3 תשובות
זה תמיד טוב להתכונן כמה שיותר, אומרים לא להתכונן ביום האחרון כדי שלא תלחצי, אבל הבגרות זה לא צחוק ואם את מרגישה שאת לא מוכנה מספיק, תמשיכי להתכונן.
גם לי תמיד אמרו שזה לא טוב, אבל היו כל מיני נושאים בכל מיני מקצועות שלמדתי אותם באותו יום של הבגרות, ודווקא זה מה שעזר לי להצליח, החזרה על החומר לפני המבחן.
קצת ארוך אבל זה יעזור-
הנה כמה טיפים לבגרות:
(הטיפים האלה הם ליום לפני.. אבל חלקם רלוונטים להיום)
תחזרי על נושאים שאת צריכה חיזוק בהם.. רק לא לבלבל הכל בראש
1. הפסיקו ללמוד להיום. המוח צריך מנוחה לקראת מחר. (תתעלמי)
2. לכו לישון מוקדם. אמנם הבגרות בשעה מאוחרת, אך אל תטעו. מוטב לשמור על הרגלי שינה קבועים כדי לא לבלבל את הגוף והמוח.
3. אכלו מחר ארוחת בוקר מזינה. אל תוותרו לעצמכם. אתם גם ככה לא ממהרים על הבוקר.
4. הביאו אתכם משהו מתוק. משהו עם סוכר. סוכר מסייע למוח. אבל שימו לב! לא לאכול מתוק מוקדם מדי לפני המבחן. הסוכר מסייע למוח לזמן מוגבל ואח"כ מייצר תחושת עייפות. מוטב לאכול שוקולד או כל מתוק אחר כרבע שעה לפני המבחן. אגב, גם פירות עושים יופי של עבודה.
5. הגיעו לבית הספר לפחות חצי שעה לפני המבחן. ישנו תהליך בירוקרטי של איתור חדרים. חלוקת מדבקות. בדיקת שמות וכו'.
6. הצטיידו כהלכה. מספר עטים ולא עט אחד (כמו בדרך כלל). מחשבון. אל תבנו על השגת מחשבון ממישהו מחר. הסיכוי שזה יקרה הוא קלוש עד אפסי.
7. סובלים מהסחות דעת? דלת שנטרקת? כיסא שנגרר לאחור? הביאו אתכם צמר גפן לאוזניים. זה מוריד באופן משמעותי את מד הרעש. אתם גם ככה לא אמורים לשמוע שום דבר.
8. אל תתפתו לפנות לחבר. לא בשביל טישו. לא בשביל עט. לא בשביל שום דבר. המשגיחים אינם מורים והם אינם מכירים אתכם. הם מעוניינים להעביר את הבחינה בשקט ובלי אירועים חריגים. פסילת מבחן בבגרות עלולה להיות בעיה בהמשך הדרך, לא רק לבגרות מחר.
9. עבדו לאט ומסודר. סדר הוא מרכיב קריטי בהצלחה. וודאו שעניתם על כל חלקי השאלה. וודאו שהבנתם את ההוראה. אל תמהרו להגיד בחצי המשפט "הבנתי, בוא נתחיל". קראו את ההוראות עד סופן.
10. לשתות. לא לשכוח לשתות. מים! מעבר לצורך במים לשתייה. המים גם מרגיעים במקרים של לחץ. נלחצים? לא קרה כלום. לעצור. לשתות. להמשיך. אולי אפילו להמשיך עם שאלה אחרת. לא פעם תלמידים נלחמים בשאלה מסוימת ואינם משגיחים שהזמן חולף וחולף. נתקעים? ממשיכים הלאה. נקודה.
11. טלפונים ניידים. בשום פנים ואופן לא עליכם! לא בכיס! לא על הרגל! לא בשום מקום! בשנים האחרונות המשגיחים מגלים יותר ויותר חטסר סבלנות כלפי הניידים. מזכיר לכם שהם לא חברה בגילכם ומבחינתם מדובר בשורש כל רע! בלי ניידים!
12. בכל זאת רוצים לשלוט בזמן? הביאו אתכם שעון יד. הכי פשוט שיש. אפשר אפילו להניח אותו על השולחן. אל תתפתו לשאלות המעצבנות "מה השעה? עוד כמה זמן?" משגיח עלול לאבד את סבלנותו ולפסול לכם את הבחינה. תאמינו לי.
טוב, חפרתי מספיק. מקווה שלקחתם לפחות חצי או שליש ממה שיש לי להציע.
(קרדיט למורה החמוד שלי שרשם את זה)