45 תשובות
לא. למה שאסבול?
אנונימית
לא, אני דווקא אוהבת שיעורי תנ"ך. מתייחסת לזה כמו להשלמת שעות שינה.
כן. מאוד. לא אכפת לי ללמוד, הבעיה היא שהמורה גם משבח את ה''אלוהים'' ואני לא מאמין בזה. וגם אומרים שאסור לרשום את השם או למחוק את השם מהלוח ומכריחים אותי לרשום בס''ד. זה שטויות לפי דעתי.
לגמרי.
זה מעצבן אותי לשבת 3-4 פעמים בשבוע ולהקשיב למשהו שאני לא מאמינה בו
זה מעצבן אותי לשבת 3-4 פעמים בשבוע ולהקשיב למשהו שאני לא מאמינה בו
אני אתאיסטית, פעם ממש סבלתי
אבל עם הזמן הבנתי שאין לי מה לעשות עם זה..
למרות שחלק מזה נשמע בעיניי כמו שטויות אבל אני לוקחת את זה כסיפור דמיוני ואני בסדר עם זה.
אבל עם הזמן הבנתי שאין לי מה לעשות עם זה..
למרות שחלק מזה נשמע בעיניי כמו שטויות אבל אני לוקחת את זה כסיפור דמיוני ואני בסדר עם זה.
סובלת בלי קשר לאמונה. אבל השנה אני לא לומדת תנך אז הרווחתי.
למרות שאני כן יכולה להגיד שזה די מתיש שאת חייבת ללמוד משהו שנתון לדעה אישית, כשלפי הדעה האישית שלך זה לא נכון.
למרות שאני כן יכולה להגיד שזה די מתיש שאת חייבת ללמוד משהו שנתון לדעה אישית, כשלפי הדעה האישית שלך זה לא נכון.
אנונימית
סבלתי מאוד, למזלי כבר סיימתי עם הזבל הזה
לא סובלת, דווקא אוהבת תנך. אני פשוט מסתכלת על זה כהיסטוריה שלא קרתה.
כן.
אני סובלת בכל המקצועות בסגנון, זה לא אישי לתנך
חחח כל השיעור אני יושבת ומדמיינת את מה שכתוב שם כהתרחשות אמיתית וזה רק גורם לי להבין עוד יותר- מדוע אני אתאיסטית.
בתור מאמין, אני מאוד אוהב לשמוע דעות אחרות אני חושב שכך גם אתאיסטים
לא, זה מקצוע המלל היחיד שהייתי טוב בו, היסטוריה לא סבלתי ובספרות קיבלתי נכשל, בתנ"ך אני לא זוכר שהיה לי מבחן מתחת ל-80
לא, המורה שלי הייתה מדהימה והשיעורים היו מאוד מעניינים.
בבית הספר אהבתי שיעורי תנ"ך, כי הרבה מהסיפורים היו מעניינים ויש שם כל מיני סיפורים.
אני פחות אהבתי את זה המתייחסים לתאריכים ותקופות לפעמים כאילו זה שיעור היסטוריה, כי זה לא, וזה שיש דגש חזק מידי על פרשנות חז"ל.
חוץ מזה, אישית המורה והכיתה שלי היו מאוד מאמינים, אז הם לא ממש קיבלו את זה שאני ביקרתי לעיתים דמויות כמו אליהו והעלתי מקרים היפוטתים כדי להעלות נקודות ("תורה זה לא מקרים היפותטיים, זה האמת", ככה המורה אמר) ואלה פשוט דברים שקצת הרסו לי בי"ב, אבל השהיית לי עבודה של 30% עשיתי אותה בהיבט פילוסופי על מגדל בבל והעמדתי את השאלה האם לבני אדם מגיע להיות במעמד אלים או לגשת לשמיים ומה זה באמת אומר, וקבלתי 110. אז זה היה כיף רוב הזמן.
אני פחות אהבתי את זה המתייחסים לתאריכים ותקופות לפעמים כאילו זה שיעור היסטוריה, כי זה לא, וזה שיש דגש חזק מידי על פרשנות חז"ל.
חוץ מזה, אישית המורה והכיתה שלי היו מאוד מאמינים, אז הם לא ממש קיבלו את זה שאני ביקרתי לעיתים דמויות כמו אליהו והעלתי מקרים היפוטתים כדי להעלות נקודות ("תורה זה לא מקרים היפותטיים, זה האמת", ככה המורה אמר) ואלה פשוט דברים שקצת הרסו לי בי"ב, אבל השהיית לי עבודה של 30% עשיתי אותה בהיבט פילוסופי על מגדל בבל והעמדתי את השאלה האם לבני אדם מגיע להיות במעמד אלים או לגשת לשמיים ומה זה באמת אומר, וקבלתי 110. אז זה היה כיף רוב הזמן.
אנונימי
בקטע עקרוני לא אכפת לי משיעורי קודש, אבל בגלל שאני בבית ספר דתי ויש לי יותר מחמש עשרה שעות של מקצועות קודש בשבוע, אפשר לןמר שסבל היא מילה מתאימה.
אתאיסטית כאן, המורה שלי לא הטיפה בשיעורי תנך אז לא ממש.
כן.
אני אישית לא כי אני לא כל כך אתאיסטית(כאילו יש רגעים שאני מאמינה ויש כאלו שלא) אבל אני לא סובלת בשיעורים תנ"ך כי הסיפורים בתנ"ך ממש מעניינים וזה לא קשור לאמונה יש בהם הכל: רומנטיקה, מלחמות, חטאים וכו' וכו' בקיצור זה כמו טלנובלה אחת גדולה וכל שיעור אני רק מחכה לפרק הבא כי מעניין אותי מה יקרה האלה.
לשאלתך השיעור שקשור לדת שבו אני סובלת זה תושב"ע כי שם יש מלא חוקים מטומטמים כמו שאסור לחתוך נייר טואלט בשבת כי זה נחשב למלאכה(ממש שטויות בעיניי) אז כדי להשתמש בנייר טואלט בשבת צריך לחתוך אותו לפני כניסת השבת ואז רק להשתמש בו. אז בתושב"ע אני סובלת כי יש מלא שטויות בשיעורים האלו והמורה שלי ממש מאמינה בזה ולפעמים קשה לי להתאפק כי זה ממש שטויות.
הדבר שהכי מעצבן אותי שאני צריכה ללכת לבית ספר דתי(בגלל שאני מתגיירת ואחד התנאים הוא שאני חייבת ללכת לבית ספר דתי) וזאת אומרת שיש לנו גם תפילה ובתפילה אני הכי סובלת כי זה פשוט אותו דבר כל פעם . אני מרגישה ממש כמו תוכי.
אז אם נדרג מההכי טוב להכי גרוע אז זה יהיה ככה:
1. תנ"ך
2. תושב"ע
3. תפילה
מקווה שעניתי לך על השאלה.
לשאלתך השיעור שקשור לדת שבו אני סובלת זה תושב"ע כי שם יש מלא חוקים מטומטמים כמו שאסור לחתוך נייר טואלט בשבת כי זה נחשב למלאכה(ממש שטויות בעיניי) אז כדי להשתמש בנייר טואלט בשבת צריך לחתוך אותו לפני כניסת השבת ואז רק להשתמש בו. אז בתושב"ע אני סובלת כי יש מלא שטויות בשיעורים האלו והמורה שלי ממש מאמינה בזה ולפעמים קשה לי להתאפק כי זה ממש שטויות.
הדבר שהכי מעצבן אותי שאני צריכה ללכת לבית ספר דתי(בגלל שאני מתגיירת ואחד התנאים הוא שאני חייבת ללכת לבית ספר דתי) וזאת אומרת שיש לנו גם תפילה ובתפילה אני הכי סובלת כי זה פשוט אותו דבר כל פעם . אני מרגישה ממש כמו תוכי.
אז אם נדרג מההכי טוב להכי גרוע אז זה יהיה ככה:
1. תנ"ך
2. תושב"ע
3. תפילה
מקווה שעניתי לך על השאלה.
אנונימית
לא. יש לי אחלה מורה מצחיק ולא כופה.
הייתי סובל ממש בבית הספר בתנך... הייתה מורה חרדייה והומופובית והיא הייתה ממש מגעילה אליי כי יצאתי מהארון
אין לי
marco
15 שעות?
זה כלום אני לומד 10 שעות ביום(בלי תפילה)
15 שעות?
זה כלום אני לומד 10 שעות ביום(בלי תפילה)
שואל השאלה:
^אתה בבית ספר חרדי או דתי?
^אתה בבית ספר חרדי או דתי?
^חרדי, והוא לא אתאיסט בכלל.
שמואל, אתה את הבחירות שלך עשית, אתה יודע מה אני הייתי בוחר בלי למצמץ אפילו.
זה לא פרופורציונלי לדחוף שמונה שעות של גמרא במערכת שיש בה ארבע שעות חשבון וארבע אנגלית.
שמואל, אתה את הבחירות שלך עשית, אתה יודע מה אני הייתי בוחר בלי למצמץ אפילו.
זה לא פרופורציונלי לדחוף שמונה שעות של גמרא במערכת שיש בה ארבע שעות חשבון וארבע אנגלית.
שואל השאלה:
^מסכים.
^מסכים.
marco
יש לי בישיבה שתי בחורים אתאסטים בארון ואם הם יגלו את זה הם יחטפו בראש מההורים שלהם אז קצת פחות תרחם על עצמך
יש לי בישיבה שתי בחורים אתאסטים בארון ואם הם יגלו את זה הם יחטפו בראש מההורים שלהם אז קצת פחות תרחם על עצמך
אני לא מרחם על עצמי בכלל.
כמובן שיש אנשים שהמצב שלהם יותר גרוע משלי, זה נכון בכל אספקט כנראה.
אני לגמרי לא מרוצה מהבית ספר שלי, וזה שיש מצב יותר גרוע לא הופך את המצב שלי לפחות גרוע באופן אקטיבי.
כמובן שיש אנשים שהמצב שלהם יותר גרוע משלי, זה נכון בכל אספקט כנראה.
אני לגמרי לא מרוצה מהבית ספר שלי, וזה שיש מצב יותר גרוע לא הופך את המצב שלי לפחות גרוע באופן אקטיבי.
marco
תתפלל לאלוהים שיוציא אותך משם
תתפלל לאלוהים שיוציא אותך משם
זה ממש לא מצחיק, ואם באמת יש לך חברים לישיבה שהם אתאיסטים ונמצאים במצב קשה אתה אמור להיות קצת יותר סימפטיה לאנשים במצב דומה.
אנונימי
הבעיה היא שהשם שלי לא מתאים לזה
אז באסה להיות אתה, זה לא תירוץ.
אנונימי
אני נהנה להיות אני אתה יודע איזה זכות יש בכפית דת על פי התורה?
הזכות להיות מעצבן, הזכות להתנכל לאתאיסטים, הזכות להכריח אנשים להאמין ולפעול כמוך והזכות להיות פוץ מיסיונרי ומטיף.
זכויות שוות הייתי אומר
זכויות שוות הייתי אומר
אנונימי
אחלה, מחר בתפילה שאני חייב להיות בה אני אתפלל לאלוהים שיעזור לי לכפור בו במקום לבהות בתקרה.
ברור אתה מקבל טונה עולם הבא
.marco, אני מאחל לך שתעבור את כל זה ושתדע שאתה לא לבד.
אנונימי
לא,לא תבהה בתיקרה זה עוזר מאוד
ואנונימי אני מוחה על זילזול בדת שהיתה עכשיו
ואנונימי אני מוחה על זילזול בדת שהיתה עכשיו
שואל השאלה:
כופה דת
לא מקבלים כלום על כפייה דתית
מקבלים על קירוב לדת, יש הבדל
כופה דת
לא מקבלים כלום על כפייה דתית
מקבלים על קירוב לדת, יש הבדל
כן כתוב שאלוהים כפה עלינו הר כגיגית שנקבל את התורה ביום מין הימים תקום ממשלה דתית ואז כולם יתחיבו לחזור בתשובה
אנונימי, תודה רבה:)
ושמואל, אני רואה שאתה מנסה להיכנס לנעליים של מישהו אחר...xd
ושמואל, אני רואה שאתה מנסה להיכנס לנעליים של מישהו אחר...xd
שואל השאלה:
גם אני במצב דומה אם זה עוזר לך חח
גם אני במצב דומה אם זה עוזר לך חח
גילו אותי?
אני לא מזלזל בדת, אני מזלזל בכפייה.
אנונימי
תלוי המורה כי יש מורים שבאמת כיף לי ללמוד אצלם גם אם זה תנך אבל יש מורים שמכניסים את הדעות האישיות המטומטמות והפרימיטיביןת שלהם לשיעור ואז זה שיעור "****(השם שלי) פורקת עצבים)