63 תשובות
לסנן את הנאמנים טוב טוב כי הם לפעמים עושים יותר הרס מאשר תועלת.
וזהו;) אני חדשה פה. שלא אדע עוד צרות.
HOH
לפעמים, אנשים כותבים תשובות / שאלות שכן יש בהם היגיון ופשוט מוחקים ללא סיבה. זה לא כל כך הוגן.
צריך לעקוב אחרי הנאמנים יותר טוב, לראות שהם עושים עבודה כמו שצריך, הייתי מציע אולי תקופת מעקב לנאמנים חדשים שבו נאמנים בכירים יעקבו ויאשרו את המחיקות, העריכות, וההערות של הנאמנים החדשים.
תפרידו חזרה למבוגרים בנפרד ונוער בנפרד
למה אני אונינימי._.
אנונימי
לדעתי עדיין יש צורך בנאמנים, פשוט להגביר את האכיפה ולשנות מעט את דרכי הענישה, להוסיף אופציות "טובות" כמו שחזור שאלות/תשובות והחזרת נקודות אמינות בצורה מיידית שלא תדרוש את התערבות המערכת, כדי שזה יהיה נגיש יותר ומהיר יותר.
להוסיף אופציה מהירה יותר מצור קשר שתכלול את הנ"ל, במקום שגולשים יחכו שהפנייה שלהם בצור קשר תיענה, הם יקבלו תשובה ישירה ע"י בעל סמכות אחר - שייבחר ע"י המערכת.
Aro
יש כאן ניצול הכוח לרעה של חלק מהמאמנים כאן, לדוגמא: תשובה הכי פשוטה והגיונית שאני אכתוב והם פשוט יימחקו לי אותה וירשמו איזו סיבה טיפשית, חייב לעשות עם זה משהו, בה מרגיש כאילו הם ממש מחפשים להציק בכוונה
צריך לעשות סינון קפדני של הנאמנים ולפקח על הפעולות שלהם. יש נאמנים המנצלים את כוחם לרעה וחלקם פשוט מעלימים עין בנוגע למשתמשים פוגעניים המנצלים את חופש הביטוי כדי לפגוע באנשים.
לעיתים המחיקות לא מוצדקות וחשוב שיהיה מישהו שיפקח אחר פעולת הנאמנים. הפניות ב"צור קשר" כמעט ולא נענות וגם אם כן, הן מאוד איטיות.
יש תחושה של אטימות וחוסר הקשבה מצד המערכת.
כל הכבוד לך נדב, על הפנייה.
חושבת שהנאמנים עושים עבודה התנדבותית יפה, ובאמת סופגים פה ביקורת רבה מאוד, מהחברים.
אין לנו דרך לשלוט על מי שגולש ומקלל, מטריד, ומבטא סטיות וחוסר כבוד לאחרים- אלא על יד קבוצה של מתנדבים, שבודקים כל מקרה לגופו, ומנקים את האתר.
בהזדמנות זו, רוצה להודות לנאמנים על עבודתם.
ביג שאפו.
עפרה.
אני חושבת שכדאי לעשות מקום בצד לדיווח
נגיד אם נאמן מחק לי שאלה ואני חושבת שהוא טעה אז אולי אפשר לעשות ערעור על זה ואז שמישהו יבדוק את אותו נאמן
אנונימית
כל האנונימים, אתם מבינים שאתם לא באמת אנונימים בשבילו... כן?

ולשאלתך, לפעמים יש לנו תשובות שהן גם דיי מצחיקות אבל הן בכל זאת עונות על השאלה ומוחקים מהסיבה שאסור לצחוק על שאלה או משהו בסגנון, ולא צחקנו בכלל על השאלה אלה ממנה (בדרך כלל קורה בספאמים שאגב גם חלק מהנאמנים זורמים איתם.)
אני לא חושב שאפשר לשמור על הסדר באתר בלי כוח אדם שיפקח במקרה הזה זה "נאמנים/ות", הייתי אומר להעלות את הקריטריונים לנאמנות אבל כבר עשיתם את זה, אני חושב שצריך אולי טיפה יותר כוח אדם אחראי שיפקח על הנאמנים/ות זה הכל.
יום הספאם השנתי! פעם בשנה שאפשר לעשות ספאם בלי הפסקה!
אם לא נאמנים אז אפשר לעשות שמדווחים על שאלה ואז שיש מעל לx דיווחים, נניח 10, אז השאלה או התשובה נמחקת
נו אבל די להגיב סתם
^ או אישור על ידי כמה נאמנים
לדעתי הנאמנים צריכים להיות יותר וותרנים כשזה מגיע לתשובות ציניות ושטותיות, יש כאלה שלא יכולים להתאפק וחייבים לזרוק איזו בדיחה פה ושם...
לדעתי הסדר באתר לא ישמר ללא נאמנים.
אני מסכימה עם זה שיש אין ספור מחיקות לא מוצדקות ושצריך לעשות סינון נאמנים חדש, אבל האתר לא יכול להתנהל בצורה תקינה ללא נאמנים.

אני קודם כל בעד אפליקציה לאתר. הגישה מאוד לא נוחה דרך הדפדפן.

לדעתי צריך גם להוסיף אפשרויות מתקדמות לנאמנים הבכירים (שחזור שאלות שנמחקו, החזרת אמינות וכו') זה לא הוגן שתהיה אפשרות רק להוריד אמינות ולא להחזיר במידה וזה מוצדק.

אני חושבת שזה יהיה ממש טוב אם יהיה פיקוח נוסף על הנאמנים הפעילים באתר. יש הרבה מקרים של התנכלויות למשתמשים מסוימים, וחסימות ללא הצדקה כלל.

לדעתי צריך להוסיף אפשרות ליותר מ10 שאלות ביום, כי סך הכל זו המטרה של האתר.
היי נדב (זה הכי "פלצני" ורשמי שאני יכולה לחשוב עליו כרגע)
אני אישית הייתי רוצה שיהיה לנו אפשרות למחוק את השאלות שלנו אבל הן ישארו אצלנו כקובץ כלשהו או משהו בסגנון במקרה והדבר מפליל - כי יש שאלות שלא תמיד אנחנו גאים ששאלנו ורוצים שימחקו וכו'. וגם שברגע שיש שאלה מסיתה ובוטה ואין נאמן פנוי ומנוסה - יהיה מעין כפתור שהשאלה תדווח ישירות למערכת כך שהם יוכלו להתמודד איתה.
בנוסף, אני חושבת שלפני שהופכים משתמש לנאמן (בגלל כמות פרחים) צריך לבדוק שהוא באמת יודע לענות על שאלות בנושאים מגוונים יודע להתבטאות - כי חלק סומכים על אותם נאמנים רואים בהם "גדולה" ולצערינו - חלקם מנצלים את זה לרעה...
תודה מראש
היי נדב, תודה שחזרת אותי מהחסימה לצמיתות.
אז ככה, לדעתי צריך עוד נאמנים בכירים משום שכשיש רק 2 נאמנים בכירים אז רוב הכוח רק אצלם ואצלך.
ואני חודש שמוטב שיהיו 5 נאמנים בכירים שהכוח יתפזר ושנאמן בכיר אחד לא יחשוב שהוא מעל כולם וכל זה..
ואני חושב שצריך לדלל כמה נאמנים שאת שמם לא אגיד בתשובה (בטח ובטח שיש סיבות והכל.) ואם לא לדלל אז להוסיף עוד נאמנים ולעשות שצריך לפחות 501 פרחים בשביל להיות נאמן ולא 1000...
תודה על ההקשבה.
מילקי עם חלב! :)
שיהיה מנוע אוטומטי שיזהה קללות והעלבות ולא יאפשר לשלוח שאלות / תשובות כאלה
^אני בטוחה שיהיו המון שאלות שידווחו עליהן סתם, זה רק יקשה על הנאמנים וגם על המשתמשים
אנונימית
שלום נדב, לדעתי אין "לפטר" את הנאמנים, זה יצור המון כעס ועצב בגין הקהילה, יש להשאיר את הנאמנים מבלי קשר לגיל שלהם, אך לדעתי חשוב שתצרו "דרגה" חדשה, נאמנים שהם פה כבר די הרבה זמן, ושמקבלים עליהם באמת תגובות נחמדות כנאמנים - יקבלו דרגה שהיא בעצם פיקוח על שאר הנאמנים הרגילים + ההרשאות של הדרגה הקודמת, אין לקחת יותר מדי אנשים, אחרת זה יצור קנאה וריבים, אולי רק עשר, לא יותר מזה.
בנוסף, אני מקווה שתעשו פה סינון נאמנים, יש פה המון נאמנים שמנצלים את מעמדם, או כאלו שלא יודעים אפילו את חוקי האתר.
(לדוג' - לא פעם חסמו זמנית והורידו אמינות לידידתי מהאתר, בלי שום סיבה מוצדקת, פניות חוזרות ונשנות למערכת לא עזרו לצערי)

כמו שכתבו, אני מקווה שתוסיפו מערכת שמסננת מילים גסות אוטומטית, זה יחסוך מעט עבודה לנאמנים.
(אם זה יהיה גם בצאט ובחברים לעט זה יהיה נפלא!)

אני ממש אוהב את האתר, עוד טיפה עבודה פה לא תזיק, אני מצפה בקוצר רוח לעדכונים החדשים שיהיו פה, תודה:)
2T
מסכימה עם האפשרות לתת לנאמנים הותיקים כאן תואר חדש
שכולל יותר הרשאות..

או לפחות לתת יותר הרשאות לנאמנים שעברו את גיל 18.
אנונימית
פעם נאמן פנה אליי בפרטי ואמר שהוא מחק בטעות את התשובה שלי והוריד לי מהאמינות במקום למחוק את השאלה ולהוריד מהאמינות של שואל השאלה, הכל טוב ויפה אבל ההתנצלות לא החזירה לי נקודות אמינות (או את הפרח שקיבלתי על התשובה הזאת) וזה ממש חבל שאין אפשרות לתקן את הטעות הזאת.
אז 1. אפשרות להחזיר נקודות אמינות, תשובות
ופרחים במקרה של טעות.
2. שאלה שיש עליה יותר מ10 תגובות של 'ספאם' תימחק אוטומאטית.
3. סטיפס מבוגרים ונוער- למה ביחד? אמנם המבוגרים בקושי מורגשים פה אבל לפעמים יוצא שמישהו כותב שאלה על הדיכאון שלו ושקשה לו להתמודד וכל זה ונשמע פחות או יותר בגילי ואני מציעה לו, מתוך הזדהות, לדבר איתי בפרטי. ואז פתאום אני מגלה שזה גבר מבוגר בן 20 או אפילו יותר ואני מרגישה לא ככ בנח להתכתב איתו ומתחרטת שהצעתי.
וזה מביא אותנו ל4. אפשרות למחוק תשובות ושאלות בעצמינו, לפעמים יש שאלות שאנחנו מתחרטים ששאלנו או כבר לא רלוונטיות או שיש תשובות שאנחנו מתחרטים שכתבנו ואין לנו אפשרות למחוק את השאלה בלי נאמן.
5. לפעמים יש שאלות שיש בהן דיון בנושא שמעניין אותי והייתי רוצה להביע עליו דעה אבל אני לא רוצה להגיב כי אז אני אקבל מיליון התראות של מגיבים אחרים לשאלה הזאת, נכון שיש אפשרות לבטל את זה אבל אז איך אני אדע אם מישהו הגיב לתגובה שלי? לכן צריכה להיות האפשרות לתייג משתמשים או להגיב לתגובות ואני אקבל התראה רק לאלו שהגיבו על התגובה שלי ולא על כל תגובה של אותה שאלה.
6. לפעמים יש שאלות שאני רוצה לראות את התשובות עליהן כי לי אין תשובה עליה ואני רוצה גם לדעת אותה, אפשרות לעקוב אחרי שאלות תפתור את הבעיה הזו.
7. בקשר לבעיית הנאמנים- כדי למנוע טעויות של נאמנים, למחיקת שאלה או תשובה ידרש דיווח של שני נאמנים לפחות (עם סיבת מחיקה זהה). כדי להוריד נקודות אמינות יידרש דיווח של ארבעה נאמנים לפחות או מספר מסויים של עבירות באתר כשהמשתמש שעבר אותן יקבל התראה על כך בכל פעם (נגיד 'עשית ככה וככה וזה בניגוד לחוקי סטיפס, במידה ותעשה עוד ככה וככה עבירות, תאבד מספר מסויים של נקודות אמינות').
8. פעם אחת נחסמתי מהאתר ליום בגלל שאלה ששאלתי שהייתה בניגוד לחוקי סטיפס, הבעיה הייתה שבגלל שראיתי שאלות כאלה בדיוק בעבר לא ידעתי שהיא בניגוד לחוקי סטיפס ולא הייתה לי שום דרך ליצור קשר עם הנאמן שחסם אותי או לערער על ההחלטה, כדי למנוע מקרים כאלה עדיף אולי לתת אזהרה מראש לפני שחוסמים ישר משתמש, אני לא אומרת שהחסימה לא הייתה מוצדקת (לא שמה שעשיתי היה ככ נוראי), עברתי על החוקים וידיעת החוק אינה פוטרת מעונש אבל בכל זאת זה לא בית משפט כאן ואזהרה אחת מראש תהיה נחמדה.
9. במקרים שבהם משתמש נחסם מהאתר לפרק זמן מסויים, שזה יהיה כתוב ליד המשתמש שלו. משתמשים אחרים שולחים הודעות ואז חושבים שהמשתמש החסום מסנן אותם ולמשתמש החסום אין אפשרות להגיד להם בכלל שהוא חסום.
10. ראיתי שאלות שבהן התשובות לא היו מסודרות על פי סדר כרונולוגי, אני לא בטוחה בדיוק איך הן היו מסודרות, אולי לפי פופולריות התשובה, וזה היה מעט מבלבל כי לא הבנתי על מה מדברות התשובות למעלה עד שקראתי את התשובות שלמטה.
והרי לכם top 10 של הדברים שבעיני צריך להוסיף לסטיפס ולא אמרו כבר.
הו ומשהו שלא ממש חשוב אבל יהיה נחמד- אפשרות להגיב לתשובות בקיר שלך בלי לכתוב בקיר של המשתמש שהגיב בקיר שלך.

והכי חשוב- הבאג שמונע מחלק מהמשתמשים (ואני בניהם) לשאול או להגיב מאנונימי, בבקשה תתקנו את זה.
תודה רבה שהקדשת זמן לקריאת כל זה כשיכולת בעצם לקרא משהו יותר מעניין כמו נגיד ספר.
הייתי רוצה שיתחילו לקחת דברים בפרופורציות.
אם יש תשובה צינית פה ושם (שכמובן לא פוגעת באף אחד) או צחוקים אין עם זה שום בעיה! הרי בסופו של דבר אנחנו אתר כיפי מעבר לכל העזרה והיוזמה, אפשר לצחוק, זה בסדר, זה מותר, זה כיף, זה משחרר, אנחנו לא צריכים לפחד להביע את עצמנו בגלל הידיעה שיבוא נאמן וימחק. אחרי הכל כולנו בני אדם.
לרגע חשבתי שזה ספאם עד שנכנסתי לפרופיל שלך><
אני חושבת שצריך שהאפליקציה תצא כמה שיותר מהר ושלא תהיה מהאפליקציות האלו שהן אותו דבר כמו האתר (לדוגמא ראש אחד) אלא שהאפליקציה תהיה נוחה עם התראות לנייד
צריך שתהיה אפשרות למחוק תגובות שלנו או שאלות
צריך לשים הגבלת פרחים לשאלות של כן או לא כי זה סתם דפוק (לדעתי) לחלק פרחים לאותה תגובה מליון פעמים
יהיה נחמד אם תהיה אפשרות להוסיף אמוג'ים לא רק בצ'אט אלא גם בשם משתמש (בשאלות או תשובות זה יראה לא רציני אז אפשר להימנע מזה)
ציניות זה לא תמיד משהו רע ואני לא חושבת שצריכים למחוק למישהו תשובה צינית לשאלות ספאם כמו "הוא נשם לידי הוא אוהב אותי?"
אם כבר הזכרתי ספאמים צריך שמישהו יהיה אחראי לכל העניין של הספאמים ואולי שיהיה כפתור מיוחד לדיווח על ספאם והדיווח הרגיל ישאר לדברים אחרים (קללות, איומים וכאלו) ושמישהו יהיה אחראי לספאמים וימחק אותם וזאת בקשה גדולה אז אולי פשוט לדאוג שהנאמנים/המערכת באמת עוברים על הדיווחים ששולחים להם
לגבי שאלות על התאבדות ופגיעה עצמית אני חושבת שלנאמנים צריך להיות סוג של אפשרות שיפתחו תגית מיוחדת שאותה רק הנאמנים והמערכת יראו ויטפלו במקרה בהקדם האפשרי וזה יהיה פלוס אם יהיה שם מישהו מעמותת סהר/ער"ן ושיפעלו מהר עם המשטרה וככה גם שאר המשתמשים לא יחשפו לרעיונות אובדניים כלשהם ואני יודעת שיש את הקטע שאפשר לעזור להם אבל לרוב אין לנו מה לעשות כשאנחנו יושבים מאחורי המסך בלי לדעת מי הבנאדם איפה הוא ומה מצבו

חפרתי טיפה הרבה והבאתי רעיונות מוזרים אבל יהיה נחמד אם תקרא אותם.
חוץ מזה, תודה על ההשקעה באתר נדב לילה טוב:)
אני הייתי רוצה שףחות ימחקו שאלות גם אם הן לא ממש כתובות כמו שאלה. לי מחקו כמה שאלות כבר.
אנונימית
נגיד שמוחקים תשובה או שאלה, שלא יכתבו הערה שמזלזלת בנו או שמוציאה אותנו "מפגרים" כאלה כי זה קורה. שהנאמנים ירשמו בכבוד את ההערה ושתיהיה מוצדקת גם בלי כוונה ללפגוע במישהו, יש אנשים שמשקיעים בתשובות ובשאלות שלהם.
להחזיר את ההפרדה של המבוגרים נוער שהנאמן סטיפס יחזור להיות נאמן נוער. כמו אז. לעשות שבפעם הראשונה שמוחקים שאלה או תשובה שהיא לא בכוונה או בוטה לא יהיה אפשרות להוריד אמינות כי זה ממש לא פייר אני סך הכול התבטאתי לא נכון בשאלה והורידו לי אמינות לא עשיתי פשע או דווקא
היי, לי אישית הורידו נקודות אמינות על שטויות, אבל הצלחתי להחזיר את כולם כי אני בסך הכל אוהב לענות על שאלות בצורה טובה ונעימה. :)
ד"ר נדב דפני אתה אגדה!

אני ממש מקווה שתקרא את תגובתי למרות מספר התגובות הרב שיהיה.

כמו ש"שטויות באתר מובילות לחסימה" אמרה, הנאמנים יותר מדי קשוחים.

כמו כן, במקרה ומתפתח דיון לאחר השאלה, הנאמנים מוחקים את התשובות מכיוון שאינם עונים על השאלה.






נ. ב: יש לי התערבות עם חבר שלי האם מנהל האתר יכול לזהות אנונימי, לפי דעתי אתה כן יכול, וחבר שלי סובר שלא. בבקשה נדב! התערבנו על 200 ש"ח! בבקשה תשלח לי הודעה או מסר שחבר שלי ידע שאתה כן יכול לזהות אנונימים!


מעריך אותך עד מאוד
אםאתהיכוללזהותאותיפליזשלחהודעה
היי נדב,
בתור משתמש קבוע כבר שנתיים, אני מאוד מרוצה מהאתר.
לדעתי מה שיוכל הכי לעזור לאתר זה מקום שנוכל לקבל בו מידע על העדכונים/שינויים האחרונים/חדשים באתר ולמה עשו אותם, זה יוכל לעזור לדעתי להרבה משתמשים פה וימנע שאלות מיותרות שמציפות את האתר בכל שינוי הכי קטן.
אני רוצה שתדע שעזרת לי ולעוד הרבה בני נוער עם הפלטפורמה המיוחדת הזאת שהרבה בני נוער רואים אותה גם בתור רשת חברתית אקסלוסיבית לבני נוער ואנחנו באמת מוקירים תודה על הזמן והמחשבה שהשקעת ואתה משקיע באתר.
הייתי רוצה שהאתר יהיה בסגנון פייסבוק רק בלי תמונות כאילו צאטים, רגשות, לייקים... זה יהיה מעניין..
שיהיה דרגות לנאמנים.
שיהיה אפשרי למחוק לעצמינו את השאלות.
תוסיפו את המגדר הג'נדרקוויר.. תודה רבה:-)
אנונימי
להחליף נאמנים שהם רציניים ובוגרים כמוני וככה יהיה מקום יותר טוב אנחנו נחשוב אנחנו נעזור ולא נדווח כול כך מהר אלא לבדוק ואז לדווח לרדת ממש לפרטים הקטנים וגם לגדולים ונקשיב גם לדיווחים של משתמשי האתר אני מוכנה לעזור לאתר ניפנה מקום לתשובות אמיתיות שעוזרות לאנשים נמחוק ספאמים על ידי שאנשי סטיפס יתנו דיווח
נדב דפני תגיב פה בבקשה שנדע שבאמת מקשיב לנו זה יתן מוטביציה להמשיך להגיב
אני לא מסכימה עם אלו שכתבו למעלה ש"נאמנים צריכים להיות רק מגיל 16 ומעלה" ההבדל בין 14 ל16 הוא לא כזה גדול. מי שלא צריך להיות נאמן לא מקבלים אותו. ויש נערים בני 14 שדווקא כן בוגרים ורציניים. אז למה לשלול מהם את הזכות הזו? לדעתי צריך להגיד לנאמנים שעדיף לערוך מלמחוק. אולי להוסיף חוק לסטיפס שאומר ככה. לדוגמא השאלות שמוחקים מחוסר תגיות. שואל השאלה השקיע ובסוף מוחקים לו בגלל תגיות... אז הנאמן יכול לשנות את השאלה במקום למחוק וחבל שרובם לא עושים את זה ואז שואלי השאלה מתעצבנים. יש גם מקרים בהם נאמן "נטפל" למישהו מהאתר שלאו דווקא מספים ומוחק לו שאלות ומתרץ למה הוא מחק, נתקלתי בכמה מקרים כאלה. לא לי אישית אבל אני מכירה ילדים שנאמן מסוים "נטפל" אליהם. אולי שואל השאלה באמת עשה משהו לא בסדר וזו בכלל אשמתו. אבל זה לא חשוב. הרי כולנו יודעים שיש פה הרבה מחיקות לא מוצדקות ושלא תבינו אותי לא נכון. אני בעד נאמנים ואני לא חושבת שהם מוחקים בכוונה לפגוע ומרוע, הרי בכל זאת. הם עושים את זה בהתנדבות. אבל יש מקרים באמת לא הוגנים של מחיקות פה באתר. ופה מגיע השלב שצריך לשאול את עצמנו למי מגיע להיות נאמן ולמי לא. לדעתי צריך לעקוב יותר אחרי הפעילות של הנאמנים. אם זה הנאמנים הבכירים או אפילו המערכת. אפשר שהמערכת תכנס לאתר ותבדוק את הנאמנים כמה פעמים מתי שהם לא יודעים ואם יראו משהו חריג ישלחו אזהרה ואם זה חוזר כמה פעמים יסירו מהנאמנות. הנאמנים הבכירים יוכלו גם לעקוב אחריהם ואם רואים משהו חריג לדווח למערכת. ואגב לגבי כל אלה שכותבים על התיוגים של משתמשים. אתם מודעים לשה שאין לדון על משתמשים באתר נכון? תודה על ההקשבה :)
שאפו לד'ר נדב דפני, ותודה על האפשרות להתבטא.
גם לי כנאמנת מפריע לראות מחיקות לחינם, של נאמנים שהעברית שלהם אינה מספיקה כל כך, (ולא רק נאמני נוער)
להבנת הנקרא, הנאמר ואפילו הנרמז מתחת לפני השטח.
לא תמיד השאלה או התשובה הן כפי שנראות, צריך עומק והתבוננות לפרש נכון טכסטים, ולא פעם מהווה האג'נדה האמונה (או החוסר אמונה במקרים רבים) למחוק טכסטים טובים שהעזו לדבר נגד 'אמונתם' או לא בשווה לה.
צריך להעביר את הנאמנים השתלמות מהירה של הבנת הנקרא מטכסט מאתגר, בעברית לפחות. וצריך חמלה, אלה נוער בסה''כ ומי מאיתנו אינו טועה?
אנונימית
מסכימה עם כל מה שחריף אש כתב!

למי שאין כוח לקרוא חבל, תוך כמה דקות כבר מסיימים לקרוא, אז הינה הרעיון הכי חשוב לדעתי מהתגובה של חריף אש:

"שהמערכת תבחר שניים או שלושה מועמדים אופציונליים והבחירה ביניהם תינתן למשתמשים לפי הצבעה."

כלומר, אנחנו נבחר מי יהיה נאמן, מבין הבחירות הכי טובות של המערכת.

למה? כי אנחנו מכירים אותם מקרוב, מכירים אותם הכי עמוק שיש יותר מהמערכת (לא נראה לי שאתה או עמיתיך מבלים כל יום שעות באתר).

אני רוצה להוסיף, שכדאי מאוד שהנאמן שמחק את התגובה, הכינוי שלו באתר יופיע בהתראה כדי שיהיה ניתן לפנות אליו.

אף אחד לא באמת חוזר אלייך מהצור קשר כך שאם מתלוננים על מחיקה לא מוצדקת או מעשה אחר לא מוצדק, אין מענה ואין סיוע!

אגב, אשמח מאוד אם תוכלו לפרט מה הסיבה למחיקה גם לעונים, ולא רק שהשואל יקבל התראה עם הסיבה.
לד'ר נדב דפני בהמשך להצעותיו של "חריף אש" - (*אני בן של מלך*).
ציטוט מדבריו:
''על כל מועמד לנאמנות תיערך בדיקה בקרב כמה משתמשים באתר, כדי לוודא שאין לו יריבים או אנשים שהוא מסוכסך איתם באתר ושיקול הדעת שלו עלול להיפגע מכך לכשיקבל סמכות'' סוף ציטוט
+++-תשובתי-בקרב אלו משתמשים בדיוק תיערך אותה ''בדיקה''? מי הם אותם אלה שיכשירו אנשים אחרים?!
מי הם כסמכות שיפוטית חפה מכל כעסים טינה קנאה ותחרות, להמליך מלכים כאן? הרי הם בני נוער כועסים ומתפייסים לסירוגין, נתונים להשפעה בקלות חברתית ואחרות.. אז לא טוב הסעיף הזה..
המשך ציטוט מדבריו ''בנוסף - החלק השני של הקריטריון הזה, שאני מודע לכך שהוא מעט קיצוני ולכן אני משאיר אותו לשיקול דעתם של שאר המשתמשים, הוא - שלפני נתינת סמכויות נאמנות למשתמש שעומד בכל הקריטריונים, תישאל שאלה באתר האם יש מישהו שמתנגד לכך שפלוני יהיה נאמן, ואם כן אז שיתן סיבות לכך ויצרף ראיות מוצקות'' סו'צ
-+++תשובתי-זו הצעה להעלות על המוקד, לראווה, לטוב ולרע, משתמשים כאן ועלול לגרום להם מבוכה והלבנת פנים, אולי הם איכותיים ועדיין לא צברו מספיק אוהדים, או שאינם מנסים להתחבב אך שיקול דעתם נאמן ויציב? גם סעיף זה לא טוב.

מה שכן אפשר לדרוש מנאמן שיפרוס את היסטוריית הקשר עם מי מהגולשים כאן, ומהותו, הנראים לו בעייתיים, ועלולים להפריע לשיקול דעתו.
*תודה על הצל''ש לתשובתי.
אנונימית
אני חושבת שצריך לעשות יותר נאמנים בכירים, יש ממש מעט ורובם בכלל לא פעילים.

ולגבי הנאמנים שכבר יש, צריך לעקוב אחרי כל מי שחדש יחסית, לראות את הכמות מחיקות הלא מוצדקות לעומת הכן מוצדקות ולפי זה להחליט אם הוא צריך להישאר בתפקיד או לא.

צריך גם לתת לנו, לנאמנים אפשרות לעזור למשתמשים שמדווחים לנו בפרטי על משתמשים שקיללו אותם בפרטי ( ושלחו צילומי מסך כמובן) וכדומה.
לדעתי יש צורך לסנן נאמנים. דרך נאמנים בכירים! אלו הכי מכירים את כולם והכי מכירים את המשתמשים ואת דרך האתר.
עם כל הכבוד לוועדת הנאמנים.. שמעתי ממנה במשך שבוע בערך ולאחר מכן שקט.
לצערי כנאמן אני רואה המון מחיקות לא צודקות והמון נאמנים שצצו משומקום בין אם מינו אותם לפני שנתיים ואז לא היו פעילים במשך הזמן הזה או שרק עכשיו מינו אותם לנאמנים והם לא באמת יודעים את החוקים וסתם "מאגניב" התואר.
נראה שאין ממש אכיפה בנושא וכל אחד שעבר ה-1,000 פרחים יכול לבקש להיות נאמן.
לשים נער בן 14 בלי לדעת איך הוא, מה הוא זה לדעתי חוסר אחריות לחלוטין!


לדעתי צריך להודות בדרך יותר פעילה למשתמשים אשר מדווחים על שאלות ועוזרים לנו בצורה ענקית לשמור על האתר נקי. אולי שיזרז את העלייה בנק' אמינות או אולי תואר מסוים. היו פעמים שמשתמש רגיל עזר לי בעת עומס כשהייתי לבד וזה משהו שצריך להכיר לו קצת יותר תודה מרק הערה נחמדה.
כמו כן.. חושב שצריך להיות לנאמנים אפשרות לחסום ממשתמשים לדווח.
לא פעם קרא שמשתמשים הספימו את תיבת הדיווחים ויצא שהיו איזה 4 דפים של דיווחים שלא הייתה בהם שום בעיה.

באותו נושא - במידה וכמה משתמשים מדווחים על אותה שאלה אז שפשוט יהיה כתוב בצד למשל "4 משתמשים דיווחו על שאלה זו" במקום להספים את אותה שאלה בכל הדיווחים.

המערכת צריכה להיות יותר מהירה ובמידה נאמן מחק שאלה ב-00:00:01 אבל עוד נאמן בא ומנסה למחוק את השאלה ב-00:00:02 אז שזה לא יתן לו! כל כך המון פעמים ראיתי מחיקות שמחקו איזה 4 נאמנים וזה מוריד המון נק' לא צודקות. או שפשוט לחסוך את הזמן לסדר את זה וזה חוזר לתת הרשאות לשיחזור נק' אמינות לנאמנים בכירים.

חושב שצריך לתת לנאמנים בכירים יותר הרשאות. למשל לחסום נאמנים, להחזיר נק' אמינות אם הייתה הורדה לא מוצדקת, שיחזור שאלות בעת מחיקות לא צודקות... כל מיני דברים שכיום הנאמנים צריכים לפנות למערכת שיטפלו - וכמו שיודעים.. זה לא הדבר הכי מהיר.
כמובן לא שופט.. זו לא עבודה ויש עבודה ומשפחה.. אבל זו בדיוק הסיבה שאתם צריכים לתת יותר הרשאות לבכירים בשביל שנוכל לטפל במקום להטריד אתכם.
כמובן הבכירים אלו רק משתמשים אשר הוכיחו את עצמם בלי שום ספק.

כמו כן.. שתהייה למשתמשים אפשרות לדווח במידה ולדעתם המחיקה לא צודקת. לא פלא שיש כל כך הרבה שאלות על מחיקות (שאותן אנו צריכים למחוק ד"א). הם לא יודעים לאן לפנות.
לדעתי צריך לשים לחצן קטן בהערה של המחיקה למשל "לדיווח על מחיקה לא צודקת נא לחץ כאן" ואז זה יפנה את הדיווח לנאמנים הבכירים אשר יוכלו לפנות למשתמש, לראות את המחיקה ובמידה ובאמת לא צודקת לשחזר אותה ולהחזיר נק' אמינות.

שתיהיה לנאמנים בכירים אפשרות לתת "אזהרות" לנאמנים. במידה ורואים שמנצלים לרעה את ההרשאות מחיקה או שאולי ההפך.. לא מוחקים למרות שצריך.
ולאחר כמה אזהרות לתת "עונש" למשל הורדה מהרשאות למשך x זמן.



*נער\בן או משזה לא יהיה שרשמתי... הכול מנוחות ומופנה גם למין השני.
אה עוד דבר חשוב, כשמדווחים על שאלות כפולות, שהמדווח יצרף לינק לכפולתה, או ליותר, כי קשה למצוא לבד, הם משנים את התגיות.
אנונימית
מקווה שאתה עדיין קורא את התשובות...
אז ההצעה שלי היא כזאת.
נאמן שמוחק שאלה\תשובה יהיה אפשרות לשואל השאלה\עונה התשובה לפנות לנאמן זה (כמובן שהנאמן ישאר באנונימי) ולבקש ממנו להסביר ביותר פירוט את סיבת המחיקה ואף לנהל דיון קצר והנהאמן יחויב לעשות כבקשתו ואם הנאמן יסנן\יענה שטויות יהיה אפשר לדווח על זה
שואל השאלה:
יופי של התייחסות. ובהחלט - אני קורא ומעבד את זה. זה לוקח זמן כי זמני קצוב וחלק כתבו כאן באריכות רבה, אבל אני על זה ומנסה, עם אנשי, לקבל תמונה כוללת ומדויקת שתאפשר קבלת החלטות. בינתיים הרבה תודה!
נדב דפני תודה, אני מקווה שתיקח את מה שאמרנו לך ברצינות כי זה באמת חשוב לנו.
לילה טוב :)
לגבי בעיית הנאמנים באתר:
כמו שאמרו בהתחלה נאמנים חשובים מאוד להתנהלות האתר אבל צריך לדאוג שהם מבינים מה הם מייצגים כי מעבר ל"וואסאח" שמתווסף ליד הכינוי - "נאמן/נאמנת סטיפס" יש לזה אכן חשיבות הרבה יותר נעלה.

גם לאחר העלאת הדרישות - קל מידי להיות נאמן באתר ויש יותר מידי נאמנים שחומקים מפיקוח.
-כאשר הפיקוח הראשוני לא תקין, אנשים עוברים הלאה ומכאן עומס בפניות למערכת שגם הן לא זוכות למענה ראוי.

כל מי שמגיע לשלב הזה (של להיות נאמן) יכול לעשות כל העולה על רוחו בחסות המערכת וללא פיקוח כי "מי כבר ידע?"
ו"מי יכול לעשות משהו בנדון?"
הרי אף נאמן לא יכול לבדוק מי מחק, או מי העיר בחסות המערכת בצורה לא תקינה ובכך חלקם מתחמקים מפיקוח.

אחוז גדול מנאמני האתר כלל וכלל לא מכירים את החוקים של אתר סטיפס באופן מלא- כי אין באמת דרישה כזו כדי להיות נאמן באתר - וזה צריכה להיות אחת הדרישות.

חלק מהנאמנים אוכפים את אותם "חוקים" שהם לא מכירים באיזה אופן העולה על רוחם - גם אם זה לא באופן תקין וחוקי - וגם אם מדובר בחוקים מומצאים.

ולכן צריך לדאוג לפיקוח חיצוני גם על הנאמנים
מה שמביא אותי לנושא הבא:
בממשלה יש אופוזיציה ולמשטרה יש מח"ש - אסור לתת לגוף מסויים כוח חופשי ללא צד המאזן אותו.

כדי לקיים פיקוח כזה וגם באותה הזדמנות לאפשר מתן ביקורת כנה יותר בין נאמנים צריך למנוע את היכולת של נציגי האתר (נאמנים) להסתתר:

זאת אומרת שכל הערה, מחיקה וכל פעולה של נציגי האתר צריכה מלווה בכינוי שלהם באתר.
כמו ששוטר מחוייב להציג תעודה אם אזרח מבקש - כך גם צריך להתנהל כל גוף אוכף (ביחוד במחיקה בה המשתמש בקצה לא יכול לבקש לדעת מי מחק).

בדרך זו אף אחד לא יוכל לנצל לרעה את המערכת מבלי שידעו שזה הוא - ואם הוא חוזר על כך מספר פעמים יהיה קל למצוא את הבעיה/להתלונן עליו/ לפסול אותו מהתפקיד.
(ובנוסף יוכל ללמוד מטעויות בהנחה שמדובר בשגיאה)

מה שיחסוך בעצם הרבה פניות למערכת בכך שהאתר באופן תמידי יאלץ להשתפר מהסיבה הפשוטה שלא יהיה ניתן לעשות מה שרוצים כי יש תיעוד להכל.

אני חושב שצריכה להיות גם מערכת אוטומטית בה נאמן שעובר על החוקים מספר מסויים של פעמים יכול להפסל מנאמנות באופן אוטומטי.
(לצורך העניין ירד מדירוג אמינות מושלם)
ומי שנפסל מנאמנות מסיבות כמו אלימות/ הסתה וכל דבר דומה לא צריך קבל אופציה לחזור לתפקיד.

לסיכום: מה שכתבתי מתאר הרבה מקרים שנחשפתי אליהם לאורך השנים שעיקרם התרחש בשנה האחרונה.
אני באופן חד משמעי חושב שרוב הנאמנים מבצעים את עבודתם באופן לא רע אבל יש מעטים שמשחירים את שמם של אלו שבאמת עושים עבודת קודש - ותמיד אפשר להשתפר ולהתייעל (אין מצב בו מישהו מושלם ועושה הכל 100%)

אני בעד שיהיה צוות שתפקידו היעודי יהיה נטו פיקוח על התנהלות הנאמנים - ולו יהיו היכולות הבאות:
- לראות שאלות מחוקות, תשובות מחוקות, והערות שנשלחו למשתמשים (כמובן מאיזה נאמן).
-אופציה להוריד אמינות, למחוק תשובות ושאלות של נאמנים וכמובן שיהיו מחויבים להסביר לנאמנים מדוע.
- יכולת לשחזר שאלות, תשובות שנמחקו.
-אופציה לתקשר עם המשתמשים הרגילים באתר ולקבל הערות על נאמנים באופן שוטף.

בנוסף מערכת בה נאמן שיורד מאמינות מושלמת יאלץ להיות מושהה מתפקידו.

אני באמת מאמין בלב שלם שנאמן פה עושה תפקיד חשוב וחבל שזה מגיע עד לכדי זלזול אצל חלק מן הנאמנים.

לילה טוב נדב,
לילה טוב קהילת סטיפס.
N/A
^מסכימה עם n/a.
לשנות את זה שהתשובות מופיעות לפי מינוסים או פלוסים, נגיד אם יש לתשובה הרבה פלוסים, היא מופיעה אחרונה.. למרות שהיא נכתבה לפני תשובה אחרת, וזה מבלבל. עדיף שזה יהיה לפי התאריכים.
ולטפל בנאמנים שלא ראויים להיות כאלה.
אנונימית
אמונימית^ יש שני אפשרויות בצד שמאל בתחילת השאלה
מיין לפי זמן\דירוג
כנראה שאצלך זה על פי דירוג... תלחצי על הזמן
אוקי תודה ^
אנונימית
שואל השאלה:
לגבי סטיפס בטוח, אנחנו משתדלים שיהיה בטוח, אבל כמו כל דבר בחיים הוא אינו מושלם. יתכן שבהמשך נצליח לפתח אלגוריתמים משופרים בשבילו. בכל מקרה הוא לא מיועד לגילאים צעירים. סטיפס הוא לגיל 13 ומעלה ולצעירים יותר הקמנו את אאוריקה האהוב עליהם מאד ולהפתעתנו גם על מבוגרים רבים. אולי בגלל שאנו כותבים לילדים לא כמו לילדים אלא כמו למבוגרים עם גוף קטן ופחות שנות חיים. אז בבקשה מכם - הפנו את האחים הקטנים רק לשם ולא לכאן.
נדב, אתה יכול בבקשה להוסיף לתאריך בשיחות כאן גם שנים? אני באתר פשוט כבר כמה שנים ולאחרונה אני פותח מחדש שיחות עם משתמשים ומעניין אותי מאיזו שנה השיחות הקודמות שלי איתם.
תודה
לדעתי, הצעד הטוב ביותר לשיפור האכיפה באתר יהיה ניסוח מחדש של חוקי האתר, כך שהוא יכסה באופן מלא את המקרים שבהם מותר ואסור למחוק, באופן שלא משתמע לשתי פנים.

הבעיה ב"קשיחות" של הנאמנים נובעת מכך שחוקים רבים שמנוסחים באופן מעורפל, כמו "שטויות באתר מובילות לחסימה", יכולים לשמש עילה למחיקה שאינה מוצדקת, כמו במקרה של שאלה שנשמעת מאוד לא-שגרתית אבל היא יכולה להיות מציאותית וכנה (כתוב גם בחוקי האתר שצריך להתייחס בכבוד לכל שאלה, גם אם היא נראית הזויה למדי).

ב"קללות ועלבונות", צריך לפרט מה בדיוק נחשב ל"קללה" ו"עלבון"; היו נאמנים רבים שמחקו והורידו אמינות על דברי ביקורת שלא כללו בתוכם גנאי או "קללות" מפורשות.
זה גם לא בהכרח נובע מכך שהנאמנים מרושעים או משהו, יכול להיות שנאמן כלשהוא פירש משהו כעלבון ומחק אע"פ שלא הייתה כוונה להעליב.

בגלל הסיבה "שאלה ללא מהות" נמחקות *המון* שאלות מהותיות, או שאלות בעלות תוכן ועניין; נמחקות שאלות רציניות רק מפני שהן נראות טריוויאליות (יש דברים רבים שנחשבים לתקינים אף שאפשר למצוא אותם בויקיפדיה למשל, כמו "מה זה
נבדל בכדורגל") או לא משמעותיות.

ניסוח מחדש של החוקים, עם הגדרות ברורות לכל סעיף וסעיף, מקרי בוחן ודוגמות לשאלות שעוברות על החוקים ושאינן עוברות על החוקים (למשל, הגדרה ל"מהות" בשאלה, דוגמה כמה שאלות שונות שאינן בעלות מהות שצריך למחוק ודוגמה לכמה שאלות שנראות שאינן בעלות מהות אולם אין החוק מסמיך את הנאמנים למחקן).

הדבר ייעל גם את הליך הגשת התלונות נגד נאמנים שמנצלים את כוחם, מכיוון שיהיה ברור מאוד על איזה חוק עברה שאלה ולכן מחיקתה הייתה מוצדקת או על איזה חוק עבר הנאמן.

שאלות ותשובות רבות נכתבות יכולות לעבור על חוקי האתר בתום-לב, אולם ניסוח ברור ומחוור יסייע גם למשתמשים עצמם לדעת מה לשאול ומה לא לשאול.

כמו-כן, כללים ברורים לגבי הורדת אמינות, שיהיו שקופים וחשופים גם למשתמשים הרגילים, יוכלו לסייע גם בכך שנאמנים לא יורידו חמש נקודות על שאלה תמימה שלא "באה להם טוב בעין" ויסתפקו באזהרה על עלבונות חמורים כלפי משתמשים, וגם בכך שתיווצר הרתעה בקרב המשתמשים הרגילים, שידעו בדיוק מה תהיינה ההשלכות לעבירות על החוקים.

אני מקווה שתיקח את זה לתשומת לבך.
להחזיר את סטיפס הישן לפחות למי שרוצה
דבר ראשון לא יודע מה כל האתר הזה חושב אבל אין פה מספיק נאמנים וזה עובדה, כל כך הרבה ספאמים מגיעים לעמוד הראשי שנזכרים למחוק אותם אחרי 200 שנה ובגללם שאלות רציניות לא מקבלות ייחס, דבר שני- למרות שיש מעט נאמנים הרבה מהמעט הזה הם לא טובים, אז חלאס כבר להתעלם מדיווחים, יש נאמנים שאני יודע בפירוש שהתנקלו לי ולכמה משתמשים ושגם כמה משתמשים דיווחו עליהם ולא התקדם כלום, אם אתם רוצים לטפל בזה, זה נטו להתייחס לדיווחים שלנו ולא יותר מזה, במקסימום לבקש מהמשתמש הוכחה לדיווח לכן אני מקווה שרשמת את זה כדי להתייחס וליישם ולא רק כדי לצאת בסדר בתאוריה ולהסתכם ברק דיבורים כמו שזה עכשיו
לשפר את צור קשר כי אין מישהו שעונה שם באמת המייל שלי אבוד ואם לא המחשב הסטיפס שלי יעלם כי פה זה שמור על פרטים שזה דבר כל כך חשוב לא מתייחסים אז תבדוק את הצוות שעובד איתך כי זה גרוע מאוד שלא מתייחסים לעזרה כזאת
אחרי שאני מדווח לוקח להם שנה להימחק
בבקשה בבקשה בבקשה, להוריד את כל הקטע הזה של המינוסים והפלוסים
אף אחד לא מיישם את המטרה שלשמה שמו את זה
וכרגע זה רק כדי לעשות דווקא ולסמן מינוס לתשובות שאתה אישית לא אוהב בגלל שהדעה שלך שונה - ולדעתי המטרה היא לסמן תשובה שגוייה.
מה שסימון מינוס לתשובה מסויימת גורם זה שאנשים אחרים חושבים שזה טעות
ואנשים גם מצטרפים למינוסים סתם ככה כי זה מצחיק... וראיתי את זה קורה מלאא
והאמת היא, שאני מכירה פה מלא ילדים שנעלבים ממינוסים והאתר הזה אמור להעלות את הביטחון העצמי

בלי קשר, האתר הזה נועד לעצות וטיפים, אני לא מבינה מה קשורים המינוסים והפלוסים לעניין...

מקווה שתראה את זה למרות שעברה שנה וחמישה חודשים
אם אתה עדיין פעיל, קודם כל אני מעריך אותך.
דבר שני, הייתי ממליץ להוריד את המינוסים, אנשים לא מצליחים לקבל דיעה של אחרים, אז שהתשובה תשאר על 0 פלוסים.
תשובה שהרבה אהבו ? שיתנו פלוסים.
אנונימי
אני הייתי מוסיף לכל הודעה לפני ששולחים שההודעה תמאר לך את בטוח שאתה רוצה לשלוח את ההודעה כי יש כאלה שלא שמים לב ושולחים משהו לא נכון או שיהיה אזהרות בכל פעם שמורידים נקודות אמינות כי את אלא שצריך להרחיק לצמיתות לוקח יותר מידי זמן להסיר אותם מהאתר אז עדיף לעשות גם שאם יורד לך 5 נקודות אמינות בשבוע אתה מורחק לכמה ימים
אנונימי
לדעתי אני חושבת שצריך שיהיה דף דיווח על נאמנים שמגזימים בתגובות שלהם.
נגיד פעם רשמתי משהו ואמרו לי שאני צריכה לשלוח את זה בחברים לעט כי זאת לא שאלה והורידו לי נקודות אמינות, ולא קיללתי או משהו רק בגלל שרשמתי את זה בשאלות. אז נגיד אם היה מקום דיווח על נאמנים אז כאלה שהיו מורידים לו סתם היו בודקים את התלונה על הנאמן ובמידה והוא צודק להחזיר לו את נקודות האמינות, ואם הנאמן מקבל מספר מסוים של דיווחים אז הוא לא יוכל להיות נאמן.
מה עם זה בסוף? מה שיניתם?
אמלה מצאתי שאלה של מקים האתר ר ר כבוד
ואני מצטרפת לשאלה של זה שמעליי
והרגע הזה שאתמול הגשתי בקשה לנאמנות בעצמי
אנונימית
כלום לא השתנה לפי מה שאני רואה...