3 תשובות
קצת קשה באמת.

אפשר אולי לדמות את האור שהבריאה מתארת שאלוהים יצר לתחילתו של המפץ הגדול למרות שלא היה מדובר באור אלא בהתרחבות של אנרגיה.
ואי אפשר ממש לדמות את יצירת כדור האץ והשמיים, כי זה היה משהו מאוד מתקדם ולא בהתחלה, לפני האור בבריאה.

קיצר זה בעייתי לעשות את זה.
אני לא כל כך מבינה בזה, ולדעתי גם אין שום קשר כי אלו דברים מנוגדים אבל צירפתי קישור שיכול לעזור.
אם מתאמצים אפשר למצוא כל מיני דברים מצוצים מהאמצע, כמו זה ש"יהי אור" זה כאילו "תחילת המפץ" וכל מיני בולשיט כזה (בשלב הזה הדתי הממוצע שומע את השם מפץ וזה מזכיר לו פיצוץ, והרי ברור שפיצוצים פולטים מלא אור בהיר כזה אז מה רע.).. ועוד דברים כאלו.

העניין הוא שזה מצוץ מהאצבע כמו שאמרתי, אם היית שואלת דתי לפני 300 שנה אין שום סיכוי שהוא היה אומר לך שבעצם מתכוונים למפץ, וזה מטאפורי וכל מיני בולשיט כאלו. הוא היה חושב שנפלת מהירח. מה שקרה בפועל זה שהעולם התקדם, הידע שלנו על היקום גדל, והדת נשארה מאחור. אז הם מעמידים פנים ואומרים ש"היי, בעצם זה היה כתוב בספר שלנו וידענו את זה כל הזמן!". כן? אז למה אנחנו (המדענים) היינו צריכים לגלות את זה לבד, אם פשוט ידעתם את זה כל הזמן? הידע הדתי שלכם לא הספיק אפילו כדי להבין שהארץ היא זו שמסתובבת סביב השמש במשך אלפי שנים (עד המהפכה המדעית).