תשובה אחת
שלום טליה
הבעיה הינה כי המדינה גובה הבלו שהוא 2.4 שקל לליטר בנזין, זאת כאשר הרווח של חברות הדלק הוא כמה אחוזים ועוד כמה אחוזים לבעלי התחנות, במידה והן לא בבעלות החברות.
הנהנה העיקרי הוא האוצר בגלל הבלו והמע"מ. כמובן, שאין לרחם על חברות הדלק, אבל גם אם הן יורידו מהרווח שלהן, לצרכן הסופי זה יסתכם בכמה אגורות פחות (המידע לעיל נמסר לי ע"י ידידה עיתנאית העוסקת בנושא).
מחירי הדלק עולים פעם בחודש, ולא עפ"י עליית מחירי הדלק המתרחשים מיום ליום, כך שמחיר הדלק נקבע עפ"י הממוצע של 5 הימים האחרונים של החודש...
מעבר לכך המדינה החליטה "לאמץ" ולהשוות את מחירי הדלק בארץ למחירי הדלק ב-איטליה..., בה מחיר הדלק הינו הגבוה ביותר באירופה, כך שההפרש הינו כ- 20 סנט (יורו) בין איטליה למדינות האחרות..., אזי המדינה/האוצר ופקידיו המקבלים את השכר הגבוה ביותר מבין משרדי הממשלה, הם אלה "החכמים" בעלי הידע יותר מכל אחד אחר, הם למעשה קובעים לנו לא רק את הדלק, אלא, כמעט כל דבר יומיומי ושוטף...
הבעיה הינה כי המדינה גובה הבלו שהוא 2.4 שקל לליטר בנזין, זאת כאשר הרווח של חברות הדלק הוא כמה אחוזים ועוד כמה אחוזים לבעלי התחנות, במידה והן לא בבעלות החברות.
הנהנה העיקרי הוא האוצר בגלל הבלו והמע"מ. כמובן, שאין לרחם על חברות הדלק, אבל גם אם הן יורידו מהרווח שלהן, לצרכן הסופי זה יסתכם בכמה אגורות פחות (המידע לעיל נמסר לי ע"י ידידה עיתנאית העוסקת בנושא).
מחירי הדלק עולים פעם בחודש, ולא עפ"י עליית מחירי הדלק המתרחשים מיום ליום, כך שמחיר הדלק נקבע עפ"י הממוצע של 5 הימים האחרונים של החודש...
מעבר לכך המדינה החליטה "לאמץ" ולהשוות את מחירי הדלק בארץ למחירי הדלק ב-איטליה..., בה מחיר הדלק הינו הגבוה ביותר באירופה, כך שההפרש הינו כ- 20 סנט (יורו) בין איטליה למדינות האחרות..., אזי המדינה/האוצר ופקידיו המקבלים את השכר הגבוה ביותר מבין משרדי הממשלה, הם אלה "החכמים" בעלי הידע יותר מכל אחד אחר, הם למעשה קובעים לנו לא רק את הדלק, אלא, כמעט כל דבר יומיומי ושוטף...