14 תשובות
לא
לא מוזר
hold on
רוצה בייקון? נשאר לי מהצהריים?
רוצה בייקון? נשאר לי מהצהריים?
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימי- החזרתי לך
אנונימי- החזרתי לך
אנונימית
לא
אני גם נגעל מהם האמת.
לא שווה בכלל להתייחס לאנשים כאלה. הם לא מסוגלים לכבד דעה שונה משלהם. תכונה נוראית.
לא
לא, גם אני נגעלת מאנשים עם נקודת מבט מצומצמת וטיפשית.
זה נראה שאת אוהבת את הרע ושונאת את הטוב. לפי מה שהאדם משבח או מגנה - זה נראה עליו את מה שהוא בעצמו:
"ונאמר (משלי כז כא): "מצרף לכסף, וכור לזהב, ואיש לפי מהללו", פירושו, מעלות האדם לפי מה שיהלל:
אם הוא משבח המעשים הטובים והחכמים והצדיקים, תדע ובחנת כי איש טוב הוא ושורש הצדק נמצא בו, כי לא ימצא את ליבו רק לשבח את הטוב והטובים תמיד בכל דבריו, ולגנות את העבירות, ולהבזות בעליהן, ואם ייתכן כי יש בידו עוונות נסתרים, אבל מאוהבי הצדק הוא, ולו שורש בבחירה, והוא מעדת מכבדי השם.
והמשבח מעשים מגונים, או מהלל רשעים, הוא הרשע הגמור, והמחלל את עבודת השם יתברך." (שערי תשובה, חלק ד, סימן קמח).
"ונאמר (משלי כז כא): "מצרף לכסף, וכור לזהב, ואיש לפי מהללו", פירושו, מעלות האדם לפי מה שיהלל:
אם הוא משבח המעשים הטובים והחכמים והצדיקים, תדע ובחנת כי איש טוב הוא ושורש הצדק נמצא בו, כי לא ימצא את ליבו רק לשבח את הטוב והטובים תמיד בכל דבריו, ולגנות את העבירות, ולהבזות בעליהן, ואם ייתכן כי יש בידו עוונות נסתרים, אבל מאוהבי הצדק הוא, ולו שורש בבחירה, והוא מעדת מכבדי השם.
והמשבח מעשים מגונים, או מהלל רשעים, הוא הרשע הגמור, והמחלל את עבודת השם יתברך." (שערי תשובה, חלק ד, סימן קמח).
marco reus, קשה לקבל שאנשים ישרים אינם יכולים לקבל דברים עקומים, ובפרט את הכפירה בה' יתברך, שזה הכי גרוע שיש? לא עניין של דעה, עניין של אהבת ה' יתברך ואהבת האמת.
א. אתה תתפלא לשמוע כמה אנשים "ישרים" יש שלא יודעים על מה הם מדברים וסתם קובעים את נכונותו של אלוהים בלי שום ביסוס.
לא למדו שום דבר, לא קראו כלום, פשוט הכניסו להם לראש מגיל קטן שיש אלוהים והם פשוט מסרבים לצאת מאזור הנוחות שלהם.
ב. כרגיל, אתה פשוט נותן פה קביעה ולא מבסס אותה. אתה צריך להבין שאם אתה נותן משהו כעובדה, אתה חייב להסביר גם למה זה עובדה. במקרה הזה, למה האמונה באלוהים היא אמת? למה אתאיזם זה שקר ולמה זה נורא?
כמה מונחים מתייפייפים, "אהבת האמת". תעשה לי טובה. אתה לא יכול לומר שזה אמת בלי להוכיח את זה. לא ככה רציונליות פועלת.
אני פשוט אגיד אותו דבר על המשפט "לא עניין של דעה". ת ו כ י ח שזה עובדתי.
אם זה אמונה, ולא עובדתי (וזה המצב בין אם אתה אוהב את זה או לא). אז לשנוא מישהו כי הוא לא מאמין במה שאתם *מאמינים* שהוא האמת, יהיה ממש לא בסדר. מה הקטע של האג'נדה הזאת לכפות את הדת ואת הבחירות והאמונות שלכם על אחרים? תהיו דתיים, תשמרו שבת, תלכו לביה"כ, תצומו בכיפור ותעשו מה שבא לכם. רק אל תפריעו למי שלא רוצה להאמין בזה בלי הוכחה. או אפילו מי שמאמין ובכל זאת לא שומר מטעמי נוחות. את כולם.
לא למדו שום דבר, לא קראו כלום, פשוט הכניסו להם לראש מגיל קטן שיש אלוהים והם פשוט מסרבים לצאת מאזור הנוחות שלהם.
ב. כרגיל, אתה פשוט נותן פה קביעה ולא מבסס אותה. אתה צריך להבין שאם אתה נותן משהו כעובדה, אתה חייב להסביר גם למה זה עובדה. במקרה הזה, למה האמונה באלוהים היא אמת? למה אתאיזם זה שקר ולמה זה נורא?
כמה מונחים מתייפייפים, "אהבת האמת". תעשה לי טובה. אתה לא יכול לומר שזה אמת בלי להוכיח את זה. לא ככה רציונליות פועלת.
אני פשוט אגיד אותו דבר על המשפט "לא עניין של דעה". ת ו כ י ח שזה עובדתי.
אם זה אמונה, ולא עובדתי (וזה המצב בין אם אתה אוהב את זה או לא). אז לשנוא מישהו כי הוא לא מאמין במה שאתם *מאמינים* שהוא האמת, יהיה ממש לא בסדר. מה הקטע של האג'נדה הזאת לכפות את הדת ואת הבחירות והאמונות שלכם על אחרים? תהיו דתיים, תשמרו שבת, תלכו לביה"כ, תצומו בכיפור ותעשו מה שבא לכם. רק אל תפריעו למי שלא רוצה להאמין בזה בלי הוכחה. או אפילו מי שמאמין ובכל זאת לא שומר מטעמי נוחות. את כולם.
כי זה לא הנושא של השאלה (להוכיח את העובדה שאלוקים קיים).
אני כבר אל מדבר על כך - שאין שום הוכחה שתההי טובה בשביל מי שרוצה לכפור. מי שהחליט לכפור - הוא אטום בתוך כפירתו ורוצה ודורש הוכחות חומריות על אלוקים לרמות שהחא לא חומרי. הדרך לדעת את אלקוים בימינו - זה לא ישירות (שאנחנו בימינו לא שומעים את קולו, אבל כן יש לנו מסורת על גך שכל עמנו שמע את קול ובממעד הר סיני), אלא לראות את מעשיו ואת חכמתו בביראה ובפרט את מה שהוא מסוגל להבטיח לנו בתורתו הקדושה ואת הידע שהוא נתו לנו שם מה שרק אלוקים שהוא ברא את הכל ידול לדעת וגם נבואות ושאר הוכחות עקיפות (קודים בתורה ועוד).
ותתפלא לשמוע - היתר לשנאת הכופרים - היא בגלל שברור לנו שהם מכחישים את האמת. האם נותן התורה נתן לנו ציווי ,לאמ וסרי", חס ושלום, לשנוא תא מי שלא מאמין בו? אלא שנותן התורה יודע שמי שלא מאמין בו - זה תוצאה של הרצון להתעלם מהאמת המחייבת.
אני כבר אל מדבר על כך - שאין שום הוכחה שתההי טובה בשביל מי שרוצה לכפור. מי שהחליט לכפור - הוא אטום בתוך כפירתו ורוצה ודורש הוכחות חומריות על אלוקים לרמות שהחא לא חומרי. הדרך לדעת את אלקוים בימינו - זה לא ישירות (שאנחנו בימינו לא שומעים את קולו, אבל כן יש לנו מסורת על גך שכל עמנו שמע את קול ובממעד הר סיני), אלא לראות את מעשיו ואת חכמתו בביראה ובפרט את מה שהוא מסוגל להבטיח לנו בתורתו הקדושה ואת הידע שהוא נתו לנו שם מה שרק אלוקים שהוא ברא את הכל ידול לדעת וגם נבואות ושאר הוכחות עקיפות (קודים בתורה ועוד).
ותתפלא לשמוע - היתר לשנאת הכופרים - היא בגלל שברור לנו שהם מכחישים את האמת. האם נותן התורה נתן לנו ציווי ,לאמ וסרי", חס ושלום, לשנוא תא מי שלא מאמין בו? אלא שנותן התורה יודע שמי שלא מאמין בו - זה תוצאה של הרצון להתעלם מהאמת המחייבת.
באותו הנושא: