4 תשובות
כן למה לא, מעולה
שואל השאלה:
אתם לא עונים לי על כל השאלה
אנונימית
אסביר מה הקונספט של מאק אנד צ'יז, לפי זה תתאימי לך מתכון.

מאק אנד צ'יז זה למעשה פסטה קצרה (עדיף מקרוני כמובן, אבל אף אדם עוד לא מת כי הוא השתמש בפסטה אחרת..) שמבושלת לא עד הסוף. (את לא רוצה להרוג אותה ברתיחה, כי יש גם תנור אחכ.. תוציאי אותה מהמים כשהיא "אל דנטה", כלומר שעוד דקת בישול היא תהיה בדיוק במידה שתרצי, שהיא מעט מורגשת.) מעורבבת עם רוטב בשמל.

עכשיו קצת הסבר לגבי הבשמל:
היחסים לבשמל טוב הם כף חמאה \ כל מדיום שומני אחר על כף קמח על כוס חלב.
כלומר אם את רוצה שתי כוסות של בשמל אז שתי כוסות חלב, שתי כפות קמח ושתי כפות מדיום שומני (כשחמאה היא באמת האופציה הכי טובה)
את מחממת את החמאה, מערבבת עם הקמח עד שהם נהיים למעין "בצק" ומכניסה חלב, מוסיפה תיבול לבחירתך (הקלאסי הוא מוסקט, מלח ופלפל לבן. כמובן אבל שאפשר לשנות תיבול וגם להחליף פלפל לבן בשחור - הסיבה שהוא לבן זה כדי לא להרוס את הצבע חח, מנהג צרפתי.)
את מערבבת *בלי הפסקה* (אחרת ייתפתחו גושי קמח בתוך הבשמל) כשהכף שלך נוגעת תמיד בתחתית הסיר (אחרת יש סכנה ששכבת קמח תצטבר שם ובטעות הכף שלך "תחתוך" אותה.) על אש לא גבוהה מאוד ולא נמוכה מאוד במשך בערך 5 דקות (אין זמן מדויק. הוא משתנה לפי כמות החלב, עצמת האש וכו', אבל סביבות הטווח הזה). בהדרגה החלב יסמיך בגלל העמילנים שבקמח.
ברגע שהחלב מגיע לסמיכות הרצויה בעינייך תכבי את האש. ותזכרי - זה אמור להיות רוטב, לא יציקה, זה צריך אחכ להתערבב עם הפסטה שבישלת ולכסות אותה. תימנעי מבישול יתר.

לבשמל הזה מוסיפים גבינה מגוררת.
בגדול כל גבינה שאת אוהבת תעבוד.
הכמויות זה עניין של טעם אישי - האמריקאים יערימו הררי גבינות כמובן. סומך עלייך שתדעי כמה מתאים לך.

את מערבבת את הפסטה בכבודה הזו עד שהיא מצופה היטב והבשמל הגבינתי הזה יושב עליה טוב, מעבירה לתבנית ששימנת מראש, מוסיפה עוד גבינה מגוררת מעל אם את רוצה (ויש גם כאלה ששמים מעל פירורי לחם, כדי שיהיו קראנצ'יים מהשהייה בתנור. אני פחות התחברתי לקונספט)
ומכניסה לתנור שחיממת מראש על 180 מעלות.
שמה בתנור לבערך 25 דקות, או עד שהכל שזוף ויפה, הגבינה שגיררת מעל נמסה היטב וקצת התקרמלה אפילו ואת רואה שזה מוכן.
מוציאה מהתנור ונהנת..


תתאימי לך כמות פסטה לכמות בשמל, לפי הרעב שלך חח..
אני עשיתי מזמן אז אני לא זוכר את היחסים בהם השתמשתי, בעיקרון אבל משקל הבשמל צריך להיות דומה למשקל הפסטה אחרי בישול. את כבר תראי לפי הנפח וכו' ומניח שתסתדרי.
מקסימום תהיה לך מעט מדי פסטה - תבשלי עוד חופן.
פחות מדי בשמל - חצי כף חמאה, חצי כף קמח וחצי כוס חלב.

בהצלחה ובתאבון!