שאלה נורא נורא מסובכת. תכנסו אם יש לכם כוח להפעיל את המוח
איש אחד מחליט על מכירה פומבית- ומי שזוכה במכירה מקבל פרס של 100 שקל. אחד התנאים של המכירה הפומבית הוא שאם בן אדם מציע x כסף, ואחד מציע x כסף יותר ממנו, אז הבן אדם שהציע את המחיר היותר נמוך יהיה מחויב לשלם לאותו אדם שהציע את המכירה הפומבית. למשל האיקס כסף הנמוך הוא נניח 30 שקל- והאיקס כסף הגבוה יותר הוא 50 כך שאם הבן אדם זוכה הוא מרוויח 50 שקלים נוספים. והבן אדם שהציע 30, יפסיד 30. זה שהציע 30 מלכתחילה מעלה את המחיר ל70 מה שאומר שהבן אדם שהציע 50 יפסיד 50. למה לו? אז הוא ממשיך, והפעם הוא נותן 100 שקל-בעד מאה שקל. הבן אדם שהציע 70 מעלה את המחיר ל120, הלוא עדיף להפסיד 20 שקל מאשר 70. השאלה היא, מתי בדיוק זה יפסיק?