2 תשובות
בעקרון ה"מתכון" המקורי להכנת זכוכית הוא תהליך שבו מתיכים חומר בשם צורן דו-חמצני, בטמפרטורה של עד 1,700 מעלות צלזיוס> הוא הופך לנוזל> מתקרר> בום זכוכית.
במהלך השנים גילו שבחול יש את הצורן החמצני הזה ושינו את המתכון ל חול+ סיד וסודה >מערבבים אותם> מכניסים לכור היתוך בטמפרטורה של 1000 מעלות > בום קיבלנו זכוכית.
התעשיה התקדמה מאז, כיום משתמשים בחול לזכוכית אבל הרבה פחות, פיתחו עוד דרכים וסוגי זכוכיות.
זה לא סתם לקחו חול חיממו יצא זכוכית.. זה תהליך כימי מסויים שגורם לזה