17 תשובות
לא הבנתי...
אתם הפסיכים שזורקים כיסאות על ילדה שרואים לה את הזרת
אני אתאיסטית
בחיים לא אגיד משהו מעליב על מאמינים.
זה פשוט מטומטם.
אני לא מאמינה בה'. זה לא אומר שאני יכולה לזלזל באמונה של אנשים..
אני מבינה אותך ומצטערת שאומרים לך דברים כאלה
שואל השאלה:
בסרטון האחרון שפורסם עם הרב שהוציא תרוח רעה...
ירדו על הדתיים ברמה מוקצנת ואני משתגעת מזה
אנונימית
שואל השאלה:
המוש באדם. מצטערת לחדש לך אבל זה לא אנחנו. אתה טועה.
יש הבדל עצום בין דתיים לחרדים.
אנונימית
"אתם הפסיכית שזורקים כיסאות על ילדה שרואים לה את הזרת"
ואו אני בהלם פשוט תגובה חסרת שכל אני חילונית ויש לי 4 חברות דתיות והן מדהימות והמשפחות שלהן מדהימות וזה פשוט הכללה מטומטמת לחלוטין תפסיקו להכליל כל דבר פשוט דוחה .
אנונימית
אתם מאמינים באותה התורה- אתם סוקלים הומואים ומחפיצים נשים
שואל השאלה:
אה כן? יש לי ידיד הומו ואני והמשפחה שלי אוהבות אותו ברמות, כל החברים אוהבים אותו וזה לא מזיז לנו.
אתה צריך להתחיל להבדיל בין חרדים לדתיים ואם אתה לא יודע את ההבדל אתה לא יכול להגיד סתם ככה כי ראית באינטרנט
אנונימית
המשפחות שלהן לא מחפיצות נשים ולא סוקלים הומואים מה זה השטויות האלה אמאלה
אנונימית
אני אגיד לך מה דעתי , אני חושבת שאנשים שהם דתיים בעצם עברו שטיפת מוח , מגיל קטן מאוד מלמדים מה זה אלוהים ואיזה דברים מותר לעשות ואיזה לא ואיך להתלבש איך להתנהג וכו' ... עכשיו אני חושבת שהסרטון הזה לא היה צריך לעלות לרשת החברתית הוא בכלל לא היה צריך להיות מצולם , אם ונגיד זה אמיתי הקטע שהוא באמת הוציא מהבחור את השד , כשהבן אדם במצב הכי קשה בחיים שלו ובסיטואציה המביכה את מסכימה איתי שזה לא צריך להיות מצולם ? ובטח ובטח שלא להיות באינטרנט??
אני דווקא חושבת שהדתיים הם אלה שמקללים, מקניטים וכופים את הדת על החילונים . אני לא מדברת עכשיו עלייך ספציפית אולי את ומשפחתך לא ככה ויש לכם ערכים שונים במשפחה ואני בטוחה שיש עוד אנשים כמוכם אבל אני מדברת כרגע בכלליות , במקום שאני גרה בו יש המון המון דתיים וחרדים . אני אפילו גרה בשכונה חרדית (שהפכה להיות כזאת עם השנים כשהורי עברו לכאן זה לא היה ככה) .
עכשיו אני אספר לך סיפורים שחוויתי על בשרי וסיפורים שקרו לחברים שלי.
בתור תלמידה אין לי ממש זמן לעבוד אז יוצא לי רק בשבתות לעבוד , הבוס שלי מזמין לעובדים מונית והוא משלם עכשיו המונית מגיעה עד איפה שאין כניסה יותר ואני צריכה ללכת עד אלייה אז כשאני הולכת לכיוון המונית או עולה אני רואה איך החרדים מסתכלים במבטים של גועל או שאפילו מעירים לי .
בחודשי הקיץ החמים אני מסתובבת עם מכנס קצר אם אני יוצאת עם זה מהבית ויש חרדים שרואים והם פשוט יורקים !! או מקללים ונשים חרדיות אומרות לי לכסות את עצמי . זה נראה לך הגיוני להגיד לי איך להתלבש ? ולירוק לכיוון שלי אם אני לא מתלבשת "צנוע"? לצוות עליי להתלבש בדרך כלשהי? או להעיר לי על זה שאני נוסעת בשבת?? איפה זכויות האדם נכנסות לפה ?
עכשיו אני לא אעמוד ואתן להם לירוק עליי נכון? אני לא אתן להם להגיד לי מה לעשות ואני לא אתן להם להסתכל עליי במבטים מגועלים. אני אגיד משהו אני אתקוף .
לא מזמן היה מקרה שילדה הייתה בחוץ עם טייץ ארוך וגופייה ופשוט נערים דתיים(לא חרדים) קרעו לה את כל הבגדים וקיללו אותה וירקו עלייה רק בגלל שהיא לא הייתה לבושה "צנוע"...
אני בחיים לא אכפה על מישהו את אורח החיים שלי ולא אגיד לאף אחד איך להתנהג או איך להתלבש ובטח לא ארק על אף אחד .
אני מצפה גם מאחרים לעשות את זה , אני מכבדת כל אחד ושכל אחד יעשה מה שהוא רוצה , מכבדת אמונה של כל אחד ומצידי מי שרוצה שיאמין בעיפרון . רק לא לכפות דת
שואל השאלה:
מצד אחד מסכימה איתך, אני לגמרי נגד אנשים בכללי שככה מתנהגים. ובכללי מסכימה לגמריי ולא מבינה למה זה בכלל עלה..
מצד שני אני חייבת טיפה לא להסכים עם כמה דברים למשל שטיפת מוח, אמא שלי דתיה לפי דעתה ואבא שלי דתי לאומי.
ממזמן הייתי יכולה להחליט אם אני רוצה להאמין או לא, ההורים שלי רוצים שאהיה מאושרת וזה ממש בסדר לא להסכים איתם, אבל אני די בטוחה שאיך להתלבש זה בחירה שלי וכן אני לא אצא לרחוב עם שורט וגופיה כי אני חושבת שזה לא מתאים.( אני הולכת עם גינסים)
בגלל זה אמרתי שאני לא מכלילה.
אבל כאשר מישו מעלה סרטון שדתיים העלו מתפללים על מישהו ופשוט כמה אנשים תוקפים אותם כי הם פשוט שונאים אותנו וגם זה הכללה.
קיצר אני ממש מסכימה איתך ותתלבשי איך שבאלך אבל אני מדברת על מה שהיה בסרטון ובתגובות ובאמת התביישתי שזה מה שיהודי כותב ליהודי..
ואם מישהו כותב שזה הקבה הוא המלך ומישהו כותב לו דתי מסריח תא הזג מחכה לך כי הוא מאמין שיש אלוהים.. הייתי אומרת שזה לא מתאים.
ושוב אני חוזרת אני מסכימה איתך לגמריי אבל דיברתי בעיקר על הסירטון
אנונימית
שלא תביני לא נכון , התכוונתי שטיפת מוח במוסדות החינוך כמו הגנים ובבתי ספר או בקהילות .
אני מסכימה איתך שזה לא בסדר התגובה של האנשים ושהם היו צריכים לכבד את הטקס אבל אני חושבת שהסרטון הזה בכלל לא היה צריך להיות מצולם מתוך כבוד לאדם שהשד כביכול היה בתוכו, זה כמו שתכנסי חס וחלילה לניתוח לא היית רוצה שיצלמו את זה ואז יעלו לפייסבוק ושזה יהיה ויראלי נכון?
אני לא הייתי רוצה שזה יקרה לי
החרדים הם פסיכים קיצוניית שנותנים הצדקה לכול מעשי הזוועות שבאים משם,שימו לב שרוב הזוועות האונסים הקשים של ילדים בני 6 כל הקטע של לחתן ילדה בת 16 זה הכול אתם החרדים החולי נפש האלה.
אבל דתיים זה בסדר כי הם לא חלק מזה,לרוב לא
שואל השאלה:
צודקת לגמריי וזה גם לא מכבד בעליל.
הייתי נותנת לכם פרחים כי ממש אהבתי את התשובות שלכם אבל משום מה זה מראה לי כאילו השאלה לא שלי.. מוזר
אנונימית
אני לא יודע מה עם כולם, אבל אני לא שונא דתיים. אני שונא אנשים צדקניים שמנסים לכפות עלי את הדרך שבה הם חיים. וזה כולל הרבה דתיים, ולדתיים הספציפיים האלו יש דריסת רגל בכנסת.