5 תשובות
להוביל דם.
תעשי גוגל
שואל השאלה:
עשיתי גוגל לא הבנתי שם שומדבר
אנונימית
בלב יש ארבעה חלקים נפרדים: שתי עליות ושני חדרים. המחיצה שבמרכז הלב מפרידה בין החלק הימני של הלב, הכולל את הפרוזדור (עלייה) הימני ואת החדר הימני, לבין חלקו השמאלי הכולל את הפרוזדור השמאלי ואת החדר השמאלי. צדו הימני של הלב מכיל דם המגיע מהגוף בחזרה אל הלב. הדם נכנס אל הפרוזדור הימני דרך שני ורידים גדולים הווריד הנבוב העליון, המנקז את הדם מהחלק העליון של הגוף, והווריד הנבוב התחתון, המנקז את הדם מהחלק התחתון של הגוף. מהפרוזדור הימני הדם עובר אל החדר הימני, ומשם הוא מוזרם אל הריאות (תחילתו של מחזור הדם הקטן).

הדם החוזר מהריאות עובר אל החלק השמאלי של הלב. תחילה מגיע הדם אל העלייה השמאלית ומשם הוא מועבר אל החדר השמאלי. תפקידו של החדר השמאלי הוא הקשה ביותר, משום שעליו להזרים דם בעוצמה רבה אל כל חלקי הגוף. לכן שרירי הלב מסביב לחדר השמאלי מפותחים וגדולים יותר לעומת שאר חלקי הלב.
שואל השאלה:
כן ... זה מה שמצאתי , לקחת את זה גם מסטיפס.. תודה(:
אנונימית