73 תשובות
יצא לחופשה.
לענות לך בתור חרדי לשעבר?
שואל השאלה:
חחח בוכה זה היה טוב
חחח בוכה זה היה טוב
אחותי זה 6 בבוקר בשישי ואת יושבת פה שואלת חרדים איפה היה אלוהים בשואה, כאילו זה באמת מה שאת צריכה לעשות עכשיו?
טוב כעיקרון, הוא היה איפה שהוא תמיד...מנהל את העולם
ליהודים הגיע עונש על התבוללות ועוד עבירות וכו'
וזה העונש
כמו שהיו בעבר
מצרים, חורבן בית ראשון ושני, הגלויות וכו' וכו'
אני לא מאמין בזה, רק אומר לך את דעתם
ליהודים הגיע עונש על התבוללות ועוד עבירות וכו'
וזה העונש
כמו שהיו בעבר
מצרים, חורבן בית ראשון ושני, הגלויות וכו' וכו'
אני לא מאמין בזה, רק אומר לך את דעתם
שואל השאלה:
באלי לשומע על הצירוץ של ההתבוללות וזה הסיבה למה אלוהים היה צריך לרצוח משפחות שלמות בגזים ומשרפות לקחת ילדים קטנים ונשים ולעשות עליהם ניסויים מטורפים והזויים שהם בלי הרדמה למה אני באמת רוצה לשמוע אל של רוע זה מה שיש לי להגיד ואם הוא היה מולי הייתי אומרת לו בדיוק את אותו הדבר הוא אל של רוע אין לו טיפת רחמים באמת ילדים קטנים צריכים לעבור את הדברים האלה נורא פשוט נורא על נטו התבוללות מה הלוז
באלי לשומע על הצירוץ של ההתבוללות וזה הסיבה למה אלוהים היה צריך לרצוח משפחות שלמות בגזים ומשרפות לקחת ילדים קטנים ונשים ולעשות עליהם ניסויים מטורפים והזויים שהם בלי הרדמה למה אני באמת רוצה לשמוע אל של רוע זה מה שיש לי להגיד ואם הוא היה מולי הייתי אומרת לו בדיוק את אותו הדבר הוא אל של רוע אין לו טיפת רחמים באמת ילדים קטנים צריכים לעבור את הדברים האלה נורא פשוט נורא על נטו התבוללות מה הלוז
רק זה?
וזה שהיה מצור על ירושלים וכולם היו ברעב כל כך נורא שהם אכלו את הילדים שלהם זה בסדר?
כמו שאמרתי...הכל בולשיט
אין אלוהים, אף אחד לא גורם לכלום, מה שקורה נובע נטו מהחלטות
שום דבר לא קורה "בטעות" אם מישהו עשה מעשה תיהיה לו תוצאה
ככה זה בכל דבר
ואם באמת יש אלוהים לא באמת אכםת לו מאיתנו, הוא פשוט משתשעש בנו בני האדם הקטנים כי יש לו חוש הומור חולני
וזה שהיה מצור על ירושלים וכולם היו ברעב כל כך נורא שהם אכלו את הילדים שלהם זה בסדר?
כמו שאמרתי...הכל בולשיט
אין אלוהים, אף אחד לא גורם לכלום, מה שקורה נובע נטו מהחלטות
שום דבר לא קורה "בטעות" אם מישהו עשה מעשה תיהיה לו תוצאה
ככה זה בכל דבר
ואם באמת יש אלוהים לא באמת אכםת לו מאיתנו, הוא פשוט משתשעש בנו בני האדם הקטנים כי יש לו חוש הומור חולני
שואל השאלה:
בדיוק ^
בדיוק ^
אין הסבר לשואה, אין הצדקה
זה חשבונות של אלוקים אף אחד לא יבין לעולם.
תגידי
את יודעת איך נראה חרא של ציפור?
ושל כלב?
ושל עכבר?
וסוסים?
זה לא נראה אותו דבר נכון?
למה?
כנראה שאת לא יודעת
אז אם את לא מבינה בחרא
את רוצה להבין מה עושה אלוקים??
את יודעת איך נראה חרא של ציפור?
ושל כלב?
ושל עכבר?
וסוסים?
זה לא נראה אותו דבר נכון?
למה?
כנראה שאת לא יודעת
אז אם את לא מבינה בחרא
את רוצה להבין מה עושה אלוקים??
זו תמיד התשובה
לכל שאלה שאין לה תשובה ממחזרים את אותה תשובה
"חשבונות שמיים"
"אל תתערבי במה שאת לא יודעת"
כן כן...לכן כל הדת הזאת זו בולשיט, למה לי להאמין במשהו שלא נותן תשובות
אז מישהו לפני 2000 שנה כתב ספר היסטוריה, הוסיף לו כמה שטויות והתחיל להפיץ את זה
עכשיו פעם לא היו תשובות והסברים, אז אלוהים היה הגיוני
לא הבינו למה יש שמש ולמה ירח ואיך יורד גשם והכל
אז וואלה יופי בואו נסגוד למשהו שלא קיים ונעשה מה שהוא מצווה
זה מצחיק כי גם אף אחד לא שמע אותו מצווה את זה
ואז המדע התפתח... וואלה אם אלוהים כל כך גדול ואדיר
למה הוא לא נתן לנו את החשמל לפני? למה הרפואה הייתה חרא ואנשים היו מתים בגיל 50?
ואם הוא רוצה שאנשים ימותו בגיל 50 אז למה בזכות המדע הם כבר לא מתים?מעניין
אז...אם אלוהים קיים בשבילו העולם זה משחק
באמת שאף אחד לא מעניין אותו
אני מבין את הצורך באלוהים, את הצורך להרגיש שאתה לא לבד ומישהו שומר עליך
את האפשרות להאשים מישנו כשהכל מחורבן
וללכת על פי כללים, להרגיש שאתה יודע מה אתה עושה ושאתה לא לוט בערפל
אבל כשחושבים על זה באמת...זה חבר דמיוני שיש להמון אנשים רק כדי לא לחיות "לבד"
לכל שאלה שאין לה תשובה ממחזרים את אותה תשובה
"חשבונות שמיים"
"אל תתערבי במה שאת לא יודעת"
כן כן...לכן כל הדת הזאת זו בולשיט, למה לי להאמין במשהו שלא נותן תשובות
אז מישהו לפני 2000 שנה כתב ספר היסטוריה, הוסיף לו כמה שטויות והתחיל להפיץ את זה
עכשיו פעם לא היו תשובות והסברים, אז אלוהים היה הגיוני
לא הבינו למה יש שמש ולמה ירח ואיך יורד גשם והכל
אז וואלה יופי בואו נסגוד למשהו שלא קיים ונעשה מה שהוא מצווה
זה מצחיק כי גם אף אחד לא שמע אותו מצווה את זה
ואז המדע התפתח... וואלה אם אלוהים כל כך גדול ואדיר
למה הוא לא נתן לנו את החשמל לפני? למה הרפואה הייתה חרא ואנשים היו מתים בגיל 50?
ואם הוא רוצה שאנשים ימותו בגיל 50 אז למה בזכות המדע הם כבר לא מתים?מעניין
אז...אם אלוהים קיים בשבילו העולם זה משחק
באמת שאף אחד לא מעניין אותו
אני מבין את הצורך באלוהים, את הצורך להרגיש שאתה לא לבד ומישהו שומר עליך
את האפשרות להאשים מישנו כשהכל מחורבן
וללכת על פי כללים, להרגיש שאתה יודע מה אתה עושה ושאתה לא לוט בערפל
אבל כשחושבים על זה באמת...זה חבר דמיוני שיש להמון אנשים רק כדי לא לחיות "לבד"
זה לא מה שאמרתי! אני אמרתי שאנחנו בחיים לא נבין למה הוא עשה את זה. למרות שאי אפשר להבין למה הוא נתן לדבר המזוויע והנורא הזה לקרות, אבל הוא לא עשה את זה סתם.
זה בדיוק מה שאמרת
"אי אפשר לדעת חשבונות שמיים"
סורי, אני בן אדם של תשובות והוכחות
לא תופס התירוץ הזה
תאחרי לעבודה תגידי לבוס "אתה לא יכול לדעת את החשבונות שלי" נראה אותך נשארת שם עוד 2 דקות
"אי אפשר לדעת חשבונות שמיים"
סורי, אני בן אדם של תשובות והוכחות
לא תופס התירוץ הזה
תאחרי לעבודה תגידי לבוס "אתה לא יכול לדעת את החשבונות שלי" נראה אותך נשארת שם עוד 2 דקות
מעניין שגדולי המדענים ותבדוק בגוגל (איינשטיין, פסטר ועוד...)
לא רק האמינו אלא גם צחקו על אלו שלא מאמינים
אז נכון זה מחייב להאמין
ונכון שיש שאלות
אבל לברוח מזה לא יוביל לשום מקום
לא רק האמינו אלא גם צחקו על אלו שלא מאמינים
אז נכון זה מחייב להאמין
ונכון שיש שאלות
אבל לברוח מזה לא יוביל לשום מקום
זהו שכאן אתה הקטן שואל את הבוס ולא ההפך
סבבה לך לבוס תבקש משכורת והוא לא יתן לך והוא יגיד "אתה לא תדע את החשבונות שלי" נראה אותך שותק על זה
שום דבר לא מחייב להאמין חוץ מהוכחות
ואין, אפילו אחת
וזה מצחיק כי אפילו אלוהים אמר "ונתתי לך את המוות והחיים ובחרת בחיים"
יש את זכות הבחירה, אם היו הוכחות זה לא היה ככה
חוץ מזה שלהאמין במשהו מוכח זה "לדעת" ולא להאמין אז כן, אין הוכחות
בנוסף, לא חושב שאדיסון האמין בו
או שניוטון ועוד ועוד אז תפסיק עם השטויות בתודה אני.
שום דבר לא מחייב להאמין חוץ מהוכחות
ואין, אפילו אחת
וזה מצחיק כי אפילו אלוהים אמר "ונתתי לך את המוות והחיים ובחרת בחיים"
יש את זכות הבחירה, אם היו הוכחות זה לא היה ככה
חוץ מזה שלהאמין במשהו מוכח זה "לדעת" ולא להאמין אז כן, אין הוכחות
בנוסף, לא חושב שאדיסון האמין בו
או שניוטון ועוד ועוד אז תפסיק עם השטויות בתודה אני.
זהו שזה קצת שונה
כאן הבוס לא חייב לך דין וחשבון
הוא נותן לך את החיים ויחד איתם את זכות הבחירה
זכותך לא להאמין
פשוט בשם אותם המדענים ששאלת את כל השאלות שלך עניתי לך שגם הם האמינו.....
זה כואב גם לי
אבל יותר כואב לי שאותם שש מליון
מתו כי הם יהודים והם לא וויתרו על היהדות שלהם עד השניה האחרונה
אתה מוזמן לראות ניצולי שואה שסיפרו על חברים שלהם שמתו כי לא היו מוכנים לשרוף תנ"ך
ואתה בא עם הסיפור הזה ואומר שאין אלוהים....
כאן הבוס לא חייב לך דין וחשבון
הוא נותן לך את החיים ויחד איתם את זכות הבחירה
זכותך לא להאמין
פשוט בשם אותם המדענים ששאלת את כל השאלות שלך עניתי לך שגם הם האמינו.....
זה כואב גם לי
אבל יותר כואב לי שאותם שש מליון
מתו כי הם יהודים והם לא וויתרו על היהדות שלהם עד השניה האחרונה
אתה מוזמן לראות ניצולי שואה שסיפרו על חברים שלהם שמתו כי לא היו מוכנים לשרוף תנ"ך
ואתה בא עם הסיפור הזה ואומר שאין אלוהים....
גם לי יש יותר שאלות מתשובות, אבל אתם לא מבינים שזה לא הגיוני העולם הזה לא יכול להיווצר סתם ככה! איך זה הגיוני שהגוף פועל?! זה לא חשמלי או משהו אתם יודעים שהמדע כמה שהוא מפותח הוא עדיין לא מצליח להכין כל מיני איברים בגוף,גוף האדם קיים הרבה מאוד שנים גם לפני שהמציאו את המתמטיקה וכל הטכנולוגיה לבני האדם לקח זמן להבין איך הדבר הזה עובד שבעצם חייב להיות מישהו שהרבה צעדים לפני המוח האנושי והוא זה שברא את זה. הגוףלא יכול להיברא סתם ככה באמצע החיים חייב להיות איזה כח עליון שברא את כל הדברים האלה.
האנשים היום עם המון אגו חושבים שהם יודעים הכל. קשה להם להבין שיש מישהו שברא אותם ואת כל העולם והוא שולט על הכל.
האנשים היום עם המון אגו חושבים שהם יודעים הכל. קשה להם להבין שיש מישהו שברא אותם ואת כל העולם והוא שולט על הכל.
טוב אז החלפתי שם
וואלה? איינשטיין האמין? אני לא מבין למה אנשים פשוט זורקים שמות של מדענים ואומרים שהם האמינו כאילו זה באמת משנה משהו, ויותר מזה - הם גם טועים הרבה פעמים ומעוותים ציטוטים אמיתיים שלהם.
אני מאשים את הרבנים שאוהבים לזרוק משפטים כאלו.
רק אתמול מישהו שלחה לי עמוד מספר שמסביר שמדען מסוים אמר שאבולוציה היא דת, אבל לגמרי הוציאו אותו מהקשרו, זה די דוחה.
בכל מקרה, בוא נבדוק באמת מה לאיינשטיין יש להגיד על האמונה שלך, אם אתה כבר אומר שהוא מאמין...
ואצטט את איינשטיין: "עבורי הדת היהודית היא כמו כל הדתות האחרות. היא התגשמות של האמונה הטפלה הילדותית ביותר. המילה אלוהים היא כלום עבורי, אלא התוצר של החולשה האנושית. התנ"ך הוא אוסף של אגדות די פרימיטיביות".
וואלה? איינשטיין האמין? אני לא מבין למה אנשים פשוט זורקים שמות של מדענים ואומרים שהם האמינו כאילו זה באמת משנה משהו, ויותר מזה - הם גם טועים הרבה פעמים ומעוותים ציטוטים אמיתיים שלהם.
אני מאשים את הרבנים שאוהבים לזרוק משפטים כאלו.
רק אתמול מישהו שלחה לי עמוד מספר שמסביר שמדען מסוים אמר שאבולוציה היא דת, אבל לגמרי הוציאו אותו מהקשרו, זה די דוחה.
בכל מקרה, בוא נבדוק באמת מה לאיינשטיין יש להגיד על האמונה שלך, אם אתה כבר אומר שהוא מאמין...
ואצטט את איינשטיין: "עבורי הדת היהודית היא כמו כל הדתות האחרות. היא התגשמות של האמונה הטפלה הילדותית ביותר. המילה אלוהים היא כלום עבורי, אלא התוצר של החולשה האנושית. התנ"ך הוא אוסף של אגדות די פרימיטיביות".
מעניין שלי יש ציטוט אחר
אתה מוזמן לכתוב בגוגל אלברט איינשטיין ולראות אם הוא האמין או לא
אתה מוזמן לכתוב בגוגל אלברט איינשטיין ולראות אם הוא האמין או לא
ברור שלך יש ציטוט אחר, אני ראיתי את כל הציטוטים.
אגב, תראה את העריכה שלי לתשובה.
הרבה אנשים אוהבים לעוות ציטוטים אמיתיים של מדענים, שוב, זה מאוד דוחה.
אינשטיין בבירור הסביר כל פעם למה הוא מתכוון כשהוא אומר את המילה "אלוהים", ותאמין לי שאין שום קשר לאלוהים שלך או של כל דת אחרת, זה פשוט עצוב איך הדת גורמת לעיוות כל האמת.
בכל אופן, אשלח גם קישור.
אגב, תראה את העריכה שלי לתשובה.
הרבה אנשים אוהבים לעוות ציטוטים אמיתיים של מדענים, שוב, זה מאוד דוחה.
אינשטיין בבירור הסביר כל פעם למה הוא מתכוון כשהוא אומר את המילה "אלוהים", ותאמין לי שאין שום קשר לאלוהים שלך או של כל דת אחרת, זה פשוט עצוב איך הדת גורמת לעיוות כל האמת.
בכל אופן, אשלח גם קישור.
תקרא.
זה לא משנה מה מדענים חושבים! החוכמה שלהם גרמה להם לאבד פרופורציות, שהם חושבים שהם יודעים הכל, אבל בעצם הם לא.
טוב אז החלפתי שם
כן יש סיפורים על אנשים שמתו כי לא רצו לשרוף תנ"ך
באותה מידה יש מאות אלפים שהפסיקו להאמין באלוהים בשואה
אז אל תבוא לי עם מקרה ותגיד שככה כולם...
כן יש סיפורים על אנשים שמתו כי לא רצו לשרוף תנ"ך
באותה מידה יש מאות אלפים שהפסיקו להאמין באלוהים בשואה
אז אל תבוא לי עם מקרה ותגיד שככה כולם...
זכותך להאמין או לא איך שתרצה...
מה שכאב לי זה שעם השואה שמתו שם אנשים רק בגלל יהדותם והם לא וויתרו גם בשניה האחרונה על הזהות היהודית שלהם
אתה בא ושואל שאלות על אנשים שמסרו תנפש שלהם קצת מוזר...
מה שכאב לי זה שעם השואה שמתו שם אנשים רק בגלל יהדותם והם לא וויתרו גם בשניה האחרונה על הזהות היהודית שלהם
אתה בא ושואל שאלות על אנשים שמסרו תנפש שלהם קצת מוזר...
אני כן אגיד שכולם מתו בגלל היהדות שלהם
זה היה החטא היחיד שהם עשו
ואתה בא ומתכחש אל היהדות שלך
תהנה עם זה
זה היה החטא היחיד שהם עשו
ואתה בא ומתכחש אל היהדות שלך
תהנה עם זה
מישהי עי, אבולוצויה... תקראי על זה
בנוסף למה שאני אאמין באלוהים אם הוא בעצמו אתאיסט
הוא טוען שאף אחד לא יצר אותו, שהוא תמיד היה ותמיד יהיה
מעניין, הרי את אומרת ששום דבר לא ניהיה "סתם ככה"
אז מאיפה הוא נוצר? ואם הוא לא נוצר אלא תמיד היה
למה קשה להאמין שאורגניזמים תמיד היו?
בנוסף למה להאמין בדת היהודית כשיש מליארד ואחת דתות ובכל דת מליארד ואחת זרמים ודרגות וכל אחד טוען שהדת שלו היא אמת?
בנוסף למה שאני אאמין באלוהים אם הוא בעצמו אתאיסט
הוא טוען שאף אחד לא יצר אותו, שהוא תמיד היה ותמיד יהיה
מעניין, הרי את אומרת ששום דבר לא ניהיה "סתם ככה"
אז מאיפה הוא נוצר? ואם הוא לא נוצר אלא תמיד היה
למה קשה להאמין שאורגניזמים תמיד היו?
בנוסף למה להאמין בדת היהודית כשיש מליארד ואחת דתות ובכל דת מליארד ואחת זרמים ודרגות וכל אחד טוען שהדת שלו היא אמת?
אגב
מה השייכות שלך לישראל אם אתה לא מאמין בתנך?
מה השייכות שלך לישראל אם אתה לא מאמין בתנך?
אני מתכחש ליהדות שלי? ממש לא
הם מתו כי הם היו בני הלאום היהודי
אני בן הלאום היהודי ואני גאה בזה
הם לא מתו כי הם היו בני הדת היהודית, המון אנשים לא היו דתיים, ואפילו נוצרים
אז כן, הם מתו בגלל היהדות
זה לא סותר את העובדה שהרבה לא האמינו באלוהים לפני השואב ובמהלך השואה והם עדיין מתו
ואם הייתי שם גם אני הייתי מת למרות שאני אתאיסט
הם מתו כי הם היו בני הלאום היהודי
אני בן הלאום היהודי ואני גאה בזה
הם לא מתו כי הם היו בני הדת היהודית, המון אנשים לא היו דתיים, ואפילו נוצרים
אז כן, הם מתו בגלל היהדות
זה לא סותר את העובדה שהרבה לא האמינו באלוהים לפני השואב ובמהלך השואה והם עדיין מתו
ואם הייתי שם גם אני הייתי מת למרות שאני אתאיסט
לארץ ישראל? נולדתי פה מה השאלה?
מכבסת מילים
השאלה היא אם ישראל לא שלנו לפי התנ"ך אז אתה חלק מחברות ברברים שגורשו את אלו שגרו כאן לפניהם
מכבסת מילים, כשאין לך מה לענות... וואטאבר
לשאלה ארץ ישראל הייתה שלנו בעבר, יש הוכחות
והם לא רק מהתנ"ך
בנוסף גם אם כן וגם אם לא זה לא חבורת ברברים
יש מלחמות יש מנצחים ויש מפסידים ככה החיים עובדים
"היינו פה קודם"
על פי התנ"ך היהודים היו בכל מקום לפני כולם כי תכלס כולם נוצרו משושלת נוח
אז אולי שכל העולם יהיה של יהודים?
לשאלה ארץ ישראל הייתה שלנו בעבר, יש הוכחות
והם לא רק מהתנ"ך
בנוסף גם אם כן וגם אם לא זה לא חבורת ברברים
יש מלחמות יש מנצחים ויש מפסידים ככה החיים עובדים
"היינו פה קודם"
על פי התנ"ך היהודים היו בכל מקום לפני כולם כי תכלס כולם נוצרו משושלת נוח
אז אולי שכל העולם יהיה של יהודים?
מצחיק שאמרתי לעצמי ישר לפני שפתחתי את הקישור "אני מוכן להתערב שזה קישור לאתר של דתיים יהודים", ולא הופתעתי משם האתר.
כמובן שהם לא נותנים שום ציטוט באמת, פשוט אומרים שהוא האמין ולא מספקים שום קישורים. להבדיל מהקישור שלי שאפילו ממש מראה את המכתב.
בנוסף, מדברים בעיקר על צעירותו, ואם תסתכל על המכתב שבו הוא כתב - הוא כתב את זה שנה לפני מותו, כשהוא היה מבוגר והבין דבר או שניים בחיים שלו.
הם צדקו שהוא אמר שהוא מאמין ב"אלוהי שפינוזה", שזה בעצם מה שמכונה היום כ"פנתאיזם".
הוא כינה את עצמו לא כאתאיסט, אלא כאגנוסטי.
הוא רחוק מלהיות תאיסט, בטח לא ביהדות.
הוא לא האמין בשום דבר שכולל את האמונה שלך, לא אלוהים במילה הדתית או הכללית, כמובן גם לא בישות שחיצונית ליקום, בטח לא כמו שאתה רואה את אלוהים, לא חיים אחרי המוות, לא ישות שאכפת לה מאיתנו.. לא שום דבר מזה.
אתה ראית את המכתב, וזה מכתב מאוד מפורסם שלו, פעם הבאה תעשה חיפוש מקיף ולא חיפוש באתרים של דוסים.
כמובן שהם לא נותנים שום ציטוט באמת, פשוט אומרים שהוא האמין ולא מספקים שום קישורים. להבדיל מהקישור שלי שאפילו ממש מראה את המכתב.
בנוסף, מדברים בעיקר על צעירותו, ואם תסתכל על המכתב שבו הוא כתב - הוא כתב את זה שנה לפני מותו, כשהוא היה מבוגר והבין דבר או שניים בחיים שלו.
הם צדקו שהוא אמר שהוא מאמין ב"אלוהי שפינוזה", שזה בעצם מה שמכונה היום כ"פנתאיזם".
הוא כינה את עצמו לא כאתאיסט, אלא כאגנוסטי.
הוא רחוק מלהיות תאיסט, בטח לא ביהדות.
הוא לא האמין בשום דבר שכולל את האמונה שלך, לא אלוהים במילה הדתית או הכללית, כמובן גם לא בישות שחיצונית ליקום, בטח לא כמו שאתה רואה את אלוהים, לא חיים אחרי המוות, לא ישות שאכפת לה מאיתנו.. לא שום דבר מזה.
אתה ראית את המכתב, וזה מכתב מאוד מפורסם שלו, פעם הבאה תעשה חיפוש מקיף ולא חיפוש באתרים של דוסים.
מה שמצאו זה חלק מההוכחות לתנך...
חברים בהצלחה לכם איש באמונתו יחיה
ולא, אנחנו באנו פשוט ולקחנו את האדמה הזו וכבשנו, אם כן זה באמת היה לא מוסרי.
אני לא בא לפגוע אבל תלמד היסטוריה, ותראה שהארץ ניתנה לנו על ידי האום, בעזרת הצבעה דמוקרטית.
אני לא בא לפגוע אבל תלמד היסטוריה, ותראה שהארץ ניתנה לנו על ידי האום, בעזרת הצבעה דמוקרטית.
"צדיק באמונתו יחיה" אני מאמין שככה הולך הפסוק
חוץ מזה, זו לא דרך להתחמק מדיון
אתה פשוט אמרת שאין לי קשר ליהדות והלכת
וואלה יופי
חוץ מזה, זו לא דרך להתחמק מדיון
אתה פשוט אמרת שאין לי קשר ליהדות והלכת
וואלה יופי
חחח תלמד היסטוריה ותראה מה ניתן לנו ומה כבשנו
זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר אנחנו בחיים לא נבין את זה! אבל בדבר אחד אני בטוחה, שיש אלוקים!
דיי נו אתם באמת עובדים על עצמכם איך דבר כזה יכול להיווצר לבד?!!
ואז מה שיש הרבה דתות?! שתדע שהיהדות היא הדת הכי עתיקה ודבר מופרך לא היה נשמר הרבה שנים וסוחף הרבה אנשים. במהלך השנים היה המון דתות שהיום כבר לא נשאר מהם זכר. רק העם היהודי נשאר.
ולגבי האבולוציה תקרא את זה אם יש לך כוח:
דיי נו אתם באמת עובדים על עצמכם איך דבר כזה יכול להיווצר לבד?!!
ואז מה שיש הרבה דתות?! שתדע שהיהדות היא הדת הכי עתיקה ודבר מופרך לא היה נשמר הרבה שנים וסוחף הרבה אנשים. במהלך השנים היה המון דתות שהיום כבר לא נשאר מהם זכר. רק העם היהודי נשאר.
ולגבי האבולוציה תקרא את זה אם יש לך כוח:
כן כי פשוט זה לא יוביל לשום מקום....
מכבד תדעה שלך פשוט בהצלחה בהמשך תעשה חיים תהנה מכל רגע כי כנראה שגם אתה לא מאמין בהמשכיות של הנשמה...
מכבד תדעה שלך פשוט בהצלחה בהמשך תעשה חיים תהנה מכל רגע כי כנראה שגם אתה לא מאמין בהמשכיות של הנשמה...
טוב אז החלפתי שם
אבל אנחנו לא כבשנו בטענה ש"אנחנו היינו פה קודם", נכון?
תן לי הצהרה אחת שמלחמת העצמאות התחילה כי "אנחנו היינו פה קודם", אם אין לך, אז אין בכלל על מה לדבר.
לא רק שאין כזו הצהרה, אנחנו בכלל לא התחלנו את אותה מלחמה.
אבל אנחנו לא כבשנו בטענה ש"אנחנו היינו פה קודם", נכון?
תן לי הצהרה אחת שמלחמת העצמאות התחילה כי "אנחנו היינו פה קודם", אם אין לך, אז אין בכלל על מה לדבר.
לא רק שאין כזו הצהרה, אנחנו בכלל לא התחלנו את אותה מלחמה.
אף אחד לא אמר שזה נוצר לבד
תקראי על אבולוציה ואיך העולם נוצר
תקראי על המפץ הגדול במקום להגיד כמו כולם "היה פיצוץ"
אז היהדות אמת וכל השאר שקר?
אז כמה מליונים צודקים וכל השאר טועים
מעניין...
ודברים מופרכים כן נשמרים שנים, כי כל אחד מעביר לילד שלו סיפור
תמציאי דת ובעוד 4000 שנה יכול להיות שיהיו לך מליוני מאמינים, ככה זה עובד
אין שום הוכחה לדת הזאת
תקראי על אבולוציה ואיך העולם נוצר
תקראי על המפץ הגדול במקום להגיד כמו כולם "היה פיצוץ"
אז היהדות אמת וכל השאר שקר?
אז כמה מליונים צודקים וכל השאר טועים
מעניין...
ודברים מופרכים כן נשמרים שנים, כי כל אחד מעביר לילד שלו סיפור
תמציאי דת ובעוד 4000 שנה יכול להיות שיהיו לך מליוני מאמינים, ככה זה עובד
אין שום הוכחה לדת הזאת
מישהי עי
קראתי הכל, אבל לצערי לא מצאתי משפט שם שהוא באמת נכון.
ואנחנו לא טוענים ששום דבר נוצר לבד, אלא בעזרת חוקי הפיזיקה והטבע.
והיהדות היא לא הדת הכי עתיקה.
"דבר מופרך לא היה נשמר הרבה שנים וסוחף הרבה אנשים"
אז לפי מה שאת אומרת -הינדואיזם שהיא הדת השלישית הכי גדולה עם מיליארד מאמינים והיא כמעט מבוגרת כמו היהדות, נכונה בוודאות.
ולא, לא רק העם היהודי נשאר.
קראתי הכל, אבל לצערי לא מצאתי משפט שם שהוא באמת נכון.
ואנחנו לא טוענים ששום דבר נוצר לבד, אלא בעזרת חוקי הפיזיקה והטבע.
והיהדות היא לא הדת הכי עתיקה.
"דבר מופרך לא היה נשמר הרבה שנים וסוחף הרבה אנשים"
אז לפי מה שאת אומרת -הינדואיזם שהיא הדת השלישית הכי גדולה עם מיליארד מאמינים והיא כמעט מבוגרת כמו היהדות, נכונה בוודאות.
ולא, לא רק העם היהודי נשאר.
אלוקים לא עושה בום והארץ שלנו.
תקשיב אני ממליצה לך לפתוח את הראש לדעות אחרות זה פשוט עצוב לי שאתה לא מבין את זה, אתה חיי באשליה.
תקשיב אני ממליצה לך לפתוח את הראש לדעות אחרות זה פשוט עצוב לי שאתה לא מבין את זה, אתה חיי באשליה.
אני מחשיב את עצמי לגמרי עם ראש פתוח, היי רק אתמול סיימתי ספר של אמונה שבו בחור מוסמך לרבנות מנסה להראות שאמונה היא רציונלית.
אני לגמרי פתוח לראיות ולדרכים שיראו לי אם היהדות היא נכונה, או כל דת אחרת - הרי אכפת לי מהאמת. לצערי שום טיעון שחקרתי לא החזיק מים.
אני לגמרי פתוח לראיות ולדרכים שיראו לי אם היהדות היא נכונה, או כל דת אחרת - הרי אכפת לי מהאמת. לצערי שום טיעון שחקרתי לא החזיק מים.
וקראתי את הקישור האחרון.
כל יום שעובר רק קשה לי להבין איך אנשים מקבלים את הטיעונים האלו בכזו קלות, ללא חשיבה ביקורתית.
למשל:
"אותו אורח פנה לילדה ואמר לה: "אני רוצה שתנגני לי כדי שאאמין שאת באמת יודעת לנגן".
אולם הילדה סירבה ואמרה לו: "אני לא חייבת לנגן כל פעם בשביל כל אחד שלא מאמין שאני יודעת לנגן. אתה רואה את התעודה התלויה על הקיר ? זו ההוכחה שאני יודעת לנגן ושזכיתי במקום הראשון בתחרות".
כך גם בענינינו. הקב"ה הוכיח את מציאותו, יכולתו והשגחתו, מעל לכל ספק, בזמן יציאת מצרים, ומאז ציווה אותנו במצוות רבות כדי לשמר בזכרוננו את מה שהתברר אז."
אי פעם שמעת על סטנדרט סאגן? קרל סייגן עם המשפט המפורסם שלו אמר ש"טענות יוצאות דופן דורשות ראיות יוצאות דופן", וזה עכשיו מרכיב מאוד חשוב ועיקרי בספקנות וחשיבה ביקורתית.
צריך להתאים את הראיות, לטענות.
למשל, למה אני אדרוש ראיה מוצקה יותר? לכך שחבר שלי סיפר לי שהוא קנה כלב מחמד חדש, או לכך שהוא מספר לי שהוא מאמין ויש אלוהים?
כמובן שאאמין לו אם הוא יספר לי שהוא קנה כלב מחמד. ולמה?
טוב.. למעשה על פי הדברים שאני כן יודע, אני יודע שאנשים קונים כלבים לפעמים, אני יודע שאנשים מגדלים כלבים, אני יודע (לכאורה) שחבר שלי אוהב בעלי חיים, אני לא רואה סיבה שחבר שלי ישקר לי בנוגע לזה... וגם אם כן - אז הסיכון הוא מאוד מאוד נמוך.
ואם זה לא נכון, מה כבר יקרה? לא הרבה, חוץ מאשר שאני אדע פעם הבאה להיות זהיר יותר לפני שאני סומך עליו. אבל זה לא יהווה כסיכון שישנה לי את החיים בצורה משמעותית אם אני טועה או צודק.
זה מאוד דומה לנושא של הנגינה של הילדה, אני נעזר בדברים שאני אכן יודע ומבין שאני למשל יודע שאנשים מנגנים, אני יודע שיש תחרויות של אנשים שמנגנים, אני יודע שזוכים לפעמים בתחרויות, אני יודע שהמנצחים מקבלים פרסים הרבה פעמים.. אבל גם בלי הפרס - עדיין היה מספיק לי להאמין לכך שילדה זרה אומרת לי שהיא זכתה.
למה שהיא תשקר? ואם היא תשקר, האם זה סיכון גדול מדי? בכלל לא. אז זה לא נכון, לא קרה הרבה... לא הרבה משתנה אצלי חוץ מהעובדה שאני יודע שמה שהיא אמרה לא נכון.
ויותר מזה, אפילו יש לה את התעודה מהתחרות.. זה בהחלט מספיק כדי להצדיק את האמונה שלי שהיא זכתה.
ואם היא תביא לי תמונה שבו היא מחזיקה גביע או דבר דומה? זה רק יחזק בי את האמונה שהדבר הזה קרה..
ומה בנוגע לאמונה באלוהים? מה אני כבר יודע על זה חוץ מאשר שאנשים מאמינים?
לא הרבה.
זו טענה מאוד מאוד מאוד יוצאת דופן, ולכן היא תדרוש ראיות יוצאות דופן.
ראיות שגדולות יותר מאשר ספר מסוים שכתוב שם שאלוהים התגלה אלינו.
זה בכלל לא מספיק כדי להצדיק את האמונה באלוהים. אנחנו צריכים ראיות מוצדקות לכך שזה קרה.
ומה בנוגע לסיכון של האמונה? אם אאמין באלוהים של היהדות ובכל מה שכתוב בתנך, רוב הדעות, כל ההשקפות, רוב האמונות והמחשבות שלי ישתנו ברגע, זה ישנה את כל תמונת העולם שלי.
זאת אומרת שיש סיכון משמעותי בהאם להאמין או לא, ולכן כדי שכן אאמין - אני אצטרך סיבה מאוד מאוד טובה. סיבה שהרבה יותר גדולה, יוצאת דופן ומוצקה מאשר ספר מסוים ששם רשום שאלוהים קיים ושהוא הראה את עצמו מולנו.
כל יום שעובר רק קשה לי להבין איך אנשים מקבלים את הטיעונים האלו בכזו קלות, ללא חשיבה ביקורתית.
למשל:
"אותו אורח פנה לילדה ואמר לה: "אני רוצה שתנגני לי כדי שאאמין שאת באמת יודעת לנגן".
אולם הילדה סירבה ואמרה לו: "אני לא חייבת לנגן כל פעם בשביל כל אחד שלא מאמין שאני יודעת לנגן. אתה רואה את התעודה התלויה על הקיר ? זו ההוכחה שאני יודעת לנגן ושזכיתי במקום הראשון בתחרות".
כך גם בענינינו. הקב"ה הוכיח את מציאותו, יכולתו והשגחתו, מעל לכל ספק, בזמן יציאת מצרים, ומאז ציווה אותנו במצוות רבות כדי לשמר בזכרוננו את מה שהתברר אז."
אי פעם שמעת על סטנדרט סאגן? קרל סייגן עם המשפט המפורסם שלו אמר ש"טענות יוצאות דופן דורשות ראיות יוצאות דופן", וזה עכשיו מרכיב מאוד חשוב ועיקרי בספקנות וחשיבה ביקורתית.
צריך להתאים את הראיות, לטענות.
למשל, למה אני אדרוש ראיה מוצקה יותר? לכך שחבר שלי סיפר לי שהוא קנה כלב מחמד חדש, או לכך שהוא מספר לי שהוא מאמין ויש אלוהים?
כמובן שאאמין לו אם הוא יספר לי שהוא קנה כלב מחמד. ולמה?
טוב.. למעשה על פי הדברים שאני כן יודע, אני יודע שאנשים קונים כלבים לפעמים, אני יודע שאנשים מגדלים כלבים, אני יודע (לכאורה) שחבר שלי אוהב בעלי חיים, אני לא רואה סיבה שחבר שלי ישקר לי בנוגע לזה... וגם אם כן - אז הסיכון הוא מאוד מאוד נמוך.
ואם זה לא נכון, מה כבר יקרה? לא הרבה, חוץ מאשר שאני אדע פעם הבאה להיות זהיר יותר לפני שאני סומך עליו. אבל זה לא יהווה כסיכון שישנה לי את החיים בצורה משמעותית אם אני טועה או צודק.
זה מאוד דומה לנושא של הנגינה של הילדה, אני נעזר בדברים שאני אכן יודע ומבין שאני למשל יודע שאנשים מנגנים, אני יודע שיש תחרויות של אנשים שמנגנים, אני יודע שזוכים לפעמים בתחרויות, אני יודע שהמנצחים מקבלים פרסים הרבה פעמים.. אבל גם בלי הפרס - עדיין היה מספיק לי להאמין לכך שילדה זרה אומרת לי שהיא זכתה.
למה שהיא תשקר? ואם היא תשקר, האם זה סיכון גדול מדי? בכלל לא. אז זה לא נכון, לא קרה הרבה... לא הרבה משתנה אצלי חוץ מהעובדה שאני יודע שמה שהיא אמרה לא נכון.
ויותר מזה, אפילו יש לה את התעודה מהתחרות.. זה בהחלט מספיק כדי להצדיק את האמונה שלי שהיא זכתה.
ואם היא תביא לי תמונה שבו היא מחזיקה גביע או דבר דומה? זה רק יחזק בי את האמונה שהדבר הזה קרה..
ומה בנוגע לאמונה באלוהים? מה אני כבר יודע על זה חוץ מאשר שאנשים מאמינים?
לא הרבה.
זו טענה מאוד מאוד מאוד יוצאת דופן, ולכן היא תדרוש ראיות יוצאות דופן.
ראיות שגדולות יותר מאשר ספר מסוים שכתוב שם שאלוהים התגלה אלינו.
זה בכלל לא מספיק כדי להצדיק את האמונה באלוהים. אנחנו צריכים ראיות מוצדקות לכך שזה קרה.
ומה בנוגע לסיכון של האמונה? אם אאמין באלוהים של היהדות ובכל מה שכתוב בתנך, רוב הדעות, כל ההשקפות, רוב האמונות והמחשבות שלי ישתנו ברגע, זה ישנה את כל תמונת העולם שלי.
זאת אומרת שיש סיכון משמעותי בהאם להאמין או לא, ולכן כדי שכן אאמין - אני אצטרך סיבה מאוד מאוד טובה. סיבה שהרבה יותר גדולה, יוצאת דופן ומוצקה מאשר ספר מסוים ששם רשום שאלוהים קיים ושהוא הראה את עצמו מולנו.
מישהי עי, את באמת באמת מאמינה בשטויות שאת מדברת?
אם היית לומדת את התיאוריות והעובדות שנוגדות את הדת, ולא סתם קופצת היית יודעת שהעולם לא נוצר סתם ככה.
איך הגוף פועל? חחח את באמת צריכה תשובה לזה? בינתיים המדע הוא זה שחוקר, לומד ומרפא לא אף רב.
וכן, מדענים כן יכולים "להכין" איברים (מרקמות עור, סופר טכנולוגיה) להשתלות ואפילו בשר משובח. (שלא לדבר על להנדס זנים חדשים של בעלי חיים).
כמובן שבני אדם קיימים הרבה לפני התפתחות המדע והטכנולוגיה, ובגלל זה התפתחה השטות הזו של הדת.
כשעוד לא היו תשובות לכלום אנשים חיפשו כאלה, וחיפשו את "משמעות החיים", ואלוהים היה ההסבר הכי משכנע אז, בעולם שבו אין מדע, אין עובדות, אין היסטוריה כתובה ואין כלום. הכל התחיל מסכיזופרן אחד.
למזלנו, מאז המוח של בני האדם התפתח, ומצאנו תשובות קצת יותר אמיתיות.
הגוף לא נברא סתם ככה, אמא ואבא שלך שכבו ואחרי 9 חודשים נבראת.
מחפשת הוכחה לאבולוציה? את יושבת עליה. כמו השימפנזה, הגורילה ושאר קופי האדם גם אנחנו איבדנו את רוב הזנב ונשארנו רק עם עצם הזנב.
אם היית לומדת את התיאוריות והעובדות שנוגדות את הדת, ולא סתם קופצת היית יודעת שהעולם לא נוצר סתם ככה.
איך הגוף פועל? חחח את באמת צריכה תשובה לזה? בינתיים המדע הוא זה שחוקר, לומד ומרפא לא אף רב.
וכן, מדענים כן יכולים "להכין" איברים (מרקמות עור, סופר טכנולוגיה) להשתלות ואפילו בשר משובח. (שלא לדבר על להנדס זנים חדשים של בעלי חיים).
כמובן שבני אדם קיימים הרבה לפני התפתחות המדע והטכנולוגיה, ובגלל זה התפתחה השטות הזו של הדת.
כשעוד לא היו תשובות לכלום אנשים חיפשו כאלה, וחיפשו את "משמעות החיים", ואלוהים היה ההסבר הכי משכנע אז, בעולם שבו אין מדע, אין עובדות, אין היסטוריה כתובה ואין כלום. הכל התחיל מסכיזופרן אחד.
למזלנו, מאז המוח של בני האדם התפתח, ומצאנו תשובות קצת יותר אמיתיות.
הגוף לא נברא סתם ככה, אמא ואבא שלך שכבו ואחרי 9 חודשים נבראת.
מחפשת הוכחה לאבולוציה? את יושבת עליה. כמו השימפנזה, הגורילה ושאר קופי האדם גם אנחנו איבדנו את רוב הזנב ונשארנו רק עם עצם הזנב.
why are you here יופי מה שעושים עכשיו זה לגלות משהו שכבר היה קיים.
אלוקים המציא את כל חוקי הפיזיקה וע"פ הוא ברא הכל.
היהדות כבר ידעה את הכל לפני המדענים ובתורה רמוז נוסחאות מתמטיות.
וכן היהדות היא הדת העתיקה בעולם!! הדת ההינדואיזם גם מאמינה באיזה כח בגלל זה לדעתי היא ממש מצליחה כי העולם שלנו מורכב מהמון דברים לא טבעיים," זרמים הינדואיים מדגישים אמונה באל או אלה מסוימים, בדרך כלל באמצעות ייצוגים ביתיים או במקדש המכונים מורטי. האלים נתפסים על ידי מספר זרמים בהינדואיזם כהתגלמויות שונות של הברהמן האחד. בין האלים הראשיים של ההינדואיזם: ברהמה "הבורא" ובת זוגו סרסווטי אלת ההשכלה, וישנו ואשתו לקשמי, שיווה ואשתו פרוואטי, שאקטי (עוצמה) אלת החיים, קאלי היא אלת המוות וגַנֶש. בשל המגוון הרעיוני, קיים דיון ער בשאלה האם ההינדואיזם הוא מונותיאסטי (מוקדש לאל אחד), פוליתיאסטי (מוקדש לאלים רבים) או פאנתיאסטית (הרואה את קיום האל בכל)." ואם הבנתי נכון הם רואים בחפצים ייצוג של אלוהים ולכל הם מתפללים להטבות ולחפצים. משהו שבגלל לא הגיוני.
אם תהיו מספיק חכמים אתם תוכלו למצוא כמעט לכל מצווה בתורה סיבה מוסרית למה עושים אותה. תשוו אותה עם דתות אחרות בעולם ותראו את ההבדל. תקחו לדוגמא את האיסלם יש שם דברים לא מוסריים בעליל.
היהדות הייתה ותישאר לנצח אם תסתכלי טוב היא לאט לאט מקבלת יותר ויותר מקום בעולם ועם זאת שאר הדתות מתחילות לרדת.
אלוקים המציא את כל חוקי הפיזיקה וע"פ הוא ברא הכל.
היהדות כבר ידעה את הכל לפני המדענים ובתורה רמוז נוסחאות מתמטיות.
וכן היהדות היא הדת העתיקה בעולם!! הדת ההינדואיזם גם מאמינה באיזה כח בגלל זה לדעתי היא ממש מצליחה כי העולם שלנו מורכב מהמון דברים לא טבעיים," זרמים הינדואיים מדגישים אמונה באל או אלה מסוימים, בדרך כלל באמצעות ייצוגים ביתיים או במקדש המכונים מורטי. האלים נתפסים על ידי מספר זרמים בהינדואיזם כהתגלמויות שונות של הברהמן האחד. בין האלים הראשיים של ההינדואיזם: ברהמה "הבורא" ובת זוגו סרסווטי אלת ההשכלה, וישנו ואשתו לקשמי, שיווה ואשתו פרוואטי, שאקטי (עוצמה) אלת החיים, קאלי היא אלת המוות וגַנֶש. בשל המגוון הרעיוני, קיים דיון ער בשאלה האם ההינדואיזם הוא מונותיאסטי (מוקדש לאל אחד), פוליתיאסטי (מוקדש לאלים רבים) או פאנתיאסטית (הרואה את קיום האל בכל)." ואם הבנתי נכון הם רואים בחפצים ייצוג של אלוהים ולכל הם מתפללים להטבות ולחפצים. משהו שבגלל לא הגיוני.
אם תהיו מספיק חכמים אתם תוכלו למצוא כמעט לכל מצווה בתורה סיבה מוסרית למה עושים אותה. תשוו אותה עם דתות אחרות בעולם ותראו את ההבדל. תקחו לדוגמא את האיסלם יש שם דברים לא מוסריים בעליל.
היהדות הייתה ותישאר לנצח אם תסתכלי טוב היא לאט לאט מקבלת יותר ויותר מקום בעולם ועם זאת שאר הדתות מתחילות לרדת.
צורת התפילה של ההינדים בכלל לא הגיונית לך כמו שצורת התפילה שלך בכלל לא הגיונית להם. טיעון מטופש.
בכל אופן, בכל הקשור לאלוהים...
את לא יכולה לטעון שמשהו (או מישהו במקרה של אלוהים) אמיתי, ואז לטעון שהוא לא מדגים אף אחת מהתכונות של כל אובייקט אמיתי אחר, ושלא יהיה ניתן לעולם לבחון או לנתח אותו אמפירית.
זה הגדרה די טובה למשהו לא אמיתי.
בכל אופן, בכל הקשור לאלוהים...
את לא יכולה לטעון שמשהו (או מישהו במקרה של אלוהים) אמיתי, ואז לטעון שהוא לא מדגים אף אחת מהתכונות של כל אובייקט אמיתי אחר, ושלא יהיה ניתן לעולם לבחון או לנתח אותו אמפירית.
זה הגדרה די טובה למשהו לא אמיתי.
סוואר דיזל אני יודעת שמדענים יכולים לייצר איברים אבל לייצר בן אדם מההתחלה עד הסוף הם לא יכולים.
אתה פשוט לא הבנת אותי המדע חוקר משהו שכבר קיים משהו שמישהו יצר כבר את כל הכללים של המדע מישהו המציא זה סתם באמצע החיים נהיה שאם מערבבים את זה ואת זה יוצא משהו.
ובאמת יופי שהם שוכבים ויוצא בן אדם אבל זה לא רק זה, זה יותר מורכב בן אדם נוצר בתוך בטן של אמא שלו. זה דבר מדהים!
טוב באמת שכבר נמאס להתווכח, אני יכולה להתווכח איתכם שנים.
על כל דבר שאני אגיד אתם תוכלו להגיד אלף ואחת טענות למה זה לא נכון, תמיד זה קל ונוח להגיד שאין מישהו שמחליט על הכל.
אבל בסופו של דבר אני מקווה שכולם ידעו את האמת ולא ינסו כל הזמן לנסות להתרחק ממחוייבות על זה שאלוקים ברא את העולם ושכל אחד לא סתם בא לעולם, אלה יש לו תפקיד.
אתה פשוט לא הבנת אותי המדע חוקר משהו שכבר קיים משהו שמישהו יצר כבר את כל הכללים של המדע מישהו המציא זה סתם באמצע החיים נהיה שאם מערבבים את זה ואת זה יוצא משהו.
ובאמת יופי שהם שוכבים ויוצא בן אדם אבל זה לא רק זה, זה יותר מורכב בן אדם נוצר בתוך בטן של אמא שלו. זה דבר מדהים!
טוב באמת שכבר נמאס להתווכח, אני יכולה להתווכח איתכם שנים.
על כל דבר שאני אגיד אתם תוכלו להגיד אלף ואחת טענות למה זה לא נכון, תמיד זה קל ונוח להגיד שאין מישהו שמחליט על הכל.
אבל בסופו של דבר אני מקווה שכולם ידעו את האמת ולא ינסו כל הזמן לנסות להתרחק ממחוייבות על זה שאלוקים ברא את העולם ושכל אחד לא סתם בא לעולם, אלה יש לו תפקיד.
שואל השאלה:
^ איך זה הגיוני שהגוף פועל ככה זה זה פוקס למילייארדים של כוכבים שלא הצליח בואי נגיד ככה אנחנו כוכב עם חיים כי וואלה יש לנו מזל והתפתחנו טוב רוב הסיכויים גם נמות בקרוב כי אין מספיק משאבים ועוד מיליון סיבות אבל בכללי התחלה נגמרת מסוף וככה קרה עם המפץ הגדול עכשיו איך את משוואה סיבה הגיונית ונורמאלית לגמרי של מדע וחקירה מול "לקחתי קצר אפר עיצבתי בדמות של בן אדם נקשתי באצבעות יצא בן אדם לקחתי ממנו צלע מאוד יפה בום נוצר אישה " זה לא הגיוני בעליל וזה נשמע כמו בדיחה כושלת של סטאן לי
^ איך זה הגיוני שהגוף פועל ככה זה זה פוקס למילייארדים של כוכבים שלא הצליח בואי נגיד ככה אנחנו כוכב עם חיים כי וואלה יש לנו מזל והתפתחנו טוב רוב הסיכויים גם נמות בקרוב כי אין מספיק משאבים ועוד מיליון סיבות אבל בכללי התחלה נגמרת מסוף וככה קרה עם המפץ הגדול עכשיו איך את משוואה סיבה הגיונית ונורמאלית לגמרי של מדע וחקירה מול "לקחתי קצר אפר עיצבתי בדמות של בן אדם נקשתי באצבעות יצא בן אדם לקחתי ממנו צלע מאוד יפה בום נוצר אישה " זה לא הגיוני בעליל וזה נשמע כמו בדיחה כושלת של סטאן לי
הוא בכוונה עשה את השואה
אם לא הייתה שואה לא הייתה קיימת עכשיו מדינת ישראל
אם לא הייתה שואה לא הייתה קיימת עכשיו מדינת ישראל
אנונימית
מישהי עי
"אלוקים המציא את כל חוקי הפיזיקה וע"פ הוא ברא הכל."
את ממשיכה להגיד דברים אבל לא מביאה שום ראיה לדברים שאת אומרת.
"היהדות כבר ידעה את הכל לפני המדענים ובתורה רמוז נוסחאות מתמטיות"
אה באמת? התורה ידעה הכל?
רשום בתורה "טי טאג שווה לטי שורש 1 פחות וי בריבוע חלקי סי בריבוע"?
רשום בתורה "אי בחזקת i כפול פאי ועוד 1 שווה 0"?
רשום בתורה "בי של אן שווה לשורש בי של אן ועוד 1 כפול בי של אן פחות 1"?
מה רשום בתורה? ולמה רשומים כל הדברים האלו בתורה, והם ממש ידעו הכל, אבל לא השתמשו בשום דבר מהידע שלהם? למה לא היה להם מזגן ולא מכונית ולא כלום? הרי הם ידעו הכל.. אם הם ידעו את כל הדברים האלו אבל לא איך ליצור טלסקופ - זה מראה על טיפשות.
הם הלכו 40 שנה במדבר מבלי ליצור שום דבר שיעזור להם? הם פאקינג ידעו הכל לא? לפני המדענים של היום.
ולא, אם היית מכירה את ההיסטוריה האנושית היית מבינה שהיהדות היא רחוקה להיות מהדת הראשונה בעולם.
כמובן שהדת ההינדואיסטית מאמינה ב"כוח", אבל האלים שלה שונים לגמרי מהאל של היהדות, אבל בכל זאת הרבה אנשעם עוקבים אחריה אפילו שאת חושבת שהיא טעות.
וההינדואיזם היא דת פוליתאיסטית.
לא הגיוני? למה את חושבת שזה לא הגיוני? אולי אם את מתחילה מההנחה שאלוהים של היהדות קיים אז זה נראה לך לא הגיוני.
אבל מה אם אלוהים שלך היה רוצה שתבנו לו פסל ותתפללו לפסל? האם זה עדיין היה נראה לך לא הגיוני? מה אם היהדות היתה דוגלת בהתפללות לפסלים? היית עושה את זה בלי בעיה ולא טוענת שזה לא הגיוני.
אלוהים הוא כל יכול הרי, הוא מחליט מה הגיוני ומה לא, לא את - את מעזה לפקפק בו?
אם הם צודקים והאלוהים שלהם קיים וזה מה שהוא רצה..
ואני לא טוען שלשום מצווה אין סיבה מוסרית לכך, זו לא היתה הטענה שלי.
אבל אני גם לא חושב שאלוהים הוא זה שנתן את המצוות. להשוות עם דתות אחרות? את חקרת כל דת בעולם?
ברוב הדתות יש "מצוות מוסריות", אבל בכולן יש בעיה.
הסיבה שהם פועלים בדרך מוסרית היא לא נכונה ולא מוצדקת, על אף שהתוצאה (זה שהם פועלים בדרך מוסרית), היא נכונה.
במקום להיעזר במציאות כדי לפעול בדרך מוסרית, הם נעזרים בדת מיושנת שאפשרה עבדות.
בכל דת אפשר למצוא דברים טובים ודברים רעים, זה הכל תלוי בפרשנויות.
ואת טוענת שהיהדות היא הדת שמקבלת יותר מקום בעולם, אבל מה זאת אומרת מקום?
תמיד היהדות היתה דת עיקרית וחשובה.
אם התכוונת שבאים אליה יותר מאמינים, אז זה כלל לא נכון, כי זו בכלל האסלאם.
ואתאיזם גדל הרבה יותר מהר מכל דת :)
שזה גם נחמד.
ועכשיו גם ראיתי שנתת קישור למתמטיקה ביהדות, אכנס אל זה עכשיו.
אה אוקיי, אני ציפיתי להבנה מתוחכת ושוטפת במתמטיקה ברגע שאמרת ש"הם ידעו הכל לפני המדענים", התחלתי כבר לדמיין פסוקים שמדברים על מהירות האור, על קבוע הכבידה, לנוסחאות של חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי...
אבל הראשון שראיתי לדוגמא היה פאי.
ולא ממש הבנתי, איך זה שהם ידעו את זה (אפילו לא את פאי, אלא קירוב של פאי - 3), מראה שהם ידעו דברים שמדענים יודעים היום?
פאי זה אחד מהדברים הראשונים שהצלחנו לגלות בקבועים מתמטיים.
אם אנחנו הראשונים שגילינו על פאי?
למעשה לא.
נכון, קשה לקבוע מי בדיוק הבין לראשונה את היחס המתמיד בין היקף המעגל לקוטר שלו, אבל נראה שהתרבויות האנושיות היו מודעות לכך כבר בשנת 2550 לפנהס בערך (הרבה הרבה לפני כתיבת ספר מלכים שמדבר על פאי).
למשל, כבר בפירמידה הגדולה בגיזה, שנבנתה בין 2550 ל 2500 לפנהס, אפשר לראות סימנים לכך שמי שבנה אותה - השתמש בחישובים של קירובים לפאי.
אומנם הם לא קיבלו באמת קירוב מדויק לפאי, אבל כן יש סימנים שהם ניסו וזה היה הקירוב הראשון לפאי ככל הנראה (לפחות העיקרי).
עדויות טקסטולוגיות מוקדמות של פאי מתוארכות אחורה כבר ל1900 לפנהס (שוב, הרבה לפני כתיבת ספר מלכים). גם לבבלים וגם למצרים היה מושג גס על הערך. הבבלים העריכו שפאי הוא בערך 25/8 (3.125), ואילו המצרים העריכו שהוא בסביבות 256/81 (בערך 3.16).
וכמובן היה את העדות התנכית לאחר מכן.
וכמה מאות שנים אחרי כתיבת ספר מלכים, המתמטיקאי ארכימדס מצא שיטה לחשב במדויק את פאי. אבל כל מה שזה מראה זה רק את ההתפתחות האיטית של ההבנה שלנו.
זה לא דרך להראות פתאום שמישהו מבין הכל או יודע הכל.
אפילו שהמצרים והבבלים היו כל כך מדויקים לפני הרבה שנים, זה לא אומר כלום לגבי התאולוגיה שלהם. זה לא אומר שהאלים שהם התפללו אליהם היו אמיתיים או שהדתות שלהם נכונות, אז קצת מוזר.
את כאילו חשבת שהמדענים הם היו הראשונים שהתחילו להבין מתמטיקה? לפני איזה 500 -1000 שנה?
ממש לא, אנחנו יודעים הרבה זמן מתמטיקה, אומנם היא רק מתפתחת ככל שהזמן עובר זה נכון.
אני ממשיך לקרוא ורואה גם שנתנו לשורש 2 מקום.
וכשבדקתי מי הראשונים שבאמת גילו על שורש 2, לא הופתעתי לגלות שבשנים 1600-1800 לפנהס הבבלים כבר ידעו על שורש 2, וחישבו את זה ל305,470/216000 שזה מאוד קרוב.
גם ההודים בשנת 200-800 לפנהס הצליחו לחשב שורש 2 וקיבלו 577/408 שזה אפילו עוד יותר קרוב.
כמובן זה לא אומר פתאום שהדת ההינדואיסטית נכונה רק כי ההודים הצליחו לחשב את זה. זה לא אומר כלום חוץ מהעובדה שאכן, בני האדם הצליחו לחשב שורש 2 באותה תקופה. זה הכל.
להגיד בעקבות זה שהם "ידעו הכל לפני המדענים" זו פשוט שטות גדולה.
אפשר בבירור לראות את ההתפתחות בהבנה שלנו לאורך השנים, ולא להפך. אנחנו לא נעשים מפגרים יותר.
אם את רוצה שאמשיך לחקור בקישור ששלחת על המתמטיקה, בשמחה, איך שאת רוצה. אולי יש את קבוע מהירות האור שם ופספספתי ;)
"אלוקים המציא את כל חוקי הפיזיקה וע"פ הוא ברא הכל."
את ממשיכה להגיד דברים אבל לא מביאה שום ראיה לדברים שאת אומרת.
"היהדות כבר ידעה את הכל לפני המדענים ובתורה רמוז נוסחאות מתמטיות"
אה באמת? התורה ידעה הכל?
רשום בתורה "טי טאג שווה לטי שורש 1 פחות וי בריבוע חלקי סי בריבוע"?
רשום בתורה "אי בחזקת i כפול פאי ועוד 1 שווה 0"?
רשום בתורה "בי של אן שווה לשורש בי של אן ועוד 1 כפול בי של אן פחות 1"?
מה רשום בתורה? ולמה רשומים כל הדברים האלו בתורה, והם ממש ידעו הכל, אבל לא השתמשו בשום דבר מהידע שלהם? למה לא היה להם מזגן ולא מכונית ולא כלום? הרי הם ידעו הכל.. אם הם ידעו את כל הדברים האלו אבל לא איך ליצור טלסקופ - זה מראה על טיפשות.
הם הלכו 40 שנה במדבר מבלי ליצור שום דבר שיעזור להם? הם פאקינג ידעו הכל לא? לפני המדענים של היום.
ולא, אם היית מכירה את ההיסטוריה האנושית היית מבינה שהיהדות היא רחוקה להיות מהדת הראשונה בעולם.
כמובן שהדת ההינדואיסטית מאמינה ב"כוח", אבל האלים שלה שונים לגמרי מהאל של היהדות, אבל בכל זאת הרבה אנשעם עוקבים אחריה אפילו שאת חושבת שהיא טעות.
וההינדואיזם היא דת פוליתאיסטית.
לא הגיוני? למה את חושבת שזה לא הגיוני? אולי אם את מתחילה מההנחה שאלוהים של היהדות קיים אז זה נראה לך לא הגיוני.
אבל מה אם אלוהים שלך היה רוצה שתבנו לו פסל ותתפללו לפסל? האם זה עדיין היה נראה לך לא הגיוני? מה אם היהדות היתה דוגלת בהתפללות לפסלים? היית עושה את זה בלי בעיה ולא טוענת שזה לא הגיוני.
אלוהים הוא כל יכול הרי, הוא מחליט מה הגיוני ומה לא, לא את - את מעזה לפקפק בו?
אם הם צודקים והאלוהים שלהם קיים וזה מה שהוא רצה..
ואני לא טוען שלשום מצווה אין סיבה מוסרית לכך, זו לא היתה הטענה שלי.
אבל אני גם לא חושב שאלוהים הוא זה שנתן את המצוות. להשוות עם דתות אחרות? את חקרת כל דת בעולם?
ברוב הדתות יש "מצוות מוסריות", אבל בכולן יש בעיה.
הסיבה שהם פועלים בדרך מוסרית היא לא נכונה ולא מוצדקת, על אף שהתוצאה (זה שהם פועלים בדרך מוסרית), היא נכונה.
במקום להיעזר במציאות כדי לפעול בדרך מוסרית, הם נעזרים בדת מיושנת שאפשרה עבדות.
בכל דת אפשר למצוא דברים טובים ודברים רעים, זה הכל תלוי בפרשנויות.
ואת טוענת שהיהדות היא הדת שמקבלת יותר מקום בעולם, אבל מה זאת אומרת מקום?
תמיד היהדות היתה דת עיקרית וחשובה.
אם התכוונת שבאים אליה יותר מאמינים, אז זה כלל לא נכון, כי זו בכלל האסלאם.
ואתאיזם גדל הרבה יותר מהר מכל דת :)
שזה גם נחמד.
ועכשיו גם ראיתי שנתת קישור למתמטיקה ביהדות, אכנס אל זה עכשיו.
אה אוקיי, אני ציפיתי להבנה מתוחכת ושוטפת במתמטיקה ברגע שאמרת ש"הם ידעו הכל לפני המדענים", התחלתי כבר לדמיין פסוקים שמדברים על מהירות האור, על קבוע הכבידה, לנוסחאות של חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי...
אבל הראשון שראיתי לדוגמא היה פאי.
ולא ממש הבנתי, איך זה שהם ידעו את זה (אפילו לא את פאי, אלא קירוב של פאי - 3), מראה שהם ידעו דברים שמדענים יודעים היום?
פאי זה אחד מהדברים הראשונים שהצלחנו לגלות בקבועים מתמטיים.
אם אנחנו הראשונים שגילינו על פאי?
למעשה לא.
נכון, קשה לקבוע מי בדיוק הבין לראשונה את היחס המתמיד בין היקף המעגל לקוטר שלו, אבל נראה שהתרבויות האנושיות היו מודעות לכך כבר בשנת 2550 לפנהס בערך (הרבה הרבה לפני כתיבת ספר מלכים שמדבר על פאי).
למשל, כבר בפירמידה הגדולה בגיזה, שנבנתה בין 2550 ל 2500 לפנהס, אפשר לראות סימנים לכך שמי שבנה אותה - השתמש בחישובים של קירובים לפאי.
אומנם הם לא קיבלו באמת קירוב מדויק לפאי, אבל כן יש סימנים שהם ניסו וזה היה הקירוב הראשון לפאי ככל הנראה (לפחות העיקרי).
עדויות טקסטולוגיות מוקדמות של פאי מתוארכות אחורה כבר ל1900 לפנהס (שוב, הרבה לפני כתיבת ספר מלכים). גם לבבלים וגם למצרים היה מושג גס על הערך. הבבלים העריכו שפאי הוא בערך 25/8 (3.125), ואילו המצרים העריכו שהוא בסביבות 256/81 (בערך 3.16).
וכמובן היה את העדות התנכית לאחר מכן.
וכמה מאות שנים אחרי כתיבת ספר מלכים, המתמטיקאי ארכימדס מצא שיטה לחשב במדויק את פאי. אבל כל מה שזה מראה זה רק את ההתפתחות האיטית של ההבנה שלנו.
זה לא דרך להראות פתאום שמישהו מבין הכל או יודע הכל.
אפילו שהמצרים והבבלים היו כל כך מדויקים לפני הרבה שנים, זה לא אומר כלום לגבי התאולוגיה שלהם. זה לא אומר שהאלים שהם התפללו אליהם היו אמיתיים או שהדתות שלהם נכונות, אז קצת מוזר.
את כאילו חשבת שהמדענים הם היו הראשונים שהתחילו להבין מתמטיקה? לפני איזה 500 -1000 שנה?
ממש לא, אנחנו יודעים הרבה זמן מתמטיקה, אומנם היא רק מתפתחת ככל שהזמן עובר זה נכון.
אני ממשיך לקרוא ורואה גם שנתנו לשורש 2 מקום.
וכשבדקתי מי הראשונים שבאמת גילו על שורש 2, לא הופתעתי לגלות שבשנים 1600-1800 לפנהס הבבלים כבר ידעו על שורש 2, וחישבו את זה ל305,470/216000 שזה מאוד קרוב.
גם ההודים בשנת 200-800 לפנהס הצליחו לחשב שורש 2 וקיבלו 577/408 שזה אפילו עוד יותר קרוב.
כמובן זה לא אומר פתאום שהדת ההינדואיסטית נכונה רק כי ההודים הצליחו לחשב את זה. זה לא אומר כלום חוץ מהעובדה שאכן, בני האדם הצליחו לחשב שורש 2 באותה תקופה. זה הכל.
להגיד בעקבות זה שהם "ידעו הכל לפני המדענים" זו פשוט שטות גדולה.
אפשר בבירור לראות את ההתפתחות בהבנה שלנו לאורך השנים, ולא להפך. אנחנו לא נעשים מפגרים יותר.
אם את רוצה שאמשיך לחקור בקישור ששלחת על המתמטיקה, בשמחה, איך שאת רוצה. אולי יש את קבוע מהירות האור שם ופספספתי ;)
אני אענה בתור דתי, ההשגחה לא מתערבת בכול (אם בכלל). אלוהים נותן לעולם להתנהל עפ"י חוקים קבועים לו זה לא היה כך היה כאן כאוס, כי החוקים היו מופרים כל רגע טובת משהו. בקיצור הרע מגיע מהאדם או מהטבע לא מאלוהים. השאלה היא איפה האדם היה בשואה ולא איפה אלהים.
הושענא
אשמח לשאול, אלוהים הרי יכל לבחור ליצור יקום אחר, לא?
הוא יכל ליצור יקום שבו לאנשים יש בחירה חופשית, אבל שהם יבחרו מעשים טובים (הרי יש כאלו אנשים, ולהם יש בחירה חופשית לכאורה).
אני גם בטוח שהוא למשל יכל ליצור יקום שבו כל הפעולות וההחלטות היו מובילות לכך שלמשל - אאמין.
או למשל - שלא תהיה שואה.
אבל הוא כן בחר דווקא את היקום הזה, אתה מסכים עם מה שאני אומר?
אשמח לשאול, אלוהים הרי יכל לבחור ליצור יקום אחר, לא?
הוא יכל ליצור יקום שבו לאנשים יש בחירה חופשית, אבל שהם יבחרו מעשים טובים (הרי יש כאלו אנשים, ולהם יש בחירה חופשית לכאורה).
אני גם בטוח שהוא למשל יכל ליצור יקום שבו כל הפעולות וההחלטות היו מובילות לכך שלמשל - אאמין.
או למשל - שלא תהיה שואה.
אבל הוא כן בחר דווקא את היקום הזה, אתה מסכים עם מה שאני אומר?
יכול להיות אם אני מגדיר אותו ככל יכול. אך עיניי הרואות שהוא בחר את היקום הזה. כמה דרכים אפשר לענות בזה דרכו של הרח"ק או בדרכו של רמח"ל. אך זה לא משנה לי ככ שאלות שהתשובות להן תהיינה ספקולטיביות וחסרות משמעות עבורי. רק אלוהים יודע למה הוא עשה את העולם הזה ככה.
לא שאלתי אם אתה יודע מה הסיבה שהוא גרם דווקא ליקום הזה להתרחש, שאלתי אם הוא יכל לבחור אחרת.
ועניתי על כך.
אז כן אם אתה מגדיר אותו ככל יכול...
ואתה מגדיר אותו כך?
ואתה מגדיר אותו כך?
אני משער שהוא כזה (אחרי שהנחתי שהוא עילת העילות, היש השלם [גם זה לא בטוח] והמתכנן).
לפי זה, אני מנחש שבעיית הרוע עדיין קיימת.
ואני לא טוען שזה לא בסדר להגיד ש"אני לא יודע", אלא שזה לא פתור, ולכן - בעיה.
ואני לא טוען שזה לא בסדר להגיד ש"אני לא יודע", אלא שזה לא פתור, ולכן - בעיה.
אכן כך, בכל דבר יש בעיות לא פתורות.
יאפ.
אמנם אני לא חרדי, אבל אני לא חושב שהחרדים או כל אדם אחר שמאמין חייב לך הסבר על השואה. אנחנו לא עשינו את השואה. תשאלי את אלוהים, לא אותנו.
מה יהיה השלב הבא? לשאול את אחותך למה אמא ואבא מתגרשים? לשאול את החברה מהכיתה למה המורה עשתה היום בוחן פתע? לשאול מוכר בחנות למה הכנסת מעבירה חוק כזה או אחר?
מה יהיה השלב הבא? לשאול את אחותך למה אמא ואבא מתגרשים? לשאול את החברה מהכיתה למה המורה עשתה היום בוחן פתע? לשאול מוכר בחנות למה הכנסת מעבירה חוק כזה או אחר?
מסכים^
סוף סוף אנשים כנים.
סוף סוף אנשים כנים.
אין באמת אלוהים
אלו רק אמונות שהיהודים והנוצרים המציאו
השואה קרתה בגלל היטלר ובגלל שהיהודים היו ממש מצליחנים בחו"ל וקינאו בהם אז החליטו להשמיד אותם
אלו רק אמונות שהיהודים והנוצרים המציאו
השואה קרתה בגלל היטלר ובגלל שהיהודים היו ממש מצליחנים בחו"ל וקינאו בהם אז החליטו להשמיד אותם
איינשטיין האמין וצחק על האטאיסטים כפרה? תעשה גוגל, ציטוט שלו
המילה 'אלוהים' היא בעבורי שום דבר פרט לתוצר של חולשה אנושית, והתנ"ך הוא אוסף של אגדות נכבדות אך עדיין פרימיטיביות ואף על פי כן ילדותיות. אף פירוש שלו, מעודן ככל שיהיה, לא יוכל לשנות זאת מבחינתי. הפירושים המעודנים הללו הם כל כך מגוונים בטבעם עד שכמעט ואין להם קשר לטקסט המקורי." ~ מתוך כתבה בעיתון הארץ[1]
מאמין גדול מה אני אגיד
המילה 'אלוהים' היא בעבורי שום דבר פרט לתוצר של חולשה אנושית, והתנ"ך הוא אוסף של אגדות נכבדות אך עדיין פרימיטיביות ואף על פי כן ילדותיות. אף פירוש שלו, מעודן ככל שיהיה, לא יוכל לשנות זאת מבחינתי. הפירושים המעודנים הללו הם כל כך מגוונים בטבעם עד שכמעט ואין להם קשר לטקסט המקורי." ~ מתוך כתבה בעיתון הארץ[1]
מאמין גדול מה אני אגיד
אנונימית
מישהי עי
"תמיד קל ונוח להגיד שאין מישהו שמחליט על הכל"..
?????
להאמין שכן יש מישהו כזה, זאת הדרך הקלה והנוחה!
להטיל ספק, ללמוד, לחקור, לנסות, לגלות, זאת הדרך הקשה.
את לא בחרת בדרך הקלה, אלא אחד מהסב-סבים שלך שהעביר לך את השטיפת מוח בירושה.
ואת צודקת, המדע רק (האמת שלא רק אבל נזרום) גילה דברים שהיו קיימים או לא קיימים, אבל מה שיצר הכל היה הטבע ותו לא.
אגב, על הפריית מבחנה שמעת? מסתבר שאם קצת זרע וקצת ביצית מדענים יכולים ליצור בן אדם (שוק).
"תמיד קל ונוח להגיד שאין מישהו שמחליט על הכל"..
?????
להאמין שכן יש מישהו כזה, זאת הדרך הקלה והנוחה!
להטיל ספק, ללמוד, לחקור, לנסות, לגלות, זאת הדרך הקשה.
את לא בחרת בדרך הקלה, אלא אחד מהסב-סבים שלך שהעביר לך את השטיפת מוח בירושה.
ואת צודקת, המדע רק (האמת שלא רק אבל נזרום) גילה דברים שהיו קיימים או לא קיימים, אבל מה שיצר הכל היה הטבע ותו לא.
אגב, על הפריית מבחנה שמעת? מסתבר שאם קצת זרע וקצת ביצית מדענים יכולים ליצור בן אדם (שוק).
אויש.. אנונימית שכתבה
"הוא בכוונה עשה את השואה
אם לא הייתה שואה לא הייתה קיימת עכשיו מדינת ישראל"
אם הוא קיים, וזו הייתה המטרה שלו, הוא יכל לעשות את זה גם בלי לרצוח בדם קר 6 מיליון מה"עם הנבחר" שלו. (ועוד מיליונים אחרים)
"הוא בכוונה עשה את השואה
אם לא הייתה שואה לא הייתה קיימת עכשיו מדינת ישראל"
אם הוא קיים, וזו הייתה המטרה שלו, הוא יכל לעשות את זה גם בלי לרצוח בדם קר 6 מיליון מה"עם הנבחר" שלו. (ועוד מיליונים אחרים)
השאלה נשמעת חזקה וכואבת
אבל יש תשובות מאוד טובות ומספקות
רק שתקצר היריעה מלהכיל, ואין לי כוח לכתוב בכל כך אריכות
אבל יש תשובות מאוד טובות ומספקות
רק שתקצר היריעה מלהכיל, ואין לי כוח לכתוב בכל כך אריכות
במילה אחת אני רק אענה שהשאלה שלך נובעת מהרגש ולא מהשכל
כי מבחינה שכלית אין הבדל בין סבל של אדם אחד לבין 6 מליון אם הנושא הוא 'היכן אלוקים'
רק במקום רגשי שייך להבדיל בינהם
כי מבחינה שכלית אין הבדל בין סבל של אדם אחד לבין 6 מליון אם הנושא הוא 'היכן אלוקים'
רק במקום רגשי שייך להבדיל בינהם