28 תשובות
ימני קיצון
הוא היה כל כך ימני שהוא הקיף את כדור הארץ פעמיים
מצד ימין כמובן
מצד ימין כמובן
אנונימי
ימני אבל אנטישמי
אנונימית
מה הקשר הצדדים לא רלוונטים לתקופה שלו בכלל
אנונימית
שואל השאלה:
^זה רלוונטי מהתקופה של מהפכה הצרפתית
^זה רלוונטי מהתקופה של מהפכה הצרפתית
המפלגה הנאצית, או בשמה המלא: מפלגת הפועלים הגרמנית הלאומנית-סוציאליסטית[1] (בגרמנית: die nationalsozialistische deutsche arbeiterpartei, nsdap), הייתה תנועה פוליטית ימנית-קיצונית שפעלה בגרמניה במהלך המחצית הראשונה של המאה ה-20, והונהגה במשך רוב שנות קיומה בידי אדולף היטלר.
ישירות מויקיפדיה
ישירות מויקיפדיה
אנונימית
מצד אחד הוא היה סוציאליסט (עמדה כלכלית אשר מזוהה עם השמאל), ומצד שני דגל בלאומנות (לרוב מזוהה עם הימין).
הוא עצמו טען שהוא לא שייך לאף אחד מהם, והוא חלק מה"דרך השלישית" - לטענתם לא ימין ולא שמאל.
אני חושב שיש בזה מן האמת.
שהרי הנאצים לא היו שמרנים כי הם דחפו במהפכה (בניגוד לימין) והתריסו נגד הנצרות (גם בניגוד לימין).
הוא עצמו טען שהוא לא שייך לאף אחד מהם, והוא חלק מה"דרך השלישית" - לטענתם לא ימין ולא שמאל.
אני חושב שיש בזה מן האמת.
שהרי הנאצים לא היו שמרנים כי הם דחפו במהפכה (בניגוד לימין) והתריסו נגד הנצרות (גם בניגוד לימין).
הוא היה פשיסט, ועל אף פי שהוא טוען שהוא היה גם סוציאליסט-לאומני באופן כולל הוא עומד בצד ימין של הספקטרום הפוליטי, אם כי אני חושב שהרעיון של ספקטרום פוליטי הוא צר מידי ולא נוגע לסיבוכיות שבנושאים כמו אלה.
היטלר היה שמאלני.
ימין זה קודם כל חירות - קפיטליזם.
דעות אנטישמיות וסוציאליסטיות שבהם היטלר תמך היו תמיד מזוהות עם השמאל.
המפלגה ה"נציונל סוציאליסטית" שהוא הנהיג דגלה בערך הסוציאליזם ואכן גרמניה הנאצית הייתה סוציאליסטית והוא ראה בקפיטליזם כ"המצאת היהודים" (גם בקומוניזם אבל הוא תמך באידיאולוגיה מתונה שלו).
גם מוסוליני היה שמאלני, וכשהוציאו אותו להורג פרטיזנים (הם לא רצו להרוג אותו, הוראות ישירות מסטלין גרמנו להוצאתו להורג) מוסוליני זעק "פועלי כל העולם התאחדו".
היטלר גם כן תמך בסוציאליזם הזה וחגג בכל ה- 1 במאי ברחבי גרמניה את יום העובד הגרמני והיו המון תעמולות של הפועלים והאיכרים הגרמניים.
ימין זה קודם כל חירות - קפיטליזם.
דעות אנטישמיות וסוציאליסטיות שבהם היטלר תמך היו תמיד מזוהות עם השמאל.
המפלגה ה"נציונל סוציאליסטית" שהוא הנהיג דגלה בערך הסוציאליזם ואכן גרמניה הנאצית הייתה סוציאליסטית והוא ראה בקפיטליזם כ"המצאת היהודים" (גם בקומוניזם אבל הוא תמך באידיאולוגיה מתונה שלו).
גם מוסוליני היה שמאלני, וכשהוציאו אותו להורג פרטיזנים (הם לא רצו להרוג אותו, הוראות ישירות מסטלין גרמנו להוצאתו להורג) מוסוליני זעק "פועלי כל העולם התאחדו".
היטלר גם כן תמך בסוציאליזם הזה וחגג בכל ה- 1 במאי ברחבי גרמניה את יום העובד הגרמני והיו המון תעמולות של הפועלים והאיכרים הגרמניים.
היטלר גם התנגד הקומוניזם, וממתי גזענות ולאומנות מזוהים עם השמאל?
אנונימי
הוא התנגד לקומוניזם רק בגלל ששנא את האנשים.
אבל מבחינה אידיאולוגית-כלכלית הדעות שלו היו קרובות מאוד לקומוניזם.
אבל מבחינה אידיאולוגית-כלכלית הדעות שלו היו קרובות מאוד לקומוניזם.
"היטלר גם התנגד הקומוניזם, וממתי גזענות ולאומנות מזוהים עם השמאל?"
בעבר לאומנות הייתה דעת שמאל
ובנוסף, גזענות תמיד הזדהה עם השמאל וגם היום זה ככה - מפלגת הלייבור האנטישמית בבריטניה היא אנטישמית וגם המפלגה הנציונל בולשביקית (שיצאה מהחוק) ברוסיה הייתה אנטישמית וגם המפלגה הסוציאליסטית בבוליביה אנטישמית ועוד ועוד ועוד...
אני לא חושב שאני צריך בכלל להסביר על הנושא הזה.
המפלגה ה"נציונאל *סוציאליסטית*" הייתה שמאל לכל דבר ועניין והיא הרסה כל ערך ימני בדרך - חירות , קפיטליזם.
בעבר לאומנות הייתה דעת שמאל
ובנוסף, גזענות תמיד הזדהה עם השמאל וגם היום זה ככה - מפלגת הלייבור האנטישמית בבריטניה היא אנטישמית וגם המפלגה הנציונל בולשביקית (שיצאה מהחוק) ברוסיה הייתה אנטישמית וגם המפלגה הסוציאליסטית בבוליביה אנטישמית ועוד ועוד ועוד...
אני לא חושב שאני צריך בכלל להסביר על הנושא הזה.
המפלגה ה"נציונאל *סוציאליסטית*" הייתה שמאל לכל דבר ועניין והיא הרסה כל ערך ימני בדרך - חירות , קפיטליזם.
עוד ילד בן 11 "שמבין בפוליטיקה" אני יחסית בגיל התבגרות ואני מעדיף לא להתעסק בעניינים שאין לי זכות בחירה בהם..
שואל השאלה:
^^המפלגה הנציונל-בולשביקית ברוסיה אף פעם לא הייתה אנטישמית, אשתו הראשונה של לימונוב (ראש המפלגה) הייתה יהודייה. גם דוגין לא אנטישמי.
^^המפלגה הנציונל-בולשביקית ברוסיה אף פעם לא הייתה אנטישמית, אשתו הראשונה של לימונוב (ראש המפלגה) הייתה יהודייה. גם דוגין לא אנטישמי.
אז אל תגיב.
ואני בן 17.
ואני בן 17.
וואו ימני, מאוד, יותר מדיי
"^^המפלגה הנציונל-בולשביקית ברוסיה אף פעם לא הייתה אנטישמית, אשתו הראשונה של לימונוב (ראש המפלגה) הייתה יהודייה. גם דוגין לא אנטישמי."
וואלה חידשת לי.. אז תוציא אותם מהמשוואה
רוב המפלגות השמאלניות ברחבי העולם הן אנטישמיות או בעלות שורשים אנטישמיים כמו המפלגה הדמוקרטית שאת מרבית האידיאולוגיה שלה בימנו ובמאה העשרים לקוחה מאנשים שהיו קשורים בדרך כזו או אחרת ל- kkk
וואלה חידשת לי.. אז תוציא אותם מהמשוואה
רוב המפלגות השמאלניות ברחבי העולם הן אנטישמיות או בעלות שורשים אנטישמיים כמו המפלגה הדמוקרטית שאת מרבית האידיאולוגיה שלה בימנו ובמאה העשרים לקוחה מאנשים שהיו קשורים בדרך כזו או אחרת ל- kkk
שמאלני, ללא ספק.
הוא היה בראש המפלגה הסוציאליסטית.
מפלגתו התנגדה לחירות ושיוויון, ופעלה בדרכי דיכוי ושונות של החברה כדרך השמאל.
הוא היה בראש המפלגה הסוציאליסטית.
מפלגתו התנגדה לחירות ושיוויון, ופעלה בדרכי דיכוי ושונות של החברה כדרך השמאל.
הוא היה מטומטם
אנונימית
קשת
לא התכוונתי אלינו
אם לוקחים את זה לפי הדרך של הימין והשמאל שלא בהכרח קשור ליהודים וערבי, הוא היה ימני.
כנראה אני זו שלא הבינה את השאלה.
לא התכוונתי אלינו
אם לוקחים את זה לפי הדרך של הימין והשמאל שלא בהכרח קשור ליהודים וערבי, הוא היה ימני.
כנראה אני זו שלא הבינה את השאלה.
שמאל קיצון קיצון קיצון
כמו כל הפאשיסטים הטובים הוא היה סוציאליסט בתחילת דרכו, אבל כן מעבר לכל ספק ימנית קיצון - פאשיזם. וכל מי שאומר שהנאצים היו סוציאליסטים כי "זה בשם שלהם לול" אין לו מושג על מה הוא מדבר.
ימני קיצוני עבור המדינה שלו...
^ הנה חלק מהמצע של מפלגת הפועלים הנציונל-סוציאליסטית (המפלגה הנאצית), כפי שפורסם במינכן ב-1920, מצע סוציאליסטי לחלוטין לא "כי זה בשם שלהם לול":
"אנו מבקשים שהממשלה תקבל על עצמה את המחויבות, הקודמת לכול, לספק לאזרחים הזדמנויות הולמות לתעסוקה ולפרנסה. אסור שהפעילות של הפרט תתנגש עם האינטרסים של החברה, ועליה להתקיים במסגרת החברה ולטובת הכלל ועל כן אני דורשים:
לשים סוף לכוחם של האינטרסים הכלכליים; אנו דורשים שיתוף ברווחי העסקים הגדולים; אנו דורשים הרחבה משמעותית של ביטוח הזקנה; אנו דורשים התחשבות מרבית בעסקים הקטנים ברכישות של הממשלה, המדינה, והרשויות המקומיות.
כדי לאפשר לכל אזרח מוכשר וחרוץ לרכוש השכלה גבוהה וכך להגיע לעמדת הנהגה, על הממשלה לדאוג להרחבה מקיפה של כל מערכת החינוך הציבורית שלנו. אנו דורשים חינוך על חשבון הממשלה בשביל ילדים מוכשרים ממשפחות עניות.
על הממשלה לדאוג לשיפור מערכת הבריאות הציבורית, בכך שתגן על האם והילד, בכך שתאסור העסקת ילדים, ע"י התמיכה הגדולה ביותר האפשרית בכל האגודות העוסקות בחינוך גופני לנוער.
אנו נלחמים ברוח המטריאליסטית-יהודית שבתוכנו ומחוצה לנו, ומשוכנעים שלא תצמח תקומה איתנה לעמנו אלא מבפנים על בסיס העיקרון: טובת הכלל קודמת לטובת הפרט."
"אנו מבקשים שהממשלה תקבל על עצמה את המחויבות, הקודמת לכול, לספק לאזרחים הזדמנויות הולמות לתעסוקה ולפרנסה. אסור שהפעילות של הפרט תתנגש עם האינטרסים של החברה, ועליה להתקיים במסגרת החברה ולטובת הכלל ועל כן אני דורשים:
לשים סוף לכוחם של האינטרסים הכלכליים; אנו דורשים שיתוף ברווחי העסקים הגדולים; אנו דורשים הרחבה משמעותית של ביטוח הזקנה; אנו דורשים התחשבות מרבית בעסקים הקטנים ברכישות של הממשלה, המדינה, והרשויות המקומיות.
כדי לאפשר לכל אזרח מוכשר וחרוץ לרכוש השכלה גבוהה וכך להגיע לעמדת הנהגה, על הממשלה לדאוג להרחבה מקיפה של כל מערכת החינוך הציבורית שלנו. אנו דורשים חינוך על חשבון הממשלה בשביל ילדים מוכשרים ממשפחות עניות.
על הממשלה לדאוג לשיפור מערכת הבריאות הציבורית, בכך שתגן על האם והילד, בכך שתאסור העסקת ילדים, ע"י התמיכה הגדולה ביותר האפשרית בכל האגודות העוסקות בחינוך גופני לנוער.
אנו נלחמים ברוח המטריאליסטית-יהודית שבתוכנו ומחוצה לנו, ומשוכנעים שלא תצמח תקומה איתנה לעמנו אלא מבפנים על בסיס העיקרון: טובת הכלל קודמת לטובת הפרט."
הוא היה ימני כי הוא היה גזען והימין הם מפלגה גזענית.
ימין קיצון וזאת עובדה
ואגב, ברית המועצות הייתה אנטי שמית ללא ספק. יש מספר מקרים שפשוט מוכיחים את זה. סטלין היה אנטישמי, גם אם במדיניות החוץ שלהם הם אמרו אחרת כלפי פנים הם דיכאו ופגעו ביהודים כמה שניתן
סליחה, תן לי להבין, האם הרגע ציטטת בפני נאום של הנאצים? האם אני צריך לחדש לך כמה שקרנים וחתרנים הם היו באותה תקופה? למעשה האידאולוגיה הנאצית התפתחה והשתנתה כל כך הרבה עם השנים, ואומנם היה צד סוציאליסטי במפלגה, שהונהג על ידי גרגור סטרסר, אחד המתחרים לשעבר שלי היטלר שכמעט וניתב את נתיב המפלגה בשנים לפני שתפסו את השליטה. ובליל הסכינים עצמו היטלר רצח את כל מי שתמך בצד הזה כולל סטרסר.
הו, כמובן שהנאצים היו סוציאליסטים, זה למה הם איחדו את כל מפלגות העבודה בגרמניה תחת איגוד נאצי אחד שמשרת את השלטון, שלכאורה כמובן נתן לעובדים יותר חופשות, הטבות וימי כיף ברחבי גרמניה, אך למעשה כשאתה מסתכל על הסטטיסטיקה מרגע שהאיגוד הוקם שעות העבודה של הפועלים רק הוארכו ופחות הגנה הוצעה לעובדים, כי ה"הטבות" שהוזכרו מקודם הם ריקים מתוכן ורק יוצרים אשליה של דאגה.
אני כמובן יכול גם לספר לך על החברות והתאגידים ששיתפו פעולה עם הנאצים, ובפרט חברות ייצור הנשקים שהכלכלה הגרמנית הייתה כמעט ומשעובדת אליהם. זהו תוצר קפיטליסטי ברור, ואף מדינה סוציאליסטית לא הייתה נותנת לזה לקרות.
הו, כמובן שהנאצים היו סוציאליסטים, זה למה הם איחדו את כל מפלגות העבודה בגרמניה תחת איגוד נאצי אחד שמשרת את השלטון, שלכאורה כמובן נתן לעובדים יותר חופשות, הטבות וימי כיף ברחבי גרמניה, אך למעשה כשאתה מסתכל על הסטטיסטיקה מרגע שהאיגוד הוקם שעות העבודה של הפועלים רק הוארכו ופחות הגנה הוצעה לעובדים, כי ה"הטבות" שהוזכרו מקודם הם ריקים מתוכן ורק יוצרים אשליה של דאגה.
אני כמובן יכול גם לספר לך על החברות והתאגידים ששיתפו פעולה עם הנאצים, ובפרט חברות ייצור הנשקים שהכלכלה הגרמנית הייתה כמעט ומשעובדת אליהם. זהו תוצר קפיטליסטי ברור, ואף מדינה סוציאליסטית לא הייתה נותנת לזה לקרות.
באותו הנושא: