5 תשובות
המוח מורכב מאנזימים (חלבונים) שבטמפרטורה מסוימת עוברים דיפוזיה (שינוי צורה של התא) וזה יכול לגרום בקלות למוות.
אם הוא ממש מתחמם זה מסוכן כי החלבונים יכולים לעבור דנטורציה
שואל השאלה:
זיסו למה זה יכול לגרום למוות שהם משנים צורה ?
אנונימית
הם יפסיקו לתפקד וזה יפגע בתאים
הגוף שלנו מורכב ברובו מבחלבונים שגם מתפקדים הן באבני בניין והן כזרזים (אנזימים) של פעולות ביולוגיות שונות ובעצם הם המקור לתהליכים והתכונות בכל יצור חי.
המבנה המרחבי של החלבון יכול להיפגע כתוצאה מחום גבוהה (דנטורציה) והמבנה המרחבי של חלבונים רבים, ובייחוד אנזימים, הוא מאוד חשוב ולכן פגיעה בהם פוגעת ביכולת שלהם לתפקד משום שהאזור הפעיל האנזים מתאים לחומרים אותם הוא צריך להרכיב או לפרק ופגיעה בו היא פגיעה בתהליך אותו הוא מבצע.