2 תשובות
בגלל שהבחינה באזרחות כן דורשת לדעת הגדרות במדוייק, יש צורך לשנן אותן כמו שצריך, וככל שמתרגלים יותר ככה זוכרים יותר טוב.
אצלנו היו ילדים שבחרו לא ללמוד את ההגדרות בעל פה. אמנם זה הוריד להם כמה נקודות פה ושם אבל הם ידעו את הבסיס האחר (עיקר הניקוד על התשובה הרי נמצאת בחלק של ה"הסבר" ולא בחלקים "הצג והדגם") ולכן אם את מרגישה מספיק בטוחה שבהסבר את שולטת כמו שצריך, אם לא תדייקי עד הסוף בהגדרה הציון שלך לא יפגע משמעותית.
בכל מקרה בעיניי שווה לך ללמוד את החומר טוב ולזכור אותו כדי להרוויח את כל הנקודות.
בהצלחה!
אצלנו היו ילדים שבחרו לא ללמוד את ההגדרות בעל פה. אמנם זה הוריד להם כמה נקודות פה ושם אבל הם ידעו את הבסיס האחר (עיקר הניקוד על התשובה הרי נמצאת בחלק של ה"הסבר" ולא בחלקים "הצג והדגם") ולכן אם את מרגישה מספיק בטוחה שבהסבר את שולטת כמו שצריך, אם לא תדייקי עד הסוף בהגדרה הציון שלך לא יפגע משמעותית.
בכל מקרה בעיניי שווה לך ללמוד את החומר טוב ולזכור אותו כדי להרוויח את כל הנקודות.
בהצלחה!
אני חושבת שזה די תלוי בבן אדם. אצלי זה עבד איכשהו, אני זוכרת די טוב חומר לימודי. אני תמיד הייתי קוראת בקול את החומר לעצמי כמו מורה בשיעור, מסבירה לעצמי בצורה שהגיונית לי לזכור. אני חושבת שבלי לשים לב אפילו אני משתמשת בשיטות לימוד וזיכרון מומלצות. כי נגיד כשאני מסבירה אני מנסה לחבר את זה לרגש מסוים(עצב, שמחה, כעס), או לדמיין את מה שאני קוראת בראש או לספר בדיחות על זה באמצע, אני לעיתים עושה תנועות גוף מסוימות על מילים מסוימות, או קוראת בטון מסוים, מחברת לאסוציאציות, ודברים אחרים שמזכירים לי את החומר.
את רוב הדברים האלה אני די עושה אוטומטית, לא ממש חושבת על זה, לרוב מספיק לי קריאה אחת שתיים ואני זוכרת די במדויק. הייתי זוכרת באזרחות ממש מילה במילה כמו ההגדרה וזה ממש תרם לציונים שלי במקצוע. נראה לי בגלל זה קיבלתי בבגרות 100. בכללי אני ממש שונאת לכתוב. אני בחיים לא הצלחתי לשבת ולסכם לי את החומר, או כמו חלק מהחברות שלי אלה שכותבות שוב ושוב עד שזוכרות, אני לא מסוגלת לכתוב כזה הרבה. אז אני בסך הכל קוראת בקול לעצמי וככה אני גם מספיקה לעבור על יותר חומר ובפחות זמן. כל המקצועות ההומניים בגלל זה הלכו לי ממש טוב(95+ בכולם).
את רוב הדברים האלה אני די עושה אוטומטית, לא ממש חושבת על זה, לרוב מספיק לי קריאה אחת שתיים ואני זוכרת די במדויק. הייתי זוכרת באזרחות ממש מילה במילה כמו ההגדרה וזה ממש תרם לציונים שלי במקצוע. נראה לי בגלל זה קיבלתי בבגרות 100. בכללי אני ממש שונאת לכתוב. אני בחיים לא הצלחתי לשבת ולסכם לי את החומר, או כמו חלק מהחברות שלי אלה שכותבות שוב ושוב עד שזוכרות, אני לא מסוגלת לכתוב כזה הרבה. אז אני בסך הכל קוראת בקול לעצמי וככה אני גם מספיקה לעבור על יותר חומר ובפחות זמן. כל המקצועות ההומניים בגלל זה הלכו לי ממש טוב(95+ בכולם).
באותו הנושא: