של דבר גם את התפקידים הקטנים
אנונימי
אני לא חושבת שהשיקול שלך נכון
אם כל אחד יסתכל על האחרים ועל המיעוט שלא מתגייס המדינה הזאת לא תוכל להתקיים. ברור שזה מעצבן ולדעתי מי שלא מתגייס בלי סיבה טובה מאוד כל עוד יש פה חוק גיוס חובה צריך לשאת בהשלכות של זה אבל זאת לא סיבה להגיד שכולנו לא נתגייס עכשיו
שואל השאלה:
אבל החוק חובה חל רק על סוג אנשים ספציפי וזה מה שמציק לי
כי בסך.הכול אנשי הדת כולל ערבים וזה מקבלים מהמדינה כספים ואזרחות ובחירה אבל לא תורמים שום דבר למענה
שלא נדבר שערבים עושים פיגועים וזורקים אבנים לעבר מכוניות של יהודים
וחרדים פלוס שורפים חנויות לא כשרות
אבל החוק חובה חל רק על סוג אנשים ספציפי וזה מה שמציק לי
כי בסך.הכול אנשי הדת כולל ערבים וזה מקבלים מהמדינה כספים ואזרחות ובחירה אבל לא תורמים שום דבר למענה
שלא נדבר שערבים עושים פיגועים וזורקים אבנים לעבר מכוניות של יהודים
וחרדים פלוס שורפים חנויות לא כשרות
אנונימית
מסכימה איתך שזה מעצבן ולדעתי חרדים חד משמעית צריכים להתגייס ואם לא פשוט לא לקבל תקציבים ולהסתדר בכוחות עצמם כי אם הם לא חלק מהמדינה זה עד הסוף. אבל בואי נשאל את זה ככה, את רוצה ערבים בצבא עם נשק? כי לא נראה לי שזה כל כך רעיון טוב
שואל השאלה:
חד משמעית לא
ערבים לא צריכים להתגייס אבל מצד שני לא מגיע להם אזרחות,כספים זכות בחירה בממשלה
וממש לא שטחים משלהם
חד משמעית לא
ערבים לא צריכים להתגייס אבל מצד שני לא מגיע להם אזרחות,כספים זכות בחירה בממשלה
וממש לא שטחים משלהם
אנונימית
אני חושבת שאם אכפת לך מה בנים יחשבו וזה בכלל משפיע לך על ההחלטה זה מאוד בעייתי.
את יכולה להאמין בכל אידיאולוגיה שתרצי אבל זה לא אמור להשפיע על השירות.
אם את מתמודדת נפש וזה יעשה לך ממש רע זה משהו אחר.
את יכולה להאמין בכל אידיאולוגיה שתרצי אבל זה לא אמור להשפיע על השירות.
אם את מתמודדת נפש וזה יעשה לך ממש רע זה משהו אחר.
אנונימית
מבינה את מה שאת אומרת וזה באמת מצב מעצבן אבל את מבינה שכל עוד אנחנו מדינה דמוקרטית זה ממש בעייתי? את לא יכולה פשוט להגיד להם שאין להם אזרחות ולכלוא אותם פה בלי זכויות ובלי דרך לצאת. ברור שזה מצב חרא אבל אי אפשר להתעלם מהמציאות, הם נמצאים פה וזאת רק דרך להגביר את הסכסוך איתם ולגרום להם להתהפך עלינו כי לא יהיה להם מה להפסיד. אי אפשר פשוט להתעלם מהקיום שלהם ולצפות שזה יפתור את הבעיה
אם תלכי לקרבי זה יוריד להרבה בנים
אם לא תתגייסי בכלל זה גם יוריד להרבה בנים
אם לא תתגייסי בכלל זה גם יוריד להרבה בנים
אנונימי
להתגייס זאת חובה אזרחית לא משנה מה האידיאולוגיה שלך.
מה בנים יחשבו זה גם לא שיקול אם את במצב נפשי רע זה כן שיקול
מה בנים יחשבו זה גם לא שיקול אם את במצב נפשי רע זה כן שיקול
אנונימית
לא משנה לי בכלל, תלוי בבן אדם
עדיף שנשים לא יתגייסו בכללי.
תעשי מה שאת חושבת ורוצה
מה אכפת לך אם זה יוריד לבנים או לא?
מה אכפת לך אם זה יוריד לבנים או לא?
ben זה כי אתה נגד גיוס נשים וגברים(ליתר דיוק- חרדים), זה לא כי אתה מאמין שזה "לא הכל בחיים", אלא סתם כי ההלכה שלך אומרת כך
ולשאלתך, אם יש לך סיבה מוצדקת לא להתגייס(הפרעה נפשית לדוגמה)- תעשי שירות לאומי לפחות, אבל ככה או ככה נשים לא "צריכות להישאר עם הילדים בבית" ובטח שלא בנות 18
ולשאלתך, אם יש לך סיבה מוצדקת לא להתגייס(הפרעה נפשית לדוגמה)- תעשי שירות לאומי לפחות, אבל ככה או ככה נשים לא "צריכות להישאר עם הילדים בבית" ובטח שלא בנות 18
אנונימית
רציני ההחלטות בחיים שלך מתקבלות לפי מה שיוריד לגברים או לא?
אחותי שירות צבאי זה רציני ומשמעותי מאוד לחיים. תעשי מה שמצאים לך בין אם זה להתגייס או שלא
אל תחשבי על מה יוריד או יעלה לגברים.
אחותי שירות צבאי זה רציני ומשמעותי מאוד לחיים. תעשי מה שמצאים לך בין אם זה להתגייס או שלא
אל תחשבי על מה יוריד או יעלה לגברים.
איזה עצוב שאת בוחרת החלטות גורליות כאלה לפי מה יעלה לבנים
כנראה הפמיניזם צודק ובאמת שוטפים לבחורות את המוח שכל המטרה שלהן בחיים זה להתחתן
כנראה הפמיניזם צודק ובאמת שוטפים לבחורות את המוח שכל המטרה שלהן בחיים זה להתחתן
אנונימי
קודם כל אני אענה על השאלה - ככל הנראה שכן.
אין אוכלים חינם במדינה הזאת ואם אין לך סיבה רפואית או נפשית שפיזית מונעת ממך את המסגרת הצבאית אז מחובתך לשרת את המדינה הזאת. התשובה שלי היא אוניברסלית לכל מי שבחר לא להתגייס ממגזרים שונים כי אין לי מושג לאיזה אחד את משתייכת.
אין אוכלים חינם במדינה הזאת ואם אין לך סיבה רפואית או נפשית שפיזית מונעת ממך את המסגרת הצבאית אז מחובתך לשרת את המדינה הזאת. התשובה שלי היא אוניברסלית לכל מי שבחר לא להתגייס ממגזרים שונים כי אין לי מושג לאיזה אחד את משתייכת.