תשובה אחת
רק מניסיון. כל פעם שאת רוצה להגיד משהו, תנסי לברר עם עצמך בדיוק מה את רוצה להגיד, ותכריחי אנשים לשמוע אותך. גם לי היה קשה להתבטא לפעמים בדיבור, ועדיין קשה לי לדבר עם אנשים שאני לא מכירה בטלפון או לבקש דברים, אבל כל פעם אני עושה את המאמץ ומדברת, ואם המילים מתבלבלות לי, אני מתקנת את עצמי. בסופו של דבר, זה עניין של ביטחון, וזה בא עם הזמן ועם ההבנה שאין לחץ, ויש לך זמן להגיד את מה שאת רוצה. ובנוגע לכתיבה, תנסי לקרוא ספרים אולי, או מאמרים, או סתם תשובות לשאלות, ותיצרי לעצמך תבניות לכל דבר שאת צריכה לכתוב. כשתעני על שאלות, תוודאי שאת עונה לפי התבניות. בהצלחה, מקווה שעזרתי:)