10 תשובות
כן אפשר להגיד
נכון
כן, זה נשמע אחלה חג אם כי קצת רדוד סתם באמצע החיים עושים מסיבה אין להם סיבה אמיתית לחגוג (יש סיבה אבל אני בטוחה שלאף אחד לא אכפת ממנה)
אבל סבבה מי מתנגד למתנות ולחופש?!!
שואל השאלה:
יש בזה משהו^ אבל גם בחגים היהודים לאף אחד לא אכפת מהסיבה
עובדה שהחג הכי אהוב הוא פורים רק בגלל התחפושות
אנונימית
זה לא נכון, טוב אולי לחילונים זה חגים חסרי משמעות ואני לא מכלילה.
אני דתייה וכל חג הוא שונה עם משמעות אחרת בשבילי.
לכל חג יש את המנהגים והמצוות המיוחדות שלו, זה לא רק כיף יש בזה גם עומק. חנוכה זה הדלקת נרות וזה לזכר הנס של פח השמן יש מלא לכל חג יש משהו עם משמעות זה לא סתם לצאת עם חברים ולהנות, שלא תבינו לא נכון זה בסדר להנות אבל שעושים חג שלם רק סביב הנאה אז זה קצת בהמתי כזה, הרגשה שלי.
שואל השאלה:
כל המשפחתיות, החום והשמחה שיש בחג הזה זו הסיבה בעיניי. למה לעשות לאנשים טוב בלב ולהנות זה בהמתי?
אבל כל אחד וההרגשה שלו
אנונימית
תראי זה נחמד להנות מידי פעם כן, סתם שאני משווה בין החגים שלנו זה נראה לי בהמתי כי יום שלם אתה מסביב לרק דברים חומריים. והגבר ה"רוחני" היחיד שיש בחג זה הולדת ישו אז אין פה עומק וישו בכלל סתם בן אדם רגיל שהמציא דת.
שואל השאלה:
זה קשור לשנה החדשה, לא לישו
וגם אני בן אדם רוחני אבל לדעתי בסופו של דבר העיסוק ה''חומרי'' תורם להרגשה הרוחנית למשל כשאני רואה את העץ מקושט בסלון זה עושה לי טוב בלב.
הרבה גם לא מתחברים לחגים הדתיים אז עדיף לחגוג משהו שכיף לך לחגוג מכל הלב מאשר לחגוג ולסבול מכל רגע/להשתעמם
אנונימית
אוקי תהנו באמת אם זה עושה לכם טוב ואתם לא פוגעים ביהדות הכל טוב, אני לא אחגוג את החג הזה מסיבה פשוטה, אני יהודיה ולא רצה לעשות כל מה שהגויים עושים מסביבי רק בגלל שזה כיף (זה מנהג גויים נקודה! השנה שלנו מתחילה בראש השנה) לנו יש את חנוכה למה לחפש חגים אחרים?! תדליקו נרות תהיו עם המשפחה תאכלו סופגניות תהנו.. תהיו גאים ביהדות שלכם. מה בגלל שזה מגניב להעלות לאינסטגרם תמונות של כריסמס ואת העץ אשוח אז תעשו את זה?! זה גם נגרר בכוח אחרי כולם ככה זה מרגיש לי, שעושים את זה רק בגלל שזה קול ובגלל שכולם עושים את זה אני חושבת שמעטים האנשים שעושים את זה מתוך שמחה אישית יש גם כאלה שעושים את זה כי ככה נהגו בבית הוריהם אבל עדיין אני לא בעד להמשיך את המנהג הזה כי הוא מנהג של גויים והמשמעות שעומדת מאחורי החג הזה סותרת את היהדות.
תהיו יהודים גאים ואל תחגגו חגים של אחרים!
שואל השאלה:
מי אמר שאנחנו לא מציינים את חנוכה? אנחנו כן מדליקים נרות ואוכלים סופגניות וב*נוסף* חוגגים נובי גוד, אולי זה לא חג יהודי אבל הוא גם לא חג נוצרי או של כל דת אחרת ואין בו שום דבר שקשור לכנסיות או לישו
רק אוכל טעים, משפחה, בית מקושט, אווירה טובה, סרטים, מוזיקה ומתנות.
אם זה היה כריסמס לא הייתי חוגגת אותו גם מהסיבה שאני לא מרגישה שום קשר אליו וגם בגלל שזה חג דתי ומבחינתי אין סיבה לחגוג חגים של דתות אחרות אלא אם אתה מאמין בדת הזאת
אנונימית