25 תשובות
צבע העור של הרבה בני אדם (לדוגמא בישראל) משתנה מדור לדור, אם בדור של העולים הייתה קבוצה גדולה של אנשים ממש בהירים וקבוצה גדולה של אנשים ממש כהים, אז היום הרוב הגדול של האנשים בישראל הם לא בהירים במיוחד ולא כהים במיוחד, אלא משהו באמצע.
אכן,
עוד מעט לבני האדם לא יהיה שיערות על הגוף
בגלל שאנחנו לובשים חולצות..
ובנוסף חוקרים אומרים שגם אצבעות ברגליים לא יהיה לנו מכיוון שאנחנו שמים נעליים ולא משתמשים באצבעות.
עוד מעט לבני האדם לא יהיה שיערות על הגוף
בגלל שאנחנו לובשים חולצות..
ובנוסף חוקרים אומרים שגם אצבעות ברגליים לא יהיה לנו מכיוון שאנחנו שמים נעליים ולא משתמשים באצבעות.
אם הבנתי אותך נכון
יש עכשיו כתבה על "פגם" שנוצר בזרת בגלל שאנשים מחזיקים הרבה זמן את הפלאפון בצורה מסוימת
יש עכשיו כתבה על "פגם" שנוצר בזרת בגלל שאנשים מחזיקים הרבה זמן את הפלאפון בצורה מסוימת
אנונימית
יש אנשים שיש להם מוטציה שבזכותה הגוף שלהם דורש פחות שעות שינה מרוב הציבור, בשל מגפת המלריה התפשט האלל בגן האחראי על תאי דם אדומים הגורם לאנמיה חרמשית משום שהוא העניק חסינות למלריה.
למען האמת, כל שינוי בשכיחות האלים באוכלוסייה מסויימת הוא אבולוציה ולכן גם התערבבות עדות (זרימת גנים) היא דוגמה לאבולוציה מודרנית בבני אדם.
למען האמת, כל שינוי בשכיחות האלים באוכלוסייה מסויימת הוא אבולוציה ולכן גם התערבבות עדות (זרימת גנים) היא דוגמה לאבולוציה מודרנית בבני אדם.
שואל השאלה:
hi my name
הם אמרו איל הרגליים יראו אם זה באמת יקרה? איזה מוזר זה לחשוב על זה
כיאלו מה פשוט בלי אצבעות?
hi my name
הם אמרו איל הרגליים יראו אם זה באמת יקרה? איזה מוזר זה לחשוב על זה
כיאלו מה פשוט בלי אצבעות?
אנונימית
האדם הפסיק להיתפתח חיצונית מאז שהוקמו השבטים הראשונים (כמובן שהיו שינויים מינימליסטים כמו צבע עור וכמות שיער על הגוף או צורת הראש) אך אלפי שנים אנחנו ניראים אותו הדבר, ההתפתחות והשינויים שמתרחשים נימצאים במוח, האדם עובר אבולוציה מנטלית, ככל שהזמן עובר המוח מסוגל לקלוט יותר מידע מהר יותר ובקלות יותר. כל ההתפתחות שעשינו מתקופת האבן ועד היום היה ביגלל התתפתחות המוחית.
אנונימית
https://images.app.goo.gl/bbipapm877m4whvb8
https://sites.psu.edu/siowfa14/2014/09/18/say-goodbye-to-pinky-toes/
https://sites.psu.edu/siowfa14/2014/09/18/say-goodbye-to-pinky-toes/
אנחנו הולכין ומאבדים את השיער שלנו המוח הולך וגדל והלסת שלנו הולכת וניהית קטנה וגם יש שינויים גנטים וגם.. אנחנו הולכים לאבד את הזרת ברגל ואם את/ה מדבר/ת על משהו משמעותי האדם על מאדים כעבור כמה דורות הולך להיות גבוה שירים חלשים גולגולת ומוח גדול עיניים גדולות וצבע עור כתום.
אנוכי=אני
זה חא קשור לאבולוציה זה ערבוב גנים.
לבן שיגור באפריקה לא יהפוך לשחור תוך שני דורות(כל עוד יתרבה עם לבנים)
זה חא קשור לאבולוציה זה ערבוב גנים.
לבן שיגור באפריקה לא יהפוך לשחור תוך שני דורות(כל עוד יתרבה עם לבנים)
ערבוב גנים זו אבולוציה, זה משנה את תדירות האללים בדור הבא בתוך האוכלוסייה משום שזה מכניס אללים מאוכלוסייה אחרת.
התשובה שלי שונה משל השאר, מעלה אותה לדיון, ננסה להבין את הנושא לעומק. אתחיל מהתשובה הראשונית שלי - המין האנושי לא עובר כיום אבולוציה. אשנה אותה מעט בהמשך, בהתאם לתשובה של פינג. על מנת שהאבולוציה תפעל יש צורך בעיקרון מאוד ברור - ברירה טבעית. כלומר, על מנת שגנים ייעלמו מהמאגר האנושי, עליהם לא לעבור הלאה לצאצאים, כלומר על הפרט המחזיק בהם לא להתרבות. כך נוצר מצב שבו רק גנים שמאפשרים הישרדות עד לגיל רבייה שורדים, והשאר נכחדים. אבל בחברה האנושית של היום אין תחרות על רבייה, כולם מתרבים. נניח שגן עובר מוטציה, ועכשיו כף הרגל מתפתחת ללא אצבעות (נניח שרק גן אחד אחראי על זה לצורך הדיון). אז יש לנו אדם עם כף רגל ללא אצבעות, איזה יתרון הישרדותי יהיה לו על אחרים? מדוע שאלו שיש להם אצבעות לא יצליחו להמשיך ולהתרבות בדיוק כפי שהיה עד עכשיו? כאשר זן של בעל חיים עובר ממצב של הישרדות למצב של שגשוג, באופן טבעי השינויים האבולוציוניים שבו פוחתים, כולם מתרבים, וכל הגנים ממשיכים לדורות הבאים. זוהי כאמור התשובה הראשונית שלי, אשמח לשמוע לגבי תגובות מכל הכיוונים הרלוונטיים.
אם כך, אני לא רואה מצב שבו כפות הרגליים שלנו ישתנו. אבולוציה אינה קסם, המין האנושי או כל מין אחר לצורך העניין לא יקום בוקר אחד ויגלה שפתאום הוא ככה עור או בהיר עור, זה פשוט לא עובד ככה. ובכל זאת אמרתי שאשנה את התשובה בראשונית מעט - פינג מתאר מצב ביניים שייתכן ואנחנו נמצאים בו. מצב שבו כבר נוצרו הגנים בעלי היתרון, והם עדיין בתהליך השתלטות באוכלוסייה. ייתכן הסבר בנושא תורשה שיבהיר שגן יכול להמשיך ולהשתלט גם ללא תחרות רבייתית, ואז האנושות כן עדיין עוברת אבולוציה, אבל כמובן שמדובר בתכונות שכבר מוכרות וקיימות שייתכן וישתלטו על רוב האנושות, ולא תהיה תכונה חדשה כזאת. דעות?
אם כך, אני לא רואה מצב שבו כפות הרגליים שלנו ישתנו. אבולוציה אינה קסם, המין האנושי או כל מין אחר לצורך העניין לא יקום בוקר אחד ויגלה שפתאום הוא ככה עור או בהיר עור, זה פשוט לא עובד ככה. ובכל זאת אמרתי שאשנה את התשובה בראשונית מעט - פינג מתאר מצב ביניים שייתכן ואנחנו נמצאים בו. מצב שבו כבר נוצרו הגנים בעלי היתרון, והם עדיין בתהליך השתלטות באוכלוסייה. ייתכן הסבר בנושא תורשה שיבהיר שגן יכול להמשיך ולהשתלט גם ללא תחרות רבייתית, ואז האנושות כן עדיין עוברת אבולוציה, אבל כמובן שמדובר בתכונות שכבר מוכרות וקיימות שייתכן וישתלטו על רוב האנושות, ולא תהיה תכונה חדשה כזאת. דעות?
"אין, יש רק הוכחות למיקרו-אבולוציה" - ואתה יכול להסביר לנו את ההבדל בין מיקרו אבולוציה למקרו אבלוציה? הרי אין באמת דבר כזה, מתי המיקרו הופך למקרו? שינוי קטן ועוד שינוי קטן ועוד שינוי קטן לאוך המון זמן, למה שזה יישאר שינוי קטן ברמת המיקרו? בהגדרה מיקרו, היא מילה המייצגת מיליונית, כלומר בהערכה גסה ולצורך הדיון, כל שינוי פועל על מיליונית מהגוף שלנו. מדוע שלאחר מיליון שינויים, לא נקבל תוצאה אחרת לחלוטין מהמקור?!
^ רודף האמת, אני מסכים עם רוב מה שאמרת אבל כמובן שבמקרים מסויימים דווקא כן יש יתרון לאנשים מסויימים - במקרה של מחלה קשה שעדיין לא מצאנו לה תרופה או חיסון (כמו במקרה של אנמיה חרמשית ומלריה) או מקרה שבה תכונה לא מעניקה יתרון הישרדותי אלא התרבותי, משמע תכונה אטרקטיבית או "סקסית", שתעניק לבעליה יתרון בהשגת זוג לרבייה.
כמובן שאלה מקרים פחות נפוצים אך הברירה הטבעית אינה המנוע היחיד לאבולוציה - היא פשוט המנגנון העיקרי במקרה של התאמות -.
בימנו יש הרבה זרימת גנים, אנשים ממוצאים שונים מתערבבים ואוכלוסיות שבעבר היו הומוגניות יותר כעת מתערבבות יותר ויותר וישנו גם סחף גנטי (שבגללו, למשל, יש באירלנד כמות גדולה של ג'ינג'ים באופן יחסי) שהוא מנגנון אקראי שעובד משום שיש אנשים שפשוט לא יביאו צאצאים למרות שאין להם סיכוי טוב יותר מאחרים או שהם לא יביאו כמו השאר (כמו שאם אני אטיל כמה מטבעות באותו הזמן לא כולם ינחתו על אותו צד על אף פי שלעולם יש בערך אותו סיכוי לנחות הן על עץ והן על פלי).
אז יש אבולוציה מודרנית, פשוט הרבה פחות ברירה טבעית.
כמובן שאלה מקרים פחות נפוצים אך הברירה הטבעית אינה המנוע היחיד לאבולוציה - היא פשוט המנגנון העיקרי במקרה של התאמות -.
בימנו יש הרבה זרימת גנים, אנשים ממוצאים שונים מתערבבים ואוכלוסיות שבעבר היו הומוגניות יותר כעת מתערבבות יותר ויותר וישנו גם סחף גנטי (שבגללו, למשל, יש באירלנד כמות גדולה של ג'ינג'ים באופן יחסי) שהוא מנגנון אקראי שעובד משום שיש אנשים שפשוט לא יביאו צאצאים למרות שאין להם סיכוי טוב יותר מאחרים או שהם לא יביאו כמו השאר (כמו שאם אני אטיל כמה מטבעות באותו הזמן לא כולם ינחתו על אותו צד על אף פי שלעולם יש בערך אותו סיכוי לנחות הן על עץ והן על פלי).
אז יש אבולוציה מודרנית, פשוט הרבה פחות ברירה טבעית.
נ"ב
ההבדל בין מיקרו ומאקרו אבולוציה הוא כמו ההבדל בין גוון לצבע, אם אני אקח מנורה שיכולה לשנות את אורך הגל של האור שהיא פולטת ואשנה אותו בעדינות אז בהתחלה הוא יהיה אדום לאחר כך הוא יהיה אדום בגוון בהיר יותר, (אולי אדום אש?) ומתי תוכל להגיד שהיא התחלפה לכתום? אין מיקרו שינוי של אורך הגל שהופך את האדום או הכחול לגוון אחר של אדום או כחול ואחר שהופך אותם לכתום או ירוק, זה שאלה של כמות ולא איכות. אותו דבר אבולוציה, אם תעקוב אחרי אוכלוסייה במשך מליוני שנים תבחין בכך שפרטים מסויימים שונים מאחרים אך כולם יהיו די דומים בסופו של דבר, עם הזמן אולי תבחין בשינוי קטן מדור לדור אבל לא משהו רציני... אבל אם תשווה את הדור הראשון לדור שיגיע עוד מליון שנה הם יראו לך מאוד שונים על אף פי שכל דור לא שונה במיוחד מהדור שבא לפניו.
ההבדל בין מיקרו ומאקרו אבולוציה הוא כמו ההבדל בין גוון לצבע, אם אני אקח מנורה שיכולה לשנות את אורך הגל של האור שהיא פולטת ואשנה אותו בעדינות אז בהתחלה הוא יהיה אדום לאחר כך הוא יהיה אדום בגוון בהיר יותר, (אולי אדום אש?) ומתי תוכל להגיד שהיא התחלפה לכתום? אין מיקרו שינוי של אורך הגל שהופך את האדום או הכחול לגוון אחר של אדום או כחול ואחר שהופך אותם לכתום או ירוק, זה שאלה של כמות ולא איכות. אותו דבר אבולוציה, אם תעקוב אחרי אוכלוסייה במשך מליוני שנים תבחין בכך שפרטים מסויימים שונים מאחרים אך כולם יהיו די דומים בסופו של דבר, עם הזמן אולי תבחין בשינוי קטן מדור לדור אבל לא משהו רציני... אבל אם תשווה את הדור הראשון לדור שיגיע עוד מליון שנה הם יראו לך מאוד שונים על אף פי שכל דור לא שונה במיוחד מהדור שבא לפניו.
תהנה מהידע
יש לזה סרטון המשך שמדבר על אירועי שכפול שבהם גנים שלמים משתכפלים והגרסה החדשה לרוב עוברת את אותם תהליכים של מוטציות הישנות אותה וכך נוצרים גנים חדשים.
תודה פינג, כרגיל תענוג לקרוא. השאלה הממוקדת שלי נותרת (עדיין כללית כמובן, לא אישית לפינג) - האם ניתן לעבור שינוי מהותי בחברה שבה כולם מתרבים? אוסיף פרמטר למצב, חברה שבה יש עלות לגידול ילדים - נניח יש לך יתרון אטרקטיבי ואלף נשים התחננו לשכב איתך. האם תעמיד צאצאים עם כולן? כנראה שלא, זה יקר מדי. אז למרות היתרון, בסוף אתה ואחר מעמידים בערך אותה כמות צאצאים. אם היתרון הרבייתי אינו מעמיד יותר צאצאים, כיצד יתקיים שינוי מהותי בזן עצמו?
העין היא איבר מדובר באבולוציה, גם כי הטיעונים הדתיים שנגדה משתמשים בעין, אבל גם כי מדובר באיבר עם המון זנים שמחזיקים במצבי ביניים של ההתפתחות. ישנם זנים שלא מבחינים בצבעים, וישנם זנים בעל שדה ראיה שונה, ויש כאלו שהעין שלהם היא לא יותר מקימור של איזור בפנים, הרגיש לאור. התנאים שבהם הם חיים מאפשרים שגשוג, כך שכאשר גן עובר מוטציה ה"מפתחת" את העין, הוא לא משתלט על הזן, והם נשארים עם עיניים לא מפותחות.
אשאל גם הפוך - הרי אנחנו מספקים הסברים מפורטים כיצד הברירה הטבעית פועלת, ומראים כיצד דברים התפתחו. האם אפשר באותה צורה להסביר כיצד דברים יתפתחו? לדוגמה, ניקח את כפות הרגליים ללא אצבעות - נניח שזה קרה, ואנחנו חיים לאחר מכן, כיצד נסביר את התהליך?
לדעתי אבולוציה של האנושות, אם תהיה, תקרה רק באמצעות ברירה לא טבעית, או הנדסה גנטית כלשהי.
העין היא איבר מדובר באבולוציה, גם כי הטיעונים הדתיים שנגדה משתמשים בעין, אבל גם כי מדובר באיבר עם המון זנים שמחזיקים במצבי ביניים של ההתפתחות. ישנם זנים שלא מבחינים בצבעים, וישנם זנים בעל שדה ראיה שונה, ויש כאלו שהעין שלהם היא לא יותר מקימור של איזור בפנים, הרגיש לאור. התנאים שבהם הם חיים מאפשרים שגשוג, כך שכאשר גן עובר מוטציה ה"מפתחת" את העין, הוא לא משתלט על הזן, והם נשארים עם עיניים לא מפותחות.
אשאל גם הפוך - הרי אנחנו מספקים הסברים מפורטים כיצד הברירה הטבעית פועלת, ומראים כיצד דברים התפתחו. האם אפשר באותה צורה להסביר כיצד דברים יתפתחו? לדוגמה, ניקח את כפות הרגליים ללא אצבעות - נניח שזה קרה, ואנחנו חיים לאחר מכן, כיצד נסביר את התהליך?
לדעתי אבולוציה של האנושות, אם תהיה, תקרה רק באמצעות ברירה לא טבעית, או הנדסה גנטית כלשהי.
שאלה מצויינת
שמוכיחה שכל האבולוציה היא בולשיט אחד גדול
שמוכיחה שכל האבולוציה היא בולשיט אחד גדול
^ כמובן, מה שתגיד...
משה666 אני רואה שאתה עדיין תקועה בימי הביינים האבולוציה אינה "בלושיט אחד גדול" למעשה יש מלא ראיות לאבולוציה אבולוציה היא תהליך שקורה בכול זמן בכול מקום אבל התהליך מאוד איטי אני חייב לציין שפינג מביא פה הסברים מאוד טובים ומובנים אני רק אגיד דבר אחד אם אי פעם יצא לך לעשות בדיקת dna ותראה שיופיע לך בין 1-4% דנא של ניאנתרדלי תדע שזה דנא שלא שייך לאדם מהגזע שלנו האדם אינו מיוחד הוא שייך למשפחה שנקראת הומונידים שהגזע שלנו והגזע הזה חיו זה לצד זה במשך זמן מסויים והשנים האלה חלקו אב קדמון משותף בשם "הומו אירקטוס" משמעותו "אדם זקוף" הומו אירקטוס התפשט מאפריקה והניאתרדלים התפתחו מאלה שעברו לאירופה ואנחנו מאלה שנשארו באפריקה
ערבוב גנים זה לא אבולוציה. זה לא יוצר שום דבר שלא קיים היום אפילו לא שינוי קטן במבנה הגוף
אנונימי
זה משנה את המערך הגנטי באוכלוסייה ולכן זה נחשב אבולוציה לכל דבר.
אבולוציה=שינוי במערך הגנטי (שכיחות האללים) של האוכלוסייה
אבולוציה=שינוי במערך הגנטי (שכיחות האללים) של האוכלוסייה
בטח שכן ברגע שאתה יוצר מוטציה שיש לה גנים שונים כמו נגיד למשל
שיער כחול ועיניים סגולות אם זה שורד ומביא צאצאים זה נחשב לאבולוציה למרות שאני הייתי קורה לזה "אבולוציה מאולצת"
שיער כחול ועיניים סגולות אם זה שורד ומביא צאצאים זה נחשב לאבולוציה למרות שאני הייתי קורה לזה "אבולוציה מאולצת"
לטענתך כל לידה של תינוק
היא אובולוציה
היא אובולוציה
אנונימי
תינוק אחד לא משנה את מערך הגנים של האוכלוסייה כולה, לפחות לא באופן משמעותי, ולכן אנחנו לא מחשיב זאת לאבולוציה של ממש.
אם תכונה חדשה מתווספת לאוכלוסייה, תכונה ישנה נכחדת, או שהתכונות הקיימות משנות את שכיחותם אז זאת אבולוציה.
נכון, זה נשמע מאוד פשוט וטבעי, איך זה יכול להיות אותו דבר כמו ההשתלשלות של ציפורים מזוחלים? אלא שאם יכולנו לבחון את מעבר הדורות מקרוב נשים לב שזה בהחלט אותו תהליך - פשוט עם הרבה דורות.
זה העניין באבולוציה, השינויים הבין הדורות הם בדרך כלל קטנים, לא מבנה חדש, לפעמים אפילו לא שינוי ממשי בתכונה, אלא שינוי בתדירות האללים (גרסאות של גנים) בין לדור לדור, וזה השינוי הזה שהוא התהליך שאנחנו קוראים לו אבולוציה.
אם נולד תינוק עם מוטציה שהופכת את העיניים שלו לכחולות במקום חומות ואותה מוטציה מתחילה להתפשט באוכלוסיה בדור הבא (לאו דווקא נהיית דומיננטית) זו אבולוציה.
אם תכונה חדשה מתווספת לאוכלוסייה, תכונה ישנה נכחדת, או שהתכונות הקיימות משנות את שכיחותם אז זאת אבולוציה.
נכון, זה נשמע מאוד פשוט וטבעי, איך זה יכול להיות אותו דבר כמו ההשתלשלות של ציפורים מזוחלים? אלא שאם יכולנו לבחון את מעבר הדורות מקרוב נשים לב שזה בהחלט אותו תהליך - פשוט עם הרבה דורות.
זה העניין באבולוציה, השינויים הבין הדורות הם בדרך כלל קטנים, לא מבנה חדש, לפעמים אפילו לא שינוי ממשי בתכונה, אלא שינוי בתדירות האללים (גרסאות של גנים) בין לדור לדור, וזה השינוי הזה שהוא התהליך שאנחנו קוראים לו אבולוציה.
אם נולד תינוק עם מוטציה שהופכת את העיניים שלו לכחולות במקום חומות ואותה מוטציה מתחילה להתפשט באוכלוסיה בדור הבא (לאו דווקא נהיית דומיננטית) זו אבולוציה.
באותו הנושא: