5 תשובות
בתור התחלה עד שתלמד להגיד בעצמה שהיא צריכה, אחרי המקלחת בצהריים או בערב, אל תשימי לה טיטול והסבירי לה שאם היא צריכה לשרותים, שתגיד.
פעם, פעמיים, 300 פעמים "יברח" לה והיא לא תגיד, עד שתגדל קצת ותבין בעצמה שעדיף בלי טיטול והגיע הזמן להיפרד ממנו.
אל תלחצי עליה, לעולם אל תכעסי עליה אם "יברח" לה, לא מגיע לה עונש כי "ברח" לה.
עוד ובנוסף, אל תגיבי בצורה שלילית קיצונית כי אם היא תראה ש"ברח לך על השטיח הפרסי היקר שלי", היא תפחד בפעם הבאה להגיד, שהיא צריכה לשרותים.
בהצלחה
פעם, פעמיים, 300 פעמים "יברח" לה והיא לא תגיד, עד שתגדל קצת ותבין בעצמה שעדיף בלי טיטול והגיע הזמן להיפרד ממנו.
אל תלחצי עליה, לעולם אל תכעסי עליה אם "יברח" לה, לא מגיע לה עונש כי "ברח" לה.
עוד ובנוסף, אל תגיבי בצורה שלילית קיצונית כי אם היא תראה ש"ברח לך על השטיח הפרסי היקר שלי", היא תפחד בפעם הבאה להגיד, שהיא צריכה לשרותים.
בהצלחה
לא בטוח שהיא בשלה להיגמל. בדר"כ מאד עוזר כשנכנסים לפעוטון ואז הילדים מחקים זה את זה, יש סיר בשרותים, הגננת מקריאה את "סיר הסירים" והגמילה היא חברתית, הדרגתית ונכונה. והכי חשוב: לא להלחיץ את הילדה. ילדיי נגמלו לקראת גיל שלוש וחצי, והכל בסדר בעה"ש :)
עוד בתגית "גמילה".
עוד בתגית "גמילה".
תודה רבה,
ילדה בת שנתיים יכולה להתחיל תהליך של גמילה אם את משוחחת איתה והיא מסכימה להיגמל. אחרי שהיסכימה כדאי שכאשר אתם בבית תורידי לה את הטיטול למשכי זמן ותציעי לה לשבת על הסיר או על בית השימוש עליו תניחי מושב מתאים. שבי איתה ושבחי אותה על העובדה שהיא מסכימה לשבת. אח"כ השאירי אותה ללא טיטול. הרעיון הוא שהיא תזהה מתי יש לה צורך לפיפי. אם הכל נעשה ברוח טובה יש לשער שאת הגמילה בשעות היום תסיימו בפרק זמן לא ארוך.
בשלב הבא יתחיל תהליך של גמילה לילית שהוא קשה יותר כי היא ישנה ואיננה מזהה את הצורך.
אדריך אותך שוב כאשר תגיעי לשם.
בשלב הבא יתחיל תהליך של גמילה לילית שהוא קשה יותר כי היא ישנה ואיננה מזהה את הצורך.
אדריך אותך שוב כאשר תגיעי לשם.
דר' עדנה ארליך
גמילת ילדים מחיתולים
ברשותך אציע לך גישה אחרת לנושא, המבוססת על עבודת התיזה שלי, על ניסיוני הרב ועל עבודתי הקלינית. מובן שלא ניתן לשטוח פה את כל ההדרכה בנושא, אך אשתדל לתת את הטיפים החשובים ביותר.
על פי גישתי כל תינוק בכל גיל בשל לגמילה. לכן עיתוי הגמילה הוא בידי ההורה והוא זה שקובע שברצונו לגמול את ילדו.
על ההורה להיות נחוש ונחרץ בהחלטתו ולהעביר מסר ברור לפעוט על ידי כך שהוא יוריד לו את החיתולים לחלוטין בשעות העירות וילמד את הפעוט להשתמש בסיר/בשירותים. הכל נעשה ברוך, באהבה וברגישות רבה.
תקופת פיספוסים צפויה והכרחית על מנת שתיווצר למידה. גם אם מופיעים קשיים (וזה צפוי למדי) יש להמשיך בתהליך עד לסיומו המוצלח.
לקריאת מאמר שלי בנושא:
http://www.daphnatayar.co.il/article10.html
בברכת הצלחה,
דפנה תייר
יועצת חינוכית התפתחותית.
ברשותך אציע לך גישה אחרת לנושא, המבוססת על עבודת התיזה שלי, על ניסיוני הרב ועל עבודתי הקלינית. מובן שלא ניתן לשטוח פה את כל ההדרכה בנושא, אך אשתדל לתת את הטיפים החשובים ביותר.
על פי גישתי כל תינוק בכל גיל בשל לגמילה. לכן עיתוי הגמילה הוא בידי ההורה והוא זה שקובע שברצונו לגמול את ילדו.
על ההורה להיות נחוש ונחרץ בהחלטתו ולהעביר מסר ברור לפעוט על ידי כך שהוא יוריד לו את החיתולים לחלוטין בשעות העירות וילמד את הפעוט להשתמש בסיר/בשירותים. הכל נעשה ברוך, באהבה וברגישות רבה.
תקופת פיספוסים צפויה והכרחית על מנת שתיווצר למידה. גם אם מופיעים קשיים (וזה צפוי למדי) יש להמשיך בתהליך עד לסיומו המוצלח.
לקריאת מאמר שלי בנושא:
http://www.daphnatayar.co.il/article10.html
בברכת הצלחה,
דפנה תייר
יועצת חינוכית התפתחותית.
דפנה תייר