2 תשובות
https://he.wikipedia.org/wiki/%d7%94%d7%aa%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%94
אנונימי
1- נוסח "התקווה" והיותו ההמנון הלאומי נזכרו בחקיקה רק החל משנת 1996 ורק כבדרך אגב בין ההוראות הקובעות את סדרי ישיבת הפתיחה של הכנסת. בסעיף 1 (ד) ובתוספת השנייה לחוק הכנסת. ב-10 בנובמבר 2004 קבעה הכנסת בתיקון ל"חוק הדגל והסמל", ששמו שונה לחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה, את "התקווה" כהמנון הלאומי. הוא עוגן סופית בחוק הישראלי רק ב ב-10 בנובמבר 2004.
2- "התקוה" מבטאת את הכמיהה היהודית למדינת לאום עצמאית בארץ ישראל. (ישנו ויכוח על היותו ההמנון היות ואין הוא רלוונטי היות ואנחנו כבר "עם חופשי בארצנו". כמו כן, ההמנון מתייחס ליהודים בלבד)
3- אני רואה תקופה אחת ארוכה. כל גלות אדום מאז שהתרחשה בשנת 70 לספירה לאחר חורבן בית שני. ועד שכתב אותה נפתלי הרץ אימבר ברומניה בשנת 1878. זו הכוונה שנות אלפיים. "ולפאתי מזרח קדימה" הכונה כנראה דרום מזרח. היות והשיר נכתב ברומניה, שהיא מצפון מערב לארץ ישראל.
באותו הנושא: