14 תשובות
לא זה ולא זה.
ה' לא רוצה שיתפשו לדתיים.
ה' רוצה שיהיו דתיים.
ה' לא רוצה שיתפשו לדתיים.
ה' רוצה שיהיו דתיים.
אנונימי
הקב"ה לא רוצה "שתתחפשי לדתיה", הוא רוצה שתעשי את המצוות, תפללי, תלכי צנוע, בשבילו. מאהבה. לא מכפיה, לא "תחפושת", אלה כי את באמת רוצה להתקרב אליו ואת באמת מוכנה למסור את הנפש שלך. כמובן שגם להיות אדם טוב.
אנונימית
כיפה וחצאית ביחד לא הולך...:)
אם אדם מקיים מצוות כמו שצריך פשוט שהוא יהיה בן אדם טוב.
צריך לקיים מצוות ולעבוד על המידות בעזרת ספרי מוסר.
אם אדם מקיים מצוות כמו שצריך פשוט שהוא יהיה בן אדם טוב.
צריך לקיים מצוות ולעבוד על המידות בעזרת ספרי מוסר.
שלום רב,
ה' חילק לנו דבר חשוב שאף בעל חיים בעולם לא קיבל - את המחשבה.
רק בני אדם חושבים. רק בני אדם ממציאים המצאות וחידושים, בונים בתים, מקימים מפעלים, יוצרים קידום בעולם.
זה מתאים למה שאומר הקב"ה במדרש לאדם הראשון: ראה עולמי אשר בראתי, לכבודך בראתי אותו, תן דעתך שלא תקלקל את עולמי שאם תקלקל אין מי שיתקן אחריך.
עלינו לבנותך וליצור - בהחלט. להרוס - בהחלט שלא. ואת זה אפשר להטיל רק על מי שחושב. לכן זה הוטל על האדם ולא על החיות.
כשעם ישראל יצא ממצרים הם קבלו תורה.
תורה באה מלשון הוראה - דהיינו כיוון דרך. תמרור דרכים.
המצוות נתנו בקצרה, בתמצית, משום שהן מקבלות בכל דור אופי שונה על פי אופי החיים של האדם.
לכן לא ניתן להכתיב שום דבר לאדם.
על האדם לחשוב. לתכנן דברים ולהחליט לאן הוא הולך.
המצוות שמספרן 613 מחולקות לשתי קבוצות
מצוות שבין האדם לאלוהים 206 מצוות
מצוות שבין אדם לחברו 407 מצוות
כבר כאן אנו רואים שעיקר מערכת היחסים של להיות יהודי היא מערכת יחסים של בין אדם לחברו.
אם ננסה למקד זאת בתקציר קטן המשמעות היא כבוד לאחר. או כמו שאמר הלל הזקן על כל התורה כולה, "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך". או רבי עקיבא שהעמיד את כל התורה על מצווה אחת שהיא מרכז התורה "ואהבת לרעך כמוך"
מכאן שמה שחשוב בעיני האלוהים הוא ההתנהגות שלנו כבני אדם אל בני האדם האחרים.
זו כל התורה כולה.
מכאן להיות בן אדם טוב יותר חשוב מכל דבר אחר בעולם.
ועכשיו לשאלה השנייה מה זה להתחפש לדתי? כיפה חצאית?
בכל התורה כולה אין חיוב לחבוש כיפה.
הפעם הראשונה שמופיעה דרישה לכסות את הראש היא בשולחן ערוך שנכתב לפני 550 שנה לערך, על ידי יוסף קארו שבה הוא יצר מערכת הנחיות של התנהגות יהודית. אבל למעשה הכיפה כחלק לבוש שאנו חובשים כל הזמן התחילה רק לפני כ 300 שנה שבה הגאון קבע ללכת עם כיסוי ראש תמידי.
חצאית? בשום מקום לא נאמר שחצאית היא דווקא לבוש של נשים ואילו מכנסיים הם לבוש גברי. כל אלו הם חידושי הדורות האחרונים בלבד.
בעולם היה נהוג שנשים הולכות עם שמלות שמכסות את גופן ומעלימות את מבנה הגוף מעיני הצבור. כך גם הנשים היהודית הלכו עם אותם בגדים שנדרשו בחברה העולמית. אך בשום מקום לא מוזכר שזהו בגד נשי יותר מכך בארצות צפון אפריקה גברים הלכו והולכים עם שמלות שנקראות ג'לבייה. אם כך מי קבע ששמלה היא לאישה ומכנסיים לגבר? אף לא אחד.
מקווה שהתשובה מספיק ברורה ואם לא אשמח להבהיר יותר.
בברכה
הרב מאיר שמחוני
ה' חילק לנו דבר חשוב שאף בעל חיים בעולם לא קיבל - את המחשבה.
רק בני אדם חושבים. רק בני אדם ממציאים המצאות וחידושים, בונים בתים, מקימים מפעלים, יוצרים קידום בעולם.
זה מתאים למה שאומר הקב"ה במדרש לאדם הראשון: ראה עולמי אשר בראתי, לכבודך בראתי אותו, תן דעתך שלא תקלקל את עולמי שאם תקלקל אין מי שיתקן אחריך.
עלינו לבנותך וליצור - בהחלט. להרוס - בהחלט שלא. ואת זה אפשר להטיל רק על מי שחושב. לכן זה הוטל על האדם ולא על החיות.
כשעם ישראל יצא ממצרים הם קבלו תורה.
תורה באה מלשון הוראה - דהיינו כיוון דרך. תמרור דרכים.
המצוות נתנו בקצרה, בתמצית, משום שהן מקבלות בכל דור אופי שונה על פי אופי החיים של האדם.
לכן לא ניתן להכתיב שום דבר לאדם.
על האדם לחשוב. לתכנן דברים ולהחליט לאן הוא הולך.
המצוות שמספרן 613 מחולקות לשתי קבוצות
מצוות שבין האדם לאלוהים 206 מצוות
מצוות שבין אדם לחברו 407 מצוות
כבר כאן אנו רואים שעיקר מערכת היחסים של להיות יהודי היא מערכת יחסים של בין אדם לחברו.
אם ננסה למקד זאת בתקציר קטן המשמעות היא כבוד לאחר. או כמו שאמר הלל הזקן על כל התורה כולה, "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך". או רבי עקיבא שהעמיד את כל התורה על מצווה אחת שהיא מרכז התורה "ואהבת לרעך כמוך"
מכאן שמה שחשוב בעיני האלוהים הוא ההתנהגות שלנו כבני אדם אל בני האדם האחרים.
זו כל התורה כולה.
מכאן להיות בן אדם טוב יותר חשוב מכל דבר אחר בעולם.
ועכשיו לשאלה השנייה מה זה להתחפש לדתי? כיפה חצאית?
בכל התורה כולה אין חיוב לחבוש כיפה.
הפעם הראשונה שמופיעה דרישה לכסות את הראש היא בשולחן ערוך שנכתב לפני 550 שנה לערך, על ידי יוסף קארו שבה הוא יצר מערכת הנחיות של התנהגות יהודית. אבל למעשה הכיפה כחלק לבוש שאנו חובשים כל הזמן התחילה רק לפני כ 300 שנה שבה הגאון קבע ללכת עם כיסוי ראש תמידי.
חצאית? בשום מקום לא נאמר שחצאית היא דווקא לבוש של נשים ואילו מכנסיים הם לבוש גברי. כל אלו הם חידושי הדורות האחרונים בלבד.
בעולם היה נהוג שנשים הולכות עם שמלות שמכסות את גופן ומעלימות את מבנה הגוף מעיני הצבור. כך גם הנשים היהודית הלכו עם אותם בגדים שנדרשו בחברה העולמית. אך בשום מקום לא מוזכר שזהו בגד נשי יותר מכך בארצות צפון אפריקה גברים הלכו והולכים עם שמלות שנקראות ג'לבייה. אם כך מי קבע ששמלה היא לאישה ומכנסיים לגבר? אף לא אחד.
מקווה שהתשובה מספיק ברורה ואם לא אשמח להבהיר יותר.
בברכה
הרב מאיר שמחוני
לזה מעליי שכתב
"חצאית? בשום מקום לא נאמר שחצאית היא דווקא לבוש של נשים ואילו מכנסיים הם לבוש גברי. כל אלו הם חידושי הדורות האחרונים בלבד.
בעולם היה נהוג שנשים הולכות עם שמלות שמכסות את גופן ומעלימות את מבנה הגוף מעיני הצבור. כך גם הנשים היהודית הלכו עם אותם בגדים שנדרשו בחברה העולמית. אך בשום מקום לא מוזכר שזהו בגד נשי יותר מכך בארצות צפון אפריקה גברים הלכו והולכים עם שמלות שנקראות ג'לבייה. אם כך מי קבע ששמלה היא לאישה ומכנסיים לגבר? אף לא אחד."
המשתמע מדבריך שאתה מתיר לה ללכת עם מכנסיים?! או במילים אחרות בחוסר צניעות הראוי לבת ישראל בתירוץ שזה חידוש של הדורות האחרונים ולא מופיע בתורה?!?!
אם כל הכבוד יהיה נחמד אם תסביר את דבריך ולא תטעה אותה ואחרים.
עם שמלות הלכו בעבר כולם, גברים ונשים כאחד "שמלתך לא בלתה מעליך", ונכון מכנסיים זה חדש מהדורות האחרונים ופטנט אירופאי שבעבר לא היה נהוג, אבל כולם מסכימים עם זה שאשה שהולכת עם מכנסיים זה חוסר צניעות בעליל!
התורה ציוותה על האשה להיות צנועה, היום רגיל שחצאיות ושמלות (שעפ"י גדרי ההלכה כמובן) הינן צנועות לנשים ולא מכנסיים, ולכן בחורה שתלך עם מכנסיים הולכת בפריצות נגד התורה ונגד השם.
"חצאית? בשום מקום לא נאמר שחצאית היא דווקא לבוש של נשים ואילו מכנסיים הם לבוש גברי. כל אלו הם חידושי הדורות האחרונים בלבד.
בעולם היה נהוג שנשים הולכות עם שמלות שמכסות את גופן ומעלימות את מבנה הגוף מעיני הצבור. כך גם הנשים היהודית הלכו עם אותם בגדים שנדרשו בחברה העולמית. אך בשום מקום לא מוזכר שזהו בגד נשי יותר מכך בארצות צפון אפריקה גברים הלכו והולכים עם שמלות שנקראות ג'לבייה. אם כך מי קבע ששמלה היא לאישה ומכנסיים לגבר? אף לא אחד."
המשתמע מדבריך שאתה מתיר לה ללכת עם מכנסיים?! או במילים אחרות בחוסר צניעות הראוי לבת ישראל בתירוץ שזה חידוש של הדורות האחרונים ולא מופיע בתורה?!?!
אם כל הכבוד יהיה נחמד אם תסביר את דבריך ולא תטעה אותה ואחרים.
עם שמלות הלכו בעבר כולם, גברים ונשים כאחד "שמלתך לא בלתה מעליך", ונכון מכנסיים זה חדש מהדורות האחרונים ופטנט אירופאי שבעבר לא היה נהוג, אבל כולם מסכימים עם זה שאשה שהולכת עם מכנסיים זה חוסר צניעות בעליל!
התורה ציוותה על האשה להיות צנועה, היום רגיל שחצאיות ושמלות (שעפ"י גדרי ההלכה כמובן) הינן צנועות לנשים ולא מכנסיים, ולכן בחורה שתלך עם מכנסיים הולכת בפריצות נגד התורה ונגד השם.
בסופו של דבר מי שמקיים את "ואהבת לרעך כמוך" הוא האדם הכי צדיק וזה הבסיס לעולם טוב יותר
כל השאר בונוס
כל השאר בונוס
הוא רק רוצה לב טוב.
מה חשוב יותר בעיני הרמטכ''ל שתהיה חייל טוב או תלבש מדים? האם זו תחפושת ללכת צנוע? טעית.
שואל השאלה:
בעיניי המון אנשים לובשים תחפושת, הלוואי והצניעות היה עושה בן דם יותר טוב, עצוב אבל לא כולם, זה רק המראה לא הפנימיות שמדברת פה, זאת דעתי
בעיניי המון אנשים לובשים תחפושת, הלוואי והצניעות היה עושה בן דם יותר טוב, עצוב אבל לא כולם, זה רק המראה לא הפנימיות שמדברת פה, זאת דעתי
אנונימית
אז את אומרת שאם את מכירה אנשים שזה רק מלבוש, אז עזוב אותך מהכל.
זה כמו שתגידי:
"אני מכיר אנשים שהולכים לבית ספר עם תלבושת בית ספר אבל בפנימיות אין בהם שום דבר. אז אם ככה לא צריך להיות תלמיד"
או
"אני מכיר אנשים שהולכים לבית ספר עם תלבושת בית ספר אבל בפנימיות אין בהם שום דבר. אז אם ככה לא צריך ללכת עם תלבושת לבית ספר"
זה כמו שתגידי:
"אני מכיר אנשים שהולכים לבית ספר עם תלבושת בית ספר אבל בפנימיות אין בהם שום דבר. אז אם ככה לא צריך להיות תלמיד"
או
"אני מכיר אנשים שהולכים לבית ספר עם תלבושת בית ספר אבל בפנימיות אין בהם שום דבר. אז אם ככה לא צריך ללכת עם תלבושת לבית ספר"
אנונימי
שואל השאלה:
נראה לי דת זה רמה קצת יותר גבוה של רוחניות מתלמידי בית ספר, מה קשור?
נראה לי דת זה רמה קצת יותר גבוה של רוחניות מתלמידי בית ספר, מה קשור?
אנונימית
בגלל שזה רמה יותר גבוהה, זה אומר שצריך להוריד את הכיפה?!
הפוך, זה אומר שצריך לשים כיפה יותר גדולה.
בדיוק זה קל וחומר.
הפוך, זה אומר שצריך לשים כיפה יותר גדולה.
בדיוק זה קל וחומר.
אנונימי
אם אין תוכו כברו גם האדם מרגיש מוזר ומתוסכל. פנימיות מקרינה החוצה לחיצוניות. אדם שיש בו שמחה אמיתית גם יקרין את זה החוצה.
אבל מניסיון.. בעיקרון קיימת איזושי השפעה מהחיצוניות על הפנימיות. או לפחות על אופן ההתנהגות.
יכולה להעיד על עצמי שבפעמים שהלכתי מאוד צנועה היתה לי הרגשה שונה, התנהגתי יותר בעדינות וחן ועשיתי דברים שלא הייתי עושה אם הייתי מתלבשת אחרת. לבורא עולם חשוב שנהיה טובים ונעשה מעשים טובים. ולשם כך הוא נתן לנו את המצוות שהן כהוראות הפעלה לנו עצמנו כדי שנדע מה לעשות בחיים האלה ולהתקדם תמיד יותר.
אבל מניסיון.. בעיקרון קיימת איזושי השפעה מהחיצוניות על הפנימיות. או לפחות על אופן ההתנהגות.
יכולה להעיד על עצמי שבפעמים שהלכתי מאוד צנועה היתה לי הרגשה שונה, התנהגתי יותר בעדינות וחן ועשיתי דברים שלא הייתי עושה אם הייתי מתלבשת אחרת. לבורא עולם חשוב שנהיה טובים ונעשה מעשים טובים. ולשם כך הוא נתן לנו את המצוות שהן כהוראות הפעלה לנו עצמנו כדי שנדע מה לעשות בחיים האלה ולהתקדם תמיד יותר.
התשובה הראשונה שענו לך נכונה מאוד מאוד.
בלי שאלות ובלי צורך להזדהות, יש לי קו פתוח לגברים ביום א, ה 22:00- 00: 00 ב 077-4002093 לשאלות ביהדות, עזרה, הקשבה, הלכה ואמונה.
לנשים/בנות במייל בלבד [email protected] גם גברים/בנים יכולים לפנות במייל.
"אין על בורא עולם בעולם"
ר' עוז
בלי שאלות ובלי צורך להזדהות, יש לי קו פתוח לגברים ביום א, ה 22:00- 00: 00 ב 077-4002093 לשאלות ביהדות, עזרה, הקשבה, הלכה ואמונה.
לנשים/בנות במייל בלבד [email protected] גם גברים/בנים יכולים לפנות במייל.
"אין על בורא עולם בעולם"
ר' עוז