2 תשובות
ידעתי
ידעתי. הסיבה לשינוי היא לא בגלל שהאות א' שותקת, אלא שהמילה "דוגמא" היא מילה ארמית וכדי לעברת את המילה, האקדמיה קבעה שבעברית ייכתב "דוגמה" בסיומת ה' המקובלת בשפה העברית, לכן, בעברית יש לכתוב "דוגמות", כך גם בחלק משאר המילים שנשאלו מארמית, אך אין זה מחייב כל כך, כי העברות מארמית ברבים עוד לא הושלם.
באותו הנושא: