41 תשובות
התפילה גורמת לי להיות מחובר לאלוקים שאני מאמין בו, גם אם לא יצא ממנה שום דבר גשמי, הקירבה שאתה מרגיש לאלוקים כשאתה מדבר ומתפלל ומבקש ממנו הופכת את התפילה למטרה ולא לאמצעי להשיג דברים
שאולי אתה לא מספיק מבין את מה שאתה קורא תנסה לחפש את הפירוש בכל דבר
אני חושבת שזה כן מיותר. למי שמאמין לסיפורים, זה עושה טוב, אז זה לא מיותר בשבילו. למי שבוחר להאמין למה שהוא רואה, לא זה לא עושה טוב.
אנונימית
תלוי אם אתה מאמין ומחובר למה שאתה קורא ובאמת מתכוון לזה
אני לא חושבת שזה מיותר.
אם זה מיותר בשבילך, אל תפלל פשוט...
ממש לא מיותר להפך זה מצווה טובה להתפלל
בכלל לא מיותר לדעתי, התפילה מחזקת אותי וגורמת לי להיות מקושרת לאלוקים, היא עוזרת לי כשקשה ובכללי אני אוהבת להתפלל וזה מצווה.
על מה המינוס השם יעזור על מה?
הדת עצמה מיותרת סתם גורמת למלחמות
אז כן גם להתפלל זה מיותר
אנונימי
גם אני חושב.
אני לא מצליחה להתפלל מסעדות.אני לא מתחברת לזה,זה עושה לי רע,אני דיי אנטי..כשאני מתפללת זה בתוך עצמי במילים שלי ללא טקסט מוכתב
התפילה מקרבת אותי מאוד לה'. בוודאי שיש רגעים שהתפילה "יבשה" ולא באה מהלב, אל העיקר ההשתדלות. וכשהתפילה באה מהלב, והיא אמיתית, ההרגשה פשוט מדהימה..
אין תפילה שהולכת ריקם.
זה לא מיותר, כדאי להבין את המשמעות של המילים
אני בכללי חושבת שהדת ואלוהים הם דברים מיותרים בגלל שהם אינם קיימים
תפילה יכולה להיות הכל ובאותה מידה יכולה להיות שום דבר, הכל תלוי בך, אתה מודה לה' בעזרת תפילה ולא בהכרח כשאתה צריך משהו, תפילה צריכה להיות מלאת כוונה גם אם נראה שלא קורה כלום הקב"ה לא משיב תפילה ריקם
אנונימית
וואו כמה שאתה צודק.
אי פעם יצא משהו מהתפילות? ברור שלא. אחרת כל החולים היו מובהלים לבית הכנסת/מסגד/כנסיה/כל מבנה דת אחר, ולא לבית החולים.
אין אף הוכחה אמיתית וחותכת שתפילה אי פעם עבדה, ולקרוא לזה "סתם לקרוא מילים מאיזשהו ספר" הייתה החלטה חכמה, כי זה בדיוק מה שזה

מה שכן, אם אתה מאמין הדוק(ואני ממש לא חושב שלהיות אחד זה טוב ולא נראה שאתה כזה) אז זה יכול לעזור לך פסיכולוגית. אתה כאילו עושה פסיכולוגיה הפוכה על עצמך בלי מודע
לי אישית זה מה זה כייף לי להתפלל זה עושה לי טוב בלב,אני מתחילה את היום שלי כשאני אומרת תודה ,וגם הזמירות והפיוטים ממש יפים.
יכול להיות שאתה בתקופה שאתה לא מתחבר ופחות וזה בסדר
אני אישית לא מאמינה באלוהים אז אני לא מתפללת. יצא לי להתפלל פעמיים כאשר האמנתי. אך התפילות לא נענו. עוד סיבה שהפסקתי להאמין.
אני דתיה ואני מודה שאני לא מתחברת לתפילה
זה לא מיותר, גם בשבילי בתור אתאיסטית זה לא אומר הרבה, אבל אני יכולה להבין את המשמעות בזה, כמו טקסט שמדבר אלי ואני מוצאת בו את המשמעות שלי.
האמת שאני קצת מסכימה
לפעמים בתפילה בכיתה אני יכולה להמשיך לקרוא בלי בכלל לשים לב מה שאני קוראת וכאילו לקרוא ולקרוא עד שאני היי מה אני קוראת בכלל
אתה צודק.
יש אנשים שלא רואים את זה.
כשאתה קורא את המילים האלה, אתה יכול לדמיין שזה מגיע לאלוהים והוא שומר עליך, אם זה מה שגורם לך להרגיש טוב.
אבל האם זה באמת עושה משהו לקרוא את המילים האלה? לא.
אמלה אני ממש מסכימה איתך
אנונימית
וואו, זה שלמעלה, מה שכתבת גאוני
אנונימית
הגמרא בברכות ו עמוד ב: אמר (שאל ) ליה [לו] ההוא מרבנן [אחד החכמים] לרב ביבי בר אביי, ואמרי לה [ויש אומרים] שרב ביבי הוא ששאל את רב נחמן בר יצחק: מאי [מה] פירוש "כרם זלת לבני אדם"? אמר ליה (לו) אלו דברים העומדים ברומו של עולם ובני אדם מזלזלים בהן.
רשי כותב : כגון תפילה שעולה למעלה
אתה לא חייב להתפלל
אני חצי מזדהה חצי לא זה יהיה קצת ארוך אבל אם אתה רוצה תשובה כנה ואת הדעה המלאה שלי אז תקרא :)
למשל אני כל לילה לפני השינה אומרת שמע ישראל
בשביל שאלוהים ישמור עלי
אם יש איזה לילה שפתאום אני מפחדת יותר אני אומרת את זה עם הרבה יותר כוונה וזה עושה תחושה טובה ומקרב אותי לאלוהים אני מרגישה שאני כמעט מדברת איתו ומבקשת ממנו שישמור עלי ועל מי שחשוב לי
אותו דבר לגבי תפילת הדרך אם זו נסיעה ממש ארוכה או אפילו בטיסה אמרתי תפילה שאלוהים ישמור עלינו
אותו דבר לגבי יום כיפור וגם חלק מהתפילות בראש השנה
אבל בעיקר יום כיפור שאני מבקשת סליחה מאלוהים
וזה נכון שלא תמיד מתחברים למשל יום כיפור שעבר הייתי בבית כנסת והיה את החלק שאומרים את כל החטאים ועושים אגרוף על החזה
בכל מקרה אז שהגעתי לחלק שמבקשים סליחה שחטאנו לפני ה'
אז אמרתי את המשפט ואז פשוט הוספתי מילים משל עצמי וביקשתי ממנו סליחה בלי קשר למה שהיה רשום בסידור
אז אני כן יכולה להבין את מה שרשמת
עוד משהו אחרון יום אחד שסיפרו לי שסבתא של חברה שלי במצב לא טוב לא יכלתי להתעלם מזה פשוט ולא יכלתי ללכת לישון ככה בלי לעשות כלום
אז פתחתי תהילים וקראתי את התפילה שאומרים לרפואה של בן אדם
פשוט קראתי את זה הרבה פעמים ועוד חלקים מהתהילים , פשוט קראתי את זה בדמעות ותוך כדי התפללתי לאלוהים שלא יקח אותה עדיין כי היה לי קשה עם זה ולא רציתי שיהיה רע לחברה שלי
באמת אמרתי את זה בדמעות וזה היה כל כך משמעותי עבורי
ואחרי איזה כמה ימים אמרו לי שהמצב שלה הרבה יותר טוב והיא חזרה הביתה
ואז הרגשתי שכן תרמתי איכשהו לא יודעת להסביר את ההרגשה אבל פשוט הרגשתי שתרמתי בזה ומאוד שמחתי שהתפללתי לרפואה שלה
אנונימית
אם ככה אתה מרגיש אז תפסיק עם זה. רציני למה לעשות דברים אם אתה לא מאמין בהם.. אולי אתה אתאיסט או סתם לא מאמין בלקרוא.
אנונימית
מסכימה לגמריי תפילה צריכה לבוא מהלב לא מהדף
יצא לי כמה פעמים להתפלל...
אני לא מאמינה אבל לפעמים בעתות מצוקה יוצאות דופן מצאתי את עצמי מתפללת למעלה... (דאיסטית)
תפילה אמיתית צריכה לבוא מהלב לא מהדף.
אנונימית
אפשר להתפלל גם מהדף וגם מהלב
הכל עניין של אם אתה מאמין במילים שאתה קורא
כיום זה מיותר לחלוטין.
עשו מחקרים על השפעות התפילה וראו שהיא לא עוזרת בכלל וזה לא מפתיע.
פעם התפילה כן עזרה כי הקשר עם אלוהים היה עם ניסים גלויים והשגחה פרטית של אלוהים על כל אחד. אבל כיום כבר התבגרנו, כמו שההורים שלך כשהיית תינוק שמרו עליך על דקה והקשיבו לך כל פעם שבכית ככה גם עם ישראל היה בתחילתו. אלוהים סיפק לנו את המן ועשה לנו ניסים גלויים כל יום, כל מה שהיה צריך לעשות זה לבקש ואלוהים נענה לצעקותינו (לדוג' המצריים ובספר שופטים).
אחרי זה בתנך ישנה התקדמות והפחתה לאט לאט בניסים הגלויים, הנבואה בעם נעלמה וגם הקרבנות והקשר הישיר לאלוהים.
הרבנים לא יכלו להתמודד עם העובדה שאלוהים שולח אותנו להתמודד לבד עם העולם והתעקשו לשמר את עבודת הקרבנות בתור תפילות שמסמלות את הקשר לאלוהים.
לדעתי תפילות כיום הם לא עוזרות ואפילו פוגעות. אלוהים בשום מקום לא הבטיח שאם נתפלל אז נקבל את מבוקשנו, הוא אמר שאם נקיים את המצוות אז יהיה לנו טוב ואין מצווה להתפלל.
אז לבוא לאלוהים בבקשות כל יום כמו לרפא חולים זאת אפילו חוצפה. במקום להתפלל תלך ללמוד רפואה ותעזור לרפא חולים, מה אתה מבזבז כל כך הרבה זמן מהחיים בבקשות שאלוהים יעשה הכל בשבילך?
אני יכול להתחבר לעניין של להודות לאלוהים עם תפילה, אבל זה גם נראה בעייתי כי בתנך ה' אומר שהוא לא רוצה את הקרבנות שלנו באמת אלא הוא מעדיף שנתיים מצוות, אז אם אפשר במקום תפילה לקיים איזו מצווה אז למה להתפלל? הדרך הכי טובה להודות לה' זה לעשות את רצונו.
^היום כבר אין ניסים גלויים לבני אדם כי אנחנו לא מוסרים נפשנו על המצוות, ככה אומרת הגמרא בברכות כ עמוד א
אמר ליה [לו] רב פפא לאביי: מאי שנא [במה שונים] ראשונים דאתרחיש להו ניסא [שהתרחשו להם נסים], ומאי שנא אנן דלא מתרחיש לן ניסא [ובמה שונים אנו שאין מתרחשים לנו נסים]? אי [אם] משום תנויי [לימוד], הרי בשני [בשנותיו] של רב יהודה כולי תנויי [כל לימודם] בסדר נזיקין הוה [היה], ואנן קא מתנינן שיתא סדרי [ואנחנו שונים את כל ששת הסדרים]. ועוד, וכי הוה מטי [וכאשר היה מגיע] רב יהודה במסכת עוקצין הדנה בשאלה באיזו מדה עוקציהם (קצותיהם של פירות וירקות שונים) מצטרפים עם הירק עצמו בקבלת טומאה, להלכה על האשה שכובשת ירק בקדרה, ואמרי לה [ויש אומרים] שכאשר היה מגיע להלכה שזיתים שכבשן בטרפיהן (עליהם) טהורים, שהעלים אינם נחשבים עוד כמכשירים להרים את הירק, היה מתקשה בדבר ואמר: הויות [את מחלוקות] רב ושמואל קא חזינא הכא [אני רואה כאן], שהיו הדברים קשים עליו בהבנת המחלוקת בין רבותיו הגדולים. ואילו אנן קא מתנינן בעוקצין תליסר מתיבתא [אנחנו שונים בעוקצין בשלוש עשרה פנים, שלוש עשרה נוסחאות], ואילו לגבי נסים רב יהודה כי הוה שליף חד מסאניה, אתי מטרא [כאשר היה שולף את נעלו האחת בשעת התענית על המטר מיד היה יורד הגשם], ואנן קא מצערינן נפשין ומצוח קא צוחינן, ולית דמשגח בן [ואנחנו מצערים את עצמנו וצווחים, ואין שמשגיח בנו].
אמר ליה [לו] אביי לרב פפא: קמאי הוו קא מסרי נפשייהו [הראשונים היו מוסרים את נפשם] על קדושת השם, ואילו אנן לא מסרינן נפשין [אנחנו איננו מוסרים את נפשנו] על קדושת השם.
שטויות, לבני ישראל במצריין נעשו ניסים עוד לפני קבלת התורה והמצוות. אין שום קשר בין למות על המצוות לבין ניסים גלויים. גם אם כיום כולם יעשו מצוות ויהיו מוכנים למות עליהם לא יהיו שום ניסים.
יהוה מת
אף תפילה לא הולכת ריקם,כל תפילה מגיעה עד כיסא הכבוד וגם אם עכשיו היא לא פועלת היא תשפיע על העתיד
"אלוקים לא משיב ריקם תפילותיה של בת מלך...שבוקעות את כל הרקיעים"
בעיניי זה ממש לא מיותר! זה עוזר לי בתקופות קשות, כשאני עצובה, מפחדת או רוצה להודות לה' על משהו. תפילה מתבססת נטו על אמונה, אם אתה לא מאמין, היא לא שווה כלום. אני יכולה להגיד לך שלי התפילות מאוד עזרו ונתנו לי כוח ברגעים שלא היו לי
כן ואני אתאיסטית בכלל
שאני מתפללת אני מרגישה את הקירבה שלי לאלוקים ואני מאלה שבטוחות שכל שיבוש לטובה..אם קרה לי משהו אני תמיד אומרת ככה אלוהים רוצה.
בס"ד

היי אח יקר,
אז דבר ראשון אני יכולה להבין למה אתה מרגיש ככה, יכולה להבין את התחושה. אתה בעצם מתאר מצב שבו אתה מתפלל, "מילים ריקות", מתפלל ומבקש על דבר ספציפי והכל נשאר. וזה מרגיש לך כאילו אין כוח לתפילה.
תדע לך, הכוח של התפילה שלך הוא עצום, של כל אחד והלוואי והיינו רואים את זה. כל תפילה שלך ולו הקטנה ביותר עושה משהו בשמים. התפילה היא בראש ובראשונה בשבילנו, בני האדם. הקדוש ברוך הוא צריך את התפילה שלנו? צריך שנגיד לו מה חסר לנו? הרי ה' יודע הכל !
אלא מה, כשאנחנו מתפללים על קושי, על דבר שחסר לנו אנחנו מבררים יותר לעצמנו מה אנחנו רוצים, למה אנחנו מבקשים. הדיבור הזה עם השם מחבר אותנו אליו. הקב" ה צמא לתפילות שלנו, הוא רוצה שנתפלל אליו, שנבקש, נותן לכל אחד ואחת מאיתנו 'זמן איכות' איתו. התפילה היא בשבילנו ! אומרים שכשאדם צריך משהו זה לא יקרה אלא רק אם יתפלל על כך. למשל, אתה רוצה לעבור טסט, מעבר להשתדלות האנושית, יש מספר תפילות שאותן אתה צריך להתפלל בשביל להצליח. אם אכן זה לטובתך לקבל את מה שבקשתך, תקבל זאת אחרי שתתפלל על כך ואם אבא מחליט שזה לא טוב לך, אותן תפילות לא שבול ריקם ! אלא אותן תפילות יועילו לך לדבר אחר ואפילו לא תדע על כך.
בבקשה, בחיים אל תתייאש מהתפילות שלך ומרחמיו של הקב"ה !
תפילות יש כוח שלא נתפס, אחרי 120 שנה תגלה עוד יותר כמה כוחות יש לך.
בהצלחה צדיק !
אז אל תתפלל אתה לא עושה טובה לאף אחד
אחותי איזה צדיקה ! את מעלי