7 תשובות
גם אני הייתי כמוך באזור גיל 15-16 לא האמנתי בבורא אבל גדלתי קצת וחזרתי להאמין אני מציע לך לבנתיים להמשיך כרגיל עד שתגעי לגיל 18 ותהיי בטוחה שאת לא מאמינה ותעזבי ובע"ה תחזרי עד עז לכור מחצבתך
אנונימי
תראי,ברור שעכשיו זה מסובך כי את תלויה בהם אז אין לך ברירה,אבל לעתיד אני חייבת לומר לך שעם כל הכעס מצד ההורים שלך ואפילו אם זה שהם יכולים לנתק איתך קשר,לכי בדרך שלך ובמה שאת מאמינה שטוב לך ותבני לעצמך את החיים שהיית רוצה לחיות. בסופו של דבר אלו החיים שלך ולא של ההורים שלך.
גם אם עכשיו זה לא יכול לקרות,זמן עובר ותקופות משתנות, תשתדלי לא לתת למצב הזה לשגע אותך ולגרום לך להרגיש רע עם עצמך כי בסופו של דבר את לא תשארי תלויה בהם לנצח.
גם אם עכשיו זה לא יכול לקרות,זמן עובר ותקופות משתנות, תשתדלי לא לתת למצב הזה לשגע אותך ולגרום לך להרגיש רע עם עצמך כי בסופו של דבר את לא תשארי תלויה בהם לנצח.
אני לגמרי מבין אותך אבל אני חושב שאת חייבת לדבר איתם על זה גם אם את יודעת איך הם יגיבו, הם עדיין המשפחה שלך והם ירצו לדעת מה עובר עליך ואיך את מרגישה ובמה את מאמינה גם אם הם לא בהכרח יסכימו עם הדברים האלה.
בינתיים את רק בת 14 ועדיין תלויה בהם ובדרך החיים שלהם וכנראה שעדיין תצטרכי לשמור שבת וכל הדברים האלה.
בגיל 18 כבר תוכלי להיות עצמאית יותר ולחזור בשאלה אבל כן כרגע צריך להבין שאת די תלויה בהם.
בינתיים את רק בת 14 ועדיין תלויה בהם ובדרך החיים שלהם וכנראה שעדיין תצטרכי לשמור שבת וכל הדברים האלה.
בגיל 18 כבר תוכלי להיות עצמאית יותר ולחזור בשאלה אבל כן כרגע צריך להבין שאת די תלויה בהם.
שואל השאלה:
לא אכפת להם איך אני מרגישה אף פעם, אני מתחננת שייקחו אותי לאבחון של בעיות קשב וריכוז והם אומרים "הילדה שלי לא דפוקה".
לא אכפת להם כלום לגביי כל עוד אני מביאה מעל 90 בכל מבחן. השנה היה לי ממוצע 93 בתעודה ומה אמא שלי אמרה? זה לא ממוצע טוב.
אם אני אגיד להם הם יישתגעו, אם החצאית שלי סנטימטר מעל הברך אבא שלי משתגע וצורח בכל הבית.
לא אכפת להם איך אני מרגישה אף פעם, אני מתחננת שייקחו אותי לאבחון של בעיות קשב וריכוז והם אומרים "הילדה שלי לא דפוקה".
לא אכפת להם כלום לגביי כל עוד אני מביאה מעל 90 בכל מבחן. השנה היה לי ממוצע 93 בתעודה ומה אמא שלי אמרה? זה לא ממוצע טוב.
אם אני אגיד להם הם יישתגעו, אם החצאית שלי סנטימטר מעל הברך אבא שלי משתגע וצורח בכל הבית.
אנונימית
אני במצב דומה.
קיבלתי אישור לצאת משיעורים.
קיבלתי אישור לצאת משיעורים.
סיפור חיי, אם בא לך לדבר על זה ... אגב גל אני בגילך לכל יותר מכלל הילדים בני גילי גם אני אתאיסט וגם לי יש משפחה דתית אדוקה שלא מוכנה לקבל את העובדה שאני חושב שונה מהם אני אמור להנהן בשיעורי קודש ולעשות כאילו אני מאמין והבית ספר זה החלק הכי גרוע, להגיע לתפילות כי בוקר וללמוד עד מאוחר... קיצר אשמח מאוד לדבר על אנשים שחווים מה שאני חווה.
סיפור חיי.תפני אליי בפרטי אוקי?
באותו הנושא: