9 תשובות
כל הטקסטים במיתולוגיות השונות סותרים את מה שהמדע מצא עד עכשיו(ולא רק המפץ הגדול אלא גם אבולוציה ועוד)
אנונימי
כי הם נגועים בדבר. אמונה באלוקים מחייבת שת שמירת המצוות. אותה מגיעה משפיעה עליהם וגורמת להם להגיע למסקנות לא נכונות. אפילו שזה נגד השכל..
למה אתה מתכוון כשאתה אומר "במקרה"?

אתה מתכוון באופן אקראי, או שאתה מתכוון ללא מטרה סופית?
אנונימי
שואל השאלה:
באופן אקראי
אנונימי
כי זה קרה במקרה
אנחנו בסך הכל תוצר אבולוציוני שבמקרה הצליח
אז לא, אני לא יודע למה אמרו לך שבני האדם במקרה, או בכלל נוצרו..

בני האדם התפתחו, וממש לא במקרה, כלומר ממש לא באופן אקראי.
והמדע לא סתם "לא סותר את הטיעון".. הטיעון שזה לא היה באקראי.

הוא הדגים שזה לא היה באקראי.
אנונימי קטן ונחמד, אם זה היה נוצר במקרה - לא היו בזה סימני חכמה.
"ויש בני אדם שאמרו שהעולם נהיה במקרה, מבלי בורא שהתחילו ויוצר שיצרו, ומן התימה בעיני: איך תעלה בדעת מדבר בעודנו בבריאותו כמחשבה הזאת? ואלו היה בעל המאמר הזה שומע אדם שיאמר במאמרו בגלגל אחד של מים שהוא מתגלגל להשקות חלקה אחת של שדה או גנה, וחושב כי זה נתקן מבלי כוונת אומן שטרח בחבורו והרכבתו, ושם כל כלי מכליו לעומת התועלת, - היה לו להפליא ולהגדיל הרבה עליו ולחשוב אותו בתכלית הסכלות, וימהר להכזיבו ולדחות מאמרו. וכיון שידחה המאמר הזה בגלגל קטן ופחות ונבזה שנעשה בתחבולה קטנה לתקנת חלקה קטנה מהארץ - איך יתיר לעצמו לחשוב כמחשבה הזאת בגלגל הגדול הסובב את כל הארץ וכל אשר עליה מן הברואים, והוא בחכמה? תקצרנה דעות כל בשר ושכלי המדברים להשיג הויתה והוא מוכן לתועלת כל הארץ וכל אשר עליה ואיך יוכל לומר שיהיה מבלי כונת מכוין ומחשבת חכם בעל יכולת.

ומן הידוע אצלנו כי הדברים אשר הם מבלי כוונת מכוין לא ימצא במאומה מהם סימן לחכמה וליכולת. והלא תראה אם ישפך לאדם דיו פתאום על נייר חלק שא"א שיצטייר ממנו עליו כתב מסודר ושיטות נקראות כמו שיהיה בקולמוס? ואלו הביא אדם לפנינו כתב מסודר ממה שאי אפשר להיות מבלי מצוע קולמוס, ואומר כי נשפך הדיו על הנייר ונעשתה צורת הכתב עליו מעצמה - היינו ממהרים להכזיבו על פניו שאיננו נמלט מכוונת מכוין, וכיון שזה בעינינו דבר שאי אפשר להיות בצורות רשומות בהסכמת דעתנו - איך יוכל לומר בדבר שמלאכתו יותר דקה, ותקונו יותר רחוק ועמוק בענינו עד אין תכלית שיהיה מבלי כוונת מכוין וחכמת חכם ויכולת יכול?" (חובות הלבבות, שער היחוד, פרק ו).
לא מאמינים. לא במקרה. גם לא בכוונה.
בעצם הכוונה בשאלה ברורה, אתה מתכוון לכך שאנחנו טוענים שהעולם ובני האדם לא נוצרו על ידי מתכנן תבוני. אתה על פי ניסוח השאלה, מאמין בקיומו של אל שברא את העולם ואת בני האדם, ולכן לא מעמיק בהבנת הטיעון אלא חושב שיש שתי אפשרויות, או מתכנן תבוני או "במקרה". יש עוד אפשרויות, ואחת כזאת היא הנכונה - ברירה טבעית. האבולוציה לא מפתחת בעלי חיים באופן תבוני ומכוון, אבל גם ממש לא במקרה. לא במקרה, אבל גם לא בכוונה, והמדע בהחלט סותר את הטיעון הזה (מיהו המכוון שהמדע תומך בו?!)