9 תשובות
אין בעיה. זה נורמלי לגמרי.
זכותם שגם להם יהיו ילדים.
לא הבנתי מה הבעיה של המדינה שלנו
אין שום בעיה. אבא ואבא ואמא ואמא זה טבעי לגמרי.
שום בעיה לא אמורה להיות, זכותו של כל אחד לבחור אייך לחיות את חייו.
בפברואר האחרון פורסם מחקר חדש בגיליון כתב העת הבריטי לחינוך, חברה ומדעי ההתנהגות, המסתמן כמחקר המקיף ביותר שנערך עד כה בנושא מצבם הרגשי של ילדים הגדלים במשקי בית חד-מיניים. המחקר ניתח את מצבם של 512 ילדים להורים מאותו מין, אשר נבחרו מתוך סקר הבריאות הלאומי בארהב (national health interview survey) הכולל למעלה מ-207,000 ילדים בחמש עשרה השנים האחרונות.

על-פי הממצאים, בשמונה מתוך שנים-עשר מדדים פסיכומטריים התברר כי הסיכון שילדים להורים חד-מיניים יסבלו מבעיות רגשיות, בעיות התפתחות, או יזדקקו לשירותי בריאות הנפש הוא כמעט כפול מאשר אצל זוג הורים רגיל (גבר ואישה). לפי ההערכה, שיעור הילדים עם בעיות רגשיות חמורות במשקי בית חד-מיניים עומד על 17 אחוזים, לעומת 7 אחוזים במשקי בית של הורים הטרוסקסואליים, אחרי התאמות בגין הבדלי גיל, גזע, מגדר, השכלת ההורים והכנסתם. השיעורים של הפרעות קשב והיפראקטיביות היו גם הם גבוהים יותר 15.5% לעומת 7.1%, וכך גם לגבי לקויות למידה: 14.1% לעומת 8%.

מחבר המחקר, הסוציולוג פול סולינס, הציע מגוון השערות לגבי הגורמים לפערים אלה, כולל יציבות במקום המגורים, חוויות של סטיגמה או הצקות, בעיות רגשיות של ההורים (6.1% בקרב הורים בני אותו מין לעומת 3.4% בקרב הורים שאינם בני אותו מין), וכן קרבה ביולוגית. כל אחד מהגורמים הללו החמיר, כצפוי, את מצב החוסן הרגשי של הילדים, אך רק הגורם האחרון הורות ביולוגית נמצא כקשור כמעט לכל ההבדלים בשיעורי הבעיות הרגשיות. בעוד שילדים מאומצים מצויים בסיכון גבוה יותר לבעיות רגשיות באופן כללי, האימוץ כשלעצמו אינו מהווה הסבר מספק להבדלים בין ילדים ממשקי בית חד-מיניים לילדים ממשקי בית אחרים. ראוי גם לציין כי למרות העובדה שהצקות בילדות מעלה באופן מובהק את הסיכוי לבעיות נפשיות, אין הבדלים בשיעור הדיווח על חווית הצקות בין ילדים להורים חד-מיניים לאחרים.

*נלקח מתוך מאמר המציג את המחקר, במידה.
אין שום בעיה
אין בזה בכלל בעייה
אין שום בעיה שלזוגות להטבים יהיו ילדים הם הורים בדיוק כמו שזוגות הטרו הם הורים.
הבעיה היט של המדינה שלא נותנת להם להתחתן בארץ, לאמץ ילדים...
הבעיה היא שלא נותנים לנו לגדל ילדים